TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM SEPTEMBER 2015

4.651 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... 229 230 231 232 233 » | Laatste
boem!
0
quote:

R8GT schreef op 15 september 2015 15:03:

@ Martin, ben geen gelukzoeker of gokker, dan ging ik naar t Casino en dat is TT zeker niet voor mij

ik zie TT als een unieke opportuniteit in een zeer gevraagde sector om te kunnen kapitaliseren en daar heb ik op ingezet, ik heb ook geduld , want ik geef het 18 maand.

mijn koersdoel is 15 euro en ik hoop op 20, op mijn manier zijn we daar in 18 maand met garantie, op de cijfers in 2 @ 3 jaar zonder garantie, het kan dan wel zo zijn dat je op de 2e manier over 4 @ 5 jaar op 35/50 euro staat, op mijn manier ben je er dan uit en zul je het moeten vinden bij die club waar TT onderdak heeft gevonden, ook niets verkeerds mee.

het mooie is in ieder geval wel dat mijn koersdoelen bereikt zullen zijn voor die van jullie, maar ook mijn koersdoelen van 15 en 20 staan voorlopig nog niet op het scherm.
@ R8GT.

Een excuus naar jou is op zijn plaats door jou te benoemen als "gelukzoeker".

Jij hebt vanaf het begin aangegeven wat je positie was en waar je verwachtingen lagen en daar heb je ook naar gehandeld.(les 1 voor beleggen bepaal wat je doelstellingen zijn en handel daar ook naar vwb beperking verlies dan wel opstrijken van de winst).

In mijn post had ik veel meer het accent moeten leggen op korte termijn en lange termijn winst.
Voor jou is het vele malen makkelijker om jouw doelstelling te realiseren dan voor de LT belegger.
Jij maakt gebruik van het momentum en ondersteunt door de fundamentals kan jij bijna niet stuk.

Voor de LT-er ligt het en stuk gecompliceerder omdat in deze snel veranderende wereld niets zeker is.
Het monitoren op de fundamentele ontwikkeling is daardoor vele malen belangrijker en tot op heden mag ik mij gelukkig prijzen met de vorderingen die tom2 maakt.
[verwijderd]
0
quote:

Girakian1 schreef op 15 september 2015 15:10:

[...]

Wies, meet een aex die van 510 komt en nu 430 en tomtom van 10,45 nu 9,70 momenteel, ben ik toch wel heel lij, al snap ik jou beredenering. ...
Ik denk, als je dit nieuws in een slechte negatieve beurs had gedaan 3 weken geleden, het niet veel had gestegen, mijn beredenering,.....
ik denk van wel, ik denk dat TT dan eerst naar boven was uitgebroken en daarna pas terug gekomen, het is best een verschil of je eerst naar 12 gaat en dan terug naar de steun van 10,50 dan wanneer de 10,50 weerstand is en je onderuit kachelt naar 8,50

maar goed dat is niet aan de orde geweest, dus beter concentreren waar we nu staan en hier aan 9,70/9,75 zit ik weer aan gelijk geld en staat TT weer in de oude range.

voor vandaag een puike prestatie.
hopelijk in de komende dagen follow through buying , dan kunnen we weer naar de 2e helft vd range, zou onder de huidige omstandigheden super zijn. 10 plus is mooi.

succes
OVI
0
quote:

snowhmr schreef op 15 september 2015 15:14:

[...]
Voor een koers van 30e moet toch echt de omzet verdubbelen, ik zie dat zo snel niet gebeuren. Persoonlijk zie ik 15 als max voor 2017-18 met een omzet van 1.5 miljard. Of er moet een onderdeel verkocht worden voor zeer veel cash dan kan 30e zomaar.
het gaat niet om omzet... het gaat om winst.

TomTom heeft de laatste jaren flink geinvesteerd in automatische kaartupdates en HAD.
Deze investeringen deden de winst geen goed, maar hebben er wel voor gezorgd dat er een schaalbaar verdienmodel is met hoge winstmarge.

Dat laatste hebben de meesten nog niet door heb ik het idee...

mvg. OVI
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 15 september 2015 14:43:

Ik voel me een beetje een lafbek, maar ik ben mijn hefboom weer wat aan het beperken nadat ik met het jaarrendement weer in de range 35-40% zit. Wel maar zo "kalm" tot expiratie komende vrijdag en door middel van "dubbel melken". Ik kijk volgende week maandag wel hoeveel aandelen ik dan heb en neem dan mijn nieuwe posities in (uitbreiden of inkrimpen, afhankelijk van welke kant het dubbel melken op gaat?).
Waarom een lafbek?

Het is neem ik aan jouw geld en als je dat of een deel er van veilig wil stellen is dat een goede beslissing.

Vergeet niet dat er meer beleggers arm geworden zijn door de "hebzucht" naar meer in plaats van tijdig winst te nemen.
snowhmr
0
quote:

OVI schreef op 15 september 2015 15:23:

[...]

het gaat niet om omzet... het gaat om winst.

TomTom heeft de laatste jaren flink geinvesteerd in automatische kaartupdates en HAD.
Deze investeringen deden de winst geen goed, maar hebben er wel voor gezorgd dat er een schaalbaar verdienmodel is met hoge winstmarge.

Dat laatste hebben de meesten nog niet door heb ik het idee...

mvg. OVI
Dat klopt omdat TT nog geen enkele uitspraak heeft gedaan over mogelijke inkomsten uit HAD. Verder denk ik niet dat de investeringen gaan afnemen waardoor TT de winst niet kan opvoeren. Mijn idee is dus dat de winstgroei moet komen uit extra omzet. En voor een koers van 30e moet er veel omzet bij.
Meryntje
0
TomTom India ?@TomTomIndia 2 min.2 minuten geleden Vertaling weergeven
Stay updated on the road with free daily map updates using #TomTom Map Share! bit.ly/1dyW9Vy

Groet uit Grunn.
Dokus
0
14:42 een worldquant spike-je? Ben echt zo benieuwd hoe dat daar nu in de vergaderzaal aan toe gaat.
Mojo
0
quote:

JIBA schreef op 15 september 2015 14:46:

[...]

Het is maar hoe het wordt geïnterpreteerd. Maar nee, niet short dus.
Met andere woorden wie neemt DFT nou serieus.
Rambo77
0
yinx
0
TomTom: 'We kunnen nu doorbreken'
Vandaag, 14:03
Update: vandaag, 15:17
Het gaat goed met TomTom. Zo goed zelfs dat de navigatiespecialist eerder dan gepland bekendmaakt hoe veel orders uit de autosector binnen zijn: 'Met €250 mln tot nu toe is ons orderboek in automotive voller dan ooit', zegt bestuursvoorzitter Harold Goddijn tijdens de autobeurs IAA in Frankfurt tegen het FD. 'Er liggen kansen om nu door te breken.'


TomTom bestuursvoorzitter Harold Goddijn
'Ondanks de onzekerheid in de automarkt groeien we. Dat is een teken van vertrouwen van de industrie', legt Goddijn de toename uit. Het niveau van bestellingen is volgens hem een indicatie dat TomToms strategie in 'automotive' werkt. Hij verwacht een mooi 2016.

Waarom kiezen autobouwers voor TomTom?

'We zijn leidend in het verstrekken van verkeersinformatie en we hebben veel gedaan om de locatiegegevens van de auto realtime te maken. Die data helpen om de veiligheidssystemen van auto's beter te maken. Daarnaast is ons platform snel en kostenefficiënt. Snelheid moet: als de kaartinformatie niet klopt, moet de realtime informatie dat vlug doorgeven en gaat er een alarm af.'

U bent optimistisch. Vreest u niet voor de gevolgen van de overname van concurrent Nokia Here door drie Duitse autobouwers (Volkswagen, Daimler en BMW, red.)?

'Wat er met Here gebeurt is nog een vraag. We praten volop met de autoindustrie om te kijken wat voor mogelijkheden de overname biedt voor TomTom en hoe we een onafhankelijke speler kunnen worden en blijven.

'Er liggen kansen om nu door te breken en ons relatief bescheiden marktaandeel in locatietechniek te vergroten. Dit soort overnames is een "trigger" voor de rest van de industrie om te bekijken wat ze met kaarten willen doen. Wij voeren daar gesprekken over.'

Hoe groot is de kans dat TomTom de boot mist door de overname? De drie Duitse spelers willen Here voor alle autobouwers toegankelijk maken.

'De autoindustrie is gewend om met meerdere partijen samen te werken en houdt niet van monopolies. Dat is namelijk slecht voor innovatie en efficiëntie. Er is een natuurlijke tendens om met meerdere partijen zaken te doen.'

U heeft het goede nieuws van vandaag op de IAA bekendgemaakt. Hoe belangrijk is deze beurs voor u?

'We doen hier zaken, gaan bij mensen uit de industrie langs en we hebben nieuwe ideeën gepresenteerd over hoe je autonavigatie makkelijker kunt maken en hoe 'connected' navigatie en 'connected' auto's steeds meer versmelten. Ook hebben we wat nieuwe apparaten gelanceerd.'

Gaat u zelf nog een specifiek nieuw model bekijken? De nieuwe Porsche 911 Carrera bijvoorbeeld?

'Ik ga wel een rondje doen en klanten bezoeken, maar niet speciaal een auto bekijken.'
Wat voor auto rijdt u zelf?

'Een vier jaar oude Volkswagen Golf. Daar zitten uiteraard meerdere apparaten van TomTom in. Maar ik moet bekennen dat ik meestal op de fiets naar mijn werk ga.'
harryhol
0
TomTom: 'We kunnen nu doorbreken'
Vandaag, 14:03
Update: vandaag, 15:17

Het gaat goed met TomTom. Zo goed zelfs dat de navigatiespecialist eerder dan gepland bekendmaakt hoe veel orders uit de autosector binnen zijn: 'Met €250 mln tot nu toe is ons orderboek in automotive voller dan ooit', zegt bestuursvoorzitter Harold Goddijn tijdens de autobeurs IAA in Frankfurt tegen het FD. 'Er liggen kansen om nu door te breken.'
TomTom bestuursvoorzitter Harold Goddijn

'Ondanks de onzekerheid in de automarkt groeien we. Dat is een teken van vertrouwen van de industrie', legt Goddijn de toename uit. Het niveau van bestellingen is volgens hem een indicatie dat TomToms strategie in 'automotive' werkt. Hij verwacht een mooi 2016.

Waarom kiezen autobouwers voor TomTom?

'We zijn leidend in het verstrekken van verkeersinformatie en we hebben veel gedaan om de locatiegegevens van de auto realtime te maken. Die data helpen om de veiligheidssystemen van auto's beter te maken. Daarnaast is ons platform snel en kostenefficiënt. Snelheid moet: als de kaartinformatie niet klopt, moet de realtime informatie dat vlug doorgeven en gaat er een alarm af.'

U bent optimistisch. Vreest u niet voor de gevolgen van de overname van concurrent Nokia Here door drie Duitse autobouwers (Volkswagen, Daimler en BMW, red.)?

'Wat er met Here gebeurt is nog een vraag. We praten volop met de autoindustrie om te kijken wat voor mogelijkheden de overname biedt voor TomTom en hoe we een onafhankelijke speler kunnen worden en blijven.

'Er liggen kansen om nu door te breken en ons relatief bescheiden marktaandeel in locatietechniek te vergroten. Dit soort overnames is een "trigger" voor de rest van de industrie om te bekijken wat ze met kaarten willen doen. Wij voeren daar gesprekken over.'

Hoe groot is de kans dat TomTom de boot mist door de overname? De drie Duitse spelers willen Here voor alle autobouwers toegankelijk maken.

'De autoindustrie is gewend om met meerdere partijen samen te werken en houdt niet van monopolies. Dat is namelijk slecht voor innovatie en efficiëntie. Er is een natuurlijke tendens om met meerdere partijen zaken te doen.'

U heeft het goede nieuws van vandaag op de IAA bekendgemaakt. Hoe belangrijk is deze beurs voor u?

'We doen hier zaken, gaan bij mensen uit de industrie langs en we hebben nieuwe ideeën gepresenteerd over hoe je autonavigatie makkelijker kunt maken en hoe 'connected' navigatie en 'connected' auto's steeds meer versmelten. Ook hebben we wat nieuwe apparaten gelanceerd.'

Gaat u zelf nog een specifiek nieuw model bekijken? De nieuwe Porsche 911 Carrera bijvoorbeeld?

'Ik ga wel een rondje doen en klanten bezoeken, maar niet speciaal een auto bekijken.'

Wat voor auto rijdt u zelf?

'Een vier jaar oude Volkswagen Golf. Daar zitten uiteraard meerdere apparaten van TomTom in. Maar ik moet bekennen dat ik meestal op de fiets naar mijn werk ga.'
[verwijderd]
0
quote:

harryhol schreef op 15 september 2015 14:41:

[...]

Een stevige bodem leg je met solide earnings en dividend. Als Google iets nieuws uitvindt waarmee Tomtom's kaartkunde naar de tweede plaats verdwijnt, is het bedrijf gezien, ondanks alle beloftes. Dat is juist het probleem bij dit bedrijf al jaren. Veel beloven en weinig geven doet de gekken in vreugde leven....
Wat een kletskoek. Een stevige bodem leg je door toekomstige geldstromen. Winsten (solide warming-up blijken vaak toch minder solide als dat iedereen dacht) en dividend geven geen enkele garantie, oo de korte termijn kunnen winsten enorm opgeklopt (earnings) worden en ook dividenden uitgekeerd worden die op de lange termijn niet houdbaar blijken. Voorbeelden te over van deze praktijken all over the world. TomTom doet eigenlijk het tegenovergestelde, ze reserveren grote gedeelten van de winsten als deferred revenues. Verder zijn bij TomTom de kasstromen erg goed en van mij hoeven ze geen dividend uit te betalen, zolang ze betere bestemmingen hebben voor de positieve cashflows en daarmee bedoel ik investeren inde groei van het bedrijf.

En dan Google, wat heeft Google dan allemaal,uitgevonden waardoor we nu klappertandend in ons bed moeten liggen? Ze hebben een algoritme heel erg goed uitgebuit en investeren in zaken die er voor zorgen dat we blijven googlen en ondertussen worden overspoeld met advertenties. Verder heb ik ze niet kunnen betrappen op werelduitvindingen maar ik laat mij door jou graag verrassen. Dat zij met Maps kwamen zou de dood voor TomTom hebben betekent en nu blijkt niets is minder waard. De turnaround is een feit, omzet stijgt weer voor het eerst en vanaf 2016 zal deze stijging verder toenemen.

Sorry maar ik vind je Google opmerking erg Jos Versteeg achtig en die zit er redelijk vaak naast. Neem TomTom, Imtech, waar hij heel positief over was, heel winstgevend en veel dividend, en ook Besi, hetzelfde verhaal ondertussen os Besi meer dan 50% van haar waarde verloren, waarmee ik niet wol zeggen dat dit geen goed bedrijf is. Maar Besi betaalde veel dividend en maakte veel winst. Dus so far je theorie.

Maar goed ik blijf fijn als LT belegger inTT en dan beleg jij er toch niet in. Even goede vrienden.
Dokus
0
TomTom: 'We kunnen nu doorbreken'

Vandaag, 14:03
Update: vandaag, 15:17
Het gaat goed met TomTom. Zo goed zelfs dat de navigatiespecialist eerder dan gepland bekendmaakt hoe veel orders uit de autosector binnen zijn: 'Met €250 mln tot nu toe is ons orderboek in automotive voller dan ooit', zegt bestuursvoorzitter Harold Goddijn tijdens de autobeurs IAA in Frankfurt tegen het FD. 'Er liggen kansen om nu door te breken.'


TomTom bestuursvoorzitter Harold Goddijn
'Ondanks de onzekerheid in de automarkt groeien we. Dat is een teken van vertrouwen van de industrie', legt Goddijn de toename uit. Het niveau van bestellingen is volgens hem een indicatie dat TomToms strategie in 'automotive' werkt. Hij verwacht een mooi 2016.

Waarom kiezen autobouwers voor TomTom?

'We zijn leidend in het verstrekken van verkeersinformatie en we hebben veel gedaan om de locatiegegevens van de auto realtime te maken. Die data helpen om de veiligheidssystemen van auto's beter te maken. Daarnaast is ons platform snel en kostenefficiënt. Snelheid moet: als de kaartinformatie niet klopt, moet de realtime informatie dat vlug doorgeven en gaat er een alarm af.'

U bent optimistisch. Vreest u niet voor de gevolgen van de overname van concurrent Nokia Here door drie Duitse autobouwers (Volkswagen, Daimler en BMW, red.)?

'Wat er met Here gebeurt is nog een vraag. We praten volop met de autoindustrie om te kijken wat voor mogelijkheden de overname biedt voor TomTom en hoe we een onafhankelijke speler kunnen worden en blijven.

'Er liggen kansen om nu door te breken en ons relatief bescheiden marktaandeel in locatietechniek te vergroten. Dit soort overnames is een "trigger" voor de rest van de industrie om te bekijken wat ze met kaarten willen doen. Wij voeren daar gesprekken over.'
Hoe groot is de kans dat TomTom de boot mist door de overname? De drie Duitse spelers willen Here voor alle autobouwers toegankelijk maken.

'De autoindustrie is gewend om met meerdere partijen samen te werken en houdt niet van monopolies. Dat is namelijk slecht voor innovatie en efficiëntie. Er is een natuurlijke tendens om met meerdere partijen zaken te doen.'

U heeft het goede nieuws van vandaag op de IAA bekendgemaakt. Hoe belangrijk is deze beurs voor u?

'We doen hier zaken, gaan bij mensen uit de industrie langs en we hebben nieuwe ideeën gepresenteerd over hoe je autonavigatie makkelijker kunt maken en hoe 'connected' navigatie en 'connected' auto's steeds meer versmelten. Ook hebben we wat nieuwe apparaten gelanceerd.'

Gaat u zelf nog een specifiek nieuw model bekijken? De nieuwe Porsche 911 Carrera bijvoorbeeld?

'Ik ga wel een rondje doen en klanten bezoeken, maar niet speciaal een auto bekijken.'

Wat voor auto rijdt u zelf?

'Een vier jaar oude Volkswagen Golf. Daar zitten uiteraard meerdere apparaten van TomTom in. Maar ik moet bekennen dat ik meestal op de fiets naar mijn werk ga.'
Juun
2
Als je nu merkt dat iemand je voor was met het plaatsen van een stukje tekst, kun je het natuurlijk ook weer gewoon weghalen. Wel zo goed voor de leesbaarheid die ons allen zo dierbaar is, toch..?

Met de fiets naar het werk en met de boot op vakantie. Eigenlijk vreemd dat juist zo'n man iets met navigatie doet. Zou me verder niet verbazen dat hij met het vliegtuig naar de IAA is gegaan.
mjmj
2
quote:

viermeiden schreef op 15 september 2015 15:57:

Maar ik moet bekennen dat ik meestal op de fiets naar mijn werk ga.'

Erg leuk en lekker down to earth.
[verwijderd]
0

@ Martin, geen probleem - we willen allemaal hetzelfde een hogere aandelenkoers, de insteek hoe daar te komen scheelt en ook de horizon die je het wilt geven

succes
limomilo
0
Navigeren in gebouwen ! Wellicht nog een andere manier voor Tomtom om uit te breiden. Het bedrijfje Movin heeft het ontwikkeld en geen patent aangevraagd. Dus aktie: pikken die zooi of een leuke samenwerking met deze jongens voor een plukje aandelen tomtom
viermeiden
0
quote:

Juun schreef op 15 september 2015 16:00:

Als je nu merkt dat iemand je voor was met het plaatsen van een stukje tekst, kun je het natuurlijk ook weer gewoon weghalen. Wel zo goed voor de leesbaarheid die ons allen zo dierbaar is, toch..?
Beste Juun,

ik begrijp jouw toon niet en waarom je hier een aanbeveling voor krijgt!
Als je goed kijkt dan zie je dat mij post en die van dokus binnen een minuut geplaatst is.
We doen alles ons stinkende best om iedereen van info te voorzien toch!

Groeten van de meiden
4.651 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... 229 230 231 232 233 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 09:47
Koers 5,540
Verschil -0,005 (-0,09%)
Hoog 5,550
Laag 5,510
Volume 13.453
Volume gemiddeld 281.378
Volume gisteren 302.782

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront