TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM FEBRUARI 2016

4.386 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
[verwijderd]
1
Ok het volgende is er aan de hand. Gordijn en mede eigenaren, JdM hebben een pakt met short partijen om de koers naar de 6 euro grens te drukken. Dan komt er een bericht van de beursexit. Dat gaat gebeuren op een koers van 12 a 12,50 euro. Lager kan niet gezien het feit dat we daar begin dit jaar nog stonden en anders zouden we de poppen aan het dansen hebben. De short partijen verdienen veel in de weg naar beneden en de eigenaren/JdM en wellicht nog een paar andere partijen (misschien zelfs stortpartijen die ook een gedeelte krijgen) gaan het grote geld verdienen als de boel verkocht gaat worden aan 'n Apple, Ueber of een grote auto fabrikant. Wij als particuliere beleggers zullen daar niets meer van meekrijgen.
[verwijderd]
0
Mooi verhaal Rabo. Dus toch delisting met een dirty bank?
Is dit je eigen theorie of hebt je dit uit betrouwbare bron?
[verwijderd]
0
quote:

Strijkijzer schreef op 12 februari 2016 15:13:

[...]
Heerlijk zo'n grafiek (in bijlage bericht 12:06) met een gebroken Y-as (begint bij EUR5), dat is pas stemmingmakerij. Helaas staat de hele financiële verslaggeving er vol mee. Dagelijks kun je wel een EUR/USD of andere grafiek met gebroken Y-as vinden die eruit ziet als de mount Everest....

Mede daarom is de beurshandel ook zo manisch depressief. Banken spelen hier met TA trouwens ook mooi op in om transacties los te krijgen bij twijfelende mensen.
Hierbij dan de gehele grafiek, ik hoop dat je er blij van wordt :P
Bijlage:
[verwijderd]
0
dit is mijn theorie.

quote:

Natte krant schreef op 13 februari 2016 16:57:

Mooi verhaal Rabo. Dus toch delisting met een dirty bank?
Is dit je eigen theorie of hebt je dit uit betrouwbare bron?
bartvde
0
quote:

Rabo. schreef op 13 februari 2016 16:42:

Ok het volgende is er aan de hand. Gordijn en mede eigenaren, JdM hebben een pakt met short partijen om de koers naar de 6 euro grens te drukken. Dan komt er een bericht van de beursexit. Dat gaat gebeuren op een koers van 12 a 12,50 euro. Lager kan niet gezien het feit dat we daar begin dit jaar nog stonden en anders zouden we de poppen aan het dansen hebben. De short partijen verdienen veel in de weg naar beneden en de eigenaren/JdM en wellicht nog een paar andere partijen (misschien zelfs stortpartijen die ook een gedeelte krijgen) gaan het grote geld verdienen als de boel verkocht gaat worden aan 'n Apple, Ueber of een grote auto fabrikant. Wij als particuliere beleggers zullen daar niets meer van meekrijgen.
onmogelijk op een koers van 12 of 12,50
[verwijderd]
0
quote:

Slainte schreef op 13 februari 2016 17:00:

[...]

Hierbij dan de gehele grafiek, ik hoop dat je er blij van wordt :P

Ik mis 2016 e.v. Kun je dat morgen voor 12.00 posten?
[verwijderd]
0
Go(r)dijn heeft bewust de conference call sober gehouden, afschrijvingen al verrekend zodat de winst weer marginaal is. Hij weet zelf dat TT er veel beter voor staat maar wilde de koers niet verder laten stijgen want dan zou een beursexit veel moeilijker worden. Vertrouw die Go(r)dijn voor geen meter.

quote:

Rabo. schreef op 13 februari 2016 16:42:

Ok het volgende is er aan de hand. Gordijn en mede eigenaren, JdM hebben een pakt met short partijen om de koers naar de 6 euro grens te drukken. Dan komt er een bericht van de beursexit. Dat gaat gebeuren op een koers van 12 a 12,50 euro. Lager kan niet gezien het feit dat we daar begin dit jaar nog stonden en anders zouden we de poppen aan het dansen hebben. De short partijen verdienen veel in de weg naar beneden en de eigenaren/JdM en wellicht nog een paar andere partijen (misschien zelfs stortpartijen die ook een gedeelte krijgen) gaan het grote geld verdienen als de boel verkocht gaat worden aan 'n Apple, Ueber of een grote auto fabrikant. Wij als particuliere beleggers zullen daar niets meer van meekrijgen.
Jakkie
0
Voor mij telt dat ik geloof in de business van TT. Up of down who cares? Het gaat erom hoe de koers er voor staat over een of twee jaar. Eind dit jaar verwacht ik 15 euro en eind volgend jaar 20 euro.
Degenen die zijn uitgestapt zijn niet de echte beliegers. Batsheers hebben nu met hun verhaaltjes vrij spel. Maar dit zal snel in de kiem worden gesmoord.
Mojo
0
quote:

Rabo. schreef op 13 februari 2016 16:42:

Ok het volgende is er aan de hand. Gordijn en mede eigenaren, JdM hebben een pakt met short partijen om de koers naar de 6 euro grens te drukken. Dan komt er een bericht van de beursexit. Dat gaat gebeuren op een koers van 12 a 12,50 euro. Lager kan niet gezien het feit dat we daar begin dit jaar nog stonden en anders zouden we de poppen aan het dansen hebben. De short partijen verdienen veel in de weg naar beneden en de eigenaren/JdM en wellicht nog een paar andere partijen (misschien zelfs stortpartijen die ook een gedeelte krijgen) gaan het grote geld verdienen als de boel verkocht gaat worden aan 'n Apple, Ueber of een grote auto fabrikant. Wij als particuliere beleggers zullen daar niets meer van meekrijgen.
Had vorige jaar novemeber ook gekund toen de koers rond de 5 stond.En wat denk je dat Piet particulier niet weet wat de assets waard zijn na de verkoop van HERE? Zouden geen rechtszaken volgen na de exit als TT doorverkocht wordt aan Apple of UBER?
Denk niet dat het gebeurd. De founders hebben het geld niet nodig...
Zim
0
quote:

Rabo. schreef op 13 februari 2016 16:42:

Ok het volgende is er aan de hand. Gordijn en mede eigenaren, JdM hebben een pakt met short partijen om de koers naar de 6 euro grens te drukken. Dan komt er een bericht van de beursexit. Dat gaat gebeuren op een koers van 12 a 12,50 euro. Lager kan niet gezien het feit dat we daar begin dit jaar nog stonden en anders zouden we de poppen aan het dansen hebben. De short partijen verdienen veel in de weg naar beneden en de eigenaren/JdM en wellicht nog een paar andere partijen (misschien zelfs stortpartijen die ook een gedeelte krijgen) gaan het grote geld verdienen als de boel verkocht gaat worden aan 'n Apple, Ueber of een grote auto fabrikant. Wij als particuliere beleggers zullen daar niets meer van meekrijgen.
Volgens mij zou dit inderdaad zo maar eens kunnen. Trieste is dat veel mensen nu wel zouden tekenen voor een koers van 12,50, inclusief ikzelf. Dus het zou zo maar kunnen slagen. Dat het grote geld de komende jaren gaat komen, klopt wel denk ik. Dus zo'n dirty exit behoort zeker wel tot de mogelijkheden, lijkt me.
[verwijderd]
0
ik denk dat je in je handjes mag klappen als TT voor die prijs van de beurs gaat. Als we door de 6 euro zakken wordt de beurs exit prijs veel lager. Maar dan zal er flink wat reuring ontstaan door met name de particuliere beleggers gezien de koers van TT eind 2015.

quote:

bartvde schreef op 13 februari 2016 17:09:

[...]
onmogelijk op een koers van 12 of 12,50
Beperktedijkbewaking
1
quote:

chris123 schreef op 13 februari 2016 13:40:

news.sys-con.com/node/3677273

Intelligent Transportation System (Products & Applications) Industry Poised to Reach $42.67 billion by 2022 Says a New Research

Some of the major players in the market include, Transcore Inc., Hitachi Ltd, Siemens AG, Thales Group, Xerox Corporation, Kapsch Trafficcom, Q-Free, EFKON AG, Lanner Electronics Inc, Denso Corporation, Garmin Ltd., EFKON AG, TOMtom International BV, Savari Inc. and Nuance Communications.
Je hoeft dit maar half te lezen om te weten hoe belangrijk TT's traffic is.

O ja, 'deep learning...'
Vertel me niks. De beste verkeersingenieurs in mijn tijd kende ik, waaronder hele goeie wiskundigen. Dacht je echt dat specialisten bij RWS niet weten wat er op de markt te koop is? Vertel me niks over Kalman of 'neurale netwerken'. Wij kochten het in.
Onze overheid heeft prima specialisten in dienst als het om het beoordelen van dat soort dingen gaat. Iets anders is dat ministers vaak zelf niet weten hoeveel deskundigen ze onder zich hebben.

Merkwaardig genoeg zijn het bijna altijd vrouwen. Echt waar en heus! Ik begin maar niet met het nadenken erover, want ik vrees Hillary die het via onze geheime diensten zal aftappen. Al kan het me weinig schelen, ik sta al 40 jaar in de archieven van de AIVD

Maar ik ken ze. Neelie de zakenvrouw (toen ze nog splitrokken droeg). En May-Weggen, de verpleegster, ik hielp haar nog met het beantwoorden van lastige kamervragen (ik geloof van ene Frits Castricum, wie kent hem nog).

Later die meest harde wapentrut die de PvdA ooit gekend heeft, mw. Tineke Netelenbos. Oja, ook nog even ene Margreet den Boer. Vervolgens die halfcorrupte burgermeester van Almere, mw Jorritsma.
Carla Peijs.. En Eurlings, toch ook een meid?

En nu dus meisje Melanie met de vele bekakte achternamen. Waar is zij nu echt afgestudeerd? In Leiden of in R'dam? Geen van beiden echte technische universiteiten...

Hoe dan ook, zij is degene haar OV-collega, haar meer sexy adjunct, liet vallen als een baksteen, en haar verder aan de mercy van de ook intern altijd ook wrede PvdA overliet. (Inderdaad, de PvdA weet altijd politiek minder machtigen uit te kotsen. Over nepotisme gesproken, vraag Felix Rottenberg maar.)

Waren er dan nooit echte mannen verantwoordelijk voor dit meest technische ministerie? Heel diep nadenken... O ja, Zeevalking lang geleden. En ene de Boer (LPF) een blauwe (te korte) maandag.

Ik treur met u mee, mannelijke vrienden. Hier is echt hier iets spookachtigs aan de gang. Geen glazen plafond voor dames, maar een ontoegankelijke betonnen bunker voor mannen.

[verwijderd]
1
Je kunt geloven wat je wilt maar je gaat het niet meer meemaken dat de koers boven de ca. 12,5 euro komt want voor die tijd is TT al lang van de beurs en Go(r)dijn, JDM et al. zitten op Hawai dikke Cubaanse sigaren te roken.

quote:

Jakkie schreef op 13 februari 2016 17:21:

Voor mij telt dat ik geloof in de business van TT. Up of down who cares? Het gaat erom hoe de koers er voor staat over een of twee jaar. Eind dit jaar verwacht ik 15 euro en eind volgend jaar 20 euro.
Degenen die zijn uitgestapt zijn niet de echte beliegers. Batsheers hebben nu met hun verhaaltjes vrij spel. Maar dit zal snel in de kiem worden gesmoord.
harryhol
0
quote:

Rabo. schreef op 13 februari 2016 16:42:

Ok het volgende is er aan de hand. Gordijn en mede eigenaren, JdM hebben een pakt met short partijen om de koers naar de 6 euro grens te drukken. Dan komt er een bericht van de beursexit. Dat gaat gebeuren op een koers van 12 a 12,50 euro. Lager kan niet gezien het feit dat we daar begin dit jaar nog stonden en anders zouden we de poppen aan het dansen hebben. De short partijen verdienen veel in de weg naar beneden en de eigenaren/JdM en wellicht nog een paar andere partijen (misschien zelfs stortpartijen die ook een gedeelte krijgen) gaan het grote geld verdienen als de boel verkocht gaat worden aan 'n Apple, Ueber of een grote auto fabrikant. Wij als particuliere beleggers zullen daar niets meer van meekrijgen.
Ik denk dat je aardig in de buurt zit. We zullen wel met wat ups en downs richting de zes, zeven gaan stabiliseren en kwakkelen. Dan volgt met anderhalf jaar dat bod. Dan gaat iedereen protesteren, en vervolgens morrend akkoord, omdat je toch al anderhalf jaar tegen die zes aankijkt. Kijk maar eens naar Ten Cate dat eveneens voor eigenlijk veel te weinig van de buers is getrokken, net voordat de turn-around vruchten begint af te werpen. En denk idd aan Versatel, John weet wel hoe het werkt.
EIF
0
Tsja, een overnamebod van 12 euro, op de huidige koers, gaat hem natuurlijk niet worden. Procentueel veel te veel en met particulieren beleggers zitten ze niet mee. Maar ja, wat is dan wel een goed bod? Ik zie ze voorlopig niet overgenomen worden en gewoon op eigen kracht stijgen.
[verwijderd]
0
quote:

Rabo. schreef op 13 februari 2016 17:18:

Go(r)dijn heeft bewust de conference call sober gehouden, afschrijvingen al verrekend zodat de winst weer marginaal is. Hij weet zelf dat TT er veel beter voor staat maar wilde de koers niet verder laten stijgen want dan zou een beursexit veel moeilijker worden. Vertrouw die Go(r)dijn voor geen meter.

[...]
Ik neem even een stukje uit de conference call en dan ben ik benieuwd naar jouw mening

VRAAG 1) Is de onderstaande uitspraak a) sober b) realistisch c) optimistisch

VRAAG 2) Er wordt wel eens gezegd dat nu de 'lucht' weer uit het aandeel is, nu het aandeel weer op een koers staat van voor de overname van HERE.

Is onderstaande uitspraak een teken dat de HERE overname voor TomTom a) negatief b) neutraal of c) positief aan het uitpakken is voor TomTom.

------------------
------------------

Operator
Ik geef nu het woord aan Shyam Kumar van TT International. Meneer Kumar, uw lijn is open.

Shyam Kumar - TT International - Analist
In uw auto orderportefeuille laat u nu twee jaar op rij een groei van 50% zien. Kunnen we in verband met jullie nieuwe technologieën deze lijn doortrekken en soortgelijke groeicijfers zien, alstublieft? Dat is de eerste vraag.

Harold Goddjin - TomTom NV - CEO
Het is moeilijk voor mij om daar commentaar te geven. Wij geven vooraf geen aanwijzingen over de order intake. Het is ook heel moeilijk om je goede indicatie te geven. Het kan nogal schokkerig zijn. We weten niet precies - we hebben een redelijke zichtbaarheid van de contracten die voor het grijpen zijn dit jaar, maar we hebben geen volledig beeld, omdat nog niet alle autofabrikanten hun bedoelingen aan ons duidelijk hebben gemaakt. Dus het is moeilijk om commentaar op geven.

Shyam Kumar - TT International - Analist
Oke, fair enough. Moving on... over HERE dat is overgegaan naar de Duitsers. Ik probeer scherp te krijgen of dat positief is of niet, de invloed die dat heeft op uw concurrentie landschap. Maar ook of het invloed heeft op uw vermogen om te blijven winnen contracten met de Duitsers. Dat is de tweede vraag.

Harold Goddjin - TomTom NV - CEO
Het is duidelijk dat we in staat zijn geweest - tijdens de aankondiging over HERE - om onze contacten met veel autofabrikanten te vernieuwen en ook bij de fabrikanten waar we weinig relaties mee hadden de relaties te intensiveren en te herinvesteren in de relatie. Zij bekijken de nieuwe technologieën die we implementeren, er is veel interactie op technische niveau door engineers, om te kijken naar wat we te bieden hebben.

Ik denk dat ons zal helpen om door te gaan om deals in 2016 en 2017 te winnen. Het simpele feit dat HERE nu eigendom is van de Duitsers is op zichzelf niet goed genoeg voor ons om zaken te winnen. Maar wat we wel zien is dat er een hoger niveau van belang is, en ook meer investeringen zijn aan de kant van autofabrikanten, om een blik te werpen op wat er gebeurt bij TomTom, en die due diligence-oefeningen verlopen goed.

Hun ingenieurs zijn onder de indruk van hoe ver we zijn gevorderd, de toestand van onze technologie, een visie over hoe dit zal evolueren in de tijd. En ik ben zeer optimistisch dat dit zal leiden tot een verdere offerte aanvragen en verder contract overwinningen in 2016 en daarbuiten, vooral met autofabrikanten, waar van oudsher we niet een zeer sterke relatie mee hebben.

Shyam Kumar - TT International - Analist
Oké, perfect. En het is niet uitgesloten dat je kunt winnen van contracten met de Duitsers zelf, omdat je dat contract met BMW en Daimler won.

Harold Goddjin - TomTom NV - CEO
Nou, dat valt nog te bezien. We worden in ieder geval door hen uitgenodigd voor offerteaanvragen. We hebben onze commerciële activiteiten met de Duitse autofabrikanten op volle toeren. Maar hoe ze hun relatie willen ontwikkelen met HERE en TomTom valt nog te bezien, na verloop van tijd.
[verwijderd]
0
De meeste mensen zijn ontzettend verliefd op het aandeel Tomtom. Wie zegt dat je perse Road DNA nodig hebt voor automatic Driving?

In Engeland willen ze iets van sensoren in het wegdek hebben dan heb je die Road DNA niet meer nodig kan ik je vertellen. En ik heb een sterk gevoel dat Ford geen klant wordt van Tomtom.

Een vriendelijke groet, uit Engeland.
Mojo
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 13 februari 2016 19:20:

De meeste mensen zijn ontzettend verliefd op het aandeel Tomtom. Wie zegt dat je perse Road DNA nodig hebt voor automatic Driving?

In Engeland willen ze iets van sensoren in het wegdek hebben dan heb je die Road DNA niet meer nodig kan ik je vertellen. En ik heb een sterk gevoel dat Ford geen klant wordt van Tomtom.

Een vriendelijke groet, uit Engeland.
Aldus de LEGO ingenieur... Kun je uitleggen hoe de sensoren in het wegdek in relatie tot Autonomious driving? Is dat niet gewoon om verkeer te meten?

Over verliefdheid gesproken, wij zijn verliefd op TomTom jij op dit forum!
[verwijderd]
0
quote:

Mojo schreef op 13 februari 2016 19:29:

[...]

Aldus de LEGO ingenieur... Kun je uitleggen hoe de sensoren in het wegdek in relatie tot Autonomious driving? Is dat niet gewoon om verkeer te meten?
www.nrc.nl/next/2016/02/13/centrale-b...

Dat had ik gedaan als je mij niet meer zo kleineert met LEGO ingenieur te noemen. Maar we spreken elkaar komende beursweek wel weer als jij verder kaal bent geschoren met jouw Tomtom aandelen.
Mojo
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 13 februari 2016 19:34:

[...]

Dat had ik gedaan als je mij niet meer zo kleineert met LEGO ingenieur te noemen. Maar we spreken elkaar komende beursweek wel weer als jij verder kaal bent geschoren met jouw Tomtom aandelen.
Oh was ik helemaal vergeten, daar ging je scriptie over...je hoeft het me niet uit te leggen.
Maak je maar geen zorgen over TomTom, en zeker niet over mij. Sommigen hebben verlies, of minder winst. Ik behoor de de laatste groep. Als de koers verder zakt dan koop ik bij en anders wacht ik op betere tijden.
4.386 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 12:34
Koers 5,715
Verschil +0,095 (+1,69%)
Hoog 5,750
Laag 5,600
Volume 143.542
Volume gemiddeld 327.571
Volume gisteren 419.532

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront