TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nieuws in 2014

668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 30 31 32 33 34 » | Laatste
Balimoney
0
quote:

*Justin* schreef op 1 juli 2014 10:24:

[...]

Oftewel: ze hebben goede berichten gehoord van de CFO op hun congres!
Zo zie ik het ook. We kunnen nl niet verwachten dat ze hun koersdoel ineens met 30% omhoog gooien op grond van een verhaaltje/presentatie. Kan wel na goede cijfers.
[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 1 juli 2014 10:24:

[...]
Oftewel: ze hebben goede berichten gehoord van de CFO op hun congres!
Maar wel weer zeer selectief geluisterd naar het bewezene. Kan natuurlijk ook zijn dat de CFO nog niet ingaat op de ECHT belangrijke scenario's rond realtime maps, de nieuwe APP toekomst, aanstaand VAG contract en een mogelijke TTT IPO in voorbereiding.

Maar Hans zal ook niet de man ernaar zijn om zich daar een beeld van te willen vormen. Die kijkt alleen naar zijn hand en nooit naar de lucht, zelfs niet als er over zijn hand een pikzwarte schaduw valt van de vogels in de lucht.

Met alle respect voor de sportwatches, de ontwikkelingen op dat gebied blijven toch een beetje "small beer" (Excusez le mot). Hoofd- en bijzaken onderscheiden blijft moeilijk.
[verwijderd]
1
quote:

xynix schreef op 1 juli 2014 11:32:

[...]
Maar wel weer zeer selectief geluisterd naar het bewezene. Kan natuurlijk ook zijn dat de CFO nog niet ingaat op de ECHT belangrijke scenario's rond realtime maps, de nieuwe APP toekomst, aanstaand VAG contract en een mogelijke TTT IPO in voorbereiding.

Maar Hans zal ook niet de man ernaar zijn om zich daar een beeld van te willen vormen. Die kijkt alleen naar zijn hand en nooit naar de lucht, zelfs niet als er over zijn hand een pikzwarte schaduw valt van de vogels in de lucht.

Met alle respect voor de sportwatches, de ontwikkelingen op dat gebied blijven toch een beetje "small beer" (Excusez le mot). Hoofd- en bijzaken onderscheiden blijft moeilijk.
De spijker op z'n kop! AB!

De nieuwe Go Mobile App is idd minstens 1000X belangrijker dan de sporthorloges.

En als Slob het heeft over diversificatie, dan moet hij de huidige bewezen groei van Telematics ook noemen. TomTom verwacht daarin nu zelfs van 100 miljoen naar 200 miljoen te groeien in komende jaren. En dan snel verder want ook die markt groeit de komende 5 jaar explosief.
[verwijderd]
1
quote:

groeibriljant schreef op 1 juli 2014 11:48:

[...]

De spijker op z'n kop! AB!

De nieuwe Go Mobile App is idd minstens 1000X belangrijker dan de sporthorloges.

En als Slob het heeft over diversificatie, dan moet hij de huidige bewezen groei van Telematics ook noemen. TomTom verwacht daarin nu zelfs van 100 miljoen naar 200 miljoen te groeien in komende jaren. En dan snel verder want ook die markt groeit de komende 5 jaar explosief.
Ja, het is allemaal best lastig voor Slob want jouw terecht punt over niets zeggen over de assetwaarde valt ook onder de categorie "systematische blindheid". Dit soort adviezen bewijzen voor mij dat er op dit moment weinig partijen actief zijn in het vermogensbeheer waar ik mijn centjes aan toe zou willen vertrouwen.

Om van Theodoor Gilissen maar helemaal niet te spreken.

Als ze het ook maar een beetje zouden snappen hadden ze TomTom allemaal op "extreme buy" staan. Ze roepen over zich af dat forums de rol van vermogensadvies gaan overnemen. Onafhankelijke "Crowd-knowledge" in plaats van manipuleermannetjes.
Tiekoes1
0
www.webwereld.nl
Chinese bedrijven dumpen Amerikaanse IT-leveranciers.
Zou dit voor TomTom de doorbraak kunnen zijn in China?
Meryntje
0
quote:

kingwoep schreef op 1 juli 2014 10:00:

Update TomTom Go series bevat nieuwe functies:

www.telecom-handel.de/News/Navigation...
Woepieeee!! King is back.

Welkom terug Kingwoep, blij dat je er weer bent.

Groet uit Grunn.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

groeibriljant schreef op 1 juli 2014 10:21:

[...]

AB! Nu al 400 miljoen probes die actief bijdragen naar 700 miljoen in 2017.
Zeker, maar wel even preciseren. Het aantal van 400 mln 'probes' omvat de grove GSM probes, en alle devices die op de een of andere manier aan mapsharing bij (zouden) kunnen dragen.
Maar die lang niet allen meedoen. Dat valt op te maken uit slide 13 in kingwoep's link:

"Number of total trips in those 186 countries in last 3 months: 534 Million trips."
Bij 400 mln echt actieve probes zou je toch meer dan 534 mln trips in 3 maanden verwachten...
Die 400 mln 'probes' is dus schromelijk overdreven.

Bovendien, en voor de goede orde: het gaat hier om probes voor mapmaking, niet om de echte connected GPS probes voor het inwinnen van realtime traffic data. Dat laatste aantal ligt momenteel volgens mijn schatting rond de 7 mln, hetgeen bevestigt wordt door P.F. Pauwels (Tomtom) op pg.35 van de hierboven door Johnny88 geposte link:
www.bits-chips.nl/fileadmin/uploads_r...

Pauwels noemt daar een aantal van 6 mln verkeersgerelateerde probes (het interview dateert van begin dit jaar).

Edit: link werkt hier niet, kennelijk verkeerd gekopieerd. Zie dus de eerdere post van Johnny.
[verwijderd]
0
Ik vind de Renault Captur zelf maar een lelijk ding, maar gelukkig geldt dat niet.

Renault posted a 25 percent gain in June sales on the strength of strong demand for its Captur mini-sport utility vehicle and no-frills Dacia Duster model. The carmaker's first-half registrations were up 15 percent.

Belangrijk voor de verkoop van de TomTom R-Link.

Verder werd bekend dat Amerikaanse autoverkopen goed lopen (incl. Chrysler) en nu ook de probleemlanden Italie, Spanje en Frankrijk in de lift zitten.

Hopelijk niet alleen goed voor de automotive omzet, maar ook voor Consumer. Er wirden nog weleens wat pnd's verkocht via dealers of gewoon in de winkel na aanschaf auto, als deze geen onboard navigatie heeft. Dat geldt nog steeds voor tweederde van de auto's (dit wordt minder), met name de instapmodellen.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 1 juli 2014 17:51:

[...]

Zeker, maar wel even preciseren. Het aantal van 400 mln 'probes' omvat de grove GSM probes, en alle devices die op de een of andere manier aan mapsharing bij (zouden) kunnen dragen.
Maar die lang niet allen meedoen. Dat valt op te maken uit slide 13 in kingwoep's link:

"Number of total trips in those 186 countries in last 3 months: 534 Million trips."
Bij 400 mln echt actieve probes zou je toch meer dan 534 mln trips in 3 maanden verwachten...
Die 400 mln 'probes' is dus schromelijk overdreven.

Bovendien, en voor de goede orde: het gaat hier om probes voor mapmaking, niet om de echte connected GPS probes voor het inwinnen van realtime traffic data. Dat laatste aantal ligt momenteel volgens mijn schatting rond de 7 mln, hetgeen bevestigt wordt door P.F. Pauwels (Tomtom) op pg.35 van de hierboven door Johnny88 geposte link:
www.bits-chips.nl/fileadmin/uploads_r...

Pauwels noemt daar een aantal van 6 mln verkeersgerelateerde probes (het interview dateert van begin dit jaar).

Edit: link werkt hier niet, kennelijk verkeerd gekopieerd. Zie dus de eerdere post van Johnny.

Hallo bdw,

Ik denk dat je nuancering klopt. Ben er nog niet uit of die probes nou helemaal geen rol spelen in realtime traffic. Wel in predictive.

Hoe dan ook, geweldig om te zien hoeveel data tomtom verwerkt en hoezeer ze een big data firm zijn. Ze geven in de presentatie ook aan leidend te zijn in combineren van data bronnen.

Hoe meer het kaarten onderhoud geautomatiseerd wordt, kan wellicht nokia here op achterstand gezet worden. Zij beschikken bij lange na niet over zoveel data.

Bij tomtom is het voor een deel te danken aan Apple natuurlijk. De big data strategie van tomtom zorgt ervoor dat tomtom heel andere belangen had bij de samenwerking met Apple. Ze laten zich deels in data betalen, om een leidende positie te creeeren, zeker als het highly automated driving er ook nog aankomt. Ze positioneren zich voor een belangrijke rol in de toekomst.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

*Justin* schreef op 1 juli 2014 22:00:

[...]

Hallo bdw,

Ik denk dat je nuancering klopt. Ben er nog niet uit of die probes nou helemaal geen rol spelen in realtime traffic. Wel in predictive.

Hoe dan ook, geweldig om te zien hoeveel data tomtom verwerkt en hoezeer ze een big data firm zijn. Ze geven in de presentatie ook aan leidend te zijn in combineren van data bronnen.

Hoe meer het kaarten onderhoud geautomatiseerd wordt, kan wellicht nokia here op achterstand gezet worden. Zij beschikken bij lange na niet over zoveel data.

Bij tomtom is het voor een deel te danken aan Apple natuurlijk. De big data strategie van tomtom zorgt ervoor dat tomtom heel andere belangen had bij de samenwerking met Apple. Ze laten zich deels in data betalen, om een leidende positie te creeeren, zeker als het highly automated driving er ook nog aankomt. Ze positioneren zich voor een belangrijke rol in de toekomst.
Ha Justin,

TT is zeker goed bezig, ik onderschrijf je positieve opmerkingen over hun strategie.

Mijn herhaalde gezeur over getallen is vooral bedoeld voor het goede begrip (ook voor mezelf), en om commerciële poespas te onderscheiden van echte ontwikkelingen.

Het valt me niet voor de eerste keer op dat TT-representanten vaak vaag of zelfs lichtelijk tegenstrijdig zijn over verkoopaantallen en ook over definities en bijbehorende aantallen van 'probes' en 'traces' in welke zin dan ook.
Het kan zijn dat het slordigheid of commerciële gretigheid is. Het kan ook zeer bewust en vanuit de TT-top 'verplicht' zijn, om te verhinderen dat uit zulke getallen ook financiële en mogelijk koersgevoelige informatie te destilleren is. Soms krijg ik die indruk...

Daarom spel ik elk bericht en elke technisch-wetenschappelijke publicatie op dat soort getallen, en heb ik daardoor een indruk van de big data waar TT het over heeft. Ook omdat ik met big data op verkeersgebied wel enigszins bekend ben. Zie bijvoorbeeld:
wegbeeld.nl/
Ik weet waar deze (semi-commerciële) jongen z'n gegevens vandaan haalt (en dat is niet van TT).

Dat 'wegbeeld' gaat over snelwegen. Op andere wegen, laat staan in verre buitenlanden, is TT veel beter qua traffic, nog afgezien van hun andere producten. Mijn bewondering voor TT los dan ook groot (en ik beleg er natuurlijk steevast in).
Daar ontleen ik ook het recht aan soms te zeuren over aantallen (al dan niet realtime connected) probes, en ook over deferred revenues. Er is zelfs een zekere samenhang tussen traffic probes (incl. de Go Mobile app) en de defrev , dat hoef ik je toch niet uit te leggen?

In een latere post (ik weet nog niet in welke draad) meer over de 'probes', en het onderscheid tussen mapmaking/mapsharing probes en realtime traffic probes. (Nu al: je opmerking over predictive traffic is denk ik terecht.)

Was jij het ook niet die het een andere draad had over een tegenwoordige batch van TT naar de Apple-maps om 9.00 uur 's morgens NL-tijd, of zoiets? Kan best zijn, maar dan voeg ik eraan toe: er zijn ook batches (> 1x per dag?) van Apple 'map-sharing'-klanten naar TT. Of dat map sharen gebeurt door bewuste actie of met bewuste toestemming van Apple-klanten weet ik niet. Het geheim van de smid?
[verwijderd]
1
Nieuw FCC voor de US: tinyurl.com/nyxospd

Vind de 'confidentiality'een beetje vreemd want volgend het label info gaat het om de GO50

En de 2 laatste patenten:

tinyurl.com/mmg94jm
tinyurl.com/mv6dopp
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 2 juli 2014 06:26:

[...]

...
In een latere post (ik weet nog niet in welke draad) meer over de 'probes', en het onderscheid tussen mapmaking/mapsharing probes en realtime traffic probes. (Nu al: je opmerking over predictive traffic is denk ik terecht.)
...

Goed, even verder dus. De eerste link van Johnny88 is verkeerskundig interessant. Als je de diverse met veel poeha gebrachte cijfers verder analyseert, zie je dat de GPS chips elke 2 sec ofzo een positie bepalen (bij voldoende satellieten in zicht). Niks nieuws.
Een aantal van die opeenvolgende posities vormen een 'trace'. TT-devices (behalve misschien de alleroudste?) onthouden die. Apple devices wellicht ook.

De vraag wat TT-devices (PND's, inbouwnavigatie of apps) of Apple-dingen daar vervolgens mee doen. Er zijn drie mogelijkheden:

1. Niks.

2. Ze geven ze later door via een mapsharing-mechanisme, ouderwets via je PC of moderner, à la WAZE.
Heeft geen bekenis voor realtime traffic, wel voor maps en mogelijk predictive traffic (Q-routes).

3. Ze geven ze direct door, realtime (in de praktijk binnen 1 of 2 min). Then we are talking! Dat zijn de echte GPS traffic probes! Ik schat hun aantal nu op ruim 7 mln.

PS. Daarnaast zijn er nog dingen die TT 'GSM-probes' noemt. Het verschil werd onlangs nog uitgelegd door TT's R-P. Schaefer. Het zijn eigenlijk geen eigen probes, hun aantal is irrelevant. Het gaat om grove GSM-cell informatie, van Vodafone cs., over verplaatsingen van telefoons van de ene zendmast naar de andere.

Voordeel: het is best redelijk realtime, en je hebt geen eigen klanten nodig.

Nadelen: 1. Ruimtelijke resolutie zeer gering. 2. Alleen mogelijk bij grote wegen overdag. Bij lagere verkeersintensiteiten zegt het niks meer. 3. Het ijlt in de tijd verder na dan eigen GPS-probes. (Denk maar even aan een file: de volgende zendmast kan lang wachten, en zijn echt slimme algoritmen voor nodig om van die angstige onzekerheid nog enige brei te bakken.)
Echte probes (althans een zeker percentage daarvan) melden binnen 10 sec dat ze stil staan...

[verwijderd]
0
Opname van de presentatie van Allan Rasmussen met de powerpoint presentatie nog eens bij:

An Update about How TomTom Produces Digital Maps:

www.gpsbusinessnews.com/An-Update-abo...
[verwijderd]
0
TomTom extends its industry leading map coverage with the addition of four new countries

July 16, 2014 02:30 AM Eastern Daylight Time

SAN DIEGO--(EON: Enhanced Online News)--TomTom (TOM2) today announces the addition of Algeria, Colombia, Israel and Yemen to its premier navigable map database, MultiNet, which now includes 118 countries, covering 42.8 million kilometres and 4.1 billion people worldwide.

MultiNet enables automotive, enterprise and government customers to develop cutting-edge applications, which feature turn-by-turn navigation, routing display, and geo-coding to create a better navigational experience for drivers.

“As we expand our global map footprint, we continue to provide the freshest and most accurate maps around the world,” said Charles Cautley, Managing Director of TomTom Maps. “With the addition of navigable, turn-by-turn maps to these markets, TomTom offers superior navigation, location based services, and geocoding capabilities.”

Bron: www.enhancedonlinenews.com/portal/sit...
[verwijderd]
1
De taxi-app is nog niet vergeten door TomTom blijkbaar...

Nieuw patent: tinyurl.com/n8mpov5

"VEHICLE MANAGEMENT SYSTEM

Field of Invention

The present invention relates to a method and system for managing vehicle requests, such as requests by a user for a taxi or other similar form of transport. In particular, although not exclusively the present invention relates to a method and system for matching vehicle requests to vehicles for fulfilling the requests.

Background to the Invention

In recent years, with the adoption of location-aware mobile devices, such as smart phones, by the general public, a number of software applications (or "apps") have been created to improve the experience of ordering and requesting taxis. Examples of these apps include: Hailo - hailocab.com; myTaxi -http://www.mytaxi.net/; and Taxi Magic - taximagic.com... "
[verwijderd]
0
KingWoep: AB!

Kijk, als TTT de nieuwe Bridges met bijbehorende Webfleet-abo's (plus extra specifieke planningsalgoritmen) mag gaan leveren voor alle Ueber-taxis, dan is dat wel serious bussiness. Ik verwacht nog steeds dat bij de definitieve launch van de Bridges een(/meerdere) mega groot contract(en) wordt bekend gemaakt. Herz, UPS en/of Ueber? Wie biedt meer?
[verwijderd]
0
TomTom heeft Algerije, Colombia, Israël en Jemen toegevoegd aan zijn kaartenbestand. Dat meldde het navigatiebedrijf woensdag.

De 4 landen zijn toegevoegd aan de database van Multinet, die nu bestaat uit 118 landen. De kaarten bestrijken 42,8 miljoen kilometer aan wegen in landen waar in totaal 4,1 miljard mensen wonen. Multinet stelt klanten in staat navigatie-applicaties te bouwen.
Jejo303
1
Johnny88
0
Volkswagen in talks with Apple to bring CarPlay to 2016 VW models

Volkswagen’s VW line, one of the few notable holdouts from announcing future integration of CarPlay into its vehicles, is in talks with Apple to embed the iOS-based feature, according to a source with knowledge of the discussions.

An announcement from the two companies is expected in the coming months, but specifics on which models will receive CarPlay are currently unavailable, except sources say that Volkswagen is targeting CarPlay for 2016 models, not 2015 versions…

Volkswagen and Apple were early partners in the Cupertino-company’s quest for integrating iPods into cars, so the lack of CarPlay presence thus far in Volkswagen’s cars is interesting. Apple launched CarPlay earlier this year with iOS 7.1, and has added new car models to the list of future supported vehicles frequently over the past few months.

Sources say that Apple is also working on an update to CarPlay for a future version of iOS that will allow the system to connect to cars wirelessly instead of over the USB Lightning cable. Volkswagen declined to comment and Apple has not replied to a request for comment sent last week.

Bron: 9to5mac.com/2014/07/15/volkswagen-in-...
668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 30 31 32 33 34 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:35
Koers 5,570
Verschil -0,010 (-0,18%)
Hoog 5,630
Laag 5,530
Volume 239.559
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 194.814

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront