TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 23 juni 2016 15:59:

Koers daalt doordat Moneymaker zijn verslag niet gaat plaatsen
eigen schuld dikke bult
Kijk, vanwege dit soort opmerkingen geloof ik niet in jouw kunnen.
[verwijderd]
1
quote:

nb schreef op 23 juni 2016 16:27:

[...]

Riet,

Ik schat je hoog in, ook mooie bijdragen, redelijk nuchter. Goede tegenhanger van het alom aanwezige positivisme, terwijl je zelf redelijk neutraal tot positief bent, dacht ik zo
Maar je steun voor figuren als MM begrijp ik niet goed. Ik zie geen enkele zinvolle, onderbouwde bijdrage. Behalve het roepen, dat velen hier ook (na)doen, waardoor het lijkt of iemand er verstand van heeft. Standaard zinnen als:
"het is allemaal al in geprijsd"
"verkoop onderdelen om de koers te steunen"
het zijn oeverloos saaie, alwetende niets zeggers. En ik schaar MM daaronder als volwaardig lid

Maar jij ziet dit anders, dat is duidelijk, maar waarom?
Riet (Florence Nightingale) steunt de 'zwakken' in deze IEX-samenleving
RStrauss
0
Voor hen die het belangrijk vinden: NRC Brexitblog: ‘Remain’ loopt uit, nu op 52 procent.
[verwijderd]
0
Beurs loopt al flink vooruit nu op geen brexit. Laten we het hopen, al blijft hét spannend.
harrysnel
7
Zat nog even te zoeken naar een mogelijk bedrag dat Verizon voor Telematics bedrijf Telogis zou hebben betaald. Telogis overwoog een IPO maar zag daar uiteindelijk vanaf en besloot zichzelf te verkopen. Bij een niet beursgenoteerd bedrijf is overnamesom niet makkelijk te achterhalen (reden waarom ik zo bevreesd ben voor een beurs exit van TT door de oprichters + (financiële) partij(en) en daarna een verkoop van onderdeel aan bv Apple). Dit heb ik gevonden:

"Telogis has been seeking for a valuation of $1 billion--a lofty price for a company with around $120 million in revenue, sources suggested. Still, some observers acknowledged that a price tag that high wouldn't be completely out of the question given the target's scale, especially in a market where doubts are growing that whether high-quality fleet management software assets are running low..."

www.thestreet.com/story/13616937/1/ve...

Dus: waardering van $1 miljard lijkt aan de hoge kant maar valt niet uit te sluiten door schaarste aan software van hoge kwaliteit. Omzet Telogis omgerekend iets meer dan E100mln.

Ff heel grof gerekend voor het idee: TT Telematics boekte afgelopen jaar een omzet van E135mln. Groei dit jaar zeg 20% (lage schatting) dus dit jaar omzet rond E160 mln. Dat is 1,6 X omzet Telogis.

Als waardering van $1 miljard klopt dan TT Telematics obv deze vergelijking $1,6 miljard waard. Dat is ongeveer E1,4 miljard = E6 per aandeel.

Ik weet dat dit een arbitraire vergelijking is, ik geen rekening houd met verschil in balans, bedrijven verschillend zijn.....maar ook TT Telematics heeft vanwege de al bestaande contacten met autobouwers een voordeel tov andere bedrijven. Zo gek lijkt mij een waarde vanE6 voor Telematics niet.

En als je dan de koers ziet op dit niveau dan heb je voor E2 p/a = 460 mln de rest van TT. Maps, orderboek automotive, Consumer......ongelooflijk.
[verwijderd]
0

Bedankt voor je spitwerk en dikke AB Harry!
Die 6 euro is ook redelijk in lijn met de waardering van andere telematics bedrijven. Voor dat bedrag laten fuseren met Fleetmatics zou een mogelijkheid kunnen zijn om de enorme onderwaardering van TomTom aan te pakken. Hou je 40-50% in een fusiebedrijf en profiteer je van de spectaculaire groei van deze markt in de komende 5-10 jaar. Win-win moet dan wel zijn dat het fusiebedrijf volledig overschakelt op de Maps en real-time services van TomTom.

Tegelijkertijd kun je ook beredeneren dat de groei als Europees marktleider in de periode tot en met 2022 vvolgens de marktanalisten minimaal zo'n 700% zal zijn. Daarnaast heeft TomTom uitstekende ingangen bij de autofabrikanten en kunnen telematics-services als abonnement deel gaan uitmaken van het productaanbod voor de connected car. Dan kan die groei nog een stuk harder gaan. Kijk je dus wat verder vooruit, dan kan alleen al het onderdeel Telematics vrij eenvoudig naar een 40-50 euro waarde.

vreemdvermogen
0
Er is al meerdere keren een poging gedaan om de waarde van TTT in te schatten. Frappant is dat dat ook in de buurt van de 1,6 miljard uitkwam. Dat begint er dus wel op te lijken dat de marktwaard a €6,- p/a een redelijke inschatting is. Ja als dat zo is dan is de koers een lachertje. Helaas wordt hier meer gekeken naar de wpa.
Juun
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 23 juni 2016 17:46:

Er is al meerdere keren een poging gedaan om de waarde van TTT in te schatten. Frappant is dat dat ook in de buurt van de 1,6 miljard uitkwam. Dat begint er dus wel op te lijken dat de marktwaard a €6,- p/a een redelijke inschatting is. Ja als dat zo is dan is de koers een lachertje. Helaas wordt hier meer gekeken naar de wpa.
Niet helaas, maar wees blij, heb je nog steeds tijd om bij te kopen, of andere posities in te nemen die uitgaan van een hogere prijs van het aandeel, naarmate we verder in de tijd komen en het inzicht van de buitenwacht toeneemt, terwijl wij daarvan al op de hoogte waren.
Tom3
0
Ook AB Harry, ik beschouw al langere tijd Tom2 als een telematica bedrijf met aanhang. Kun je dus nagaan als de andere bedrijfsonderdelen ook een fatsoenlijke ebit gaan genereren wat dit dan gaat doen voor de koers. Bizar dat die shorters dat niet in de gaten hebben. Nou ja ik zit al een tijdje op 50%, voor de time being wel even genoeg.
[verwijderd]
0
>95% van de transacties is automatische machine handel, van 9.00 tot 17.30 uur in en uitschietende bewegingen in het boekje op soms minutenlang geen transacties.
De laat die soms 3 cent omhoog schuift door verdwijnende orders of omgekeerd.

De waarde van TT als bedrijf komt dus niet overeen met de koers, de zeer geringe verhandelbaarheid als reden natuurlijk!

Blijf er bij weg, die hedge-clubs pakken misschien 0,3% winst over de dagomzet, niet gek voor een onbemande machine natuurlijk.
Dat verklaart ook de meldingen op shortsell.nl van 0,11% erbij of eraf per handelsdag.
In hun soort zijn het gewoon "tientjes-freaks"...het is gewoon wachten op echt serieus nieuws!
Motorcoureur
0
Wat ik mis in de verslagen van TomTom is het resultaat van de navigatiekastjes in het beroepsvervoer. Steeds meer touringcarbedrijven stappen over op het systeem zodat men op kantoor precies ziet waar de touringcars zich bevinden. Als de chauffeur langerdan 10 minuten de motor stationair laat lopen, komt er een melding op kantoor. Ook als hij hard afremt of heel hard door de bocht gaat en/of moet uitwijken. Kan iemand mij vertellen onder hoofstuk dit in de boeken is bij TomTom want er is een behoorlijk hoog abonnement bedrag mee gemoeid.
[verwijderd]
0
Het wordt morgen spannender of er een "buy the rumour, sell the fact" dump komt dan dat het nog zou gaan om wel/niet Brexit.

In ieder geval heb je volop de kans gehad om door het schrijven van opties in beide richtingen behoorlijk wat veiligheid in te bouwen voor morgen. Ik sta zelf helemaal stijf van de geschreven "dubbelmelk"-opties. Mijn ideaalplaatje is nu eigenlijk dat de koers stil gaat staan tot expiratie en dan op de Q2-cijfers een vreugdesprongetje van 1-2 Euro.
[verwijderd]
0
Bij taxibedrijven zitten ze er vrij dicht op.
Als ze leeg zijn en ze staan niet met hun rijrichting naar Schiphol(BIOS groep)
komt er na 2 minuten de vraag: "he Pik! waar ben je mee bezig?"

Vrachtwagens worden gewoon letterlijk "opgeduwd"..."denk aan je mazzeltjes Vriend"...ff naar de snackbar kunnen ze nu echt wel vergeten, ze moeten gewoon strak volume draaien...en terecht natuurlijk!
[verwijderd]
0
quote:

Tom3 schreef op 23 juni 2016 17:55:

Ook AB Harry, ik beschouw al langere tijd Tom2 als een telematica bedrijf met aanhang. Kun je dus nagaan als de andere bedrijfsonderdelen ook een fatsoenlijke ebit gaan genereren wat dit dan gaat doen voor de koers. Bizar dat die shorters dat niet in de gaten hebben. Nou ja ik zit al een tijdje op 50%, voor de time being wel even genoeg.
ik zit vol in TT.
ben naar vol gegaan vanwege mijn angst voor deze lage waardering aan 8 euro en denk dan niet aan een overname maar aan een delisting door de founders & friends

voor 1,3 miljard haal je het van de beurs, er zijn ca 110 mio aandelen in de free-float, betaal je 50% premie over de huidige notering maw 12 euro per aandeel, kunnen ze ( founders & friends) het voor elkaar krijgen

hoop dan ook dat we snel naar de 10 euro gaan, dan is deze dreiging weg, heb sterk de overtuiging dat TT gewoon op eigen kracht naar 75ct wpa FY18 kan en dan ga je richting de 20 euro

zie het dan ook als diefstal moest men de tent van de beurs plukken , ook met 50% premie over de huidige notering.

we moeten snel hoger.
[verwijderd]
0
overal in het nieuws Market priced Bremain in
dacht ik niet, mijn voorspelling is dat veel geld nog heel conservatief aan de zijlijn staat, en morgen gaat de AEX (en TT) "gewoon" +5% na de Bremain
Motorcoureur
0
Paulta!!

Maar vindt je in die verslagen deze omzet terug?? Die is niet misselijk
Heb de indruk dat deze niet gemeld wordt
battumboy
0
[quote alias=Motorcoureur id=9428651 date=201606231801]
Wat ik mis in de verslagen van TomTom is het resultaat van de navigatiekastjes in het beroepsvervoer. Steeds meer touringcarbedrijven stappen over op het systeem zodat men op kantoor precies ziet waar de touringcars zich bevinden. Als de chauffeur langerdan 10 minuten de motor stationair laat lopen, komt er een melding op kantoor. Ook als hij hard afremt of heel hard door de bocht gaat en/of moet uitwijken. Kan iemand mij vertellen onder hoofstuk dit in de boeken is bij TomTom want er is een behoorlijk hoog abonnement bedrag mee gemoeid.

Welkom op planeet aarde
5.575 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 mei 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil +0,030 (+0,53%)
Hoog 5,945
Laag 5,700
Volume 478.753
Volume gemiddeld 283.413
Volume gisteren 99.684

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront