PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL november 2021 - Black Monday in aankomst

3.946 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 ... 194 195 196 197 198 » | Laatste
Boir
0
quote:

Cerburus schreef op 21 oktober 2022 13:33:

[...]

2 maanden geleden gaf men aan ondanks de slechte vooruitzichten, hier gewoon mee door te gaan?
Echt ongelofelijk wat een gedraai, niemand met wat visie en strategie ? Toen waren deze cijfers ook al te voorzien.
Gaan ze ook, het tekort aan bezorgers kost erg veel "boete"premies.
Boir
0
Het is de 3e vrijdag, dus kijk maandag maar naar koers, is altijd lastig op expiratiedag
rsantego
0
quote:

Kees Jeroen schreef op 21 oktober 2022 11:35:

Gak 1,7124, laat het lekker staan... voor de komende jaren. Pak dividend, schrijf calls, en wacht tot de koers verdubbelt, zal vast binnen 3 jaar gebeuren.
Ik denk dat ze beginnen met het afschaffen van het divident
prinszicht
1
quote:

rsantego schreef op 21 oktober 2022 18:06:

[...]

Ik denk dat ze beginnen met het afschaffen van het divident
Formeel hoeft dat niet. Je krijgt alleen geen slotdividend.

Ik heb genoten van vandaag. Het was overduidelijk dus ging het gebeuren. Niet wanneer het moest, voor de gesloten periode, maar nu. Als de nieuwe termijn al bekend is.

En dan lees je voorgekauwde berichten als zoveel tijd in de rvc ing en Philips, dat was al zo. En dat kan of moet, dus er is geen probleem. Als het Koninklijk is, is het zo afgesproken. Zo ook deze koers en de huidige cijfers. Het doet er niet toe of we vinden dat ze geen klote geeft om PostNL. Het wordt toegestaan dat ze dit mag doen in 2 dagen in de week. Als ceo. Daar gaat Yteke niets aan veranderen.

Dit is de bv nl in optima forma. Je druk maken om iets waar anderen met macht dat niet doen. Het is goed gekeurd dus het gaat zo. Achterliggend principe, we gaan “gered” worden. Alleen niet voor 6 euro. Daar wordt Herna voor betaald. De cijfers zijn hierbij een middel tot een doel. Pimmetje snapt dat niet. Ik wel.

Het enige smeermiddel ik dadelijk inkoop aandelen. En dat komen we op het oorspronkelijke plan samen met bofa. Zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld. We hebben nog 90 miljoen, dus hoe lager de koers, hoe meer je er kunt inkopen. Dat verklaart de oorspronkelijke keuze voor deze club. Met de huidige koers, koop je er 60 miljoen. Dus moet hij nog lager. Geen nieuw dividend, toevallig, en de som van het aantal uitstaande aandelen neemt flink af. Dan kan iedereen het kopen voor een habbekrats. Flink minder aandelen keer een lage koers. Wie het gaat worden, is al afgesproken.
prinszicht
0
Kun je op de webshop van PostNL ook de mantelpakjes van Herna kopen? Tis maar een idee. Haar fysiek herkennen in the board zal lastig zijn omdat ze natuurlijk druk is met Philips. Of ing. Of de navo. Dan heb je alleen wat steenkolen Engels nodig en we starten morgen aandeleninkoop op.
prinszicht
0
quote:

prinszicht schreef op 23 oktober 2022 22:18:

Kun je op de webshop van PostNL ook de mantelpakjes van Herna kopen? Tis maar een idee. Haar fysiek herkennen in the board zal lastig zijn omdat ze natuurlijk druk is met Philips. Of ing. Of de navo. Dan heb je alleen wat steenkolen Engels nodig en we starten morgen aandeleninkoop op.
Ik sprak voor mijn beurt. Excuus. Die 250 miljoen voor aandeleninkoop. Daarvan is 160 miljoen versneld uitgegeven. Achteraf weten we waarom. Gak van de inkoop is 3,11. Verlies op aankoop is 80 miljoen. Dat gaat misschien onze ebit worden in 2022. Of ben ik te optimistisch.

Er is nog 90 miljoen gereserveerd. Nu is het dividend al uitgekeerd over 2022. Ik verwacht geen slot dividend. De vraag is dan of ze die 90 miljoen gaan inzetten of schrappen. De Outlook is losgelaten alsmede de ambitie om mensen aan te nemen in grote getallen. Op zoek naar besparingen. Waarschijnlijk weten we snel meer.
hejobo
0
nescio
0
quote:

rsantego schreef op 21 oktober 2022 18:06:

[...]

Ik denk dat ze beginnen met het afschaffen van het divident
vrees het ook:-(
Boir
0
Afschaffen suggereert dat er winst is waar men 70-90% dividend over zou moeten betalen, toch? Schaffen ze iets af als 70-90% gewoon wordt uitgekeerd?
prinszicht
0
quote:

Boir schreef op 24 oktober 2022 10:47:

Afschaffen suggereert dat er winst is waar men 70-90% dividend over zou moeten betalen, toch? Schaffen ze iets af als 70-90% gewoon wordt uitgekeerd?
Nee! Vandaar de suggestie om de aandeleninkoop af te schaffen. Tis een potje wat op de plank ligt.
Halte
0
Een kostenpost bij Postnl die naast de salarissen van de medewerkers in vaste dienst, ook steeds hoger wordt en steeds grotere impact begint te krijgen, is n die van dieselprijs. Het eigen wagenpark van Postnl. verslindt miljoenen liters per jaar en de eigenrijders van de pakketdienst willen natuurlijk ook compensatie voor stijging van deze kosten. . Als je nu kijkt hoe de diesel prijs zich de afgelopen 2 jaar heeft ontwikkeld dan wordt je daar niet echt vrolijk van: de adviesprijs per liter aan de pomp in oktober 2020 was €1,54 gemiddeld, oktober 2021 € 1,93 en vandaag
€ 2,28. Er wordt nu de olie sancties tegen Rusland in december zijn volledige beslag krijgen zelfs nog grotere tekorten aan diesel met bijbehorende verdere stijging van de prijzen verwacht. Zelfs crisisoverleg met de sector staat al gepland door het kabinet als het echt erg gaat worden.
o€e$m€s
0
quote:

Halte schreef op 24 oktober 2022 11:09:

Een kostenpost bij Postnl die naast de salarissen van de medewerkers in vaste dienst, ook steeds hoger wordt en steeds grotere impact begint te krijgen, is n die van dieselprijs. Het eigen wagenpark van Postnl. verslindt miljoenen liters per jaar en de eigenrijders van de pakketdienst willen natuurlijk ook compensatie voor stijging van deze kosten. . Als je nu kijkt hoe de diesel prijs zich de afgelopen 2 jaar heeft ontwikkeld dan wordt je daar niet echt vrolijk van: de adviesprijs per liter aan de pomp in oktober 2020 was €1,54 gemiddeld, oktober 2021 € 1,93 en vandaag
€ 2,28. Er wordt nu de olie sancties tegen Rusland in december zijn volledige beslag krijgen zelfs nog grotere tekorten aan diesel met bijbehorende verdere stijging van de prijzen verwacht. Zelfs crisisoverleg met de sector staat al gepland door het kabinet als het echt erg gaat worden.
mag toch aannemen dat daar hard aan gewerkt wordt niet ?
prinszicht
0
quote:

o€s$m€s schreef op 24 oktober 2022 11:59:

[...]mag toch aannemen dat daar hard aan gewerkt wordt niet ?
Door wie? Ik neem namelijk aan van niet. Dat voorkomt irritatie achteraf. Q3 werd net gerapporteerd met een verlies van 20 miljoen. Daar zit ongetwijfeld een verliespost in genaamd energie. Diesel is daar een belangrijke component van. Als inflatie niet doorberekend wordt, dan mag je aannemen dat energie ook niet wordt doorberekend. Nu is er misschien nog iets over van de pot “frisse lucht”. Moeten we daar maar de extra accijns van betalen. Anders wordt het ook een verliespost in q4, die al onderweg is.
o€e$m€s
0
quote:

prinszicht schreef op 24 oktober 2022 13:26:

[...]

Door wie? Ik neem namelijk aan van niet. Dat voorkomt irritatie achteraf. Q3 werd net gerapporteerd met een verlies van 20 miljoen. Daar zit ongetwijfeld een verliespost in genaamd energie. Diesel is daar een belangrijke component van. Als inflatie niet doorberekend wordt, dan mag je aannemen dat energie ook niet wordt doorberekend. Nu is er misschien nog iets over van de pot “frisse lucht”. Moeten we daar maar de extra accijns van betalen. Anders wordt het ook een verliespost in q4, die al onderweg is.
(was wel even groen maar dat terzijde)
als het zo zwart is als je schetst dan weet ik het ook niet meer, is er iets mis met simpele kosten, baten en anticiperen of iig acteren, hoe moeilijk kan het zijn...
coeffie
0
Ben blij met het artikel van vrijdag, dat onze vriendin onder vuur ligt, ze beloofde ooit 6.50 waard te zijn
prinszicht
0
quote:

coeffie schreef op 24 oktober 2022 15:59:

zouden we de bodem hebben gezien, kunnen we weer omhoog
Ik hoop het! Al wat langer eerlijk gezegd. Maar telkens een nieuwe low intraday. Ik zat op 1,80 met een soort van worst case op 1,50. Maar we krijgen nog een toelichting op de min en het opgeven Outlook. Misschien valt het mee en zitten we idd op een bodem.
Hanko 13
0
Helaas de bodem is nog lang niet in zicht, er is maar een oplossing en dat is overgenomen worden door DHL of de Belgische post. Ik ben al content met 4 euro per aandeel, dan smijt ik snel ruim 17.000 aandelen er uit.

Ik heb wel Prosus ingeslagen, 400 stuks voor 40,60 mogelijk morgen nog een tik naar beneden en dan koop ik er nog 400 bij. Het aandeel is belachelijk afgestraft maar dat geldt ook voor ASML.
Jestbread
0
quote:

coeffie schreef op 24 oktober 2022 16:53:

Ben wel nog steeds erg benieuwd wat het plan is van K
Het plan is dat er geen plan is en dat hij een van de meest slechte beleggingen ooit heeft gedaan.
3.946 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 ... 194 195 196 197 198 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 1,242
Verschil +0,023 (+1,89%)
Hoog 1,246
Laag 1,222
Volume 2.044.944
Volume gemiddeld 2.119.324
Volume gisteren 3.164.913

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront