TomTom « Terug naar discussie overzicht

Weekend 1en 2 november 2014 TOMTOM

57 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

oudgediende schreef op 1 november 2014 04:41:

Op 1 juni 2015 loopt contract navteq met Harmann af. Mocht tomtom deze ook kunnen binnentrekken dan is het echt prijs.
Heb je een bron? Zou goed stroken met de "kluif-hint" van daf66. Ik weet uit ervaring dat niet alleen Traffic slecht is in die harman oplossingen, maar ook de basiskaarten. Zelf in een nieuwe wagen direct verouderd.
bart1805
0
quote:

oudgediende schreef op 1 november 2014 04:41:

Op 1 juni 2015 loopt contract navteq met Harmann af. Mocht tomtom deze ook kunnen binnentrekken dan is het echt prijs.
Want? Dan maakt het onderdeel uit van de huidige orderportefeuille waarvan de hoogte al is benoemd door Goddijn. En is het een prima deal, als elke deal. Maar opnieuw geen deal die de omzet een enorme boost gaat geven.
[verwijderd]
1
quote:

xynix schreef op 2 november 2014 12:27:

[...]
Heb je een bron? Zou goed stroken met de "kluif-hint" van daf66. Ik weet uit ervaring dat niet alleen Traffic slecht is in die harman oplossingen, maar ook de basiskaarten. Zelf in een nieuwe wagen direct verouderd.

Koekel is je beste vriend ;-)

www.harman.com/en-us/newscenter/pages...
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 2 november 2014 12:30:

[...]
Want? Dan maakt het onderdeel uit van de huidige orderportefeuille waarvan de hoogte al is benoemd door Goddijn. En is het een prima deal, als elke deal. Maar opnieuw geen deal die de omzet een enorme boost gaat geven.
Want? Jij weet kennelijk al wat wel/niet beklonken is?
bart1805
0
quote:

xynix schreef op 2 november 2014 12:48:

[...]
Want? Jij weet kennelijk al wat wel/niet beklonken is?
Nee, ik denk na. Over zeven maanden loopt er een contract af, de deal voor na 1 juni is uiteraard al lang rond. Maar ik zou vooral denken dat dit de mega jackpot is en er een Porsche achtige squeeze aan komt. Dan heb je weer wat om de komende twee maanden op te focussen.
Erik9400
0
Bij TT kunnen ze alles heel goed geheim houden...deal Apple was zelf na presentatie Apple onduidelijk....en nog steeds weten we niet of Apple b.v. in toekomst (meer) gaat betalen....kan alle kanten op....ook met VW dus
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 2 november 2014 12:52:

[...]
Nee, ik denk na. Over zeven maanden loopt er een contract af, de deal voor na 1 juni is uiteraard al lang rond. Maar ik zou vooral denken dat dit de mega jackpot is en er een Porsche achtige squeeze aan komt. Dan heb je weer wat om de komende twee maanden op te focussen.
En dan vind jij het logisch dat die deal niet gepubliceerd zou worden, ondanks alle juridische shit die zou kunnen voortvloeien uit het verzwijgen daarvan? Na de toon van HG heb ik mijzelf ingesteld op rustige maanden, tenzij .... En op die tenzij heb ik mij ook ingesteld (zie ander draadje). Dat merkwaardige soorten moet een doel dienen.
[verwijderd]
0
Goddijn heeft de verwachting uitgesproken dat de order intake van 170 miljoen nog oploopt. Het is ook totaal niet gezegd dat een mogelijke deal met Volkswagen al in die cijfers zit. Ik dacht trouwens eerst dat die 170 miljoen bestond uit de som van nieuwe en bestaande deals, dus ook die met PSA. Maar 170 miljoen euro betreft alleen nieuwe orders die in de eerste 9 maanden zijn binnengehaald, na een periode van een 'product gap'.

Het is niet precies te zeggen wat een deal met Volkswagen waard is. Harman kreeg 400 miljoen dollar voor een opdracht van 3 jaar. Enerzijds is de verdienste voor TomTom of Nokia lager, omdat die alleen content leveren en niet hele infotainment systemen. Anderzijds betreft die 400 miljoen USD alleen een extensie van bestaande contracten van Harman met Volkswagen. Ik denk dat Harman in totaal meer omzet uit VW haalt dan 400 mio per 3 jaar. En in de toekomst zijn de take rates hoger dan in de afgelopen jaren.

Onderstaand wat quotes die bovenstaande ondersteunen:

Order intake = eerste 9 maanden
Harold Goddijn (CEO): We continue to make good progress in delivering our connected navigation system components. Bookings for this year so far are above EUR170 million, which together with earlier secured orders will support growth in our automotive business from 2016 onwards. This level of order intake is substantially higher than order intake in previous years, and is a good indication that our software services and component strategy in automotive is taking hold. [...]

EUR170 million; that is only for software, services and content. The year is not over. We expect that that number will grow in Q4 2014. And if we can continue that in the years ahead, then eventually, our revenue, our annual revenue in the automotive sector will reach that level of revenue, which is substantially higher than what we're doing today.

Marina Wyatt (CFO): We were giving this indicator more with a view that if you can see that over a nine-month period we're booking EUR170 million, and that number should increase on an annual basis, if we can keep that going, you can see we're building a growing business there, compared with the run rate that we have today. That was really the indicator we were giving by saying that. [...]as Harold mentioned earlier, our order book for this year so far is above EUR170 million, which together with earlier secured orders, will support growth in automotive from 2016 onwards

de extentie van de deal tussen Harman en Volkswagen
www.harman.com/en-us/newscenter/pages...

Waarom ze verdere groei verwachten
We can grow the top line (omzet) through three different axes. So we think the market will grow; more and more navigation systems will end up in the high-end and in the mid-range cars. We want to gain in market share. And there are opportunities in automated driving for new and differentiated products as well.

Uitleg product gap
I think it's fair to say that we have been suffering to an extent from a product gap. We had to invest heavily in technology to prepare us for the connected car. We've been talking to the industry for some time about those investments. But in 2014, we started to see some real tangible products coming out of the development teams that have excited the market. And I think that has helped us tremendously, together with our vision on real-time mapmaking, our leading position in traffic information.
apollo
0
quote:

Slow starter schreef op 2 november 2014 16:53:

de.4-traders.com/TOMTOM-6269/news/Tom...
TomTom : Volkswagen Gruppe wählt TomTom Traffic
Bij goed nieuws gaan we altijd down.
[verwijderd]
0
quote:

Slow starter schreef op 2 november 2014 16:53:

de.4-traders.com/TOMTOM-6269/news/Tom...
TomTom : Volkswagen Gruppe wählt TomTom Traffic
dus VW traffic deal is nu 100% zeker maandag 10% up
[verwijderd]
0
quote:

Slow starter schreef op 2 november 2014 16:53:

de.4-traders.com/TOMTOM-6269/news/Tom...
TomTom : Volkswagen Gruppe wählt TomTom Traffic
Ik begrijp het even niet. TT maakte de cijfers afgelopen week bekend maar zegt niets over een deal met VW? Heel bijzonder.

Bovendien staat de oorspronkelijke datum van publicatie op 29 okt en de update op 1 nov.?? Betekent dit idd een nieuwe deal met VW? Is er iemand die een idee heeft wat dit voorstelt?

@Slowstarter/okmoi: bedankt voor de link en ik hoop dat het idd een nieuwe nog niet eerder genoemde deal betreft, dan kan het morgen wel eens een mooie dag worden voor TT ;-)
okmoi
0
[verwijderd]
0
quote:

okmoi schreef op 2 november 2014 17:26:

www.tomtom.com/news/category.php?ID=4...
Waarom is hier dan nog geen PB aan besteed.....? Was al bekend op 29 okt. jl.
Heb dit ook altijd vreemd gevonden. Vanuit het forum moeten wij altijd zoeken naar nieuwtjes. Je zou toch verwachten dat T2 daar zelf vol trots mee zou komen.
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 2 november 2014 12:48:

[...]
Want? Jij weet kennelijk al wat wel/niet beklonken is?
Vorige maand is de deal beklonken. De verantwoordelijke die het project geleid heeft is per direct opgestapt en er is door Nokia een impairment in de cijfers opgenomen.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
With its $1B acquisition of Waze last year Google served notice that it understood the importance of crowd-sourced data to navigation and the connected car market. The problem is that Google may not have realized how popular Waze really was or how that popularity might impact the automotive industry and Google’s own connected car plans.
I am visiting Brazil this week and the impact of Waze is being felt throughout the connected car market. Car makers struggle to sell car radios, let along navigation systems or connected safety. Consumers will have none of it when they can simply use Waze navigation, for free, on their smartphones.
In fact, public authorities in Rio de Janeiro used Waze (and Moovit) data to help manage traffic and transit activity during the World Cup, according to a report in Forbes: tinyurl.com/lyhzmbo
A Yahoo report dating to June of last year estimates Waze users at 50M worldwide and its prevalence and continued penetration is impossible to ignore. Regardless of the accuracy or timeliness of its probe-based traffic information, Waze has become the primary go-to source for traffic information throughout the developed and developing world.
But Waze’s success is smothering invention. The leaders in traffic information – TomTom, HERE and INRIX – are focused on refining predictive models and routing engines. Along with those efforts, these organizations are developing the means to report traffic for smaller and smaller road segments with greater degrees of accuracy and integrating state of the art journalistic or observational inputs.
Waze pretty much focuses on delivering timely probe data feeds via a customer-pleasing user interface and “gamefied” user experience. If Waze offers any traffic predictions they are based on historical data, but Waze was not founded upon traffic prediction, it was founded upon real-time traffic reporting.
So, Waze is essentially delivering the anti-Wayne-Gretzky traffic reporting experience. Rather than helping users understand where the puck is going or where the puck (traffic) will be when the driver gets there – Waze focuses on what the traffic is.
But this approach to traffic reporting is not unlike the weatherman looking out the window – or looking at historical weather reports. We all know that that is not how forecasting is done.
I do want to note that Waze is also a powerful go to source for traffic cameras, or “fiscalização electronica” here in Brazil. This is one way that crowdsourcing is delivering a powerful value proposition for drivers.
But there is a more insidious negative impact from Waze that is just as impossible to ignore as its global real-time traffic reporting success. Waze is becoming the default choice for smartphone based navigation in emerging markets around the world.
The impact of this emerging and proliferating consumer preference is to suppress interest in embedded navigation systems, no matter how inexpensive they might be. Waze has become that bugaboo of the navigation and traffic industry: the good enough solution.
It takes too much time to explain to consumers why systems from HERE, TomTom and INRIX are superior. Waze is free! Is that bad?
Waze is bad. It’s bad for embedded navigation. It’s bad for integrated safety and location-enhanced powertrain systems. It’s bad for Google.
Waze’s emergence in the developing world – as in Brazil – has contributed to consumer indifference toward embedded (in-dash) navigation. This is unfortunate because adoption rates for embedded navigation outside the developing world are on the rise.
The reason for wider adoption of embedded navigation is the enhancement of fuel efficient driving and safety systems. Cars being sold in North America and Europe are increasingly integrating map data with safety systems for contextual awareness and autonomous driving, and powertrains for enhanced fuel efficiency.
The ever-widening spread of Waze means embedded navigation is struggling to take hold. This is especially worrisome in Brazil and China and India where enhanced situational awareness and safety systems are sorely missed as part of the effort to mitigate skyrocketing highway accident fatality rates. (Could Waze users be responsible for killing people and trees?)
Even more unsettling for Google is the fact that Waze’s popularity is a barrier to the success of the Android Auto smartphone connection offering from Google arriving later this year. Android Auto will be an expensive platform for integrating Android-based phones in cars. While it will enable an embedded screen-based navigation experience, it will represent a prohibitively expensive alternative to the Waze user accustomed to using his unencumbered phone.
Even integrating Waze into the Android Auto solution will not reduce the cost of the system.
Waze is discouraging the adoption of embedded navigation which is impeding the integration of on-board map data with safety and powertrain systems. Waze is also standing in the path of Android Auto.
All that being said, Google is driving the adoption of Waze by municipal authorities, as in the case of Rio de Janeiro, and broadcasters, with mixed success. Here, too, Google is discovering the tragic truth of traffic data – no one wants to pay for it!
That is a slight overstatement of the facts. Consumers and car companies do not want to pay for traffic data, but municipal and government authorities are willing to pay and there is a long history of broadcast organizations paying for traffic information.
Government organizations do prefer accurate traffic data and predictive models, but there are some applications for which real-time info is sufficient. Even broadcasters may be content with real-time traffic information. But here, too, Waze’s good enough solution may undermine the delivery of more accurate and timely traffic solutions and travel time estimates .
Has Waze become the crack of the traffic industry? Or is Waze a gateway application to something more serious? This remains to be seen. For now, Waze is good enough to get the masses around. And it’s proving increasingly difficult to get consumers to see past the Waze. That sounds good for Google, but it is really bad.
57 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront