BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM mei 2024

946 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 44 45 46 47 48 » | Laatste
HenkdeV
0
Rendement 2024 inclusief dividend tot nog toe:

BAM +64%
Heijmans +75%.

Niet slecht voor bouwers.
IQ
3
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
Rob
0
quote:

HenkdeV schreef op 22 mei 2024 18:52:

Rendement 2024 inclusief dividend tot nog toe:

BAM +64%
Heijmans +75%.

Niet slecht voor bouwers.
BAM is een gouden aandeel. Die 64% wordt nog wel meer dit jaar. Ik verwacht ook nog een grote meevaller maar ga dit niet onderbouwen.

:)
IQ
0
quote:

Rob schreef op 22 mei 2024 19:11:

[...]

BAM is een gouden aandeel. Die 64% wordt nog wel meer dit jaar. Ik verwacht ook nog een grote meevaller maar ga dit niet onderbouwen.

:)
Pas op hoor, je wordt hier zo gecanceld.
IQ
0
Was weer niet inhoudelijk, Bam is echt een geweldig verdien model fonds, dat is wel inhoudelijk.
IQ
0
Heijmans toch in percentage behoorlijk omhoog, dank namens Bam aandelen bezitters, maar owee als de correctie net zo hoog negatief zal gaan, dan is Bam het haasje en met haasjes in de wei kan Bam niet bouwen.
HenkdeV
0
Zorgen bij de Fed over de hardnekkige inflatie

Door ABM Financial News op woensdag 22 mei 2024

(ABM FN-Dow Jones) Leden van de Federal Reserve zijn tijdens hun meest recente bijeenkomst over de inflatie steeds bezorgder geworden, zo bleek uit de notulen van de bijeenkomst van de Fed die woensdag werden vrijgegeven.

Leden gaven aan dat ze niet genoeg vertrouwen hadden om te starten met het verlagen van de rente. Sterker, sommige leden van de Federal Reserve gaven aan bereid te zijn de rente opnieuw te verhogen als de inflatie niet verder afkoelt. Hoewel het monetaire beleid als restrictief werd gezien, gaven veel deelnemers commentaar op hun onzekerheid over de mate van restrictiviteit, aldus de notulen.

Voor het hele artikel: zie elders op IEX
Doemebest
0
quote:

HenkdeV schreef op 22 mei 2024 21:26:

Zorgen bij de Fed over de hardnekkige inflatie

Door ABM Financial News op woensdag 22 mei 2024

(ABM FN-Dow Jones) Leden van de Federal Reserve zijn tijdens hun meest recente bijeenkomst over de inflatie steeds bezorgder geworden, zo bleek uit de notulen van de bijeenkomst van de Fed die woensdag werden vrijgegeven.

Leden gaven aan dat ze niet genoeg vertrouwen hadden om te starten met het verlagen van de rente. Sterker, sommige leden van de Federal Reserve gaven aan bereid te zijn de rente opnieuw te verhogen als de inflatie niet verder afkoelt. Hoewel het monetaire beleid als restrictief werd gezien, gaven veel deelnemers commentaar op hun onzekerheid over de mate van restrictiviteit, aldus de notulen.

Voor het hele artikel: zie elders op IEX
Die notulen zijn volgens mij van voor de laatste inflatie cijfers, die enigszins meevielen, wat belangrijker is Nvidia verslaat weer de verwachtingen, hoewel dat niks met BAM te maken heeft is het wel bepalend voor het sentiment, dus gek genoeg ook voor BAM.
bartbas
0
quote:

axie schreef op 22 mei 2024 12:31:

[...]

Dat hoop ik wel, maar zal wel uitdagend worden voor BAM. Hopelijk dat dit de BAM mannen wel inspireert (of een beetje onder druk zet..:-).

Volgens mij is bij velen nog niet ingedaald wat deze doelstellingen eigenlijk betekenen: Heijmans zal straks met de helft van de omzet van BAM ongeveer dezelfde EBITDA gaan halen!
Dan ga je er wel van uit dat de resultaten van Bam gelijk blijven. Dat lijkt me stug. Verder is het de vraag of Heijmans zijn doelen wel helemaal kan waarmaken. Dat laatste lijkt me twijfelachtig. Wanneer het wel lukt dan alle kans dat en bestuur met maatregelen komt om bouwen met minder winst af te dwingen.
Bb
bartbas
3
quote:

axie schreef op 22 mei 2024 14:59:

[...]

Vraag is: heb je liever een ambitieuze CEO of een boekhouder (of winkeloppasser) als CEO? Ik dat eerste. Hillen van Heijmans toont ballen en formuleert doelen die hij nog niet eerder behaalt heeft. Joosten formuleert doelen in de bandbreedte die afgelopen 2 jaar al behaald zijn. Joosten komt er de volgende keer dat hij weer herbenoemt wordt niet mee weg.

ps: en nee, Joosten is geen winkeloppasser, hij heeft goed werk geleverd. Maar doelen konden ambitieuzer wat mij betreft.
Dat ligt er aan. Een kolossaal schip van koers veranderen is geen sinecure. Joosten is in twee jaar tijd daarmee al flink opgeschoten. Een cultuurverandering vraagt tijd en je moet je mensen wel meekrijgen. Tot nu toe is hem dat goed gelukt. Te grote stappen willen zetten roept weerstand op bij je mensen en dat moet je tot iedere prijs voorkomen. Zeker in een tijd waarin iedereen die het niet naar de zin heeft uit tien banen kan kiezen.
Bb
HenkdeV
0
quote:

Doemebest schreef op 22 mei 2024 23:03:

[...]Die notulen zijn volgens mij van voor de laatste inflatie cijfers, die enigszins meevielen, wat belangrijker is Nvidia verslaat weer de verwachtingen, hoewel dat niks met BAM te maken heeft is het wel bepalend voor het sentiment, dus gek genoeg ook voor BAM.
Krap aan 15 miljard winst in een kwartaal en een aandelensplitsing 1 op 10.
D'Artagnan62
0
Vraagje, heb ik iets gemist met de dividend uitkering van Bam? ik verwachte een redelijke dividend uitkering maar helaas..
Graag jullie advies( of ik moet met de bank gaan bellen dat er iets fout is gegaan...)
IQ
0
Niemand iets inhoudelijks te melden over Bam, rustig groen dagje, niet veel omzet, maar voldoende om de koers hoger te zetten.
hvasd2
0
quote:

IQ schreef op 23 mei 2024 12:44:

Niemand iets inhoudelijks te melden over Bam, rustig groen dagje, niet veel omzet, maar voldoende om de koers hoger te zetten.
De 3,80 is de nieuwe 3,70 geworden, zo lijkt het?
HenkdeV
0
Ook vandaag bouwt Heijmans de koerswinstvoorsprong (2024) op BAM verder uit.
Een verwachte ebitda marge van 7-9 (Heijmans) tegenover 4-6 (BAM) rechtvaardigt dat zeker.
En voor zover bekend heeft Heijmans op dit moment geen (grote) probleemgevallen uitstaan.
hvasd2
0
quote:

HenkdeV schreef op 23 mei 2024 14:08:

Ook vandaag bouwt Heijmans de koerswinstvoorsprong (2024) op BAM verder uit.
Een verwachte ebitda marge van 7-9 (Heijmans) tegenover 4-6 (BAM) rechtvaardigt dat zeker.
En voor zover bekend heeft Heijmans op dit moment geen (grote) probleemgevallen uitstaan.
In ieder geval is de koers weer waar die was gebleven de dag voor de laatste cijfers en in dit tempo gaat die jaarhoog op 4,086 er binnenkort ook aan.
HenkdeV
0
quote:

hvasd2 schreef op 23 mei 2024 14:16:

[...]
In ieder geval is de koers weer waar die was gebleven de dag voor de laatste cijfers en in dit tempo gaat die jaarhoog op 4,086 er binnenkort ook aan.
Zou mooi zijn.
Heel benieuwd hoe de halfjaarcijfers er uit gaan zien.
Is de dip bij de eerste kwartaalcijfers eenmalig of niet?
axie
0
quote:

HenkdeV schreef op 23 mei 2024 14:08:

Ook vandaag bouwt Heijmans de koerswinstvoorsprong (2024) op BAM verder uit.
Een verwachte ebitda marge van 7-9 (Heijmans) tegenover 4-6 (BAM) rechtvaardigt dat zeker.
En voor zover bekend heeft Heijmans op dit moment geen (grote) probleemgevallen uitstaan.
Heijmans is goed bezig en is betrouwbaar en voorspelbaar aan het worden. De ambitie die daarnaast is uitgesproken laat het aandeel spurten. BAM is daar helaas nog niet, Q1 liet dat ook zien. Maar je ziet in ieder geval wel de potentie van BAM als ze Heijmans qua voorspelbaarheid / marge kunnen evenaren.
946 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 44 45 46 47 48 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 jun 2024 17:35
Koers 3,824
Verschil -0,132 (-3,34%)
Hoog 3,990
Laag 3,776
Volume 1.399.206
Volume gemiddeld 1.200.250
Volume gisteren 1.070.775

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront