Arcelor Mittal « Terug naar discussie overzicht

Arcelor Mittal September 2019

1.735 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 » | Laatste
Yes we can
0
quote:

Bir schreef op 26 september 2019 20:11:

[...]

Dat zie ik ook zo, maar noem eens één topman of vrouw die wel eerst aan de shareholders denkt....
Vreemde gedachtengang... belang van bedrijf = belang aandeelhouder...
[verwijderd]
0
quote:

Bir schreef op 26 september 2019 20:11:

[...]

Dat zie ik ook zo, maar noem eens één topman of vrouw die wel eerst aan de shareholders denkt....
Laat ik het zo proberen uit te leggen. Een topmk an van NN die denkt aan zichzelf maar ook aan de aandwelhouder. Laksmi die denkt alleen zichzelf wil alleen maar groter en groter worden. Een topman van NN die creëert waarde voor de aandeelhouder. Mijn conclusie nooit in een familiebedrijf investeren.
[verwijderd]
0
Laksmi is in mijn ogen aardig op weg in de goede richting. Ze hebben recent een miljard afgelost op de leningen en willen met de verkoop van een deel van de organisatie nog een deel gaan aflossen. Ze verhogen prijzen op het moment dat quota's zijn bereikt. Ze spelen in op ontwikkelingen door bijvoorbeeld milieuvriendelijker te produceren in Europa; dit kost eerst meer geld maar bedenk wel dat EU het werelddeel is dan milieu voorop steld.

Veel van de bovenstaande verandering zullen op korte termijn de positie van Arcelor verstevigen. Daarnaast zijn er ook andere projecten die op lange termijn de winstgevendheid van Arcelor kunnen verbeteren.

Omdat er zoveel tegelijk afspeelt, maakt het voor een gewone belegger lastiger om de uitwerkingen op de lange termijn te zien.

Vandaag: wereldproductie omhoog -> slecht voor winst. Naast vandaag zijn er de laatste tijd veel positieve ontwikkelingen. Ik heb mijn belang recent verhoogt en bijgekocht op 13,09.

Succes iedereen! :)
[verwijderd]
0
Daarnaast gaan ze nadat ze voldoende hebben afgelost het dividend verhogen. Dit zullen (potentiële) aandeelhouders waarderen. Op lange termijn verwacht ik voor Arcelor een fors hogere koers €30,00+.

Let wel op: de exposure aan de internationale politiek is hoog. Het risico van dit beleggingsproduct is hoog.
Na handelsovereenkomst (in 1 tot 5 jaar) zal de koers fors hoger staan. Gebeurd dit op korte termijn dan staan we volgend jaar boven de €21,00.

Dit zijn mijn verwachtingen.
jessebrown
0
quote:

Optiefan schreef op 26 september 2019 21:12:

AM herstelt in de US aardig:) 14.14 USD nu omgerekend 12.93:)
Dat was een spike omhoog in de US,door het bericht om meer bezittingen te verkopen.
Optiefan
0
quote:

kusadasi schreef op 26 september 2019 21:38:

[...]Dat was een spike omhoog in de US,door het bericht om meer bezittingen te verkopen.
Ah zie dat het bij een spike blijft wellicht morgen wat herstel op dat nieuws:)
[verwijderd]
0
www.iex.nl/Nieuws/ANP-260919-378/Arce...

@kusadasi: Dit is het artikel daarover. Dit is een andere dan ik eerder had genoemd.

Het management zet de correcte stappen. Dit kan weleens de verhoging van het dividend op korte termijn betekenen.
finance2u
0
Doordat de EU ipv heffingen quota's instelde gebeurde het volgende: landen gingen zo snel ze konden gigantisch dumpen in de EU alvorens de diverse quota's bereikt zouden zijn, logisch want je wil de concurrentie voor zijn...gevolg: prijsdaling. Nu sommige landen niet meer mogen exporteren naar de EU krijg je overal verstoringen (lees waarschuwing turkije op staalguru). Prijzen zullen stijgen...
jessebrown
0
quote:

Optiefan schreef op 26 september 2019 21:46:

[...]

Ah zie dat het bij een spike blijft wellicht morgen wat herstel op dat nieuws:)
Wel fors hoger volume dan dagelijks in de US, zakte toch weer lager bij het slot.
finance2u
0
Staal neemt het voortouw als belangrijk materiaal voor de toekomstige ontwikkeling van de productie van elektrische auto's, legt ArcelorMittal uit in een notitie aan Kallanish .

ArcelorMittal directeur voor automotive producttoepassingen Bala Krishnan merkt op dat geavanceerd hoogwaardig staal bijvoorbeeld een grotere sterkte per eenheid biedt dan andere concurrerende materialen. Dit komt omdat elektrische voertuigen meer versterking nodig hebben om de batterij en de passagiers te beschermen in geval van een botsing.

Bovendien blijft staal goedkoper dan aluminium en andere lichtgewicht producten. Terwijl autofabrikanten vechten om elektrische voertuigen betaalbaar te maken voor het publiek, keert staal terug als een materiaal van keuze.

“Na de bouw van zijn eerste twee luxe modellen met aluminium, is Tesla onlangs overgestapt op een combinatie van staal en aluminium voor de carrosserie en het chassis van zijn massamarkt Tesla Model 3. De verschuiving vindt zelfs plaats bij premium ICE-voertuigen, waaronder de Audi A8 . Het voertuig verlaat het zware gebruik van aluminium ten gunste van een gemengde materiaalbenadering, terwijl Audi een volledig elektrische versie overweegt voor de volgende generatie van het model, ”legt de staalfabrikant uit.

De hele toeleveringsketen van de automobielsector is in toenemende mate geïnteresseerd in de emissies die worden geproduceerd bij de productie van voertuigen. Staal heeft zeven keer minder energie nodig dan aluminium om te produceren. Naarmate meer nadruk wordt gelegd op de productie van deze voertuigen, moeten fabrikanten overwegen dat de productie van aluminium zeven keer meer energie vereist dan staal, zegt ArcelorMittal.

“Staal is het beste materiaal voor hedendaagse voertuigen en biedt de optimale balans tussen sterkte, prestaties en gewichtsvermindering met de minste impact op het milieu, en zal de OEM's keuze zijn voor de elektrische voertuigen van morgen,” concludeert Krishnan.
finance2u
0
In februari werden EU-quota voor 26 staalsoorten vastgesteld op het gemiddelde invoerniveau in 2015-2017 plus 5%, met nog 5% stijgingen in juli en juli 2020. Voor invoer van staal buiten deze quota geldt een 25 % plicht.

Maar de Europese Commissie heeft dit jaar de quotumverhoging later verlaagd van 3% naar 5%, met ingang van 1 oktober. Het beperkte ook elk land tot een aandeel van 30% in de invoer van warmgewalst plat staal per kwartaal.

Aslan zei dat de verhuizing zal leiden tot een krimp van de export van plat staal en wapening in Turkije.

"We kunnen zien dat de beperkingen zijn gericht op het terugdringen van de invoer uit Turkije," zei Aslan. "Het is niet begrijpelijk waarom de EU ... de invoer per land wil beperken."

"We hebben het quotum voor lange producten in een maand gevuld. We zijn in juli overgestapt op een nieuw quotum voor één jaar. Dat zullen we waarschijnlijk in september voltooien," zei Aslan.

"Omdat de quota vol zijn, zal Turkije pas in juli 2020 lange producten naar de EU kunnen exporteren."
jessebrown
0
quote:

Kaspersky schreef op 26 september 2019 21:49:

www.iex.nl/Nieuws/ANP-260919-378/Arce...

@kusadasi: Dit is het artikel daarover. Dit is een andere dan ik eerder had genoemd.

Het management zet de correcte stappen. Dit kan weleens de verhoging van het dividend op korte termijn betekenen.
Positief om schulden verder te verlagen dat zal het bedrijf weerbaarder maken,het kan dan ook betekenen dat het bestuur verwacht dat de zwakte in de sector toch langer gaat duren en winsten kunnen dan snel verliezen worden,daarom maar geen dividend maar kapitaal buffers voor mogelijk weer een langdurige zwakte de laatste langdurige recessie 2008-2012 ligt nog vers in het geheugen en bracht dit bedrijf aan de rand van de afgrond en er moest een zware emissie gedaan worden omdat de bank convenanten in het geding kwamen,nu staat het bedrijf er veel sterker voor dan toen,maar over productie blijft.
finance2u
0
De carrosserie en het chassis van de massamarkt Tesla Model 3 zijn een combinatie van staal en aluminium. Ter vergelijking: de oudere Tesla Model S heeft een aluminium behuizing. ”
M_Kaka
0
ArcelorMittal overweegt desinvesteringen

Vandaag 21:27,
Bron: ANP - AFN
AMSTERDAM (AFN) - ArcelorMittal overweegt een deel van zijn ijzerertsactiviteiten in Canada, Brazilië en Liberia af te stoten. Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden.De in Amsterdam genoteerde staalgigant wil zijn schulden terugdringen door bezittingen af te stoten die niet tot de kernactiviteiten behoren. Het bedrijf bekijkt de opties voor een gehele of gedeeltelijke verkoop van de onderdelen.De Canadese tak is het grootst en zou worden gewaardeerd op ongeveer 2 miljard dollar. Een formeel verkoopproces is nog niet gestart en een definitieve knoop over een verkoop is ook nog niet doorgehakt.
jessebrown
0
quote:

kusadasi schreef op 26 september 2019 22:34:

[...]Positief om schulden verder te verlagen dat zal het bedrijf weerbaarder maken,het kan dan ook betekenen dat het bestuur verwacht dat de zwakte in de sector toch langer gaat duren en winsten kunnen dan snel verliezen worden,daarom maar geen dividend maar kapitaal buffers voor mogelijk weer een langdurige zwakte de laatste langdurige recessie 2008-2012 ligt nog vers in het geheugen en bracht dit bedrijf aan de rand van de afgrond en er moest een zware emissie gedaan worden omdat de bank convenanten in het geding kwamen,nu staat het bedrijf er veel sterker voor dan toen,maar over productie blijft.
Arcelor M,mag dan wel het grootste staalbedrijf ter wereld zijn,maar dat is gemeten naar de volumes die zij produceerd,de beurswaarde is dat dus niet
b.v.b. het Koreaanse Posco is met zijn beurswaarde van 15,3 miljard $ al meer waard dan AM met 13,85$,dit heeft ook mede met de schulden van AM te maken die nog steeds aan de hoge kant zijn,schulden verlagen zal de waardering van het aandeel verhogen.
Bir
0
quote:

Kaspersky schreef op 26 september 2019 21:30:

Daarnaast gaan ze nadat ze voldoende hebben afgelost het dividend verhogen. Dit zullen (potentiële) aandeelhouders waarderen. Op lange termijn verwacht ik voor Arcelor een fors hogere koers €30,00+.

Let wel op: de exposure aan de internationale politiek is hoog. Het risico van dit beleggingsproduct is hoog.
Na handelsovereenkomst (in 1 tot 5 jaar) zal de koers fors hoger staan. Gebeurd dit op korte termijn dan staan we volgend jaar boven de €21,00.

Dit zijn mijn verwachtingen.
Top, ik voorspel ook dat we binnen 10 jaar de 20 euro wel weer een keer gaan zien, hahaha.
Bir
0
quote:

kusadasi schreef op 26 september 2019 22:52:

[...]Arcelor M,mag dan wel het grootste staalbedrijf ter wereld zijn,maar dat is gemeten naar de volumes die zij produceerd,de beurswaarde is dat dus niet
b.v.b. het Koreaanse Posco is met zijn beurswaarde van 15,3 miljard $ al meer waard dan AM met 13,85$,dit heeft ook mede met de schulden van AM te maken die nog steeds aan de hoge kant zijn,schulden verlagen zal de waardering van het aandeel verhogen.
Das dus maar de vraag, vorig jaar was MT bij een lagere index, lagere grondstof en staalprijzen, en een hogere schuldenlast ruim twee keer zoveel waard......
Optiefan
0
Toch aardig wat goed nieuws wat er voor AM uitkomt nu. Ben benieuwd of dat de kans op verdere daling verkleind:)
1.735 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 09:44
Koers 24,350
Verschil +0,020 (+0,08%)
Hoog 24,620
Laag 24,330
Volume 257.875
Volume gemiddeld 2.543.578
Volume gisteren 3.748.681

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront