BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM april 2024

894 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 41 42 43 44 45 » | Laatste
HenkdeV
1
quote:

Marinus-86 schreef op 17 april 2024 13:43:

[...]
Ik moet het hier doen met mijn telefoon dus af en toe even kijken en genieten van mijn weer gekochte aandeel Fugro ,heerlijk zonnig op het ogenblik 22 gr., en geloof mij ik zit zeker niet op bepaalde figuren te wachten, ik vermaak mij met mijn bouwjaar 1935 nog uitstekend hier, alleen moet ik nu huren ,maar dat wist ik eigendom al lang verkocht, en de Rioja wijn smaakt hier uitstekend ,blijf ook nog maar even,groeten aan mijn echter forumvrienden en succes.
Neem er nog maar één Marinus:-)).
Napi
0
Napi
0
quote:

OnoMatopee schreef op 17 april 2024 18:09:

eindveiling en is nauwelijks bijzonder op dubbele omzet na. 340k
Ja idd, het bouwt zich wel op, elke dag iets meer in de eindveiling. Ik neem aan dat dan alle openstaande orders afgehandeld worden van die dag.
OnoMatopee
0
UBS Group AG - Koninklijke BAM Groep N.V. - Bunnik

Hieronder vindt u informatie uit het register substantiële deelnemingen en bruto shortposities. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Datum meldingsplicht 15 apr 2024
Meldingsplichtige UBS Group AG
Uitgevende instelling Koninklijke BAM Groep N.V.
Inschrijving handelsregister 30058019
Plaats Bunnik
Vorige register resultaat
Volgende register resultaat
Verdeling in aantallen (longpositie)
Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling
Gewoon aandeel 5.876.383,00 5.876.383,00 Potentieel Potentieel Middellijk
((UBS AG, UBS Switzerland AG)) Fysieke levering
Gewoon aandeel 1.613.542,00 1.613.542,00 Reëel Reëel Middellijk
(UBS AG, UBS Asset Management (UK) Limited, UBS Fund Management (Luxembourg) S.A., UBS Fund Management (Switzerland) AG, Credit Suisse Funds AG, Credit Suisse Fund Management S.A.) Fysieke levering
Procentuele verdeling (longpositie)
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 2,64 % 0,00 % 0,00 % 0,57 % 2,07 %
Stemrecht 2,64 % 0,00 % 0,00 % 0,57 % 2,07 %

Datum laatste update: 18 april 2024

Dat was 3,32 3,32%
OnoMatopee
0
Bouwbedrijf TBI roept op om de nieuwe CO2-registratie voor woon-werkverkeer af te schaffen, aangezien het als een zinloze maatregel wordt beschouwd die te ver gaat. Topman Bart van Breukelen benadrukt dit standpunt na de publicatie van de jaarcijfers, waarin een nettowinst van €64 miljoen werd geboekt, grotendeels dankzij een inkomstenstijging van 10% tot ruim €2,5 miljard. Van Breukelen uit bezorgdheid over de overmatige regeldruk en bureaucratie in Nederland, met name rond CO2-rapportage, waarbij TBI nu verplicht is om de CO2-uitstoot van 6500 werknemers in het woon-werkverkeer te registreren. Hij pleit voor een effectievere aanpak om CO2-uitstoot te verminderen, zoals duurzamere beton- en staalproductie. De aannemer is kritisch over de wurgende regeldruk en stikstofnormen in Nederland, en roept op tot aanzienlijke vereenvoudiging. TBI's nieuwe topman, Hendrik de Haan, benadrukt de noodzaak van samenwerking en investeringen in AI en vakmanschap voor de toekomst. Van Breukelen waarschuwt voor de impact van emotionele besluiten op de woningmarkt en pleit voor een realistisch beleid om het woningtekort aan te pakken.
www.telegraaf.nl/financieel/403127068...
bartbas
0
Is Bam nog wel goedkoop?

Op mijn veb-bottomline rekening bij Saxobank zie ik dat het dividendrendement 5,23 % is. Een mooi rendement. Maar wanneer je rekening houdt met de risico’s van beleggen en met name in de risicovolle bouwsector, vraag ik me af of dit nou wel aantrekkelijk is. Je kunt op de geldmarkt met minder risico’s gemakkelijk eenzelfde percentage behalen. Ik ga er vanuit dat het genoemde rendement het resultaat is van de huidige koers met het dividend over 2023. Voor 2024 wordt gemiddeld door analisten die Bam volgen een dividend van 0,22 euro verwacht. Mijn vraag is of er uitgaande van die getallen nog wel veel koerspotentieel in het aandeel zit. Bij een beetje stijging al het dividendrendement al gauw onder de vijf procent zakken. Bam streeft naar een ebitda tussen de vier en zes procent. Al met al lijkt mij de conclusie dat het koerspotentieel beperkt is en dat koersen ver boven de 4 euro een nog wenskarakter hebben. Wat is jullie mening?
Bb
JVDP
1
Het wordt tijd dat de overheid eens luistert naar deze praktijkmensen, op productie is meer CO2-uitstoot te besparen dan op de CO2-uitstoot van bestelbusjes en dergelijke, om nog maar te zwijgen over alle administratieve verplichtingen die hiermee samenhangen.
axie
0
quote:

bartbas schreef op 18 april 2024 09:01:

Is Bam nog wel goedkoop?

Op mijn veb-bottomline rekening bij Saxobank zie ik dat het dividendrendement 5,23 % is. Een mooi rendement. Maar wanneer je rekening houdt met de risico’s van beleggen en met name in de risicovolle bouwsector, vraag ik me af of dit nou wel aantrekkelijk is. Je kunt op de geldmarkt met minder risico’s gemakkelijk eenzelfde percentage behalen. Ik ga er vanuit dat het genoemde rendement het resultaat is van de huidige koers met het dividend over 2023. Voor 2024 wordt gemiddeld door analisten die Bam volgen een dividend van 0,22 euro verwacht. Mijn vraag is of er uitgaande van die getallen nog wel veel koerspotentieel in het aandeel zit. Bij een beetje stijging al het dividendrendement al gauw onder de vijf procent zakken. Bam streeft naar een ebitda tussen de vier en zes procent. Al met al lijkt mij de conclusie dat het koerspotentieel beperkt is en dat koersen ver boven de 4 euro een nog wenskarakter hebben. Wat is jullie mening?
Bb
Je hebt wel een punt. Aan de andere kant: vergelijkbare bouwbedrijven in Europa hebben een koers / winst van 8 of meer. In het verleden heeft BAM met zelfde winst of minder ook hoger dan 4,50 gestaan. Ik ga er vanuit dat BAM daarom dit jaar nog naar de 4,50 of hoger gaat als er geen gekke dingen uit de hoge hoed komen. Ook is er niet meegenomen dat er veel, heel veel huizen in NL gebouwd moeten worden waar volgens mij hogere marge op zit.
innicksname
0
quote:

JVDP schreef op 18 april 2024 09:05:

Het wordt tijd dat de overheid eens luistert naar deze praktijkmensen, op productie is meer CO2-uitstoot te besparen dan op de CO2-uitstoot van bestelbusjes en dergelijke, om nog maar te zwijgen over alle administratieve verplichtingen die hiermee samenhangen.
Volgens mij moet het én én zijn. Het berekenen en vastleggen van CO2-uitstoot is essentieel om echt inzicht te krijgen in wie wat uitstoot / waar verantwoordelijk voor is. Ja, dat is een klusje, maar er komen steeds meer clubs die bedrijven daarmee kunnen helpen. Het vereist ook dat je digitale landschap op orde is, iets wat uiteindelijk sowieso nodig is omdat die systemen ook helpen met het reduceren van (onnodig manueel) werk. De regeldruk kan hier en daar echt wel lager (volgens mij vooral in de zorg), maar het is wel opvallend dat het juist de bedrijven zijn die durven te investeren in IT-tools en innovatie vaak ook de bedrijven zijn die tot de 'best-in-class' behoren. Ook wat betreft marges. Misschien vereist het een nieuwe generatie aan managers / management om deze verandering echt in gang te zetten.
HenkdeV
0
quote:

bartbas schreef op 18 april 2024 09:01:

Is Bam nog wel goedkoop?

Op mijn veb-bottomline rekening bij Saxobank zie ik dat het dividendrendement 5,23 % is. Een mooi rendement. Maar wanneer je rekening houdt met de risico’s van beleggen en met name in de risicovolle bouwsector, vraag ik me af of dit nou wel aantrekkelijk is. Je kunt op de geldmarkt met minder risico’s gemakkelijk eenzelfde percentage behalen. Ik ga er vanuit dat het genoemde rendement het resultaat is van de huidige koers met het dividend over 2023. Voor 2024 wordt gemiddeld door analisten die Bam volgen een dividend van 0,22 euro verwacht. Mijn vraag is of er uitgaande van die getallen nog wel veel koerspotentieel in het aandeel zit. Bij een beetje stijging al het dividendrendement al gauw onder de vijf procent zakken. Bam streeft naar een ebitda tussen de vier en zes procent. Al met al lijkt mij de conclusie dat het koerspotentieel beperkt is en dat koersen ver boven de 4 euro een nog wenskarakter hebben. Wat is jullie mening?
Bb
Het beleid van BAM is erop gericht om 30 tot 50 procent van het nettoresultaat van het jaar uit te keren.

Dit jaar heeft BAM er voor gekozen om naast het uitkeren van dividend (30% NW) aandelen terug te kopen.
Men had dat ook niet kunnen doen en in plaats daarvan 40% dividend uit kunnen keren van de Netto Winst.
Wellicht doet men dat over 2024 en dan ziet het er gelijk heel anders uit.

Ruim 5% op de geldmarkt behalen lijkt mij nog niet zo eenvoudig.
Helemaal niet wanneer de rente (zoals verwacht) gaat dalen.

De geldmarkt is de denkbeeldige ruimte waar middelen met een korte looptijd worden uitgezet en aangetrokken. In de regel vinden hier financiële transacties plaats met een looptijd korter dan twee jaar.
OnoMatopee
1
BB, Uit jouw meeste postings van de laatste maanden klinkt vaak veel onzekerheid. Je sluit dan meestal af met een licht positieve draai.
Als je denkt op andere aandelen meer te kunnen halen, dan zou ik zeggen: wat let je?
Positief is op dit moment, dat er veel instituten meerderheidsbelangen lijken aan te houden. Dat is wel eens anders geweest.
De energietransitie gaat Bam geen windeieren leggen, noch de behoefte aan huizen en, renovatie, van infra.
Voor zekerheid hoef je tegenwoordig nergens meer te zijn, op geen enkel front.
Beleggen is risico's aanvaarden. Jij zegt zelf ook in opties te doen. Als er iets is wat je financieel om zeep kan helpen is dat het wel.
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 18 april 2024 09:55:

[...]
Volgens mij moet het én én zijn. Het berekenen en vastleggen van CO2-uitstoot is essentieel om echt inzicht te krijgen in wie wat uitstoot / waar verantwoordelijk voor is. Ja, dat is een klusje, maar er komen steeds meer clubs die bedrijven daarmee kunnen helpen. Het vereist ook dat je digitale landschap op orde is, iets wat uiteindelijk sowieso nodig is omdat die systemen ook helpen met het reduceren van (onnodig manueel) werk. De regeldruk kan hier en daar echt wel lager (volgens mij vooral in de zorg), maar het is wel opvallend dat het juist de bedrijven zijn die durven te investeren in IT-tools en innovatie vaak ook de bedrijven zijn die tot de 'best-in-class' behoren. Ook wat betreft marges. Misschien vereist het een nieuwe generatie aan managers / management om deze verandering echt in gang te zetten.
Deel uit de strategie van BAM.

Onze missie gaat verder dan alleen winst maken; we willen bijdragen aan een duurzame toekomst voor onze opdracht-gevers, collega’s, de samenleving en toekomstige generaties. We willen ons bedrijf transformeren van conventioneel (grijs) naar bewust en vernieuwend duurzaam (groen).

Dat doen we niet alleen, maar met opdrachtgevers en partners die onze waarden delen en die net als wij duurzaamheid voorop hebben staan. Zodat we samen onze doelen bereiken en met oplossingen komen die betrouwbaar, duurzaam en in lijn met onze waarden zijn en die voldoen aan onze hoge veiligheidsstandaard.

Wat we vooral belangrijk vinden, is dat we onze verantwoordelijkheid nemen, samen-werken en verschillende meningen ver-welkomen. Daarvoor moeten we voortdurend vernieuwen in ons denken en handelen. Wat als we dieselmaterieel vervangen door elektrische alternatieven? Wat als we van een eenmalig project een herhaalbaar concept maken? Wat we doen is betekenisvol. Ieder van ons heeft een belangrijke rol in het bouwen van een duurzame toekomst.

Druk bezig dus.
OnoMatopee
0
Gestel

Wethouder Mieke Verhees verkeerde in feeststemming: ,,Ik word gelukkig van hijskranen in de stad”, zei ze. ,,En zeker van dit WoonST-project. Een geslaagd product, waarvan na de eerst duizend woningen versie 2.0 nu aanbesteed wordt.” Ook BAM-directeur Savelkoul is blij met WoonST: ,,Dit product is sinds de start drie jaar geleden een succes gebleken; BAM heeft er nu bijna honderd opgeleverd en realiseert er dit jaar nog eens 270. Vijfhonderd hebben we er bovendien in voorbereiding. Voorheen deden we veel langer over dit soort aantallen.”

www.ed.nl/eindhoven/bouw-89-apparteme...
OnoMatopee
0
quote:

HenkdeV schreef op 18 april 2024 10:08:

[...]

Deel uit de strategie van BAM.

Onze missie gaat verder dan alleen winst maken; we willen bijdragen aan een duurzame toekomst voor onze opdracht-gevers, collega’s, de samenleving en toekomstige generaties. We willen ons bedrijf transformeren van conventioneel (grijs) naar bewust en vernieuwend duurzaam (groen).

Dat doen we niet alleen, maar met opdrachtgevers en partners die onze waarden delen en die net als wij duurzaamheid voorop hebben staan. Zodat we samen onze doelen bereiken en met oplossingen komen die betrouwbaar, duurzaam en in lijn met onze waarden zijn en die voldoen aan onze hoge veiligheidsstandaard.

Wat we vooral belangrijk vinden, is dat we onze verantwoordelijkheid nemen, samen-werken en verschillende meningen ver-welkomen. Daarvoor moeten we voortdurend vernieuwen in ons denken en handelen. Wat als we dieselmaterieel vervangen door elektrische alternatieven? Wat als we van een eenmalig project een herhaalbaar concept maken? Wat we doen is betekenisvol. Ieder van ons heeft een belangrijke rol in het bouwen van een duurzame toekomst.

Druk bezig dus.
het klinkt als een nieuwjaarstoespraak :}
innicksname
0
quote:

HenkdeV schreef op 18 april 2024 10:08:

[...]

Deel uit de strategie van BAM.

Onze missie gaat verder dan alleen winst maken; we willen bijdragen aan een duurzame toekomst voor onze opdracht-gevers, collega’s, de samenleving en toekomstige generaties. We willen ons bedrijf transformeren van conventioneel (grijs) naar bewust en vernieuwend duurzaam (groen).

Dat doen we niet alleen, maar met opdrachtgevers en partners die onze waarden delen en die net als wij duurzaamheid voorop hebben staan. Zodat we samen onze doelen bereiken en met oplossingen komen die betrouwbaar, duurzaam en in lijn met onze waarden zijn en die voldoen aan onze hoge veiligheidsstandaard.

Wat we vooral belangrijk vinden, is dat we onze verantwoordelijkheid nemen, samen-werken en verschillende meningen ver-welkomen. Daarvoor moeten we voortdurend vernieuwen in ons denken en handelen. Wat als we dieselmaterieel vervangen door elektrische alternatieven? Wat als we van een eenmalig project een herhaalbaar concept maken? Wat we doen is betekenisvol. Ieder van ons heeft een belangrijke rol in het bouwen van een duurzame toekomst.

Druk bezig dus.
Vooral de marketingafdeling. Dit soort teksten zeggen niet zoveel. Beter is het om 1 of 2 voorbeelden te geven, zodat lezers het kunnen plaatsen. Overigens reageerde ik vooral op het gemopper van JvdP. Het aspect duurzaamheid was lang iets waar bedrijven over schreven, maar niet echt iets mee deden. Dat is nu wel aan het veranderen. Je kunt er als je er echt mee aan de slag gaat ook je eigen positie op de markt mee versterken. Dan schakelt een gemeente liever jou in dan je concurrent.
OnoMatopee
0
DEN HAAG - De torenhoge CO2-taks die door demissionair D66-minister Rob Jetten (Klimaat) is aangekondigd voor grote bedrijven, dreigt te sneuvelen in de Tweede Kamer. Enkele dagen na de presentatie van het plan om grote uitstoters een fors hogere taks -die alleen in Nederland geldt- te laten betalen stuit het op verzet van de formerende vier én een deel van de huidige coalitie. Ook grote bedrijven en vergroeningsadviseur Carolien Gehrels spreken zich uit tegen de nationale taks, die volgens hen de industrie over de grens duwt.
www.telegraaf.nl/nieuws/1382833309/tw...
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 18 april 2024 10:22:

[...]
Vooral de marketingafdeling. Dit soort teksten zeggen niet zoveel. Beter is het om 1 of 2 voorbeelden te geven, zodat lezers het kunnen plaatsen. Overigens reageerde ik vooral op het gemopper van JvdP. Het aspect duurzaamheid was lang iets waar bedrijven over schreven, maar niet echt iets mee deden. Dat is nu wel aan het veranderen. Je kunt er als je er echt mee aan de slag gaat ook je eigen positie op de markt mee versterken. Dan schakelt een gemeente liever jou in dan je concurrent.
Die voorbeelden komen regelmatig voorbij, dit is er één van

Gouda, 14 januari 2022 – In opdracht van BAM Infra Nederland hebben Wirtgen en New Electric een asfaltspreidmachine omgebouwd naar de eerste volledig elektrisch aangedreven asfaltspreidmachine ter wereld. Op jaarbasis besparen we hiermee ruim 93.000 kilogram CO2 en 115.000 gram stikstofoxide.
bartbas
0
quote:

innicksname schreef op 18 april 2024 10:22:

[...]
Vooral de marketingafdeling. Dit soort teksten zeggen niet zoveel. Beter is het om 1 of 2 voorbeelden te geven, zodat lezers het kunnen plaatsen. Overigens reageerde ik vooral op het gemopper van JvdP. Het aspect duurzaamheid was lang iets waar bedrijven over schreven, maar niet echt iets mee deden. Dat is nu wel aan het veranderen. Je kunt er als je er echt mee aan de slag gaat ook je eigen positie op de markt mee versterken. Dan schakelt een gemeente liever jou in dan je concurrent.
Eens. Ieder bedrijf van enige omvang heeft tegenwoordig een marketing afdeling die met ronkende teksten het bedrijf moet verkopen. Het is doorgaans eenzijdige en louter positieve praat. Omdat iedereen het doet , moet je wel mee. Maar in feite is het een kolossale geldverspilling.
Bij mij in de buurt is een bouwbedrijven combinatie de Waaldijk aan het versterken met louter grondverzetmachines die elektrisch aangedreven zijn. Dat levert een enorm gezeul op met enorme accupakketten, die opgeladen moeten worden bij naar men zegt het grootste acculaadstation van de wereld in Geldermalsen,. Daar zorgt een windmolen en zonnepark voor de nodige stroom.
Bam doet het kwa bedrijfsvoering best goed, maar is minder uniek dan het lijkt. Nagenoeg alle bouwbedrijven zijn bezig met duurzaamheid.
Bb
894 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 41 42 43 44 45 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 13:52
Koers 3,852
Verschil -0,066 (-1,68%)
Hoog 3,924
Laag 3,800
Volume 552.987
Volume gemiddeld 1.432.185
Volume gisteren 736.960

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront