PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL Augustus 2018 | Paid to wait

3.760 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... 184 185 186 187 188 » | Laatste
wins
0
politiek houd niet van overnames, angst dat dit arbeidsplaatsen gaat kosten, nu heeft de overheid PostNL mooi in de tang, gaan ze echt niet verkwanselen voor een evtuele overname ten gunste van de aandeelhouders, je weet hoe ze denken over aandeelhouders.
Toekomstbeeld
0
quote:

lucky14 schreef op 19 augustus 2018 10:26:

[...]

Dat zou misschien wel het ideale plaatje zijn. RM die PNL koopt, eventueel nadat wij Sandd binnen hebben. Is dit qua mededingingen toegestaan?
Ik zie geen bezwaren. GLS is relatief heel klein in de Benelux wat betreft pakketjes, en zero in brieven (PostNL met of zonder Sandd maakt dan niets uit).
prinszicht
0
quote:

lucky14 schreef op 19 augustus 2018 10:26:

[...]

Dat zou misschien wel het ideale plaatje zijn. RM die PNL koopt, eventueel nadat wij Sandd binnen hebben. Is dit qua mededingingen toegestaan?
Lucky14. Dat hoop ik al jaren. Via GLS. Hun Amsterdamse filiaal wat gerund wordt, vanuit Nederland, door een Engelsman die heel snel Moya opvolgt bij RM. Bekend met NL en iemand die het EU pakjes netwerk een boost kan geven. Ik herhaal, we zijn al eens 15 tot 20 procent gestegen medio de inkoop van John op een gerucht dat de Engelsen 5 wilden betalen. Was alleen een gerucht en misschien was het wel pond...
[verwijderd]
0
quote:

aandeelofoptie schreef op 19 augustus 2018 10:06:

En Royal Mail stapt niet eerder in alvorens politiek Den Haag het ei gelegd heeft
Met RM als overnemende partij zou ook de losse verkoop van Italie en Duitsland niet meer nodig zijn ( en wordt hiermee een te lage prijs voorkomen )
Met de Brexit in het vooruitzicht lijkt het bijna uitgesloten dat een Brits bedrijf aan een dergelijk avontuur begint!
Toekomstbeeld
0
quote:

Ritageld schreef op 19 augustus 2018 12:22:

[...]
Met de Brexit in het vooruitzicht lijkt het bijna uitgesloten dat een Brits bedrijf aan een dergelijk avontuur begint!
Juist wel. Bovendien GLS is immers al volop aanwezig in Europa maar overal en zeker in de Benelux nog klein.

GLS is een 100% dochter van Royal Mail. Met 2.6 miljard pond omzet en aanwezig in 42 landen met het hoofdkantoor in Duitsland. RM doet 10 miljard pond (incl GLS).

Postnl is een hap slik brokje voor GLS (lees RM).
rationeel
0
quote:

pff schreef op 18 augustus 2018 22:27:

Heeft iedereen zijn dividend al bepaald. Wat wordt de prijs ongeveer voor het stockdividend?
Misschien brengt dat de koers nog wat extra omhoog, hoeven ze minder aandelen uit te delen;)
prinszicht
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 19 augustus 2018 12:28:

[...]

Juist wel. Bovendien GLS is immers al volop aanwezig in Europa maar overal en zeker in de Benelux nog klein.

GLS is een 100% dochter van Royal Mail. Met 2.6 miljard pond omzet en aanwezig in 42 landen met het hoofdkantoor in Duitsland. RM doet 10 miljard pond (incl GLS).

Postnl is een hap slik brokje voor GLS (lees RM).
en.m.wikipedia.org/wiki/General_Logis...

Gls is Dutch...
rationeel
0
Totale netto shortpositie op 19 augustus 2018: 13,11% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).
Tordan
0
quote:

prinszicht schreef op 19 augustus 2018 11:24:

[...]

Lucky14. Dat hoop ik al jaren. Via GLS. Hun Amsterdamse filiaal wat gerund wordt, vanuit Nederland, door een Engelsman die heel snel Moya opvolgt bij RM. Bekend met NL en iemand die het EU pakjes netwerk een boost kan geven. Ik herhaal, we zijn al eens 15 tot 20 procent gestegen medio de inkoop van John op een gerucht dat de Engelsen 5 wilden betalen. Was alleen een gerucht en misschien was het wel pond...
Dat gerucht kan ik me nog herinneren. Heb het toen ook met een bevriende vermogensbeheerder besproken. Meen dat hij zo,n overname niet erg logisch vond, ivm te weinig overlap qua wegennet. Bpost voldeed daar uiteraard wel aan. Toch vind ik het geen gekke gedachte. Ben wel benieuwd of de overheid dit toestaat, je krijgt toch de post in buitenlandse handen.
rationeel
0
Technisch gesproken is met de low van 2,815 de bodem bereikt.
Het aandeel kan dan terug naar 3,69.

3,27 en 3,82 gaps die trekken.

Ziet er veelbelovend uit:)
Toekomstbeeld
0
quote:

prinszicht schreef op 19 augustus 2018 12:48:

[...]

en.m.wikipedia.org/wiki/General_Logis...

Gls is Dutch...
In fiscale zin heb je 100% gelijk.

GLS NL BV is de brievenbus firma waaronder de complete GLS internationale organisatie zetelt.
Kortom, alle GLS landen tellen door naar die fiscale NL BV. Maar op dat adres zul je weinig activiteit ontdekken anders dan een gehuurd kantoor met een bureau en stoel, kortom fiscale trucage.

Het echte hoofdkantoor zit in hun belangrijkste markt, Duitsland. Daar zitten de mensen die de strategie bepalen namens GLS. Dat kun je ook mede afleiden uit het feit dat het GLS logo daar is geregistreerd.
Zie RM website voor mijn bron.

www.royalmailgroup.com/general-logistics

Founded in late 1999, GLS succeeded in establishing a stable European parcel network in just a few years. Today it covers 37 states. Acquisitions and partnerships have since then been milestones in the history of the company. In many countries GLS has founded its own companies - often complete networks, which have immediately gone into full operation.

For more information visit the GLS website Opens in new window

General Logistics Systems principal office is GLS Germany-Straße 1 - 7 36286 Neuenstein Germany.

Commercial Register: Amtsgericht Bad Hersfeld HRA 863 Value Added Tax Identification Number: DE 812802911.

Uit het jaarverslag van Royal Mail.
The GLS arrow logo is a trade mark of General Logistics Systems Germany GmbH & Co. OHG
Toekomstbeeld
0
De per 1 juni 2018 benoemde nieuwe RM CEO Rico Back, heeft trouwens ooit nog in Wassenaar gewoond. Deze in Hamburg geboren Duitser, spreekt dus vast en zeker al een goed woordje Nederlands.

Ook leuk dat hij hiervoor de CEO was van GLS. Nog leuker is dat deze man talloze acquisities achter zijn naam heeft staan.
Toekomstbeeld
0
Lijkt meer en meer op een leden wervingsactie door de FNV.

'We vinden het jammer maar zeker ook opmerkelijk dat FNV nu zo tegen de combibundel is', reageert PostNL op de werkonderbreking. 'We hebben hem gedurende 1,5 jaar uitvoerig getest en aangescherpt, samen met postbezorgers en de OR. De FNV heeft regelmatig meegekeken. Daarnaast hebben we een deskundigenteam, waaronder iemand van de FNV, om advies gevraagd over een eventuele functieverzwaring. Zij kwamen samen tot de conclusie dat er geen sprake is van verzwaring.'

www.at5.nl/artikelen/185497/medewerke...
gpjf
0
Ik zie hier dat Sand nog volop mensen werft, dus of die nu met overname door Post.nl bezig zijn?
wins
0
Kunnen die stakende PostNL werknemers mooi op solliciteren, die klagers heb je niks aan,
fleerik
0
Kunnen die stakende PostNL werknemers mooi op solliciteren, die klagers heb je niks aan.
@WINS een beetje respect voor onze postbezorgers zou op zijn plaats zijn
Toekomstbeeld
0
quote:

gpjf schreef op 19 augustus 2018 15:55:

Ik zie hier dat Sand nog volop mensen werft, dus of die nu met overname door Post.nl bezig zijn?
Hier?......Waar?

Bij Sandd zal het verloop giga hoog zijn vanwege de slechte betaling van 9.30 per uur....en afrekening op norm uren ipv gewerkte uren.

Dus zal werving hoogstnoodzakelijk zijn.
Tordan
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 19 augustus 2018 14:41:

De per 1 juni 2018 benoemde nieuwe RM CEO Rico Back, heeft trouwens ooit nog in Wassenaar gewoond. Deze in Hamburg geboren Duitser, spreekt dus vast en zeker al een goed woordje Nederlands.

Ook leuk dat hij hiervoor de CEO was van GLS. Nog leuker is dat deze man talloze acquisities achter zijn naam heeft staan.
Hmmm, interessant. Hoeft op zich nog niets te betekenen, maar vind het wel een vette plus. Voor PNL schijnt, middels geruchten, ooit interesse te zijn geweest door RM. Bpost wou PNL maar wat graag overnemen en als er echt was gesproken was de 6 ook wel gekomen. De politiek ziet nu waarschijnlijk in dat consolidatie onvermijdelijk is. Ook al meerdere malen aangegeven door PNL en Sandd. Zou er dan met deze gegevens ineens totaal geen interesse meer voor dit bedrijf zijn?? Ik geloof er niets van. Het wachten is op de politiek!!
Toekomstbeeld
0
quote:

lucky14 schreef op 19 augustus 2018 18:30:

[...]

Hmmm, interessant. Hoeft op zich nog niets te betekenen, maar vind het wel een vette plus. Voor PNL schijnt, middels geruchten, ooit interesse te zijn geweest door RM. Bpost wou PNL maar wat graag overnemen en als er echt was gesproken was de 6 ook wel gekomen. De politiek ziet nu waarschijnlijk in dat consolidatie onvermijdelijk is. Ook al meerdere malen aangegeven door PNL en Sandd. Zou er dan met deze gegevens ineens totaal geen interesse meer voor dit bedrijf zijn?? Ik geloof er niets van. Het wachten is op de politiek!!
Inderdaad, het schijnt want formeel is het nooit bevestigd. Was destijds ook weer een dooie mus.

In dit van artikel kun je er alles over lezen.

www.veb.net/artikel/05868/beleggers-p...

En wat betreft interesse ... ik heb al het nodige geschreven waarom nu nog niet, en wat er eerst geregeld moet gaan worden voor wanneer wel.

Talloze partijen zijn geïnteresseerd in de pakketten van postnl. Maar niemand is geïnteresseerd in de brieven.

Dus dat laatste is nu een groot onoverkomelijk probleem. Een probleem kun je minder onoverkomelijk maken door het kleiner te maken en/of beheersbaar.
Vandaar het afstoten nu eindelijk van Duitsland (alleen maar brieven) en Italië ( grotendeels brieven met ook een gedeelte pakketten). Probleem wordt hiermee een stuk kleiner.

Verder is het probleem brieven in nederland alleen beheersbaar te maken. Het wordt vanzelf kleiner maar de spelregels zijn niet transparant en dus niet beheersbaar.

Met het Mona rapport komen er straks duidelijke en dus beheersbare spelregels.

Pas dan kan 1 vd geïnteresseerden in pakketten, zich heel misschien over het probleem vd brieven in NL neerzetten. Dat stuk voor lief nemen.

Maar alleen pas dan.

Dat is hoe ik de logica zie vh geheel.
Go Go Go !
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 19 augustus 2018 15:27:

Lijkt meer en meer op een leden wervingsactie door de FNV.

'We vinden het jammer maar zeker ook opmerkelijk dat FNV nu zo tegen de combibundel is', reageert PostNL op de werkonderbreking. 'We hebben hem gedurende 1,5 jaar uitvoerig getest en aangescherpt, samen met postbezorgers en de OR. De FNV heeft regelmatig meegekeken. Daarnaast hebben we een deskundigenteam, waaronder iemand van de FNV, om advies gevraagd over een eventuele functieverzwaring. Zij kwamen samen tot de conclusie dat er geen sprake is van verzwaring.'

www.at5.nl/artikelen/185497/medewerke...
Ach, PostNL neemt nog de moeite om te reageren op de hulpkreten van FNV trawantjes (klinkt als Trabantjes). Zoals al eerder vermeld werd staat de BVBP - niet te verwarren met de BvBB :-) - er gelukkig wat genuanceerder in. De link dan nog maar een keer ... www.bvpp.nl/index.php/postbezorgers/5...

Helemaal onderin lees je de adviesbrief van de OR, het ergonomisch onderzoek et cetera.

De FNV is een ongenuanceerd communicerend samenraapsel van rooie rakkertjes. In het perspectief van de Postdialoog zou het jammer zijn wanneer PostNL en Sandd samen zouden gaan (FNV bedoelend). Des te sneller waren we anders af van deze zelfdestructieve groepering.

3.760 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... 184 185 186 187 188 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 14:44
Koers 1,261
Verschil +0,011 (+0,88%)
Hoog 1,268
Laag 1,250
Volume 781.709
Volume gemiddeld 2.111.168
Volume gisteren 1.766.025

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront