TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Maart 2017

3.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 13 maart 2017 13:38:

[...]

Intel neemt al deel aan HERE, dus de maps hoeven ze niet meer.
Waar ze wel in geïnteresseerd lijken is in de totaaloplossing voor de zelfrijdende auto op het gebied van sensing - sensorfusion - pathplanning.
Sensorfusion doen ze nu al met hun Car Platform Intol-GO. Dit is een concurrent voor de Nvidia Drive PX en de NXP(Qualcomm) Bluebox.
Ze kruipen met deze move nog dichter tegen BmwAudiDaimler + HERE aan.
Mogelijk gaan ze in de toekomst nog de Mobileye EyeQ* chip produceren.
Daarmee zetten ze dan STMicroelectronics aan de kant.
De rol (en de koers) van zowel STMicroelectronics als Delphi zou ook op dit nieuws kunnen bewegen.

Edit: Delphi nu +2,5%, STM nu -2,5% voorbeurs

Delphi profiteert wel degelijk mee, nu +3,6%. STM -2%
Dutchy Ron
0
Na een eerder verbod mogen de zelfstandige Uber-auto’s dan toch de weg op in Californië. Twee autonome XC90’s kregen een licentie om op de openbare weg te rijden in de Amerikaanse staat. - See more at: www.autogids.be/autonieuws/juridisch/...
Ron50
0
Ik heb mijn aandelen aantal verdubbeld, toen HERE verkocht werd zorgde dit voor een koers van 12,50 Euro. Dus ik verwacht nu minstens ook zo een reactie. Het is allemaal een kwestie van tijd dat voel je aan alles.
[verwijderd]
0
In tweede instantie mee gaan doen in HERE na de eerste ronde voorbij te hebben laten gaan lijkt erg dom voor partijen als Toyota, GM en Ford. Zeker als HERE monopolist zou worden. PSA, Renault/Nissan en FCA lijken er erg bij gebaat om hun eigen map-supplier veilig te gaan stellen. Grote kans dat andere partijen daar bij aansluiten.

De kans wordt steeds groter dat we nu ook moves t.a.v. TomTom gaan zien lijkt mij.
mjmj
1
Niet te filmen: omzet 3,5 miljoen aandelen. Hoezo geen shorters die de opdracht hebben om de koers in bedwang te houden.
DeZwarteRidder
0
Executive
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 13 maart 2017 15:13:

De stijging van vandaag is een fantastische NEP-stijging en dus ideaal om te verkopen.
NEP staat voor?

Nu Eindelijk Poen?
eduardo3105
0
seekingalpha.com/article/4054548-inte...

Intel is set to acquire Mobileye. This is bound to be a mistake.
Mobileye's tech leads when it comes to driver assistance features today.
However, other technology exists, and is fully ready to obsolete Mobileye's tech, if simply applied as a competing product instead of initially following greater ambitions.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 13 maart 2017 15:13:

De stijging van vandaag is een fantastische NEP-stijging en dus ideaal om te verkopen.
Nee....jij en die andere "helpers" van deze short partijen krijgen mijn aandeeltjes niet goedkoop, je zult er toch minimaal 15€ voor moeten betalen, als ze langzaam stijgen. Als het hard omhoog gaat zul je dieper in je buidel moeten tasten. Bij mij zal je toch beter je best moeten doen.

Succes!
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 13 maart 2017 15:13:

De stijging van vandaag is een fantastische NEP-stijging en dus ideaal om te verkopen.
Bij Genfit zat je ook al goed vorige week.
me_n
0
quote:

de speurneus schreef op 13 maart 2017 15:30:

[...]
Bij Genfit zat je ook al goed vorige week.
Zal voor tomtom net als bij Genfit waarschijnlijk ook zo´n 8% opleveren.
Is elke keer als `dezwarteridder´ voorbij komt.
bezinteergebelegt
2
Wat ik al zei, nachtkaars rest vd dag. Nog 1,45 uur, die plus 1,4 vegen ze ook nog wel weg. Gewoon, omdat het kan en omdat het Tommie is.

Wordt nieuw biertje gebracht. 3 biertjes is huidige Tommie koers, betekent dat bier duur is of Tommie goedkoop ?

[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 13 maart 2017 15:13:

De stijging van vandaag is een fantastische NEP-stijging en dus ideaal om te verkopen.
Ik moet er niet aan denken een meer dan vier euro stijging mis te lopen...
[verwijderd]
1
quote:

groeibriljant schreef op 27 februari 2017 15:51:

Deal met Tesla en koers gaat snel naar de 10-12 range.

Ook deal met Toyota of Ford kan zomaar de komende weken al binnen zijn. Staan we snel mogelijk nog hoger want dergelijke deals onderbouwen de stelling van Goddijn van 50% marktaandeel Automotive in 2020.

Persdagen Geneve zijn 7 en 8 maart.
Al een hele tijd uit TomTom, en lees me weer even bij. Na enkele maanden nog steeds dat gemiep over een deal met Tesla? Haha geloof je het nu zelf nog?
[verwijderd]
0
harrysnel
3
quote:

mjmj schreef op 13 maart 2017 15:12:

Niet te filmen: omzet 3,5 miljoen aandelen. Hoezo geen shorters die de opdracht hebben om de koers in bedwang te houden.
Ja precies en met medewerking van IR/Management.

-14 miljard voor MobilEye Vaporware
- 1 miljard voor de bluffers van Waze en Cruise Automation
- 0,7 miljard voor paar maanden oude Otto
- 3 miljard voor het hopeloos achterlopende Here

Dit maakt het voor TomTom onacceptabel om bij een marktwaarde van E2 miljard ook maar iets over scooter navigatie, polsbandjes of geit met camera te tweeten. En al helemaal niet over glazen plafond voor vrouwen, goede doelen en lintjes.

De laatste tweets van Madam Vigreux nu het eindspel in de sector begonnen is:

"19 Women Leading Math and Physics quantamagazine.org/20170308-women… via @QuantaMagazine "when pursuing proofs women tend to think a bit differently"

Le buzz des Etats-Unis : moins de femmes parmi les grands patrons po.st/DKgkey via @LesEchos Not going in the right direction!

Proud to be named as one of the most inspiring #womenintech in Europe by @inspiringfifty #BeBoldForChange  #IWD2017"

Ze steekt zichzelf een veer in de kont door haar nominatie als inspirerende vrouwelijke leider nogeens te vernoemen. Maakt zich zorgen over de verhouding mannen/vrouwen vwb topposities VS en laat weten dat ook vrouwen goed kunnen zijn wiskunde.....

Wat is dit voor onzin? Ga eens aan het werk. Of begin een bierbrouwerij met uitsluitend vrouwelijke personeelsleden. Neem dan gelijk die trutterige club van IR met je mee zijn we daar ook vanaf.

Man of vrouw, het interesseert me niet en ik let er niet op als het over werk gaat. Je moet gewoon goed zijn.

Madam is er echter wel voortdurend druk mee en heeft ongetwijfeld voor de aanstelling van topper Anita Elberse gepleit. Goddijn gaf op de AVA ook netjes aan in 2014 dat 2 vrouwen in de RvC goed was voor m/v verhouding. Goed naar je vrouw geluisterd Harold. Wellicht word je ooit nog een echte vent. En dat Elberse 3 jaar niet op komt dagen bij TT en nu voortijdig stopt omdat ze het druk heeft met een baan......sta je toch gewoon ff voor lul als CEO die aanstelling heeft verdedigd maar dat was je al gewend.

Goddijn durft zijn vrouw niet de waarheid te zeggen. De aandeelhouders kunnen Goddijn niet dwingen de waarheid onder ogen te zien. En ondertussen zucht niet alleen Goddijn maar ook het bedrijf TomTom onder het juk van een megalomane narcist.
[verwijderd]
3
quote:

Hik schreef op 13 maart 2017 13:38:

[...]

Intel neemt al deel aan HERE, dus de maps hoeven ze niet meer.
Waar ze wel in geïnteresseerd lijken is in de totaaloplossing voor de zelfrijdende auto op het gebied van sensing - sensorfusion - pathplanning.
Sensorfusion doen ze nu al met hun Car Platform Intol-GO. Dit is een concurrent voor de Nvidia Drive PX en de NXP(Qualcomm) Bluebox.
Ze kruipen met deze move nog dichter tegen BmwAudiDaimler + HERE aan.
Mogelijk gaan ze in de toekomst nog de Mobileye EyeQ* chip produceren.
Daarmee zetten ze dan STMicroelectronics aan de kant.
De rol (en de koers) van zowel STMicroelectronics als Delphi zou ook op dit nieuws kunnen bewegen.

Edit: Delphi nu +2,5%, STM nu -2,5% voorbeurs

Intel nam deel in HERE om een wit voetje te halen bij de drie Duitse autofabrikanten die hen in bezit hebben. Intel zat al in het consortium, maar misschien niet diep genoeg.

Door Mobileye te kopen hebben ze zich definitief ingekocht bij dat consortium. BMW kan niet makkelijk om Intel heen, want dan moeten ze meerdere nieuwe suppliers zoeken, voor chips, sensorfusion, map data (wat ik nog steeds zie als een raw data feed naar HERE) etc. Ze proberen inderdaad STMicroelectronics aan de kant te zetten als producent van de EyeQ chip.

De 15 miljard die betaald is, is in dat opzicht een strategische prijs die om veel meer gaat dan de omzet die Mobileye maakt of hun techniek. Ze kopen een plek in de keten.

Het is geen prijs die in relatie staat tot de techniek. Wat biedt MBLY wat je niet met 15 miljard zelf kan maken? Mobileye was vooral leidend in ADAS, de toepassingen van vandaag, niet per se van morgen. Het is ook geen prijs die in relatie staat tot de omzet (nu een parahonderd miljoen euro).

Het is dus puur een prijs die betaald is om zich te kunnen nestelen tussen een aantal vooraanstaande klanten. Intel zal er op gokken dat als zij de leverancier zijn van de Duitsers (die er om bekend staan dat ze voorop lopen) zij ook leverancier kunnen worden van de Italianen, Fransen, Koreanen, Japanners.

Of het een domme aankoop is van Intel, dat zal de tijd moeten uitwijzen. Ik vind dat er in elk geval al heel veel succes is ingeprijsd. De overname moet wel heel veel deals voor Intel gaan opleveren om 15 miljard te kunnen verantwoorden. Het toont ook de noodzaak aan die Intel blijkbaar voelde.

Ik ga ervan uit dat deze overname een aantal maanden voorbereiding heeft gevergd en dat het consortium deze plannen kende. Zij hebben immers Intel en Mobileye aan elkaar verbonden binnen hun consortium met HERE.

Ik ben erg benieuwd wat dit weer voor verschuivingen oplevert. Wat we nu ZEKER weten is dat NVIDIA nu bij het consortium niet meer in beeld is. De combi Intel-Mobileye is dat. Hoe gaat Nvidia reageren? Moeten die ook acquisities gaan doen om meer stappen in de keten te doen? Dan is TomTom een heel logische kandidaat imho. En wat betekent het voor Baidu dat er een andere Chinees in het consortium zit?

Een samensmelting van Bosch-Nvidia-TomTom-Baidu zie ik wel zitten. Met Tesla als de eerste launching customer en een shitload aan sensor data.

De samenwerkingen werden kort na elkaar bekendgemaakt
blogs.nvidia.com/blog/2016/08/31/baid...
www.trustedreviews.com/news/nvidia-an...
ItsMe
0
Wie kan de Wiki pagina over "Belegging" aanpassen. Ik mis een belangrijke omschrijving bij het soort te onderscheiden beleggers:
- Zij die koersen proberen te manipuleren onder het toeziend oog van de AFM
3.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 sep 2024 17:35
Koers 4,946
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 4,974
Laag 4,876
Volume 101.789
Volume gemiddeld 233.053
Volume gisteren 101.789

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront