TomTom « Terug naar discussie overzicht

'Five years from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed of'

28 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
zullen we eens gaan Brainstormen,

Indoormapping:in het verlengde daarvan Product loc. in Magazijnen,iets met rfid, luchtvaart,maritiem/offshore.

evt. aanvulling gewenst
[verwijderd]
0
- action camera's
- innovatievere PND's (3D maps obv camera view)
- meer applicaties op fleetmanagement
- ADAS features zoals een vooruitkijk camera (waarschuwt voor een file om de hoek en voorkomt kop-staart botsingen)
- communicatie tussen auto's onderling, bijvoorbeeld elkaar voorrang geven
- city maps, voor wandelaars. Naadloze overgang van auto naar wandel naar OV
[verwijderd]
0
mjmj
0
[verwijderd]
0
Heads up camera display sets ontwikkelen voor automotive.
Hoe cool is dat? Hebben nu alleen nog maar BMW's van 100K en meer..
[verwijderd]
0
ff tussendoor,

Our competitors thought I was mad when I unveiled TomTom

HOW I BEAT THE ODDS Corinne Vigreux survived the financial crash, the launch of Google Maps and massive debts

www.managementtoday.co.uk/news/134390...
[verwijderd]
0
Ik denk dat TomTom knowhow kan leveren bij de ontwikkelingen van drones die bijvoorbeeld post kunnen bezorgen.

Op die drone kan je ook een camera plaatsen die de kaarten database up-to-date houdt.
[verwijderd]
0
quote:

notebookje schreef op 23 april 2015 18:41:

Ik denk dat TomTom knowhow kan leveren bij de ontwikkelingen van drones die bijvoorbeeld post kunnen bezorgen.

Op die drone kan je ook een camera plaatsen die de kaarten database up-to-date houdt.
ik denk dat ze daar allang mee bezig psst
leonardus65
0
Oh , ik dacht dat een drone overal over kon vliegen en gps coördinaten genoeg waren. Nu krijgen die drones ook last van rotondes en flitspalen.
[verwijderd]
0
  • Centrale verkeersregeling met individuele routeadviezen
  • Parkeren (optimaal plannen/toewijzen/reserveren/alloceren/afrekenen)
  • Groene golf adviezen evt. gecombineerd met HAD-actuatoren (ook om verkeerslichten/rotondes zo effectief/efficiënt mogelijk te benaderen)
  • UBER alternatief voor "individueel openbaar vervoer" (in combinatie met de Duitse automobielproducenten), waarbij de infrastructuur kosten en opbrengsten voor de gemeenschap zijn i.p.v. naar geldwolven gaan (TomTom levert de diensten, de Duitsers de HAD/self driving cars)
  • Vrachtenbroker voor het zakelijk segment (soort vrachten-UBER, wellicht samen met Mercedes/MAN/DAF/Scania, met "zelf-zoekend treintje rijden"?)
  • Gestandaardiseerde verkeersmodellen om infrastructuur alternatieven door te rekenen op basis van historische modellen van analoge situaties (dus met automatische detectie van de typologie van de variant en geparametriseerde aanpassing van de te verwachten loads)
  • De reeds genoemde "pay for use" oplossingen
enz. enz. (heel veel IoT + Big Data + centrale planningsalgoritmen)
[verwijderd]
0
quote:

notebookje schreef op 23 april 2015 18:41:

Ik denk dat TomTom knowhow kan leveren bij de ontwikkelingen van drones die bijvoorbeeld post kunnen bezorgen.

Op die drone kan je ook een camera plaatsen die de kaarten database up-to-date houdt.
Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: "Mapcode is an important development in creating a new global standard that makes it easy for anyone to pinpoint any location. The technology will be supported by TomTom, and we hope to see other organisations adopting it in the near future."

This new process could be attractive to countries like the UK where businesses have to pay to access the Royal Mail's Postcode Address File in order to see full postal addresses and postcodes. Using Mapcode, users of the software need only type in a location or scroll over the map like you do in Google Maps and drop a pin in order to see a location's Mapcode.

[verwijderd]
0
san marco
0
TomTom weggebruikers waarschuwen elkaar wanneer een TomTom gebruiker op de weg voor hun een rare positie inneemt (afwijkend plaats/snelheid/ etc).

TomTom communiceert met dynamisch straat lichtmodules van Philips

Mobiele telefoon kan communiceren met TomTom (geen handheld devices nodig, etc)
Romax
0
quote:

okmoi schreef op 23 april 2015 22:52:

Drones Fleetmanagement
Drone's die post bezorgen las ik net.....
Volgens mij zien we ze vliegen met al dat gebrainstorm ;-)
[verwijderd]
0
Tiekoes1
0
Niet lachen je hoeft niet meer te wachten stoplichten gaan niet(onnodig) meer op rood.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 23 april 2015 17:33:

- action camera's
- innovatievere PND's (3D maps obv camera view)
- meer applicaties op fleetmanagement
- ADAS features zoals een vooruitkijk camera (waarschuwt voor een file om de hoek en voorkomt kop-staart botsingen)
- communicatie tussen auto's onderling, bijvoorbeeld elkaar voorrang geven
- city maps, voor wandelaars. Naadloze overgang van auto naar wandel naar OV

Nu een hele fraaie,zeg maar dat het niet kan....

gisteravond tegenlicht uitzending gezien....MEN....

"De robot als mens"

In het westen zijn we bijna bang voor slimme robots. In Japan hebben robots een ziel. Daar zullen intelligente robots sneller worden geaccepteerd.

Vraag hoe de westerse mens over robots denkt en het antwoord is al snel dat ze er weinig mee hebben. Of er zelfs een beetje bang voor zijn. Heel anders is dat in Japan. Daar komen deze zomer zelfs sociale robots op de markt die in huishoudens en bedrijven gaan werken. Want in Japan daar hebben voorwerpen – dus ook robots – een “ziel”. Intelligente robots zullen daarom veel sneller in Japan worden geaccepteerd dan in het westen.

tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2014-...

je zou er eigenlijk ook hiervan een apart draadje kunnen maken, but remember,

from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed of' , Harold Goddijn, CEO TomTom. ....

een Robot moet ook weten waar die zich bevindt...
[verwijderd]
0
quote:

beeldscherm schreef op 11 mei 2015 16:32:

[...]

Nu een hele fraaie,zeg maar dat het niet kan....

gisteravond tegenlicht uitzending gezien....MEN....

"De robot als mens"

In het westen zijn we bijna bang voor slimme robots. In Japan hebben robots een ziel. Daar zullen intelligente robots sneller worden geaccepteerd.

Vraag hoe de westerse mens over robots denkt en het antwoord is al snel dat ze er weinig mee hebben. Of er zelfs een beetje bang voor zijn. Heel anders is dat in Japan. Daar komen deze zomer zelfs sociale robots op de markt die in huishoudens en bedrijven gaan werken. Want in Japan daar hebben voorwerpen – dus ook robots – een “ziel”. Intelligente robots zullen daarom veel sneller in Japan worden geaccepteerd dan in het westen.

tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2014-...

je zou er eigenlijk ook hiervan een apart draadje kunnen maken, but remember,

from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed of' , Harold Goddijn, CEO TomTom. ....

een Robot moet ook weten waar die zich bevindt...
Ik heb de uitzending gezien, ze spraken de robot aan met termen als: "navigeer daar naar toe"! Ik vond het helemaal niets het gaat gewoon door, het zingt mijn tijd wel uit. Er werd gevraagd of ze hem even wilde knuffelen, ze willen hem ook emotioneel intelligent maken, nou geef mijn portie maar een fikkie zou mijn moeder zeggen

Tini
[verwijderd]
0
quote:

Misschien schreef op 11 mei 2015 16:39:

[...]

Ik heb de uitzending gezien, ze spraken de robot aan met termen als: "navigeer daar naar toe"! Ik vond het helemaal niets het gaat gewoon door, het zingt mijn tijd wel uit. Er werd gevraagd of ze hem even wilde knuffelen, ze willen hem ook emotioneel intelligent maken, nou geef mijn portie maar aan fikkie zou mijn moeder zeggen

Tini
Fikkie: was dat niet dat snoezige robot hondje van Sony ;-)
28 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront