Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Adek 2001
0
quote:

boldie schreef op 15 maart 2016 13:08:

[...]beetje laat;)
was aan t inchecken op Dublin AirPort. 21,12 is een koopje! ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Bolo schreef op 14 maart 2016 17:47:

[...]

Klopt, het blijft vnl. een supply probleem. Blijft over dat de fundamentals van olie nog steeds amper verbeteren.

edit: wat is er afgelopen maand gebeurd, waar olie zo'n 50% op gestegen is? een mogelijke freeze rond recordniveau? Een minimale afname van de VS productie? coverende shorters?
Nee, mijns inziens zie je dat verkeerd. De oorzaak is een te hard gegeroeide supply tov demand, maar de oplossing komt meer van een groeiende demand dan van een dalende supply, daar moet wat mij betreft de aandacht liggen. Iedereen is maar bezig met eventuele OPEC-cuts, waardoor ze op termijn verrast zullen worden door de aantrekkende vraag.

De vraag in de VS is momenteel veel hoger dan vorig jaar. Scroll bijvoorbeeld eens naar beneden in de link en dan zie je dat de bezinevraag in de week (jaar op jaar) 900.000 vaten hoger ligt dan vorig jaar. Nu is dat niet helemaal eerlijk maar ook het 4 wekelijks gemiddelde ligt nog steeds 600.000 vaten per dag hoger.

www.eia.gov/petroleum/weekly/gasoline...

Ook als je kijkt naar de Excel van tabel 1 U.S. Petroleum balance dan zie ik iets vreemds wat ik niet zo goed kan verklaren. Ik wil dan bijvoorbeeld niet kijken naar de ruwe olie voorraad, maar de ruwe plus de geraffineerde olie voorraad (volgens mij is dat iets zuiverder). We zien dat de voorraad (ex SPR) op (tabblad 'Blad1', kolom T, wel even naar beneden scrollen) op 1 januari 2016 1.312,6 was en dat hij op 4 maart 2016 1,345,6 was. Dat is een toename van 33 miljoen vaten in 63 dagen, dat is dus ongeveer een 0,53 miljoen vaten per dag. Op 29 januari is hij 1.337,7 en dat betekent een toename van 7,9 miljoen in 35 dagen, dat is 0,23 miljoen vaten per dag. Op 12 februari is hij 1.341,4 dat is een toename van 4,2 miljoen vaten in 21 dagen, dat is 0,2 miljoen vaten per dag. Het eerste kwartaal is het maintenance season van de Amerikaanse raffinaderijen, omdat dan de vraag het zwakst is en men klaar is voor het driving season. Sommige 'experts' beweren dat de oversupply wereldwijd 1,9 miljoen vaten per dag is. Maar als dit de periode is met de laagste vraag is en er sprake een overproductie van 1,9 miljoen vaten is, waar blijft dan die olie als er de laatste 9 weken 0,5 miljoen vaten per dag wordt opgeslagen en de laatste 3 weken 0,2 miljoen vaten per dag?

De olievraag uit India is ook groeiende en kan de vertragende vraag uit China overnemen, al is dat wel afhankelijk van het door de Indiase overheid gevoerde beleid.

www.oxfordenergy.org/wpcms/wp-content...
www.energyaspects.com/publications/vi...

Maar ook China importeert nog steeds een hoop olie, al verandert de samenstelling er van wel.

www.oilandgasinvestor.com/chinese-oil...
www.cnbc.com/2016/03/07/reuters-ameri...

(Al zal de teapot-raffinage in China de crackspread wel onder druk zetten in Azië)

De autoverkopen gaan ook crescendo.

Ten eerste de verkopen van elektrische auto's en hybrides zijn jaar op jaar in de VS gestegen met rond de 15% naar 7.881 verkopen.

insideevs.com/monthly-plug-in-sales-s...

In de VS, de beste februari maand in 15 jaar, waarbij de verkopen jaar op jaar zijn gestegen met 6,9% naar 1.344.225. (dus elektrische auto's maken minder dan 0,6% van de totaal aantal verkopen uit)

online.wsj.com/mdc/public/page/2_3022...

In West-Europa gaat het ook echt weer de goede kant op met een stijging van 13,8% jaar op jaar naar 1.007.994 auto's.

www.just-auto.com/news/car-sales-in-w...

We zullen ook nu om eerlijk te zijn weer de elektrische voertuigen belichten in de op drie na grootste hybridemarkt ter wereld. Na de aanpassingen in de belastingwetgeving zien we dat waar elektrische voertuigen in 2015 nog 9,7% van het totaal aantal geregistreerde voertuigen uitmaakte het percentage in januari 2016 nog maar 1,5% is.

www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam-onder...

Februari zit nog niet in het overzicht, maar als we de BOVAG-cijfers van februari nemen dan zien we bijvoorbeeld dat waar het aantal Mitsibushi Outlander registraties in januari en februari 2015 nog 1036 is, dat in januari en februari 2016 nog maar 186 is. Nu is het zo dat er hoop auto's eind 2015 op kenteken gezet zijn, maar naar mijn idee maakt de Nederlander zich meer zorgen om zijn portemonnee dan om het milieu.

www.bovag.nl/BovagWebsite/media/Bovag...

Eerlijkheid gebied te zeggen dat de autoverkopen in China jaar op jaar met 1,5% naar beneden waren naar 1,38 miljoen auto's. (nog altijd meer dan de V.S. en 40% meer dan Europa).

www.wsj.com/articles/china-car-sales-...

In India steeg het aantal nieuw verkopen per maand met 1,29% tot 234.154.

www.autocarpro.in/analysis-sales/indi...

Nu moeten we natuurlijk in ogenschouw nemen dat India nog een beperkt ontwikkeld land is en dat het niet de auto is, maar de motor die het belangrijkste vervoermiddel is. Daarvan stegen de verkopen in februari met 12,8% tot 1.362.219.

Mijn persoonlijke mening is dat velen uiteindelijk verrast zullen worden door de aantrekkende vraag in reactie op de gedaalde olieprijzen. Daarmee ga ik tegen veel 'experts' in, maar als ik vanochtend Olaf van de Heuvel zie verkondigen dat Iran op een kwart van de productie die ze 5 jaar geleden zaten dan vraag ik me af in hoeverre ik daar naar moet luisteren.

www.rtlz.nl/finance/beurs/opleving-ol...

[verwijderd]
0
quote:

Tsja... schreef op 15 maart 2016 15:58:

[...]

Nee, mijns inziens zie je dat verkeerd. De oorzaak is een te hard gegeroeide supply tov demand, maar de oplossing komt meer van een groeiende demand dan van een dalende supply, daar moet wat mij betreft de aandacht liggen. Iedereen is maar bezig met eventuele OPEC-cuts, waardoor ze op termijn verrast zullen worden door de aantrekkende vraag.

Dit heb ik je eerder zien zeggen volgens mij. Ik kan de link niet meer vinden, maar begin dit jaar las ik ergens dat het merendeel van de beleggers zich voornamelijk op de toekomstigevraag naar een product richt en amper op supply-factoren.

Groet,
Bolo

ps. bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik moet het nog even doornemen.
Adek 2001
0
ING orderbevestiging: Nr 9128784, Geheel ineens uitgevoerd V 1750 Royal Dutch Shell -A- a 21,51 EUR
Deel maar ff verkocht voor de gratis boodschappen!
sharkie
0
Pfff geen kleine order (met name als het een deel is) ;) Ik heb koersdoel van 24 euro in gedachten, moet dus nog even.
Adek 2001
0
houd 3k vast voorlopig. Voor dividend, ben al weken aan het traden met 1 a 2 K gaat lekker.
boldie
0
quote:

sharkie schreef op 16 maart 2016 10:43:

Pfff geen kleine order (met name als het een deel is) ;) Ik heb koersdoel van 24 euro in gedachten, moet dus nog even.
denk dat je dan nog wel jaartje geduld moet hebben
[verwijderd]
0
Boldie gaat er vanuit de er dit jaar geen afspraken gemaakt zullen worden over verdere productiebeperking. Mocht dit wel het geval zijn kan het hard gaan. Ik denk dat de meesten van ons noch de 16,5 noch het snelle herstel naar de 22 hadden verwacht dus... alleen de toekomst zal het leren..
sharkie
0
met 8% dividendrendement heb ik hier wel een jaar geduld voor over hoor Boldie. En mochten er prijsafspraken komen dan verwacht ik dat de koers hier toch gestaag naar toe kan gaan, we zullen het zien.
Wilbar
0
The EIA report shows a 3.7% y/y decline in oil production including a 0.1% decline last week.
twitter.com/ForexLive?ref_src=twsrc%5...

EIA weekly US oil inventories +1317K vs +3182K expected
Wed 16 Mar 2016 14:30:27 GMT

Oil supply data from the EIA:

Prior was +3880K
Gasoline -747K vs -2472K exp
Distillates -1135K vs -554K exp
Market expectations were around 2100K after the API report showed a 1500K build yesterday. This is bullish news for oil.

Even more bullish is a 3.7% y/y decline in production, including a 0.1% decline last week

news.forexlive.com/!/eia-weekly-us-oi...
[verwijderd]
0
Voor mij de opvallendste stats en dat is dan weer demand side: gasoline supplied 9,458 miljoen bpd. De 20k daling lower 48 lijkt er op te wijzen dat de schalieolieproductie gestaag blijft afnemen.
Rolootje
0
Gisteren turbo's long op 1,29 gekocht net op 1,92 weer deel laten gaan. Winst is winst zo voor Yellen.
[verwijderd]
0
quote:

Adek 2001 schreef op 16 maart 2016 13:54:

voorzichtig weer 500 opgepakt op 21,39
500x13 cent minus kosten is niet heel veel, je hebt de echte stijging gemist.
Ik weet dat je niet teveel zo moet kijken hoor maar toch jammer.
Adek 2001
0
quote:

Dota4Keeps schreef op 16 maart 2016 18:06:

[...]
500x13 cent minus kosten is niet heel veel, je hebt de echte stijging gemist.
Ik weet dat je niet teveel zo moet kijken hoor maar toch jammer.
met die 1750 had ik vanmorgen al 125 gepakt, met die 500 pakte ik 50.- = 175,- totaal. Maandag pakte ik 250,- Allemaal netto! Vorige week ook goed geboerd met ritjes. Mij hoor je niet klagen. Ritjes zij altijd lucratiever dan wachten op 24 euro. Ja hoor de stijging pak ik ook mee... Die pak ik met mijn vaste 3k. Het gaat al weken op en neer tussen de 21 en de 22. Ik doe daar mijn voordeel mee.
boldie
0
quote:

Dota4Keeps schreef op 16 maart 2016 13:05:

Boldie gaat er vanuit de er dit jaar geen afspraken gemaakt zullen worden over verdere productiebeperking. Mocht dit wel het geval zijn kan het hard gaan. Ik denk dat de meesten van ons noch de 16,5 noch het snelle herstel naar de 22 hadden verwacht dus... alleen de toekomst zal het leren..
klopt maar verwacht wel dat ze olie nog wat hoger weg gaan zetten maar op 45 ben ik groot gedeelte eruit
De_Sint
0
AMSTERDAM (Dow Jones)--Royal Dutch Shell (RDSA) en Saudi Arabian Oil Co (SOI.YY) willen hun langdurige samenwerking op het gebied van brandstof beeindigen, waarmee de onderliggende raffinaderij in handen van de Saoedies komt.

Shell en Aramco sloten circa 20 jaar terug een joint venture waarmee Motiva werd opgericht. Verder werd $10 miljard gestoken in de verdubbeling van de omvang van de vestiging in Port Arthur in 2012.

Een afsplitsing van Motiva kan de weg vrij maken voor een notering. Eerder waren er al plannen in die richting voor Aramco.

In de voornemens die nu op tafel liggen behoudt Shell twee vestigingen die goed zijn voor de verwerking van 465.000 vaten per dag in Louisiana en 9 distributieterminals. Aramco krijgt de raffinage in Port Arthur en 26 brandstofterminals.

Er zijn verder bij deze ontvlechting geen financiele details bekendgemaakt.

Motiva is in 1998 opgericht en wordt sinds 2002 door Shell en Aramco in een joint partnership geleid, nadat Texaco zijn belang opgaf in relatie tot de fusie van Chevron.


Door Maria Armental, maria.armental@wsj.com en Alison Sider, alison.sider@wsj.com; vertaald en bewerkt door Andre Sterk; Dow Jones Nieuwsdienst; andre.sterk@wsj.com; +31-20-571 5201


(END) Dow Jones Newswires

March 17, 2016 02:12 ET (06:12 GMT)
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 33,475
Verschil -0,275 (-0,81%)
Hoog 33,865
Laag 33,370
Volume 5.779.215
Volume gemiddeld 7.272.671
Volume gisteren 7.992.195

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront