Aegon « Terug naar discussie overzicht

Aegon op vakantie; juli 2014

577 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 25 26 27 28 29 » | Laatste
[verwijderd]
0
´Oekraïens leger kan drone kopen na crowdfunding´

Idee ?

(een nieuwe minister kopen ?)

Of een onderzeeboot met ´ZM AEGON´

Of gewoon zelfzuchtig een forumfonds ?
mvliex 1
0
quote:

elf schreef op 30 juni 2014 15:57:

´Oekraïens leger kan drone kopen na crowdfunding´

Idee ?

(een nieuwe minister kopen ?)

Of een onderzeeboot met ´ZM AEGON´

Of gewoon zelfzuchtig een forumfonds ?
Dat laatste ben ik het natuurlijk mee eens! En dat eerste, valt dat ook 'om te draaien'? Een minister bij opbod verkopen? Oké, zal niet veel worden maar alles meer dan nul is al winst.
;-))
zilvermeeuw
1
Inclusief koersadviesje Rabobank,

Aegon trekt woekerpolisrisico Reaal niet

Aegon stelde vorige week op zijn beleggersdag expliciet dat een overname van Reaal waarschijnlijk geen kans van slagen heeft, als het risico op woekerpolisclaims volledig in de overname besloten zou blijven.

Analist Cor Kluis van Rabobank maakt daaruit op dat de genationaliseerde verzekeringstak van SNS Reaal eerder zal worden overgenomen door ASR. Deze eveneens genationaliseerde verzekeraar zou samen met private equity-investeerder CVC een overname van Reaal willen financieren.

Kluis meent verder dat Aegon waarde creeert door selectief te zijn, zowel met overnames als met producten. Zo schrijft de verzekeraar op dit moment geen vaste lijfrentes, maar gaat dat wel gebeuren zodra de rente gaat stijgen en de spreads toenemen. Rabobank rekent op een cash flow van de Aegon groep tot 0,85 miljard in 2014 en 1,15 miljard euro in 2015. Daarvan moet 150-200 miljoen euro in 2015 afkomstig zijn van het Verenigd Koninkrijk, tegen bijna nul in 2014. Rabobank heeft een buy-advies en koersdoel van 7,50 euro. Aegon noteert maandag rond 15.20 uur 0,1% lager op 6,35 euro. De AEX stijgt 0,4%.

www.rtlnieuws.nl/economie/beurs/aegon...

[verwijderd]
0
´Kluis meent verder dat Aegon waarde creeert door selectief te zijn, zowel met overnames als met producten.´

(citaat @ zilvermeeuw)

Als AEGON nu ook door selectief te zijn winst creëert en die overnames nu maar eens vergeet want dat horen we al sinds jaar en dag zonder aankopen van betekenis dan kan er misschien nog iets moois opbloeien.
zilvermeeuw
0
[verwijderd]
0
quote:

zilvermeeuw schreef op 30 juni 2014 16:40:

U trekt het argumentering van Cor 'De Grote' Kluis toch niet in twijfel hier??
Die heeft te veel geleerd

carrièrekansen
adviesvoorstellen
nieuwe uitdagingen
vragen over vacatures
deskundigheidsverzoeken
zakelijke transacties
referentieverzoeken
opnieuw contact op te nemen

in te korte tijd.

Dus het antwoord is volmondig ja !

(en de adviezen zijn ook aan de optimistische kant op zijn zachtst gezegd)
[verwijderd]
0
quote:

The Bugs Bunny schreef op 30 juni 2014 18:33:

Heer Elf, Heer Elf, belangrijk nieuws per expresspost naar u toe:

www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/artic...

:D
Ook indien je denkt dat de wereld vergaat dien je alle schulden af te lossen en volgens sommigen zelfs de immateriële waarbij de vraag is waar de prioriteit ligt alsook de zin daarvan.

Een ieder dient echter te beseffen dat dit natuurverschijnsel zich echter voorlopig niet zal voordoen en derhalve elke schuld behalve die van Argentinië en
Griekenland enzo gelost dient te worden.

Zelf regelmatig een dubbeltje ofzo tekort komend voor een versterking onderweg is de verbazing altijd groot als het jaar daarop dat alsnog wordt gebracht bij de desbetreffende crediteur maar een ijzeren naam is veel waard.

Doch bedankt voor het opmerken van dit breaking news.

zilvermeeuw
0
Dat zit er dik in.

Deutsche Boerse looks outside euro zone as transaction tax looms

FRANKFURT, June 30 (Reuters) - Deutsche Boerse plans to expand operations outside the euro area to give non-European clients an opportunity to avoid the bloc's proposed financial transaction tax, four people familiar with the exchange operator's thinking told Reuters.

"The group has to be ready to offer its clients something outside the euro zone if domestic trading is no longer attractive because of the financial transaction tax," one of the sources said.

Deutsche Boerse's new derivatives clearing house in Singapore, due to come on line in 2015, is expected to play a significant role in the plans, the sources said.

In addition, Eurex Zuerich, a unit of the derivatives trading arm Eurex, has applied for a trading licence from the U.S. derivatives regulator, the Commodity Futures Trading Commission (CFTC).

A Deutsche Boerse spokesman said Eurex was permanently looking at possibilities to expand its client base and its application to the CFTC was due to the implementation of the Dodd-Frank Act in the United States.

"Tax considerations play no role," the spokesman said, declining further comment.

Subdued trading activity on European markets has prompted Deutsche Boerse to pin its hopes for future growth on developing markets. Chief Executive Reto Francioni last year created a task force to seek out opportunities in Asia.

The financial transaction tax (FTT) is expected to create additional headwinds in Europe. Germany, France and other euro area countries plan to introduce the tax to make the financial sector pay back money received from taxpayers in the crisis and dampen speculative trading that may fuel future crises.

However, the scope of the tax is not yet clear. Lawmakers originally wanted to tax equity trades at a 0.1 percent rate and derivatives at 0.01 percent but some types of business may be excluded.

Deutsche Boerse has said so far its main expectation is for a tax focused on equities, which make up about 8 percent of its revenue and which would have a negligible impact on its business.

A tax on derivatives would be a different matter, as they make up nearly 40 percent of revenue at Deutsche Boerse.

"It's important to have back up solutions in place for the long term," said another source close to the company, adding it was not clear yet how much derivatives business customers would shift out of the euro zone.

"You can never be sure what the politicians in Berlin and Brussels might come up with," the person said. (Reporting by Andreas Kroener, Edward Taylor and Jonathan Gould in Frankfurt and Douwe Miedema in Washington; Editing by Mark Potter)

www.reuters.com/article/2014/06/30/de...
[verwijderd]
0
quote:

zilvermeeuw schreef op 30 juni 2014 16:20:

Inclusief koersadviesje Rabobank,

Aegon trekt woekerpolisrisico Reaal niet

Aegon stelde vorige week op zijn beleggersdag expliciet dat een overname van Reaal waarschijnlijk geen kans van slagen heeft, als het risico op woekerpolisclaims volledig in de overname besloten zou blijven.

Analist Cor Kluis van Rabobank maakt daaruit op dat de genationaliseerde verzekeringstak van SNS Reaal eerder zal worden overgenomen door ASR. Deze eveneens genationaliseerde verzekeraar zou samen met private equity-investeerder CVC een overname van Reaal willen financieren.

Kluis meent verder dat Aegon waarde creeert door selectief te zijn, zowel met overnames als met producten. Zo schrijft de verzekeraar op dit moment geen vaste lijfrentes, maar gaat dat wel gebeuren zodra de rente gaat stijgen en de spreads toenemen. Rabobank rekent op een cash flow van de Aegon groep tot 0,85 miljard in 2014 en 1,15 miljard euro in 2015. Daarvan moet 150-200 miljoen euro in 2015 afkomstig zijn van het Verenigd Koninkrijk, tegen bijna nul in 2014. Rabobank heeft een buy-advies en koersdoel van 7,50 euro. Aegon noteert maandag rond 15.20 uur 0,1% lager op 6,35 euro. De AEX stijgt 0,4%.

www.rtlnieuws.nl/economie/beurs/aegon...

Het zal tijd worden dat de UK gaat draaien. Kosss geld;)
mvliex 1
0
quote:

The Bugs Bunny schreef op 30 juni 2014 22:55:

[...]

Het zal tijd worden dat de UK gaat draaien. Kosss geld;)
Gaan ze na het draaien er dan ook rechts rijden?
mvliex 1
0
TA: Eindfase terugval

Door Bas Heijink op 30 jun 2014 om 08:50
Nog één dag en het eerste halfjaar van 2014 er op. De AEX begon dit jaar met een hogere top bij 409. Dit niveau werd hierna nogmaals getest, waarna ook een dubbele jaarbodem bij 379,50 werd geplaatst.

Uiteindelijk wist de AEX enkele weken geleden de volgende fase in de stijgende middellangetermijntrend te starten met de opwaartse doorbraak van 409. Dit was het meest reële scenario, na de test van de jaarbodem in maart bij 379,80.

Dit was destijds het startpunt van een stijgende kortetermijntrend die nog steeds intact is. Ondertussen heeft de sinds de bodem van maart stijgende kortetermijntrend al meerdere raakpunten.

Hogere top
Voor de komende weken verwacht ik dat deze kortetermijntrend nog wordt voortgezet maar uiteindelijk zal uitmonden in een hogere jaartop die het startpunt zal zijn van de volgende correctie in de AEX. De eerste helft van dit jaar kende tot op heden drie normale correcties van tussen de 5 en 10%.

Ook voor de tweede helft van dit jaar verwacht ik een aantal van deze correcties die de AEX richting mijn uiteindelijke koersdoel voor dit jaar moeten brengen: de zone 450 tot 470.

Vanaf de maartbodem bedroeg de stijgende kortetermijntrend tot op heden ongeveer 40 punten, waarbij recent een hogere jaartop bij 420 op de borden werd gezet. Dit was het startpunt van de huidige terugval.

Korte terugval
Het grootste deel van deze opgaande kortetermijnbeweging sinds maart ligt dus alweer achter ons. De huidige terugval zal naar mijn mening kort duren en zit in de eindfase, tenminste zolang de stijgende kortetermijntrend niet neerwaarts wordt gebroken.

Hierna kan in de komende weken de AEX zijn jaartop verder aanscherpen waarbij we zeer alert moeten zijn op topvormingsignalen die het startpunt van de vierde correctie van dit jaar kunnen bepalen.
[verwijderd]
0
quote:

mvliex 1 schreef op 1 juli 2014 08:50:

TA: Eindfase terugval

Door Bas Heijink op 30 jun 2014 om 08:50
Nog één dag en het eerste halfjaar van 2014 er op. De AEX begon dit jaar met een hogere top bij 409. Dit niveau werd hierna nogmaals getest, waarna ook een dubbele jaarbodem bij 379,50 werd geplaatst.

Uiteindelijk wist de AEX enkele weken geleden de volgende fase in de stijgende middellangetermijntrend te starten met de opwaartse doorbraak van 409. Dit was het meest reële scenario, na de test van de jaarbodem in maart bij 379,80.

Dit was destijds het startpunt van een stijgende kortetermijntrend die nog steeds intact is. Ondertussen heeft de sinds de bodem van maart stijgende kortetermijntrend al meerdere raakpunten.

Hogere top
Voor de komende weken verwacht ik dat deze kortetermijntrend nog wordt voortgezet maar uiteindelijk zal uitmonden in een hogere jaartop die het startpunt zal zijn van de volgende correctie in de AEX. De eerste helft van dit jaar kende tot op heden drie normale correcties van tussen de 5 en 10%.

Ook voor de tweede helft van dit jaar verwacht ik een aantal van deze correcties die de AEX richting mijn uiteindelijke koersdoel voor dit jaar moeten brengen: de zone 450 tot 470.

Vanaf de maartbodem bedroeg de stijgende kortetermijntrend tot op heden ongeveer 40 punten, waarbij recent een hogere jaartop bij 420 op de borden werd gezet. Dit was het startpunt van de huidige terugval.

Korte terugval
Het grootste deel van deze opgaande kortetermijnbeweging sinds maart ligt dus alweer achter ons. De huidige terugval zal naar mijn mening kort duren en zit in de eindfase, tenminste zolang de stijgende kortetermijntrend niet neerwaarts wordt gebroken.

Hierna kan in de komende weken de AEX zijn jaartop verder aanscherpen waarbij we zeer alert moeten zijn op topvormingsignalen die het startpunt van de vierde correctie van dit jaar kunnen bepalen.

Hoera !!

Goeden morgen nog.
[verwijderd]
0
´Existing-home sales are likely to speed up in coming months, reviving a market rebound that lost its legs during the first quarter, according to pending-sales data released Monday.´
jecebe
1
Hoeveel pech kan een mens hebben.

Positie Van den Hurk onhoudbaar na rel ontslagvergoeding
Rekenkamerbaas treedt af na ophef.

Dit gelezen te hebben dacht ik, ach er is nog wel een baantje by NS.
Wat schetst mijn verbazing:

Toiletjuffrouw NS op straat.
mvliex 1
0
quote:

mvliex 1 schreef op 1 juli 2014 08:50:

TA: Eindfase terugval

Zie bericht hierboven.
TA: Nu doorzetten

Door Bas Heijink op 1 jul 2014 om 08:55
De eerste helft van 2014 zit erop en voor de tweede helft van dit jaar verwacht ik net als in de eerste zes maanden een aantal correctieve bewegingen met dalingen tussen de 5 en 10% om uiteindelijk hogere middellangetermijnbodems te vormen.

Voor de rest van dit jaar acht ik een beweging naar mijn koersdoelzone van 450 tot 470 nog steeds realistisch. De weg ernaartoe zal echter hobbelig zijn. De vierde correctie van dit jaar kan deze maand al worden gestart.

Na de recente hogere jaartop van net onder de 420 werd de huidige terugval gestart, een terugval van tot op heden ongeveer 11 punten.

Met de beweging afgelopen woensdag onder de dubbele bodem van 412,25 ontstond meer neerwaarts potentieel naar de voormalige dubbele jaartop in de zone 408,50 tot 409 tot de sinds maart stijgende bodemlijn, vandaag alweer bij 408,30.

Bevestiging boven 414,75
Met een dieptepunt eind vorige week bij 408,60 werd deze belangrijke steunzone precies getest. Hiermee lijkt een hogere bodem te zijn gevormd. Bevestiging hiervoor is echter nog nodig. De zeer scherp dalende toppenlijn vanaf de jaartop is ondertussen al wel gebroken, maar de recente neerwaartse gap tussen de 413,95 en 414,75 moet nog worden gesloten.

Met een top gisteren van 413,95 werd de onderkant van deze gap precies getest. Mocht de AEX vandaag of morgen met een opwaartse gap starten dan lijkt ook een island reversal-patroon te kunnen worden gevormd.

Belangrijk als bevestiging is echter dat de AEX weer boven de 414,75 terecht komt en dat verwacht ik wel in de komende dagen. Hierna staat de weg weer open voor een hertest van de jaartop en hoger.

Laatste uptick
Voor de komende weken houd ik namelijk rekening met een laatste uptick richting mijn koersdoelzone in het kortetermijnbeeld van 428 tot 432.
[verwijderd]
0
quote:

mvliex 1 schreef op 1 juli 2014 15:19:

[...]

TA: Nu doorzetten

Door Bas Heijink op 1 jul 2014 om 08:55
De eerste helft van 2014 zit erop en voor de tweede helft van dit jaar verwacht ik net als in de eerste zes maanden een aantal correctieve bewegingen met dalingen tussen de 5 en 10% om uiteindelijk hogere middellangetermijnbodems te vormen.

Voor de rest van dit jaar acht ik een beweging naar mijn koersdoelzone van 450 tot 470 nog steeds realistisch. De weg ernaartoe zal echter hobbelig zijn. De vierde correctie van dit jaar kan deze maand al worden gestart.

Na de recente hogere jaartop van net onder de 420 werd de huidige terugval gestart, een terugval van tot op heden ongeveer 11 punten.

Met de beweging afgelopen woensdag onder de dubbele bodem van 412,25 ontstond meer neerwaarts potentieel naar de voormalige dubbele jaartop in de zone 408,50 tot 409 tot de sinds maart stijgende bodemlijn, vandaag alweer bij 408,30.

Bevestiging boven 414,75
Met een dieptepunt eind vorige week bij 408,60 werd deze belangrijke steunzone precies getest. Hiermee lijkt een hogere bodem te zijn gevormd. Bevestiging hiervoor is echter nog nodig. De zeer scherp dalende toppenlijn vanaf de jaartop is ondertussen al wel gebroken, maar de recente neerwaartse gap tussen de 413,95 en 414,75 moet nog worden gesloten.

Met een top gisteren van 413,95 werd de onderkant van deze gap precies getest. Mocht de AEX vandaag of morgen met een opwaartse gap starten dan lijkt ook een island reversal-patroon te kunnen worden gevormd.

Belangrijk als bevestiging is echter dat de AEX weer boven de 414,75 terecht komt en dat verwacht ik wel in de komende dagen. Hierna staat de weg weer open voor een hertest van de jaartop en hoger.

Laatste uptick
Voor de komende weken houd ik namelijk rekening met een laatste uptick richting mijn koersdoelzone in het kortetermijnbeeld van 428 tot 432.

Genius at work en mooi dat het uit de TA te herleiden is want dat maakt het dubbel interessant.....
[verwijderd]
0
´In Rotterdam zijn stemmen opgegaan om Oranje in de Maasstad te eren, mocht de finale worden bereikt of een wereldtitel worden behaald. Dat houdt verband met het grote aantal spelers met een Feyenoord-achtergrond in de Oranjeselectie „We staan open voor een huldiging in Rotterdam”, zegt de woordvoerder van burgemeester Ahmed Aboutaleb.´

Logisch toch ?

(maar Giethoorn leent zich er ook uitstekend voor)
577 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 25 26 27 28 29 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 jun 2024 10:12
Koers 5,684
Verschil +0,006 (+0,11%)
Hoog 5,724
Laag 5,674
Volume 687.847
Volume gemiddeld 5.589.658
Volume gisteren 8.015.206

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront