TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Jakkie schreef op 6 januari 2017 13:06:

Dank je nu nog ff de negen slachten!
Ga je gang! Was jij dat van die 65K kooporder?

Knalluh mee diejen balluh!
[verwijderd]
2
Ik zie geen enkele reden waarom automakers aan T2 een zwijgplicht op zouden leggen. Kan iemand me eens uitleggen met vier voorbeelden en voor die vier dezelfde reden?

T2 kiest er mi nu zelf voor om geen namen te noemen.
Het argument dat er binnenkort een auto- beurs of zie ik als niet relevant; het is geen reden maar hooguit hoop dat er wel iets komt.
Juun
0
Goed artikel, en in Jip en Janneke, dus ik begrijp het ook:
www.techpulse.be/nieuws/210945/nvidia...
Het vernieuwde Drive PX is in staat om al het rekenwerk van een AI-wagen voor zijn rekening te nemen. Huang splitst het werk dat daarvoor verzet moet worden op in drie categorieën. Eerst is er de Auto-Pilot. Die kan dankzij machine learning zelf met de wagen rijden en blijft bovendien bijleren van de menselijke chauffeurs. De chip interpreteert daartoe data die langs het Driveworks OS via sensoren binnenkomt. Drive PX begrijpt de data, zet die tegenover erg nauwkeurige kaartdata die Nvidia samen met partners als TomTom en Here vergaart, trekt conclusies en onderneemt actie.
De grootste is zonder twijfel Bosch. Bosch maakt auto-elektronica voor letterlijk alle bestaande automerken. Voor de elektronica van morgen doet het bedrijf vanaf nu beroep op Nvidia. Om alles nog concreter te maken, pakt Huang tot slot uit met een partnership met Audi. De Duitse autobouwer gaat samen met Nvidia een AI-wagen maken die al het bovenstaande moet kunnen. Die wagen moet binnen drie jaar, in 2020, klaar zijn.
Is dat realistisch? De CEO van Audi America Scott Keogh denkt in ieder geval van wel. De twee bedrijven werkten samen aan een Audi Q7 die na amper vier dagen training al zelf kan rijden. We hoorden de laatste jaren al veel over zelfrijdende wagens, maar als we voorlopig ons geld moeten zetten op een team dat een echt autonome automobiel kan klaar hebben tegen 2020, dan is het de Nvidia-Audi-tandem.
Juun
0
With the new platform, it is expected that Renault-Nissan could be the first user of the Connected Vehicle Platform.
At the CES 2017 keynote, Nissan CEO Carlos Ghosn also noted that the automaker is working on a new technology called seamless autonomous mobility (SAM) and will be partnering with Microsoft to build next-generation connected vehicle technologies.
Apart from Renault-Nissan, Microsoft has also been partnering with other automakers. It has partnered with BMW to develop Azure-based technologies for in-car productivity services. Recently, it helped Volvo Cars in integrating Skype for Business in its 90 Series cars.
Microsoft Business Development executive vice president Peggy Johnson noted that in the near future, Microsoft’s Cortana could seamlessly connect a person, whether at home or in a car, help schedule and remind about meetings.
Last month, Microsoft has also partnered with location-based service providers such as HERE, TomTom and Esri to develop more intelligent location-based services.
Peggy Johnson said: “Using our platform, automakers and suppliers can benefit from the billions of dollars we’ve already invested in the cloud.
“Azure offers more than 200 services available in 38 worldwide datacenter regions, with robust measures for security and the global compliance and privacy regulations that are required to support connected cars, letting automakers focus on innovation rather than building out their own cloud-based infrastructure.”
She also noted that whenever, there is a disruption in any industry, businesses should not go into survival mode, but should seize it as an opportunity.
design.automotive-business-review.com...
harrysnel
2
quote:

Sunshine Band schreef op 6 januari 2017 13:29:

Ik zie geen enkele reden waarom automakers aan T2 een zwijgplicht op zouden leggen. Kan iemand me eens uitleggen met vier voorbeelden en voor die vier dezelfde reden?

T2 kiest er mi nu zelf voor om geen namen te noemen.
Het argument dat er binnenkort een auto- beurs of zie ik als niet relevant; het is geen reden maar hooguit hoop dat er wel iets komt.
Ik wil wel een poging wagen en geef 1 reden die voor alle deals met autobouwers geldt.

-TomTom en Bosch zijn partners op mapping gebied.
-Here is gekocht voor E3 miljard door Audi/BMW/Daimler en dat zijn grote klanten voor Bosch.
-De Duitsers proberen andere partijen naar Here te trekken voor deelneming.
-Om het belang in Here terug te brengen moet het voor nieuwe deelnemers lijken alsof Here "goed bezig" is.
-Consortium vraagt daarom aan Bosch om deals op mapping gebied (samen met TT) stil te houden.
-Bosch kan dat makkelijk doen want is niet beurs genoteerd. TomTom kan dat doen dankzij aandeelhoudersstructuur.

Resultaat: we horen niets over RoadDNA/HDMap deals/onderzoekstrajecten met individuele autobouwers omdat Bosch/TT dat stil houden op verzoek van Consortium rond Here. Het is dus eigenlijk Bosch die de zwijgplicht kan opleggen als partner van TomTom en dat m.i. ook doet.

Verder zien we wel:
- Dat Consortium due dilligence heeft verricht bij TT.
- TT een Traffic deal scoort met BMW maar dat bedrijf in kop persbericht "a leading german car maker" noemt.
- Audi door gaat met Jack maar TT wordt niet genoemd.
- Goddijn aangeeft dat "het wachten is op wat de Duitsers met Here willen"; het is wachten op "witte rook" bij Here.
- TT zich an het positioneren is voor "endgame" en zwijgt over wat dit dan praktisch behelst.
- Gestuntel met persbericht over VW deal Maps VS/Traffic Europa.

Dus ik denk: op verzoek Consortium maken Bosch en TomTom geen individuele deals met autobouwers bekend om niet te laten merken dat Here achterstand heeft op TT. Dit zie ik als mogelijke verklaring voor stilte rond contracten/pilots.

@HIK @BDB: dank voor jullie antwoorden/reacties.

[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 6 januari 2017 13:35:

She also noted that whenever, there is a disruption in any industry, businesses should not go into survival mode, but should seize it as an opportunity.
Meer ambigue kan het niet worden. Wat is de boodschap, aan wie en waarom? Spreekt ze als disruptor of als recente disruptee?
Wipo
0
quote:

harrysnel schreef op 6 januari 2017 14:15:

[...]

Ik wil wel een poging wagen en geef 1 reden die voor alle deals met autobouwers geldt.

-TomTom en Bosch zijn partners op mapping gebied.
-Here is gekocht voor E3 miljard door Audi/BMW/Daimler en dat zijn grote klanten voor Bosch.
-De Duitsers proberen andere partijen naar Here te trekken voor deelneming.
-Om het belang in Here terug te brengen moet het voor nieuwe deelnemers lijken alsof Here "goed bezig" is.
-Consortium vraagt daarom aan Bosch om deals op mapping gebied (samen met TT) stil te houden.
-Bosch kan dat makkelijk doen want is niet beurs genoteerd. TomTom kan dat doen dankzij aandeelhoudersstructuur.

Resultaat: we horen niets over RoadDNA/HDMap deals/onderzoekstrajecten met individuele autobouwers omdat Bosch/TT dat stil houden op verzoek van Consortium rond Here. Het is dus eigenlijk Bosch die de zwijgplicht kan opleggen als partner van TomTom en dat m.i. ook doet.

Verder zien we wel:
- Dat Consortium due dilligence heeft verricht bij TT.
- TT een Traffic deal scoort met BMW maar dat bedrijf in kop persbericht "a leading german car maker" noemt.
- Audi door gaat met Jack maar TT wordt niet genoemd.
- Goddijn aangeeft dat "het wachten is op wat de Duitsers met Here willen"; het is wachten op "witte rook" bij Here.
- TT zich an het positioneren is voor "endgame" en zwijgt over wat dit dan praktisch behelst.
- Gestuntel met persbericht over VW deal Maps VS/Traffic Europa.

Dus ik denk: op verzoek Consortium maken Bosch en TomTom geen individuele deals met autobouwers bekend
om niet te laten merken dat Here achterstand heeft op TT. Dit zie ik als mogelijke verklaring voor stilte rond contracten/pilots.

@HIK @BDB: dank voor jullie antwoorden/reacties.

AB @Harrysnel!
[verwijderd]
0
Bedankt @ harrysnel
Je onderschrijft iig mijn idee dat het niet de autobouwers zijn.
Ik vind het wel een aardige om Bosch hiervoor verantwoordelijk te stellen. De suggestie dat de drie eigenaren van Here er mede achter te zitten gaat me iets te ver.

Ik laat het verder even op me inerken

Wel gelijk de vraag waarom 82 procent en niet 100
Ook de vraag welk percentage bij Here...
hvasd2
0
quote:

Jakkie schreef op 6 januari 2017 14:57:

En weer 43.000 op € 8,90 in de tas.

53000... Maar vanochtend schoot ie er zo doorheen !
[verwijderd]
0
quote:

Jakkie schreef op 6 januari 2017 14:57:

En weer 4.000 op € 8,90 in de tas.
Het echte verdienen begint pas met een miljoen stukjes ;-)

Toch?!
Dutchy Ron
1
www.autocar.co.uk/car-news/motor-show...

Adaptive cruise control and other semi-autonomous driving assistance functions will soon benefit from new mapping technology that enables them to ‘see’ further down the road than on-vehicle cameras and sensors would otherwise allow.

At the CES show in Las Vegas, digital mapping company Here has announced that its Electronic Horizon product will come to market in early 2017. The vehicle model concerned hasn’t been revealed, but given that 15% of Here is owned by Daimler, Audi and BMW – a shareholding that’s soon to be sold to Intel – we can expect the car to come from one of Germany’s big three premium brands.

At the heart of Electronic Horizon is accurate mapping and traffic information, updated constantly by cars equipped with the system sending data back to the Cloud. The information is processed and new versions of the map are returned to the vehicles, where it is used by the various driver assistance systems (classed as Level 2 on the automation scale) to make the drive smoother and safer, and save fuel. This could entail braking gently, well ahead of a speed limit reduction, for example, instead of waiting till the camera sees the change of limit sign before slamming on the anchors.

Speaking to Autocar at CES, Ralf Herrtwich, a former Daimler vehicle automation specialist who is now VP of automotive at Here, described Electronic Horizon as the “last step before going to the full, high-definition map for automated driving” – the maps that will be updated in seconds rather than minutes, and which will likely be crucial for fully autonomous (Level 5) cars to operate safely.
harrysnel
1
En nog even voortbordurend: mocht "endgame" inhouden dat er een leidende positie wordt behaald op gebied van SDC/Connected Car door bv de combinatie TomTom/Bosch/NVIDIA/Microsoft/Baidu (daar zit geen autobouwer bij en is dus"neutraal" en acceptabel voor de hele sector).......dan kan ik me voorstellen dat de Maps uiteindelijk naar Bosch zullen gaan en daar ondergebracht worden.

Het stilhouden van deals, waar m.i. dus het Consortium bij gebaat is omdat het partners wil trekken naar Here, heeft ook als resultaat dat de koers van TT niet nu al naar "MobilEye-achtige" waardering is gegaan. Wanneer de Duitsers klaar zijn met de nieuwe eigendomsstructuur voor Here dan staat de TT koers nog op een niveau dat het behapbaar blijft voor Bosch om de Maps van TT te kopen.

Met mijn achterdochtige mindset vwb handel en wandel van bedrijven kan ik me voorstellen dat Consortium, Bosch en TomTom al script hebben liggen voor de endgame mbt Maps. Wat we nu zien is het verwerken van de Here aankoop waarbij partners gezocht worden om wat van de investering terug te krijgen en een neutraler beeld van Here te scheppen. Ondertussen kan TomTom de banden met VS autobouwers, de Japanse automakers en "Tech" aanhalen. Dan zal m.i. volgende stap gezet worden en dat is Maps van TT naar Bosch en daarna integratie met Here.
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 6 januari 2017 10:07:

@Hik

Jij bent hier vanaf het moment dat je hier kwam posten continue Mobileye aan het promoten. Vanaf dag 1. Door dik en door dun. Terwijl jij als techneut ook weet dat hun technologie niet uniek is en Slam bekend staat als niet robuust. Kennelijk is de REM-positioneringslaag wel goedkoop te maken en te onderhouden maar ze moeten het eerst nog maar eens ontwikkelen in de komende jaren.

Wat is de reden dat ook Ford Mobileye de deur heeft uitgegooid?
Zit ik net de CES presentatie van Mobileye te bekijken, blijkt dat ze een Ford ADAS contract-win 2016 hebben. Een van de 12 contract-wins trouwens.
youtu.be/tsFCMwfrFFo?t=20m04s
Waar heb jij het "er uitgegooid" bericht vandaan?
Jan Peter Balkenellende
2
quote:

Hik schreef op 6 januari 2017 15:14:

[...]

Zit ik net de CES presentatie van Mobileye te bekijken, blijkt dat ze een Ford ADAS contract-win 2016 hebben. Een van de 12 contract-wins trouwens.
youtu.be/tsFCMwfrFFo?t=20m04s
Waar heb jij het "er uitgegooid" bericht vandaan?
Begin even een Mobileye draadje..
3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 12:13
Koers 5,700
Verschil -0,025 (-0,44%)
Hoog 5,860
Laag 5,700
Volume 90.127
Volume gemiddeld 327.850
Volume gisteren 354.448

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront