BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM maart 2024

652 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 30 31 32 33 » | Laatste
innicksname
0
quote:

Zwijnash schreef op 7 maart 2024 07:54:

[...]

Ze zeggen 4 grote maar dat wordt zeker te duur !
Hoorde een bedrag van 100 miljard voor 4 van die centrales. Ik denk niet dat dat bedrag er met de huidige populaire partijen komt. Die geven het liever uit aan andere zaken, terwijl ze eigenlijk gedwongen worden om op de 'kleintjes' te letten :-)
Genoeg interessante keuzes om te maken, van arbeid, huizen en landbouw tot tech en defensie.
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 7 maart 2024 09:38:

[...]
Hoorde een bedrag van 100 miljard voor 4 van die centrales. Ik denk niet dat dat bedrag er met de huidige populaire partijen komt. Die geven het liever uit aan andere zaken, terwijl ze eigenlijk gedwongen worden om op de 'kleintjes' te letten :-)
Genoeg interessante keuzes om te maken, van arbeid, huizen en landbouw tot tech en defensie.
Hoop dat er geen centrales komen.
Wanneer er iets mis gaat met "zo'n ding" is een behoorlijk deel van dit kleine landje onbewoonbaar.

Geloof ook niet dat er een goede oplossing is voor het afval, dat zo'n centrale produceert.
innicksname
0
quote:

HenkdeV schreef op 7 maart 2024 09:49:

[...]

Hoop dat er geen centrales komen.
Wanneer er iets mis gaat met "zo'n ding" is een behoorlijk deel van dit kleine landje onbewoonbaar.

Geloof ook niet dat er een goede oplossing is voor het afval, dat zo'n centrale produceert.
Eens hoor, zou het ook liever zonder doen, maar vrees wel dat er toch 1 of 2 nodig zijn voor een bepaalde continuïteit aan energievoorziening. Maar liever minder dan meer. Misschien dat een paar hele grote batterijen op strategische locaties ook een optie zijn, laat Alfen of Ebusco die dan maar leveren :-) Je moet toch iets met de windenergie op momenten dat er voldoende zonne-energie is, zoals in de zomermaanden. En vice versa in de winter.
Zwijnash
0
Wel leuke dat de grote blokken van 200K zijn zo door en blijven niet dagen achter elkaar staan
amice
0
quote:

HenkdeV schreef op 7 maart 2024 09:49:

[...]

Hoop dat er geen centrales komen.
Wanneer er iets mis gaat met "zo'n ding" is een behoorlijk deel van dit kleine landje onbewoonbaar.

Geloof ook niet dat er een goede oplossing is voor het afval, dat zo'n centrale produceert.
OnoMatopee
2
quote:

innicksname schreef op 7 maart 2024 10:31:

[...]
Eens hoor, zou het ook liever zonder doen, maar vrees wel dat er toch 1 of 2 nodig zijn voor een bepaalde continuïteit aan energievoorziening. Maar liever minder dan meer. Misschien dat een paar hele grote batterijen op strategische locaties ook een optie zijn, laat Alfen of Ebusco die dan maar leveren :-) Je moet toch iets met de windenergie op momenten dat er voldoende zonne-energie is, zoals in de zomermaanden. En vice versa in de winter.
Hoe lang blijft thorium radioactief?
Gesmoltenzoutreactoren in combinatie met thorium zijn volgens voorstanders veel veiliger (inherent passieve veiligheid), geven vele malen minder afvalstoffen (tot 1000 keer zo weinig) die bovendien veel minder lang gevaarlijk radioactief blijven (300 jaar in plaats van tienduizenden jaren).
Zwijnash
2
quote:

Zwijnash schreef op 7 maart 2024 11:29:

Heijmans bijna + 10% vandaag zonder nieuws
Nu wel - Kepler verhoogt koersdoel Heijmans

Mag ze ook doen bij Bam !
amice
3
quote:

HenkdeV schreef op 7 maart 2024 09:49:

[...]

Hoop dat er geen centrales komen.
Wanneer er iets mis gaat met "zo'n ding" is een behoorlijk deel van dit kleine landje onbewoonbaar.

Geloof ook niet dat er een goede oplossing is voor het afval, dat zo'n centrale produceert.
Ik hoop van harte dat er wel centrales komen. En natuurlijk komt er een oplossing voor het afval. Daar is al veel vooruitgang in geboekt.
amice
3
quote:

Zwijnash schreef op 7 maart 2024 11:45:

[...]

Nu wel - Kepler verhoogt koersdoel Heijmans

Mag ze ook doen bij Bam !
Bij Heijmans is de onzekerheid over de Tennet procedure weggenomen. Als de onzekerheden bij de bam zijn weggenome en er goede verwachtingen worden uitgesproken door analisten zal ook de koers van bam gaan stijgen m.i.
IQ
3
Koersstijging Heijmans niet in verhouding tot Bam, maar wel fijn, Bam geeft wat in te halen komende maanden, op naar de 5 euro.
HenkdeV
1
quote:

amice schreef op 7 maart 2024 11:53:

[...]
Bij Heijmans is de onzekerheid over de Tennet procedure weggenomen. Als de onzekerheden bij de bam zijn weggenome en er goede verwachtingen worden uitgesproken door analisten zal ook de koers van bam gaan stijgen m.i.
Dat Heijmans nieuws is oud nieuws, voor mij in ieder geval:-)). Wel mooi dat het koersdoel is verhoogd naar 25,00 euro.

Laat ook zien dat er bij BAM nog wel wat in het vat zit.
Blij dat ik ze heb J.J..
amice
0
quote:

HenkdeV schreef op 7 maart 2024 12:13:

[...]

Dat Heijmans nieuws is oud nieuws, voor mij in ieder geval:-)). Wel mooi dat het koersdoel is verhoogd naar 25,00 euro.

Laat ook zien dat er bij BAM nog wel wat in het vat zit.
Blij dat ik ze heb J.J..
Wat betekent J.J,
Marinus-86
0
quote:

amice schreef op 7 maart 2024 12:21:

[...]
Wat betekent J.J,
Oud wielrenner Jan Jansen,,
amice
0
[quote alias=Marinus-86 id=15215010 date=202403071224]
[...]
Oud wielrenner Jan Jansen,,
[/quote
Neen, Henk d V is blij dat hij aandelen bam heeft. En sluit zijn mededeling af met J.J.
Ik vraag wat in dit kader J.J betekent
Zwijnash
0
Geen weerstand in zicht - en als er is wordt het doorgehakt.

JJ ben je short - hope het niet voor je….
bartbas
0
quote:

HenkdeV schreef op 7 maart 2024 12:13:

[...]

Dat Heijmans nieuws is oud nieuws, voor mij in ieder geval:-)). Wel mooi dat het koersdoel is verhoogd naar 25,00 euro.

Laat ook zien dat er bij BAM nog wel wat in het vat zit.
Blij dat ik ze heb J.J..
Naast het verhoogd advies van Heijmans naar 25 euro speelt mijn inziens de uitspraak over de rechter over de verlenging van de A15 naar de A12 rond Arnhem ook een rol. Die uitspraak biedt uitzicht op wat versoepeling van de stikstofregels voor de bouw.

Overigens vind ik een koersdoelverhoging naar 25 euro wel erg fors.

Bb
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 7 maart 2024 11:44:

[...]Hoe lang blijft thorium radioactief?
Gesmoltenzoutreactoren in combinatie met thorium zijn volgens voorstanders veel veiliger (inherent passieve veiligheid), geven vele malen minder afvalstoffen (tot 1000 keer zo weinig) die bovendien veel minder lang gevaarlijk radioactief blijven (300 jaar in plaats van tienduizenden jaren).
Weer wat geleerd :-)
Linkje: nl.wikipedia.org/wiki/Thorium
HenkdeV
0
quote:

amice schreef op 7 maart 2024 12:46:

[quote alias=Marinus-86 id=15215010 date=202403071224]
[...]
Oud wielrenner Jan Jansen,,
[/quote
Neen, Henk d V is blij dat hij aandelen bam heeft. En sluit zijn mededeling af met J.J.
Ik vraag wat in dit kader J.J betekent
Lees de posting op het BAM forum van 1 maart om 9.16 uur, daar is een BAM deskundige aan het woord:-))).
652 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 30 31 32 33 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 mei 2024 17:17
Koers 3,890
Verschil +0,110 (+2,91%)
Hoog 3,900
Laag 3,774
Volume 881.208
Volume gemiddeld 1.303.528
Volume gisteren 1.448.774

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront