Beperktedijkbewaking schreef op 11 juli 2014 13:59:
Als ik ondanks de waan van de dag nog even mag, per slot van rekening begon ik deze draad over een ajb niet 'dirty exit' van TTT.
Dit staat in Fleetmatics 2014-Q1 bericht:
Full Year 2014 Guidance: Total revenue is expected to be in the range of $228.0 million to $230.0 million, which represents growth of 29.1% year-over-year at the midpoint. Adjusted EBITDA is expected to be in the range of $61.0 million to $62.5 million. Non-GAAP diluted adjusted earnings per share is expected to be in the range of $0.80 to $0.85 based on approximately 38.6 million weighted-average diluted shares outstanding.
Dat is dus 38.6 x ca 0,82 = $31,65 mln netto winst in 2014 voor FLTX. Ongeveer de helft van hun verwachte ebitda.
Laat ik voor TTT daar nou ook zo ongeveer op uitkomen, op die helft dus, als ik uitga van Justin's €35 mln ebitda voor TTT! Zie m'n posts hierboven.
De factor 30 van groeibriljant loslatend op de geprognotiseerde FLTX nettowinst van $31,65 mln geeft een FLTX-waarde van $950 mln. Niet ver van de huidige EV van FLTX.
Onze rekensommen kloppen van alle kanten!
FLTX en TTT lijken (tot nu toe) veel op elkaar. Of ik dat leuk vind is een ander ding.
Wel denk ik dat TTT nu harder groeit, mede door overnamen af en toe, en dat door moeder TT ook langer kan volhouden.
Om van intern kosten delen en win-win scenario's bij TT maar te zwijgen. Bijvoorbeeld: elke TTT-klant draagt met zijn fleet zwaar bij aan TT's traffic, omdat hun vehicles allen connected GPS probes zijn, en relatief veel op de weg zitten.
En kom daar bij FLTX (of Garmin) maar eens om.
Ehh, wat is de TT-koers nu? Weet je dat ik daar nog geen eens naar gekeken heb?