TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

bmwr1200gs schreef op 12 oktober 2016 19:01:

Je bent al belazerd
Ja, daar heb je inderdaad een punt.
[verwijderd]
2
quote:

trend follower schreef op 12 oktober 2016 19:10:

[...]
Maar wie heeft volgens jou dan wel op de trom geslagen?
Mobileye en het heeft hun niet veel verder gebracht. In concrete zin hebben ze geen producten gelanceerd, maar alleen maar partnerships. De persconferenties en Conference Calls, maar ook de Youtube content wordt goed bekeken. Ze zullen vast weer heel erg hun best gaan doen tijdens de CES verwacht ik.
Verder natuurlijk Nvidia, ze waren overal prominent aanwezig en hebben zich dit jaar geprofileerd in de Automotive sector en ze zijn op de kaart gezet en staan nu te stralen in het middelpunt. Die Jen-Hsun Huang stuitert als een energieballetje door zijn presentaties heen. Een genot om naar te kijken en het heeft allemaal inhoud en vaart.
En dan Tom2. Het was zeker geen trom, ook geen piccolootje, het was een heel bescheiden triangeltje, door weinigen gehoord.
Oeps..!
8
quote:

Turquoisine schreef op 12 oktober 2016 17:38:

[...]Dat klopt idd en HG houdt zijn kaarten tegen de borst.

Ik vind ook dat hele "the end game" zo'n begrip wat een eigen leven is gaan leiden.
Want wat is een eindspel?

We hebben er niets van gemerkt
De founders weten het wel maar informeren maar beperkt

Het is gedaan, the end game is al geweest
Of komt er een exit, waar iedereen voor vreest?

Urenlang het hele internet maar afzoeken en afzoeken
Alle mogelijke zoekwoorden in elke browser, met omwegen en in alle hoeken

Afbeeldingen, videotjes, tabelletjes, artikelen in elke taal
Technisch voor mij moeilijk te volgen, waar ik dan weer van baal

Exit, John de Mol, shorters, onderwaardering, het is de founders worst,
Zij houden gewoon hun kaart(en) tegen de borst

TomTom, Bosch, Nvidia trekken nu de autonome kar en zijn leidend.
Misschien is dat de end game al
Is geen info geven niet ook misleidend?

We kunnen het gewoon niet weten
Diegene die daar niet tegen kunnen,
kunnen dit aandeel beter vergeten.

Het is zoals het is en het zal zijn zoals het zal zijn!
[verwijderd]
0
quote:

aandeeltje! schreef op 12 oktober 2016 18:38:

[...]

BEGRIJP nu eens dat de prestaties van TT in winst en cash nu niet van dien aard zijn dat de koers zomaar omhoog moet schieten.

Lees dit artikel eens.

Investeerders staren zich helemaal niet blind op korte termijn resultaten. Die willen zien dat de strategie helder Is en dat er duurzame groei gerealiseerd kan worden en dat er voldoende in R&D wordt geinvesteerd en op de juiste manier. Zij willen immers duurzaam hun geld ergens kunnen stallen, zonder het risico op disrupties omdat het bedrijf daar onvoldoende op heeft geanticipeerd, als gevolg van korte termijn focus op de winst.

Lees het eens echt.

fd.nl/beurs/1137759/blackrock-wil-jaa...

fd.nl/binaries/34/06/42/lees-hier-de-...
Regenboog33
0
quote:

Oeps..! schreef op 12 oktober 2016 19:37:

[...]

We hebben er niets van gemerkt
De founders weten het wel maar informeren maar beperkt

Het is gedaan, the end game is al geweest
Of komt er een exit, waar iedereen voor vreest?

Urenlang het hele internet maar afzoeken en afzoeken
Alle mogelijke zoekwoorden in elke browser, met omwegen en in alle hoeken

Afbeeldingen, videotjes, tabelletjes, artikelen in elke taal
Technisch voor mij moeilijk te volgen, waar ik dan weer van baal

Exit, John de Mol, shorters, onderwaardering, het is de founders worst,
Zij houden gewoon hun kaart(en) tegen de borst

TomTom, Bosch, Nvidia trekken nu de autonome kar en zijn leidend.
Misschien is dat de end game al
Is geen info geven niet ook misleidend?

We kunnen het gewoon niet weten
Diegene die daar niet tegen kunnen,
kunnen dit aandeel beter vergeten.

Het is zoals het is en het zal zijn zoals het zal zijn!
LOL. En Sinterklaas is nog geeneens in het land ;-) AB5
MNC
7
telematicswire.net/tomtoms-hd-map-and...

TomTom’s HD map and RoadDNA for Bosch’s autonomous vehicles

Published: 12 October 2016

TomTom has provided its RoadDNA and HD map technology to Bosch’s autonomous test vehicle, which will help in autonomous driving. These products will offer accurate road predictions for the Bosch demo vehicle in autonomous mode.

“With the trend toward autonomous driving quickly becoming a reality, TomTom is excited to collaborate with Bosch to demonstrate the precision of our map products,” said Pieter Gillegot-Vergauwen, Vice President, Maps Product Management, TomTom. “We hope that Bosch’s demo vehicle, equipped with TomTom’s HD Map and RoadDNA, will lead to further acceleration of the development of autonomous vehicles and greater confidence in the safety, efficiency, and comfort these vehicles will deliver.”

This collaboration had been announced way back in 2015, when Bosch and TomTom declared that the two companies will work together on designing accurate mapping systems for autonomous vehicles. Under this agreement TomTom has designed HD Maps and RoadDNA for the Bosch autonomous demo vehicle, whereas, Bosch has defined the set of requirements these mapping systems have to meet.

This is not the first trial for TomTom’s HD Maps and RoadDNA as both of them have been tried on Motorways in France, Autobahn network in Germany and Interstates in the 30 US states. However, the collaboration of these two giant companies is again hinting towards the autonomous vehicle becoming a reality for common people too in near future.
[verwijderd]
6
Mooi MNC.
Nog een leuke bericht van Business Insider (Hopelijk worden nu de Amerikanen goed wakker):
www.businessinsider.nl/bosch-driverle...

Bosche’s self-driving car prototype could give us a glimpse of Tesla’s Autopilot plans

Bosch is showing off its self-driving car prototype in Australia this week, and it could give us a glimpse of Tesla‘s Autopilot 2.0 plans.

Bosch, most commonly known as a German kitchen appliance designer, has released the self-driving car for the ITS World Congress in Melbourne, Australia. It marks the first time a self-driving vehicle has driven on Australian roads.

Bosch has been working on a vehicle automation system for five years that can be used on any car, Gavin Smith, President of Bosch Oceania, told Business Insider in an email. For this demonstration, Bosch used a Tesla Model S, but it stripped the car of its Autopilot hardware and replaced the sensors with its own technology.
As Tesla CEO Elon Musk tweeted in July, the German company makes the radar sensor for Tesla’s semi-autonomous system.

Elon Musk ? @elonmusk
Promising call today with @BoschGlobal, maker of our radar sensor. Looks like significant improvements possible via OTA software update.
10:09 PM - 17 Jul 2016
717 717 Retweets 3,755 3,755 likes

It’s worth noting that Bosch is Tesla’s only known Autopilot supplier.

Mobileye, an auto tech supplier, stopped providing Tesla with its driving-assistance chips and software earlier this year after a fatal Tesla crash occurred while Autopilot was activated.

“Our work is systems based so any vehicle could have been used as the donor,” Smith said of Bosch’s prototype vehicle. “A Tesla Model S was chosen because it represents our mobility solution well, it is connected, electric, and automated.”
Sources familiar with Tesla’s Autopilot 2.0 project told Electrek’s Fred Lambert that the Bosch Model S prototype has similar autonomous features to the upcoming Autopilot 2.0.

In a separate article, Electrek’s Lambert also reported that Tesla Autopilot 2.0 would include significant hardware changes, such as adding more radar sensors and a new front-facing camera to the car.
As Tesla CEO Elon Musk tweeted in July, the German company makes the radar sensor for Tesla’s semi-autonomous system.

When asked whether the Bosch prototype had to do with Autopilot 2.0, Smith said “the purpose of this vehicle is to demonstrate highly automated driving and inform regulation in Australia for when these type vehicles become commercially available.”

“As an engineering project, there are always learnings and part of this demonstration includes an advanced human machine interface (HMI) that can detect the driver, configure that drivers vehicle settings and monitor if the driver is distracted,” Smith continued.
The Bosch prototype comes with six radars, six laser sensors (lidar), one stereo video camera, and one high precision GPS.

Bosch says the prototype demonstrates level 4 autonomy, which means the car is fully driverless in certain environments and conditions and does not require a driver to take over. However, Bosch does have a safety driver behind the wheel. Tesla’s Autopilot system currently is capable of level 2 autonomy, meaning that the car has automated functions, but still must be supervised by the driver.

As for when we can really hear more about Autopilot 2.0, it may be sooner than we think. Tesla CEO Elon Musk teased a new product announcement for October 17. We’ll have to wait and see whether or not it involves releasing details about Autopilot 2.0.

[verwijderd]
1
@Vici

Helaas is de enige "tom" in het bericht van atomated driving en wordt TomTom niet genoemd als leverancier van de maps.
[verwijderd]
2
LOL @McHuberts, heb ze even het telematicswire verhaal van MNC toegestuurd middels een tweet. Dus nu weten ze de relatie TT en Bosch zeker wel.
Tom3
0
Gopro vandaag ook in de uitverkoop:-5,4%. Koers nog steeds 40% hoger dan bij het recente dieptepunt in februari 2016.

www.bloomberg.com/quote/GPRO:US
[verwijderd]
0
quote:

McHuberts schreef op 12 oktober 2016 21:50:

@Vici

Helaas is de enige "tom" in het bericht van atomated driving en wordt TomTom niet genoemd als leverancier van de maps.
Neem nog een glaasje azijn!
trend follower
3
quote:

Hik schreef op 12 oktober 2016 19:24:

[...]
Mobileye en het heeft hun niet veel verder gebracht. In concrete zin hebben ze geen producten gelanceerd, maar alleen maar partnerships. De persconferenties en Conference Calls, maar ook de Youtube content wordt goed bekeken. Ze zullen vast weer heel erg hun best gaan doen tijdens de CES verwacht ik.
Verder natuurlijk Nvidia, ze waren overal prominent aanwezig en hebben zich dit jaar geprofileerd in de Automotive sector en ze zijn op de kaart gezet en staan nu te stralen in het middelpunt. Die Jen-Hsun Huang stuitert als een energieballetje door zijn presentaties heen. Een genot om naar te kijken en het heeft allemaal inhoud en vaart.
En dan Tom2. Het was zeker geen trom, ook geen piccolootje, het was een heel bescheiden triangeltje, door weinigen gehoord.
Ik heb ook naar het verhaal van Mobileye geluisterd en tevens naar de Q2 CC. De manier waarop zij communiceren is het tegenovergestelde van TT. Maar persoonlijk luister ik dan liever naar HG die voorzichtiger is dan naar een stel cowboys die aangeven dat ze veel business winnen, maar dat achteraf blijkt dat autobouwers alleen maar nieuwsgierig zijn en in een uiterst prille testfase zitten waarbij er nog geen contract is getekend.

Nvidia ben ik met je eens, dat zij goed op weg zijn, maar dit is geen concurrent van TT maar een samenwerkingsverband waar beiden sterker van worden.

Wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken, HD Maps zijn essentieel voor het autonoom rijden en alle tussen fases richting autonoom rijden. Welke directe concurrent van TT heeft wel aanspraaksmakende deals bekend gemaakt of significante business gewonnen? Ik kan het namelijk niet bedenken.

Dus als TT niet met de loftrompet zwaait hoeft dat niet te betekenen dat ze geen business winnen. Ik zou het een ander verhaal vinden als directe concurrenten van TT wel significant business naar hen toe wisten te trekken, ten koste van TT.

Wachten is op het orderboek, dit is voor mij de meest toonaangevende maatstaf
DD12
0
mjmj
2
quote:

nn2014 schreef op 12 oktober 2016 22:25:

Hoe waarschijnlijk is het dat de deal met Toyota de 21e bekend gemaakt wordt?
nihil, nada, 0
[verwijderd]
0
Ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat Tesla samenwerking met Bosch/Nvidia/TomTom bekend gaat maken.
[verwijderd]
0
quote:

bmwr1200gs schreef op 12 oktober 2016 22:50:

Ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat Tesla samenwerking met Bosch/Nvidia/TomTom bekend gaat maken.

in december waarschijnlijk
[verwijderd]
0
quote:

PatatjeMet schreef op 12 oktober 2016 22:55:

[...]in december waarschijnlijk
Denk maandag de bekendmaking en dan in december de update.
[verwijderd]
0
quote:

PatatjeMet schreef op 12 oktober 2016 22:55:

[...]in december waarschijnlijk
December?? Dat is te laat voor Elon Musk.

Zo lang kan- en gaat hij echt niet wachten.

holenbeer
0
quote:

Paulus29 schreef op 12 oktober 2016 23:01:

[...]

December?? Dat is te laat voor Elon Musk.

Zo lang kan- en gaat hij echt niet wachten.


Zou het voor hem niet voordeliger zijn om TT niet te noemen, maar de Maps te presenteren als 'homegrown'? Bosch en Nvidia kan ik inkomen, maar TT verzwijgt hij misschien net zo makkelijk?
6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront