TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom augustus 2015

4.953 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 ... 244 245 246 247 248 » | Laatste
B_B
0
Naast de "Margin Call Crash" hebben we ook te maken met "Yen Carry Trade unwinding" en de lage olieprijzen (dit zorgt ervoor dat de olielanden hun beleggingen over de hele wereld moeten verkopen).

The Perfect Storm
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Hik schreef op 25 augustus 2015 13:50:

[...]

Die vraag over de '16 autobouwers' (Het HERE initiatief om sensordataverkeer te standaardiseren) heb ik ook gesteld, maar dan op het HERE-360 blog.
Daar kreeg ik het volgende antwoord van:

Vraag van mij:
Is TomTom also included in this collaboration of 16 carmakers and suppliers?

Pino at HERE

Hi HIK we are not disclosing additional information at this time, but if and when we do, we will share it on the blog, so stay tuned.
...

Behoorlijk vaag, net als dat eerste persbericht van HERE daarover. Er valt alleen uit op te maken dat Continental meedoet, verder worden er geloof ik geen namen genoemd (al liggen Daimler, BMW en Audi voor de hand).

Wat is de stand van zaken? Ik zie de volgende mogelijkheden:

1. Ze hebben 16 uitnodigingen verstuurd, mogelijk ook aan TT en/of Bosch, maar nog weinig antwoorden of toezeggingen binnen. Dan is het idd afwachten maar.

2. Bij enkele potentiële deelnemers liggen dingen nog wat gevoelig, daarom kunnen of mogen ze nog niks zeggen... Zien we hier de eerste spanningen tussen de drie eigenaren van HERE die tegelijk elkaars concurrenten zijn?

3. Ze willen het (in 1e instantie) beperken tot gelieerde bedrijven en andere vriendjes, en concurrenten als Bosch en TT (en VW?) erbuiten laten. Dan zal het niet meer dan een vooroverleg-groepje worden, met als doel om bij een latere echte standaardisatiewerkgroep een blok te vormen tegen de concurrentie. Even aangenomen dat ze uiteindelijk tot een echte officiële (Europese) standaard willen komen, zoals ze zeggen. Want dan kan je niet om Bosch en TT c.s. heen.

Vraag: zou het eventuele 'uitsluiten' van TT, al dan niet tijdelijk, iets te maken kunnen hebben met TT's banden met Apple? Lijkt niet zo logisch als TT's samenwerking met Apple alleen de basismaps en mogelijk Carplay betreft. Maar het wordt complexer als ook Tesla om de hoek komt kijken (wat @xynix vaak suggereert). Dan wordt het hogere industriepolitiek...
Eva1960
0
Nou dat was me het weekje wel, ik voelde wel een beursdaling aankomen, maar durfde TT niet te verkopen uit angst om iets mis te lopen als er een nieuwe strategie of koper van TT zou worden aangekondigd. Emoties, angst en hebzucht zijn slechte raadgevers om te kunnen traden. Ik ben dus stil blijven zitten tijdens het scheren.

Vandaag hoop ik op een verder herstel van TT (en de AEX net als gisteren out te performen).

Vandaag dankzij MM, HG of wie dan ook :)
[verwijderd]
2
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 26 augustus 2015 01:23:

[...]

Behoorlijk vaag, net als dat eerste persbericht van HERE daarover. Er valt alleen uit op te maken dat Continental meedoet, verder worden er geloof ik geen namen genoemd (al liggen Daimler, BMW en Audi voor de hand).

Wat is de stand van zaken? Ik zie de volgende mogelijkheden:

1. Ze hebben 16 uitnodigingen verstuurd, mogelijk ook aan TT en/of Bosch, maar nog weinig antwoorden of toezeggingen binnen. Dan is het idd afwachten maar.

2. Bij enkele potentiële deelnemers liggen dingen nog wat gevoelig, daarom kunnen of mogen ze nog niks zeggen... Zien we hier de eerste spanningen tussen de drie eigenaren van HERE die tegelijk elkaars concurrenten zijn?

3. Ze willen het (in 1e instantie) beperken tot gelieerde bedrijven en andere vriendjes, en concurrenten als Bosch en TT (en VW?) erbuiten laten. Dan zal het niet meer dan een vooroverleg-groepje worden, met als doel om bij een latere echte standaardisatiewerkgroep een blok te vormen tegen de concurrentie. Even aangenomen dat ze uiteindelijk tot een echte officiële (Europese) standaard willen komen, zoals ze zeggen. Want dan kan je niet om Bosch en TT c.s. heen.

Vraag: zou het eventuele 'uitsluiten' van TT, al dan niet tijdelijk, iets te maken kunnen hebben met TT's banden met Apple? Lijkt niet zo logisch als TT's samenwerking met Apple alleen de basismaps en mogelijk Carplay betreft. Maar het wordt complexer als ook Tesla om de hoek komt kijken (wat @xynix vaak suggereert). Dan wordt het hogere industriepolitiek...

Niets van dit alles bdb lijkt mij.
- Je stelt ook wel veel aannames zeg.

Wat mij juist opviel is dat het Ko-HAF project 16 automakers telt..
Wat mij nog meer op viel is dat de Nokia Here brief ook naar 16 automakers ging afgelopen maandag.

Toeval bestaat meestal niet !

BRIEF-Nokia's HERE and car industry confer about vehicle sensor data
www.reuters.com/article/2015/08/24/id...

Ko-HAF project telt 16 partijen.
3D Mapping Solutions GmbH
Adam Opel AG
Audi AG
BMW AG
Bundesanstalt für Straßenwesen
Continental Automotive GmbH
Continental Safety Engineering International GmbH
Continental Teves AG & Co. oHG (Projektkoordination)
Daimler AG
Hessen Mobil – Straßen- und Verkehrsmanagement
Robert Bosch GmbH
Technische Universität Braunschweig – Institut für Fahrzeugtechnik
Technische Universität München – Lehrstuhl für Ergonomie
Universität Passau – Institut für Softwaresysteme in technischen Anwendungen
Universität Würzburg – Interdisziplinäres Zentrum für Verkehrswissenschaften
Visteon Electronics Germany GmbH

PS.
TomTom en Robert Bosch zijn een zeer hecht partnership aangegaan.
Dan kan je niet TomTom uitsluiten. Ik stel het zelfs zo dat TT de HD leverancier is/wordt voor deze 16 automakers.
Wellicht de reden dat TT niet in het lijstje genoemd wordt. Here staat er ook niet tussen...
[verwijderd]
0
quote:

B_B schreef op 26 augustus 2015 01:14:

Naast de "Margin Call Crash" hebben we ook te maken met "Yen Carry Trade unwinding" en de lage olieprijzen (dit zorgt ervoor dat de olielanden hun beleggingen over de hele wereld moeten verkopen).

The Perfect Storm
Misschien moet je wat matigen met alcohol.
[verwijderd]
1
moneymaker_BX schreef op 26 aug 2015 om 00:30:

[...]

als die dame in mijn telefoongesprek goed heeft begrepen wat ik graag zou willen zien dan heeft ze vandaag nog dhr Goddijn ingeseind
en krijgen we morgen alsnog een reactie mbt verkoop HERE en wat NU!!!!!!!!!!!

Jij spoort totaal maar dan ook totaal niet
pielsje
0
quote:

goudenleeuw schreef op 26 augustus 2015 01:01:

[...]

Mijn hemel, je doorzettingsvermogen zou je beter staan als je die grootheidswaan achterwege zou laten. HG die zich laat sturen door Dieter...give me a break man. Sorry hoor!
Het zal jou beter staan als je de drankfles liet staan
pielsje
0
quote:

Voorkennis schreef op 26 augustus 2015 08:02:

moneymaker_BX schreef op 26 aug 2015 om 00:30:

[...]

als die dame in mijn telefoongesprek goed heeft begrepen wat ik graag zou willen zien dan heeft ze vandaag nog dhr Goddijn ingeseind
en krijgen we morgen alsnog een reactie mbt verkoop HERE en wat NU!!!!!!!!!!!

Jij spoort totaal maar dan ook totaal niet
Jij wel?
Dickit o
1
quote:

xynix schreef op 25 augustus 2015 20:15:

[...]
Heb jij het antwoord van mjmj niet gelezen? In essentie komt het er op neer dat wanneer je als zwaar vermogende met voorwetenschap een moment dat paniek zou kunnen veroorzaken kunt benutten door krachtig te beginnen te dumpen waarmee je de suggestie wekt dat er iets helemaal fout aan het gaan is. Doordat TomTom een relatief illiquide fonds is zoeken andere verkopers op lagere niveaus dan jij de uitgang.

Die daling houd je in stand door op psychologische momenten telkens nog een extra duw te geven. Wanneer je econometrische model aangeeft dat je de meeste zwakke longs wel tot verkopen hebt verleid begin je zelf je positie weer te draaien tegen lagere koersen. Dat is allemaal intraday, dus dat hoeft niet te leiden tot meldingen over gewijzigde totale belangen.

Dat was dumpen. Pumpen is het zelfde spel maar dan omgekeerd. Als je dat in de marge van je totale belang kun je dat "fringe traden" noemen omdat je dan wat interessanter klinkt dan wanneer je het hebt over "gekloot in de marge". ;-)
Hartelijk dank voor je uitleg!
[verwijderd]
2
quote:

Informer schreef op 26 augustus 2015 07:34:

[...]
Niets van dit alles bdb lijkt mij.
- Je stelt ook wel veel aannames zeg.

Wat mij juist opviel is dat het Ko-HAF project 16 automakers telt..
Wat mij nog meer op viel is dat de Nokia Here brief ook naar 16 automakers ging afgelopen maandag.

Toeval bestaat meestal niet !

BRIEF-Nokia's HERE and car industry confer about vehicle sensor data
www.reuters.com/article/2015/08/24/id...

Ko-HAF project telt 16 partijen.
3D Mapping Solutions GmbH
Adam Opel AG
Audi AG
BMW AG
Bundesanstalt für Straßenwesen
Continental Automotive GmbH
Continental Safety Engineering International GmbH
Continental Teves AG & Co. oHG (Projektkoordination)
Daimler AG
Hessen Mobil – Straßen- und Verkehrsmanagement
Robert Bosch GmbH
Technische Universität Braunschweig – Institut für Fahrzeugtechnik
Technische Universität München – Lehrstuhl für Ergonomie
Universität Passau – Institut für Softwaresysteme in technischen Anwendungen
Universität Würzburg – Interdisziplinäres Zentrum für Verkehrswissenschaften
Visteon Electronics Germany GmbH

PS.
TomTom en Robert Bosch zijn een zeer hecht partnership aangegaan.
Dan kan je niet TomTom uitsluiten. Ik stel het zelfs zo dat TT de HD leverancier is/wordt voor deze 16 automakers.
Wellicht de reden dat TT niet in het lijstje genoemd wordt. Here staat er ook niet tussen...
En TomTom gaat nog 2015 HD kaarten maken van alle doorgaande Duitse wegen.

And Jan Maarten de Vries, Vice President Automotive at TomTom, adds: “By the end of 2015, we want to have new high-precision maps for automated driving for all freeways and freeway-like roads in Germany.” (aangekondigd 21 juli 2015)

Hoe logisch zou dat zijn als de 3 Duitsers + Opel + Bosch in een "vijandelijk" Ko-HAF kamp zouden zitten?
pielsje
0
quote:

Alex1976 schreef op 26 augustus 2015 08:18:

Moneymaker ben jij soms lid van de firma list en bedrog?
Goeie bijdrage zeg, en een AB’tje voor de moeite
Eurio1
0
Jonge, jonge, ik word zo langzamerhand wat angstig als jij post over je gesprek (middenin de nacht ook..). Blijf het ajb doen op persoonlijke titel, beeld je niet in dat het hele forum achter je staat en in Godsnaam, houd het bij woorden. Diepe frustratie kan tot ernstige zaken leiden.
quote:

moneymaker_BX schreef op 26 augustus 2015 00:30:

[...]

als die dame in mijn telefoongesprek goed heeft begrepen wat ik graag zou willen zien dan heeft ze vandaag nog dhr Goddijn ingeseind
en krijgen we morgen alsnog een reactie mbt verkoop HERE en wat NU!!!!!!!!!!!
[verwijderd]
1
Pffff.....als je kijkt naar de beurzen, is het momenteel zeker een casino....niet leuk meer....totale paniek....bizar gewoon....en velen met geleend geld denk ik (lage rente).....Men moet maar eens flink achter de oren krabben....dit gaat nog een keer echt mis....
[verwijderd]
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 26 augustus 2015 00:30:

[...]

als die dame in mijn telefoongesprek goed heeft begrepen wat ik graag zou willen zien dan heeft ze vandaag nog dhr Goddijn ingeseind
en krijgen we morgen alsnog een reactie mbt verkoop HERE en wat NU!!!!!!!!!!!
Prachtig zo'n stukje humor tussen de zeer lezenswaardige informatieve stukken :-)
pielsje
0
quote:

Eurio schreef op 26 augustus 2015 08:30:

Jonge, jonge, ik word zo langzamerhand wat angstig als jij post over je gesprek (middenin de nacht ook..). Blijf het ajb doen op persoonlijke titel, beeld je niet in dat het hele forum achter je staat en in Godsnaam, houd het bij woorden. Diepe frustratie kan tot ernstige zaken leiden. [...]
Vanwaar deze frustraties, veel verloren Euriotje?
Gewoon rustig ademhalen hoor, doet je goed

[verwijderd]
1
ik zeg maar helemaal niks meer
ben nu echt even afhankelijk van de Redactie
ik heb het mailcontact tussen mij en Henk bewaard dus ik kan alles bewijzen
ik hoop voorbeurs maar kan ook later in ochtend
hoe dan ook ik heb mijn stinkende best gedaan en mijn naam is gewoon bekent bij TomTom
ben zeer prettig te woord gestaan en mag bij cijfers 3e kwartaal weer een gesprek aangaan
wie mij constant afzeikt maar zelf niets onderneemt is in mijn ogen een grote Looser
zal geen namen noemen
ik denk absoluut dat TomTom (Harold) gaat communiceren n.a.v. mijn suggesties in telefoongesprek gisteren
wie mij niet serieus neemt heeft een probleem met zichzelf niet met mij want ik weet wel beter
ik reageer nu niet meer
en wacht even af wanneer hoe en wat
nu pre 9.35 ik ga ervan uit dat we gaan klimmen vandaag bij een in 1e instantie lagere opening
4.953 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 ... 244 245 246 247 248 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront