PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL november 2021 - Black Monday in aankomst

3.946 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... 194 195 196 197 198 » | Laatste
Weijs
0
Mr Investor
0
quote:

Weijs schreef op 28 oktober 2022 14:45:

Een paar cent erbij, nou ik ga alvast een fles champagne koud zetten!
Beter dan een paar eraf toch?
Mr Investor
0
Dames en heren, ik vond het een gezellige week op het forum. Ik ga jullie 2 dagen lang missen. Geen idee hoe ik het weekend moet doorkomen. Ik moet wat bedenken.
prinszicht
0
quote:

Weijs schreef op 28 oktober 2022 14:45:

Een paar cent erbij, nou ik ga alvast een fles champagne koud zetten!
Ik een paar blikjes Klok pils. Tot de koers weer boven de 2 noteert, dan hebben we geld voor “das einzige wahre”. Fijn weekend.
prinszicht
0
nos.nl/artikel/2449884-dieseltekort-d...

Iedereen aan de klok pils. We hebben een voorraad van 90 dagen. Ik las dat Amerika een voorraad heeft van 25 dagen. Vraag en aanbod. Diesel voorbij de 3 euro. Gelukkig doen we volgend jaar we prijs 5 procent omhoog. Net op tijd.
Boir
0
Voor de ingehuurde bezorgers kost t wel wat meer denk ik, voor PostNL zelf dacht ik dat ze al tijdje probeerden zo duur uit mogelijk te zijn met blauwe diesel, hvo. Die heeft zover ik weet niks met Rusland te maken, maar Oekraine zou zomaar wel belangrijk kunnen zijn, weet niet :)
prinszicht
0
www.telegraaf.nl/financieel/158106520...

Inflatie is 17 procent. Maar 9 procent is de max omdat het moeilijke tijden zijn door onder andere inflatie. Huh!? Maar heel 2022 hebben we inflatie genegeerd als het om pricing ging. Voor behoud marktaandeel maar ook dat moet nog blijken.

Verder lees dat de organisatie financieel gezond wil blijven. Dus moet men op de kleintjes letten. 90 miljoen voor aandeleninkoop, is dat ook een kleintje? Dat lijkt me wel als je als fnv de werknemers vertegenwoordigd. We hebben nog een week om te speculeren. De winst is weg. Slotdividend is nul. Dan hou je inkoop over als middel voor lange termijn winstgevendheid. Eens zien…..
prinszicht
0
quote:

Boir schreef op 31 oktober 2022 10:06:

9% in twee jaar Prins, 17% in 1 jaar is de inflatie.
Ja, dat klopt. Dat heb ik ook gelezen. Ik vermoed het MT van PostNL ook. Daar waar de 17 procent niet zich voordoet uit het niets. Het was een jaar geleden al 8 a 9 procent. Toen ze de tarieven niet hebben aangepast voor 2022. Dat heet transitiejaar. Nu zou ik als fnv het bod ook naast me neer leggen. Want 9 procent op weinig, is nog steeds te weinig.

Daarbij kom je als mt tot de schrikbarende conclusie dat je als dwerg in het land der reuzen, te weinig middelen hebt om je kosten te verdelen over een volume aan pakketten of brieven. Dat speelt al voor Corona. Marges waren flinterdun.

Vanuit de markt komt er alleen maar concurrentie bij. Er wordt ook niets gereguleerd om de werknemer, al dan niet vast in dienst, tegen zichzelf te beschermen. Ik betaal bij elke parkeergarage elke maand een beetje meer per uur om mijn aankopen te doen. Terwijl alle logistiek partners elkaar ondermijnen op prijs. Waar is de roep om een einde gratis bezorging? Alles wat gratis is, heeft geen waarde.
Boir
0
"Tegelijk wil PostNL het werknemersdeel van de pensioenpremie verhogen, dus daardoor blijft van de procentuele loonstijging nog minder over. In het ultieme bod, gaan alle 19.000 werknemers er flink op achteruit. Voor de lagere loonschalen komt het bod uit op 4,5% loonsverhoging per jaar. Maar iedereen die in schaal 8 of hoger zit, heeft echt het nakijken. Daar komt het bod uit op een schamele 2,5% per jaar. Met een inflatie die over het jaar gewogen meer dan 15,6 % bedraagt, kwalificeert PostNL desondanks haar eigen inzet als ultiem." Tja leuker kunnen ze t niet maken LOL
o€e$m€s
0
quote:

Boir schreef op 31 oktober 2022 11:49:

"Tegelijk wil PostNL het werknemersdeel van de pensioenpremie verhogen, dus daardoor blijft van de procentuele loonstijging nog minder over. In het ultieme bod, gaan alle 19.000 werknemers er flink op achteruit. Voor de lagere loonschalen komt het bod uit op 4,5% loonsverhoging per jaar. Maar iedereen die in schaal 8 of hoger zit, heeft echt het nakijken. Daar komt het bod uit op een schamele 2,5% per jaar. Met een inflatie die over het jaar gewogen meer dan 15,6 % bedraagt, kwalificeert PostNL desondanks haar eigen inzet als ultiem." Tja leuker kunnen ze t niet maken LOL
1. dat heet onderhandelen, 2. die inflatie is tijdelijk, MOET weer omlaag (daar wordt door o.a. ECB hard aan gewerkt en Putin krijgt van Oekraine voor z'n kloten), 3. fnv 'stinkt' (let wel ook ik ben -nog- lid)
Filasoft
0
quote:

prinszicht schreef op 31 oktober 2022 10:22:

[...]

… Waar is de roep om een einde gratis bezorging? Alles wat gratis is, heeft geen waarde.
Jeetje Prins, hoor ik je nu nog steeds ageren tegen het fenomeen ‘gratis bezorging’????
Mijn klanten betalen geen verzendkosten. Die zijn gratis.
Gratis voor de klant.
Maar niet voor mij!
De verzendkosten betaal ik gewoon aan mijn vrienden van PostNL door een postzegeltje te plakken op mijn brievenbuspakje.
€ 4,60 per keer.
prinszicht
0
quote:

Filasoft schreef op 31 oktober 2022 12:33:

[...]

Jeetje Prins, hoor ik je nu nog steeds ageren tegen het fenomeen ‘gratis bezorging’????
Mijn klanten betalen geen verzendkosten. Die zijn gratis.
Gratis voor de klant.
Maar niet voor mij!
De verzendkosten betaal ik gewoon aan mijn vrienden van PostNL door een postzegeltje te plakken op mijn brievenbuspakje.
€ 4,60 per keer.
Oud zeer. Ik vermoed ergens dat jouw 4,60 zakt als eenieder een minimum bedrag gaat betalen. Dan hou je nog steeds volumecontracten met voordeel voor de iets grotere en hele grote, maar de race naar de bodem voorkom je enigszins. En dan heb ik het vooral over de vergoeding of het salaris van bezorgers. Nu zie ik vanavond dhl voor mijn deur, via bestelling bol.com. Alles gaat bij de grote om dat laatste beetje marge. Niemand die wint.
Filasoft
0
Beste Prins,
Je hebt mijn reactie niet begrepen.

Gratis verzending is niet gratis. De verzendkosten worden gewoon betaald. Of door de klant van de webshop of door de webshop zelf. Ergens blijft er iets hangen van 'de webshop biedt gratis verzending aan, dan doet PostNL het dus voor niks' en dat is flauwekul.

Dat heeft niets met oud zeer te maken. Ik frankeer mijn pakketjes met postzegels. Voor PostNL is dat een 100% opbrengst op basis van het particuliere tarief, voor mij is dat verlaging van de kosten omdat ik de postzegels voordeliger kan inkopen dan de waarde die erop staat. Een win-win dus voor alle partijen.

Ok, toch nog een beetje oud zeer: Als PostNL niet zo dom was geweest om de guldenpostzegels ongeldig te verklaren had het een grote groep waardevolle klanten niet tegen zich in het harnas gejaagd. Een miljoen abonnees die allemaal een jaarcollectie van 100 euro in een album bewaren en er geen brieven mee willen versturen die moet je koesteren, elk jaar opnieuw.
Iedereen had kunnen winnen.
prinszicht
0
quote:

Filasoft schreef op 1 november 2022 10:13:

Beste Prins,
Je hebt mijn reactie niet begrepen.

Gratis verzending is niet gratis. De verzendkosten worden gewoon betaald. Of door de klant van de webshop of door de webshop zelf. Ergens blijft er iets hangen van 'de webshop biedt gratis verzending aan, dan doet PostNL het dus voor niks' en dat is flauwekul.

Dat heeft niets met oud zeer te maken. Ik frankeer mijn pakketjes met postzegels. Voor PostNL is dat een 100% opbrengst op basis van het particuliere tarief, voor mij is dat verlaging van de kosten omdat ik de postzegels voordeliger kan inkopen dan de waarde die erop staat. Een win-win dus voor alle partijen.

Ok, toch nog een beetje oud zeer: Als PostNL niet zo dom was geweest om de guldenpostzegels ongeldig te verklaren had het een grote groep waardevolle klanten niet tegen zich in het harnas gejaagd. Een miljoen abonnees die allemaal een jaarcollectie van 100 euro in een album bewaren en er geen brieven mee willen versturen die moet je koesteren, elk jaar opnieuw.
Iedereen had kunnen winnen.
Ik weet ook wel dat een webshop betaalt voor pakketten. Anders heb ik jaren mijn geld belegt in een charitatieve instelling. Komt in de buurt.

Laat ik het dan houden op een vorm van transparantie. Gratis is niet gratis maar kost geld. Jij plakt zegeltjes op pakketten. Een willekeurige webshop toont de kosten van levering bij de kassa, en bij bol.com lijkt het gratis. De laatste doet dat in strijd met AliB en AmaZ. Ofwel, degene die 80 procent van e-commerce in handen hebben, tonen geen verzendkosten bij afrekenen. Die hoppen van logistiek aanbieder op zoek naar een duppie marge. Daarvan stel ik dat zij ter aller tijden een basisvergoeding moeten rekenen bij de kassa. Laat ik bijvoorbeeld 2,50 hanteren. Dan kan bol.com het bij de 2,50 houden en zal een kleine speler nog een toeslag rekenen als het niet uitkomt met de 2,50. Die 2,50 is het minimum voor alle logistieke spelers.
Cerburus
0
partner tarieven bij BOL (Bolplaza) zijn gewoon te googlen. De grootte klantcontracten, dat zullen we nooit weten :) beetje concurrentie gevoelig niet? maar die zullen nog vele malen lager liggen.

partnerplatform.bol.com/nl/hulp-nodig...
Cerburus
0
"9% in twee jaar Prins, 17% in 1 jaar is de inflatie"

Dat klopt, maar over 2022 en 2023 gaat PostNL dus de prijzen omhoog gooien met in totaal 5% en men schrijft nu al rode Q cijfers. Dat zal afgezien van Q4 in Q1 en Q2 naar verwachting niet anders zijn. Dus je kunt eisen wat je wil als FNV maar het gaat gewoon niet lekker bij PostNL en je kunt van werkgevers niet meer verwachten dan de kosten die zelf ook kunnen doorbelasten. anders. tja anders heb je gewoonweg over een x aantal jaar geen werkgever meer :). Dat heet logisch nadenken. Ik zou ook wel 10% loonsverhoging willen dit jaar, maar heb liever dat ik nog x aantal jaar in een gezonde onderneming kan werken. Deze tijd is voor niemand fijn, niet voor werknemers maar ook zeker niet voor werkgevers.
prinszicht
0
quote:

Cerburus schreef op 1 november 2022 11:01:

partner tarieven bij BOL (Bolplaza) zijn gewoon te googlen. De grootte klantcontracten, dat zullen we nooit weten :) beetje concurrentie gevoelig niet? maar die zullen nog vele malen lager liggen.

partnerplatform.bol.com/nl/hulp-nodig...
Fijn. Dat onze Duitse broeders deze parel in handen heeft. Groot geworden met PostNL en nu voor wat minder met dhl. Dat kost marktaandeel. Wel goed voor PostNL dat ze dadelijk geen AMM hebben.
Mr Investor
0
Van al m’n aandelen vind ik dit aandeel het lastigst te beoordelen op de langere termijn. Evengoed blijf ik er voorlopig inzitten.
3.946 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... 194 195 196 197 198 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 1,250
Verschil +0,046 (+3,82%)
Hoog 1,250
Laag 1,210
Volume 1.766.025
Volume gemiddeld 2.111.168
Volume gisteren 1.803.919

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront