Forum: TomTom » TomTom Januari 2019 » Pagina: 90 | Eurobench.com

TomTom Januari 2019

4.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Kuiken
2
quote:

Was here schreef op 12 jan 2019 om 15:46:


Je moet nu je eigen sommetje maken. Wat ga je doen bij verkoop ttt. Voor mij is de som als volgt.

Waardering automotive op basis k/w 20 voor 2019 is 6 euro. Bij verkoop automotive verwacht ik minimaal 10 euro per aandeel.

Er is 1 euro cash. Stel ttt wordt verkocht voor 1,3miljard(6euro). Dan wordt mijn som:
Cash: 7 euro
Waardering automotive:6euro op basis k/W
Totaal 13 euro

Dus als in mijn voorbeeld de koers lager is dan 13 euro dan koop ik bij. Is de koers dan 13 euro dan verkoop ik 25% en wacht ik met de overige 75% de ontwikkelingen af van hd maps.

Op analisten doe ik niets uit. Die komen achteraf met hun wijsheid en adviezen on hun eigen "gelijk" te verdedigen.

Eigenlijk zou iedereen voor zichzelf deze berekening moeten maken. En je niet van de wijs laten brengen door koers manipulaties bij opening.

Succes



Ik BLIJF waarschuwen : de schattingen voor verkoop TTT lopen uiteen van 700.000 tot 1,500000. Dat is een verschil van meer dan 100%. En ik waarschuw, omdat ik straks baal als door al het optimistisch getater de koers ten onrechte keldert vanwege de te hoog ingeschatte opbrengsten. Er is nl nog veel meer moois onder de TT-vleugels.
SellTomtom
0
quote:

Kuiken schreef op 12 jan 2019 om 17:42:


[...]


Ik BLIJF waarschuwen : de schattingen voor verkoop TTT lopen uiteen van 700.000 tot 1,500000. Dat is een verschil van meer dan 100%. En ik waarschuw, omdat ik straks baal als door al het optimistisch getater de koers ten onrechte keldert vanwege de te hoog ingeschatte opbrengsten. Er is nl nog veel meer moois onder de TT-vleugels.


Ik blijf het zeggen, denkers wordt noet voor niets laag gehouden, en de analisten zijn niet voor niets zo stil. Alles heeft een betekenis denk ik.
Jij zegt tussen de 700 miljoen en 1,t miljard. Het is maar hoe belangrijk ttt is voor degene die het wil overnemen. En dan is men bereid ver te gaan. Kijk naar mobileye.
Verizon is zon party, die belang heeft om in Europa de grootste te worden. En als men daar diep voor in de buidel moet tasten, zal men dat doen. Kijk naar fleetmatics.
We gaan het zien.
Voor komt het hele gebeuren van de verkoop/koers enz over als een grote corrupte boel.
Hoop dat we uiteindelijk wel mogen meedelen als zittende aandeelhouders, want dat verdienen we!
Tom2HD
1
De koers mag nog steeds niet omhoog en ik kan me niet voorstellen dat na verkoop TTT dat opeens wel kan.
De enige conclusie die ik dan trek is dat er een overname komt van de hele toko, of een exit. In 1 of in 2 stappen, dat weet ik niet, maar HG weet dat al wel.
Anders kan ik dat downplayen niet plaatsen.
DD12
2
Denk dat je daar gelijk in hebt, 11.50 is veel te laag voor HG.
Dit spel duurt mij veel te lang, HG is een schaker en heeft geduld. Biedingen zijn blijkbaar binnen gekomen van 11.50 / 12.50 / 13.00
Bod zal minimaal 15.00 moeten zijn, dus vandaar dat het wat langer onderhandelen is.
SellTomtom
2
quote:

DD12 schreef op 12 jan 2019 om 18:14:


Denk dat je daar gelijk in hebt, 11.50 is veel te laag voor HG.
Dit spel duurt mij veel te lang, HG is een schaker en heeft geduld. Biedingen zijn blijkbaar binnen gekomen van 11.50 / 12.50 / 13.00
Bod zal minimaal 15.00 moeten zijn, dus vandaar dat het wat langer onderhandelen is.



Die snap ik niet. Waarom dan de koers laag houden? Zou dan eerder veel hoger moeten zijn, want op deze koers 15 vragen kan wel, maar is moeilijker onderhandelbaar, als op een koers van zeg 10 euro.
Hij heeft nog niets, maar dan ook niets gedaan om de koers te laten stijgen. Eerder downplayen.
De actie van vorige week vrijdag was er ook weer een, die erg vreemd was.

1). Hij brengt het nieuws op vrijdag, terwijl de press day van de CES op maandag is.

2) normaal persberichten om 07.30, of tijdens een aangekondigde speach op een bepaalde tijd. Maar nee, TomTom doet dat ineens onverwacht precies bij opening van de beurs om 09.00 uur. Bizar weer, maar komen er wel mee weg iedere keer.
Erg chebbi
0
quote:

SellTomtom schreef op 12 jan 2019 om 13:59:


www.tomtom.com/careers/jobs/

Ze hebben nog aardig wat personeel nodig bij TomTom, dus als je nog werk zoekt? Nog ruim 200 aan personeel gevraagd. Das best veel.


ZEER indrukwekkend!
Er zal natuurlijk best verloop zijn, maar dit geeft goed weer dat TT flink aan de weg timmert en vertrouwen heeft in de toekomst.
Sunshine Band
4
quote:

Erg chebbi schreef op 12 jan 2019 om 19:14:


[...]

ZEER indrukwekkend!
Er zal natuurlijk best verloop zijn, maar dit geeft goed weer dat TT flink aan de weg timmert en vertrouwen heeft in de toekomst.

Ik hou het scherp in de gaten en wacht op vrijkomen van de functie CEO
Señor Acero
0
quote:

DD12 schreef op 12 jan 2019 om 18:14:


Denk dat je daar gelijk in hebt, 11.50 is veel te laag voor HG.
Dit spel duurt mij veel te lang, HG is een schaker en heeft geduld. Biedingen zijn blijkbaar binnen gekomen van 11.50 / 12.50 / 13.00
Bod zal minimaal 15.00 moeten zijn, dus vandaar dat het wat langer onderhandelen is.


biedingen van 11,50/12,50/13.00 die jij noemt, dat is slechts gissen.
We weten niets.

Okay, vandaag nog en morgen: 20 weesgegroetjes en evenveel onzevaders voor
een overnamebod €14 per aandeel voor de hele toko op maandagmorgen.

Dutchy Ron
0
'Five years from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed of'.

Is nog steeds 5 jaar ;-)
holenbeer
0
quote:

SellTomtom schreef op 12 jan 2019 om 13:40:


[...]

Als HG zegt te willen kijken wat de aandeelhouders willen na verkoop ttt, dan mag je daar wel van uitgaan, anders heeft het geen nut wat hij zegt. Dan beter geen stemming houden en niets zeggen. Afwachten maar weer.

Wel opvallend vind ik nog steeds, dat je niemand van de analisten nog hoort reageren op persberichten. Ook nu niet, na toch weer twee mooie samenwerkingen. Het lijkt er steeds meer op, dat er onder een grote hoed wordt gespeeld.

Het geklooi met de koers, is volgens mij nog steeds om uit te breiden. Waarom? Bij dalende beurzen zie je koers vaak goed blijven liggen ( men kan dan de verkopende aandelen mooi opvangen) en bij stijgende beurzen juist dalen of de koers wordt tegen gehouden met grotere blokken in de laat.

De ontknoping nadert, tis alleen de vraag wanneer. Van mij mag het gebeuren!

De vraag is natuurlijk wie hij bedoelt met die aandeelhouders. Hij zal vast wel naar de meerderheid luisteren, maar die meerderheid is al bereikt met 5 personen. Of hij naar de rest gaat luisteren? Geen idee, maar ik zou er niet op rekenen. Kan het alleen maar meevallen.

Heb overigens vrijdag de 1e portie puts feb aangeschaft, ga dat gestaffeld doen tot aan 6 feb of tot aan slecht nieuws, whichever comes first.
DerksVisie
0
quote:

SellTomtom schreef op 12 jan 2019 om 13:59:


www.tomtom.com/careers/jobs/

Ze hebben nog aardig wat personeel nodig bij TomTom, dus als je nog werk zoekt? Nog ruim 200 aan personeel gevraagd. Das best veel.


Of er loopt juist veel personeel weg. Dat zou ik echt niet raar vinden na alle berichtgeving van afgelopen jaar door de media. Verklaart ook direct waarom HG opeens een charmeoffensief is begonnen en allerlei interviews geeft over het bedrijf.

Ik twijfel alleen nog steeds of hij het gevecht opnieuw aan wil gaan of de boel in de verkoop stopt. Wellicht twijfelt HG zelf ook nog.
battumboy
0
Dutchy Ron
0
IT specialisten zijn schaars en inhuren is duur ……… ook op 4.500 werknemers is 200 vacatures veel, tenzij je bedrijf groeit als kool, er veel uitstroom is of heel veel oudjes met pensioen gaan binnenkort. Dat laatste zal niet het geval zijn. Die uitstroom sluit ik niet uit, TT is nu niet echt het bedrijf waar je trots op kunt zijn lijkt mij. Wat ik zo snel zag zitten er ook belangrijke functies tussen …… dat is minder als cruciale posities onbemand zijn/blijven.
Dutchy Ron
5
www.bloomberg.com/news/articles/2019-...

HERE Maps in Talks With New Investors to Grow Beyond Carmakers


HERE Technologies, the digital mapping company controlled by BMW AG and other German carmakers, is seeking to add new investors to expand beyond the automotive sector.

Deliberations include adding a financial services firm as well as potential investors from other sectors, Chief Executive Officer Edzard Overbeek said in an interview at the Consumer Electronics Show this week. The company, which employs some 8,000 people, is also seeking to attract one or two more automakers.

“Vehicles will become mobile data centers,” Overbeek said. “But we see a lot of potential in other fields,” such as logistics services, while municipality authorities are showing increasing interest in data traffic flows to improve air quality.

HERE, which provides location data for navigation systems, was purchased in 2015 by BMW, Daimler AG and Volkswagen AG’s Audi unit from Nokia Oyj for 2.5 billion euros ($2.9 billion). Intel Corp. and German car-parts giants Continental AG and Robert Bosch GmbH have since joined the ownership group, opening up options in the so-called Internet of Things.

The rare cooperation between Germany car rivals was made to thwart Alphabet Inc.’s Google from seizing a dominant position in digital maps, a key technology for self-driving vehicles and future transportation services. HERE has since stepped up efforts to develop high-definition maps that allow precise navigation of autonomous cars.

HERE secured contracts this week to supply live traffic data for the entire product range of Daimler’s Mercedes-Benz and Volkswagen’s Audi, Porsche and Lamborghini brands.

HERE, which acquired indoor mapping software company Micello in March, is not interested in taking over TomTom NV or buying some of its assets, Overbeek said. The Dutch competitor is in talks to sell its telematics operations and faced speculation about a potential sale last year.

“We’re happy with where we are,” HERE’s CEO said.
Dutchy Ron
0
HERE secured contracts this week to supply live traffic data for the entire product range of Daimler’s Mercedes-Benz and Volkswagen’s Audi, Porsche and Lamborghini brands.

Dacht dat TT hofleverancier was van traffic data voor Daimer en VW
Dutchy Ron
0
Dutchy Ron
0
Bezige Barend
0
Tsja, HG de kluizenaar blijft zwijgen, twijfelt of kan het gewoon niet uitleggen !
Overdragen en afsluiten die toko !
Triest maar waar !
DerksVisie
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 12 jan 2019 om 22:55:


HERE secured contracts this week to supply live traffic data for the entire product range of Daimler’s Mercedes-Benz and Volkswagen’s Audi, Porsche and Lamborghini brands.

Dacht dat TT hofleverancier was van traffic data voor Daimer en VW


Dat is ook het vervelende als aandeelhouder bij TomTom. Er wordt heel lang overgedaan om een gemaakte deal openbaar te maken. Waardoor deze informatie eigenlijk al achterhaald is op het moment van bekendmaking. Het kost TomTom ook veel moeite om de autofabrikanten 1 voor 1 over te halen. En dan zie je dat er in 1 persbericht Daimly en VW opeens zijn overgestapt.

Sunshine Band
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 12 jan 2019 om 22:55:


HERE secured contracts this week to supply live traffic data for the entire product range of Daimler’s Mercedes-Benz and Volkswagen’s Audi, Porsche and Lamborghini brands.

Dacht dat TT hofleverancier was van traffic data voor Daimer en VW


Overbeek is vergeten te melden dat het geen financiele gevolgen heeft voor 2019 en 2020. In deze jaren loopt het contract met T2 gewoon door

Contract van T2 getekend in 2015 (voor de overname HERE door BAD). Contract loopt pas vanaf 2018

corporate.tomtom.com/news-releases/ne...


Lijkt me logisch dat het contract met T2 tot ongeveer 2021 loopt en niet verlengt wordt.
Dit is gelijk ook een stukje verklaring voor het enthousiasme van Overbeek als het gaat om de in 2018 verkregen contracten....
4.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25-jun-19 17:36
Koers 9,640
Verschil +0,169 (+1,78%)
Hoog 9,840
Laag 9,358
Volume 744.604
Volume gemiddeld 1.102.925
Volume gisteren 461.006