PostNL « Terug naar discussie overzicht

Postnl- december 2020

4.922 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... 243 244 245 246 247 » | Laatste
rijschool75
0
Woon zelf ook in het oosten , top wat die winkelier doet en ook mooi van post nl voor die vergoeding.
Dan moet de winst voor post nl maar wat minder zijn , er zijn belangrijker dingen in het leven
Natuurlijk ben ik zelf ook aandeelhouder en heb de pakketbezorger afgelopen week iets extra’s gegeven .
Het komt allemaal goed !
gpjf
0
Geen Outlook dus , dat is de reden haha maar men keert daar ook geen dividend uit meen ik. .
MV Agusta, varadero
0
Als ik een kleine jongen was in mijn geboortedorp, reed de postbode ( de facteur zoals hij in Vlaanderen wordt genoemd=afkomstig van de franse taal ) rond van huis naar huis en iedereen bood hem voor nieuwjaar iets te drinken aan en gaf hem ook wat fooi. Na een paar straten viel hij ladderzat op de grond. Men organiseerde zich om zijn fiets en hemzelf naar huis te brengen en de buurt bezorgde verder de post aan huis.
Dit waren nog eens tijden.....nostalgie
MV Agusta, varadero
0
quote:

gpjf schreef op 19 december 2020 09:53:

Geen Outlook dus , dat is de reden haha maar men keert daar ook geen dividend uit meen ik. .
jawel hoor :

Dividend History for FedEx Corp. (FDX)
Ex-Div. Date Amount Yield
3/6/2020 $0.65 2%
12/6/2019 $0.65 1.7%
9/6/2019 $0.65 1.6%
6/21/2019 $0.65 1.6%
aandeelofoptie
0
Verwachting dus relatief lagere marges op een ( veel ) hogere omzet door meer operationele kosten en het verbloemen van de bleeders waar dit MT een patent op heeft en een onderscheiding voor verdient
MV Agusta, varadero
0
quote:

aandeelofoptie schreef op 19 december 2020 10:06:

Verwachting dus relatief lagere marges op een ( veel ) hogere omzet door meer operationele kosten en het verbloemen van de bleeders waar dit MT een patent op heeft en een onderscheiding voor verdient
De grote vraag blijft en dit is hier nog niet berekend op dit forum, wat zal de extra kost zijn van al het additioneel personeel en de onderaannemers om het volume weg te werken en hoe zwaar weegt dit op de marge. Wanneer de kosten hoger uitvallen dan de topline groei zul je eens wat zien !!!!
PostNl haalt een mooie rentabiliteit dankzij automatisatie en optimale logistiek.
Als dit alles in het honderd loopt door een bottleneck aan orders, chaos en tijdsdruk zullen de operationele kosten torenhoog zijn, iets wat FEDEX zijn bargevel heeft veroorzaakt.

Volumegroei zal het aandeel niet enkel ten goede komen vrees ik. Wie weet werden daarom de nevenactiviteiten van de hand gedaan om nog wat extra ondersteuning aan de marge te geven ?
gpjf
0
Hoe je het wendt of keert, aan het eind is de winst ( ook bij FedEx) een stuk groter en daarmee ook de dividend uitkering
analyse_A3CD
0
MV Agusta, varadero
0
quote:

gpjf schreef op 19 december 2020 10:26:

Hoe je het wendt of keert, aan het eind is de winst ( ook bij FedEx) een stuk groter en daarmee ook de dividend uitkering
Juist, maar veronderstel dat de markt van oordeel is dat de marge% groei ( en niet marge groei in absolute waarde ) bij PostNl niet haalbaar is zonder extra hoge investeringen en automatisatie, dan kunnen de hoogste volume vooruitzichten voor 2021 het aandeel niet ondersteunen.

( naar mijn zeer bescheiden trol mening )
MV Agusta, varadero
0
quote:

analyse_A3CD schreef op 19 december 2020 10:29:

En ook de winst op Post is, Hoe je het wendt of keert een stuk hoger!;-))
In het geval van FEDEX was dit ook zo : absolute marge is gestegen, % gedaald en hierop afgestraft.
pielsje
0
MV Agusta, varadero
0
quote:

gpjf schreef op 19 december 2020 10:26:

Hoe je het wendt of keert, aan het eind is de winst ( ook bij FedEx) een stuk groter en daarmee ook de dividend uitkering
De vraag is ben je beter af met 4% dividend op een aandeel dat 10% daalt of geen dividend op een aandeel dat 10% stijgt.....
Toekomstbeeld
0
quote:

Horse power schreef op 18 december 2020 20:57:

[...]

Ik vraag mij wel af of hier boekverkies voor genomen moet gaan worden en de mooie winst van q4 gebruikt gaat worden om puin te ruimen
Waar denk je dan aan?

Het zijn mensen, die staan niet op de balans geactiveerd zoals gebouwen.

Goodwill? Op Cendris lijkt me niet waarschijnlijk. Komt nog mee over uit de tnt scheiding. Zal weinig of geen goodwill op zitten. Zeker niet als ze verlieslatend zouden zijn. Dan is er geen goodwill meer.

www.parool.nl/nieuws/tnt-post-naar-ne...

Adeptive misschien. Is terug te zoeken voor hoeveel ze de bedrijven destijds in 2016 gekocht hebben. Paar miljoen.

Verwerking in de boeking zal sowieso niet in q4 plaatsvinden. Afronding pas in Q1. In q4 zullen ze wel denk ik opduiken in een regel "discontinued". Zoals postcon en nexive ook enige tijd gepubliceerd werden.

Google op
Yourzine
Searchresult

leek2018
1
quote:

MV Agusta schreef op 19 december 2020 10:15:

[...]

De grote vraag blijft en dit is hier nog niet berekend op dit forum, wat zal de extra kost zijn van al het additioneel personeel en de onderaannemers om het volume weg te werken en hoe zwaar weegt dit op de marge. Wanneer de kosten hoger uitvallen dan de topline groei zul je eens wat zien !!!!
PostNl haalt een mooie rentabiliteit dankzij automatisatie en optimale logistiek.
Als dit alles in het honderd loopt door een bottleneck aan orders, chaos en tijdsdruk zullen de operationele kosten torenhoog zijn, iets wat FEDEX zijn bargevel heeft veroorzaakt.

Volumegroei zal het aandeel niet enkel ten goede komen vrees ik. Wie weet werden daarom de nevenactiviteiten van de hand gedaan om nog wat extra ondersteuning aan de marge te geven ?
Ik riep ruim een maand geleden al "Staar je niet blind op die omzetgroei". Een productiebedrijf hoeft alleen maar een machine wat langer te laten draaien, zonder substantionele extra additionele (arbeids) kosten. PostNL moet extra mankracht en materiaal (vervoer) inkopen/huren en dat kost altijd meer dan in een normale situatie.
Jestbread
1
Dat wordt maandag weer verder zakken op het nieuws van de gesloten bol.com pakketpunten natuurlijk.
beetje meer
0
De pakketbezorging heeft te maken met hogere kosten voor inhuur van voertuigen en mensen. Misschien zo links en recht een extra ruimte.
Daarvoor krijgt PostNL een kwartje extra per pakket. Dat is een opslag van (gerekend met het standaard pakket tot 10 kg) van 3,5%.
De postbezorging heeft denk ik weinig extra kosten. Een postbezorger die ik ken is zelf verantwoordelijk voor het leveren en onderhouden van haar fiets.

MV Agusta, varadero
0
Er is maar een manier : kosten doorrekenen ( +de marge op de kosten ).
Vraag is immers groter dan aanbod !

En dan gaan jullie allen mooi cashen
wins
0
Wordt gewoon tijd dat PNL wordt overgenomen door een grote professionele speler, dit schiet niet op met dit MT, terugkijkend naar het verleden qua investeringen

pielsje
0
quote:

Jestbread schreef op 19 december 2020 10:43:

Dat wordt maandag weer verder zakken op het nieuws van de gesloten bol.com pakketpunten natuurlijk.
Lijkt me logisch, dit doet het bedrijf niet goed
De consument verliest op deze manier het vertrouwen zowel in post als het online aankopen doen.
4.922 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... 243 244 245 246 247 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 11:27
Koers 1,270
Verschil +0,006 (+0,47%)
Hoog 1,305
Laag 1,260
Volume 971.892
Volume gemiddeld 2.090.892
Volume gisteren 1.877.754

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront