TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
[verwijderd]
0
Bij koers €12,000 waren de vooruitzichten veel rooskleuriger, de koers kijkt altijd 10 maanden in de toekomst.

Wat is een mooi oud schilderij waard? bij taxatie voor de veiling komt daar een prijs uit die bij daadwerkelijke verkoop kan afwijken.

Een mooi schilderij dat NIET te koop staat is dus ook moeilijk taxeerbaar, sterker nog! de eigenaar wil er helemaal niet van af, passanten mogen er voor een kaartje van €7,614 ff naar kijken en weer doorlopen, dat gaat al jaren goed met volle tevredenheid van de eigenaar....
Adek 2001
0
quote:

Gira schreef op 26 oktober 2016 10:02:

[...]

Vind dit wel een goed idee....
geef mij ff de link tweet ik t heb 600+ volgers
Juun
0
quote:

Chameleon schreef op 26 oktober 2016 12:09:

[...]

Misschien nog wel mogelijkheden bij VW. Zou mij niet verbazen als zij hun handen vrij willen houden.
En is Mini Duits omdat BMW de eigenaar is, of toch niet?
[verwijderd]
0
Heb alle TT eruit geknald en een dikke buidel Galapagos gekocht. Vandaag 2% eraf en morgen knallen met mooie cijfers.
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 26 oktober 2016 12:06:

[...]
Je draait wat door. Marique post iets. En je gaat vervolgens uit je panty met "basher bartje alias vanilliasky". #beleggendoetraredingenmeteenmens
Ik vind een koersdoel van 500 euro niet "wat" doordraaien hoor.
Advocaat van de Duivel
0
quote:

marique schreef op 26 oktober 2016 11:27:

[...]
potpourri,

Mijn vraag: was die verkoop van Fleetmatics inclusief of exclusief maps (o.i.d.)? Want maps bepalen de prijs.

HERE werd ook verkocht inclusief maps. TT kan niet twee keer een onderdeel inclusief maps verkopen. Dus wat sommige verkoopliefhebbers hier fantaseren: Fleetmatics prijs + HERE prijs samen nemen als prijs voor TT (Aut + Lic + Tel) gaat niet gebeuren.

Maps vormen de kernwaarde van TT. Mogelijk zelfs de enige waarde. Wie over verkoop fantaseert, fantaseert dus over de maps. Als die worden verkocht, gekoppeld aan welke BU dan ook, houdt TT op te bestaan.

Fleetmatics heeft alleen abonnees dus hoe zo de vraag inclusief of exclusief maps?

Kan best inclusief maps maar dan wordt het inderdaad de prijs van Fleetmatics plus Here............
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 26 oktober 2016 12:07:

Als Goddijn denkt, dat TT 50% marktaandeel automotive zou kunnen hebben in 2020 , dan gaat dat neem ik aan over de levering van inbouwkastjes van niet autonome en autonome cars. Probleem is , het is nog niet duidelijk wie hofleverancier gaat worden voor de autonome car. De taart kan ook verdeeld worden.
Een auto fabriceren duurt 3 jaar vanaf de tekening tot lancering. Op dit moment staan de offerte aanvragen uit voor 2019 / 2020. Dus er is meer zichtbaarheid dan je denkt over welke klanten gewonnen kunnen worden. Ook is er al eerder dan 2020 semi autonoom rijden op alleen snelwegen. Nissan mikt op 2018. TT doet trouwens niet meer aan inbouwkastjes. Maar je bedoelt waarschijnlijk de content en software.

Chiddix
0
quote:

*Justin* schreef op 26 oktober 2016 12:26:

[...]

TT doet trouwens niet meer aan inbouwkastjes. Maar je bedoelt waarschijnlijk de content en software.

M.a.w complete navigatiekastjes worden niet meer afgeleverd aan de autobouwers maar alleen de software en content. Begint op OpenTV te lijken.
Juun
0
Het moet toch echt niet gekker worden met die Friezen, Fries is in mijn ogen niet meer dan een aangeboren afwijking en/of een spraakgebrek, daar hoef je een navigatiesysteem toch niet mee te besmetten.
www.lc.nl/friesland/Lobby-voor-Friese...

De TomTom moet weer een Friestalige applicatie krijgen, vindt de FNP in provinciale staten.
Tien jaar terug bestonden Richtsje en Romke, zoals de Friese stemmen toen heetten, maar die zijn verdwenen. Fractievoorzitter Corlienke de Jong vindt dat de provincie ervoor moet lobbyen om de Friese taal in navigatiesystemen te krijgen.
Volgens haar is daar vraag naar. Gedeputeerde Sietske Poepjes is het met de FNP eens. Ze zegt dat de provincie in gesprek is met aanbieders.
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 26 oktober 2016 12:37:

[...]

M.a.w complete navigatiekastjes worden niet meer afgeleverd aan de autobouwers maar alleen de software en content. Begint op OpenTV te lijken.
Onder welke steen heb je geleefd?

Automotive hardware wordt uitgefaseerd en wordt al twee jaar onder de noemer Consumer verantwoord.

Alle omzet automotive waar je nu over praat en deals voor gesloten worden is pure 80% gross margin content en software.

De hardware waar nul marge op zit wordt door grote partijen als Harman en Continental geleverd.

En de navigatie intelligentie en kaarten/traffic die er in zitten door tomtom of here.

Er zit in orderboeken nog 150 miljoen omzetgroei met 80% marge die nog moet komen.

Volgend jaar verwacht ik 40 miljoen automotive groei, waarvan 30 gerapporteerd en 10 gedeferred.

[verwijderd]
0
VanillaSky
1
quote:

Faustian Pact schreef op 26 oktober 2016 12:22:

[...]

Ik vind een koersdoel van 500 euro niet "wat" doordraaien hoor.

Inderdaad brulbriljant heeft alle grip op de realiteit verloren. Misschien draait hij ooit nog bij na nog een paar teleurstellende jaren. Kijk maar naar inspirator ergens in 2010 begonnen met koersdoelen van 30 euro. Als je naar zijn prognoses voor omzet en winst kijkt zie je wel dat daar helemaal niets van terecht gekomen is, dit jaar heeft hij zich weer eens gemeld en negatief uitgelaten. Uiteindelijk toch voortschrijdend inzicht na 6 jaar (heb destijds nog gedacht dat ze dezelfde persoon zijn).

Misschien moeten we nog even wachten op outlook 2017 en 2018 voordat GB wat bijdraait, niet iedereen is even snel.
Chiddix
0
quote:

*Justin* schreef op 26 oktober 2016 12:43:

[...]

Onder welke steen heb je geleefd?

Automotive hardware wordt uitgefaseerd en wordt al twee jaar onder de noemer Consumer verantwoord.

Alle omzet automotive waar je nu over praat en deals voor gesloten worden is pure 80% gross margin content en software.

Dacht eigenlijk , dat TT complete units leverde aan de autobouwers. Maar het blijkt dus anders te liggen.
[verwijderd]
0
quote:

VanillaSky schreef op 26 oktober 2016 12:51:

[...]

Inderdaad brulbriljant heeft alle grip op de realiteit verloren. Misschien draait hij ooit nog bij na nog een paar teleurstellende jaren. Kijk maar naar inspirator ergens in 2010 begonnen met koersdoelen van 30 euro. Als je naar zijn prognoses voor omzet en winst kijkt zie je wel dat daar helemaal niets van terecht gekomen is, dit jaar heeft hij zich weer eens gemeld en negatief uitgelaten. Uiteindelijk toch voortschrijdend inzicht na 6 jaar (heb destijds nog gedacht dat ze dezelfde persoon zijn).

Misschien moeten we nog even wachten op outlook 2017 en 2018 voordat GB wat bijdraait, niet iedereen is even snel.
Oh, niet alleen GB hoor.
Ik zie hier allerlei fantastische berekeningen voorbij komen die bol staan van de aannames maar als een onderbouwing worden gezien en dan schijnt het goed te zijn.
KeesTom
0
Chiddix, VanillaSky en Faustian Pact. ...lijken nu wel een en dezelfde persoon. ....whaaaa. ...
Chiddix
0
quote:

Gira schreef op 26 oktober 2016 13:08:

Chiddix, VanillaSky en Faustian Pact. ...lijken nu wel een en dezelfde persoon. ....whaaaa. ...
Ben geen specialist over navigatie. Bekijk het allemaal vanuit een andere hoek. Meestal zit ik in de koffiekamer. Maar mijn kennis is weer wat bijgespijkerd.
marique
0
quote:

groeibriljant schreef op 26 oktober 2016 11:39:

[...]

Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op.

De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges.
Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro.

Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.

Interessant dat je mij als een soort goddelijke drievuldigheid ziet :-)

Terzake.
Op zoek naar wat Fleetmmatic info kwam ik de volgende bespiegeling van @Justin tegen:

www.debeurs.nl/Forum/Topic/1335041/14...

*Justin* 22 mei 2016 om 15:53

TomTom betaalt rond de 20 miljoen voor het Poolse Finder met 60.000 abonnees. Fleetmatics met iets meer dan 700.000 abonnees zou dus niet meer dan 300 mln mogen kosten voor TT. Misschien wat goodwill voor het merk maar dat is het dan ook. TomTom heeft alle technologie in huis dus die van fleetmatics die bestaat uit wat diensten om Google Maps heen is waardeloos. De beurswaarde van Fleetmatics is 1,5 miljard dollar (1,35 milard euro) dus een factor 4 te duur.
(...)
Dus niemand kan beweren dat Fleetmatics niet interessant is voor TomTom. Alleen je gaat geen bedrag noord van 1,5 miljard neertellen voor 125 miljoen omzet.
(...)


Overnamesom van Fleetmatics 2,4 mld dollar voor 0,125 mld omzet.
Oké, als TT voor Telematics ook 20x de omzet mag rekenen, kom je op een overnamesom van 3 mld euro. En dan ook nog eens 3 mld euro voor Automotive. Dat is samen 3x de huidige beurswaarde van TT.
TT is écht ondergewaardeerd.
Onbegrijpelijk dat er nog geen bod van pakkumbeet 10 mld euro voor heel TT op tafel ligt.

KeesTom
0
quote:

Chiddix schreef op 26 oktober 2016 13:20:

[...]

Ben geen specialist over navigatie. Bekijk het allemaal vanuit een andere hoek. Meestal zit ik in de koffiekamer. Maar mijn kennis is weer wat bijgespijkerd.
Prima toch, daar gaat het om....succes!!
[verwijderd]
0
quote:

marique schreef op 26 oktober 2016 13:25:

[...]
Interessant dat je mij als een soort goddelijke drievuldigheid ziet :-)

Terzake.
Op zoek naar wat Fleetmmatic info kwam ik de volgende bespiegeling van @Justin tegen:

www.debeurs.nl/Forum/Topic/1335041/14...

*Justin* 22 mei 2016 om 15:53

TomTom betaalt rond de 20 miljoen voor het Poolse Finder met 60.000 abonnees. Fleetmatics met iets meer dan 700.000 abonnees zou dus niet meer dan 300 mln mogen kosten voor TT. Misschien wat goodwill voor het merk maar dat is het dan ook. TomTom heeft alle technologie in huis dus die van fleetmatics die bestaat uit wat diensten om Google Maps heen is waardeloos. De beurswaarde van Fleetmatics is 1,5 miljard dollar (1,35 milard euro) dus een factor 4 te duur.
(...)
Dus niemand kan beweren dat Fleetmatics niet interessant is voor TomTom. Alleen je gaat geen bedrag noord van 1,5 miljard neertellen voor 125 miljoen omzet.
(...)


Overnamesom van Fleetmatics 2,4 mld dollar voor 0,125 mld omzet.
Oké, als TT voor Telematics ook 20x de omzet mag rekenen, kom je op een overnamesom van 3 mld euro. En dan ook nog eens 3 mld euro voor Automotive. Dat is samen 3x de huidige beurswaarde van TT.
TT is écht ondergewaardeerd.
Onbegrijpelijk dat er nog geen bod van pakkumbeet 10 mld euro voor heel TT op tafel ligt.

Omdat ze weten dat je het daar niet voor krijgt !

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 10:46
Koers 5,750
Verschil +0,130 (+2,31%)
Hoog 5,750
Laag 5,600
Volume 107.590
Volume gemiddeld 327.571
Volume gisteren 419.532

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront