TomTom « Terug naar discussie overzicht

ma 17-2 Wij zijn en blijven eigenwijs bij TomTom’

155 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Optie virus
0

"De 2 commissarissen verlaten het zinkend schip TT en Godijn moet als laatste". Dit zijn duidelijke voortekens dat het slecht gaat met TT.
[verwijderd]
0
quote:

180 schreef op 16 februari 2014 22:16:


"De 2 commissarissen verlaten het zinkend schip TT en Godijn moet als laatste". Dit zijn duidelijke voortekens dat het slecht gaat met TT.

Zinkend schip?.........zucht
[verwijderd]
0
quote:

180 schreef op 16 februari 2014 22:16:


"De 2 commissarissen verlaten het zinkend schip TT en Godijn moet als laatste". Dit zijn duidelijke voortekens dat het slecht gaat met TT.

Oké,dan vraag ik of ze mogen blijven.Ze zijn echter wel 80 jaar na afloop van de volgende periode.

Dan kunnen ze met de rollator in de hand nog gemakkelijk Pharming commissaris worden.
[verwijderd]
0
quote:

RemcoW1984 schreef op 16 februari 2014 22:10:

[...]
Die zelfrijdende auto lijkt me heerlijk, ik heb helemaal niets met de dagelijkse woon-werk sleur. Maar er liggen best wat obstakels op de weg voordat de zelfrijdende auto daadwerkelijk realiteit wordt. Vooral qua verzekerings en veiligheidsvragen. En hoe ziet de overgang eruit? Waarin intelligente auto's rondrijden tussen de onberekenbare menselijke bestuurders.
Op zich is TomTom wel in een goede positie om zijn kaarten te gelde te maken, maar veel blijft onzeker. Ik zou echt niet durven zeggen wat in deze sector de norm is over 5 jaar. Zelfs met goede uitgangspositie blijft TomTom een risicobelegging. En ook niet onbelangrijk, is de vraag of TomTom dit allemaal alleen moet gaan doen of dat het toch beter af is wanneer het ingelijfd wordt door een grootmacht met veel geld.
jij schrijft het..ik denk het
bart1805
0
quote:

inspirator schreef op 16 februari 2014 22:12:

Bart, kun je alleen maar negatieve suggestieve vragen stellen ?
Blijkbaar is het antwoord dus: Ja.
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 16 februari 2014 22:10:

Die real time kaarten, zijn dat de incremental map updates die TomTom al in 2012 zou lanceren?
Of zijn die reeds beschikbaar nu? Zie automotive.tomtom.com daar lijkt het wel op.
bart1805
0
quote:

*Justin* schreef op 16 februari 2014 22:32:

[...]

Die zijn reeds beschikbaar nu. Zie automotive.tomtom.com
Die discussie hebben we al gehad, dat ging om wegafsluitingen etc, niet om nieuwe wegen bijvoorbeeld. Als ik een nieuwe Go heb, moet ik dan nog wel of niet om de zoveel tijd een nieuwe kaart downloaden? Ik dacht van wel.
Kniesoor
0
@bart1805: Ja, je moet inderdaad bij de nieuwe GO om de zoveel tijd kaarten downloaden.
bart1805
0
quote:

Kniesoor schreef op 16 februari 2014 22:56:

@bart1805: Ja, je moet inderdaad bij de nieuwe GO om de zoveel tijd kaarten downloaden.
Ok, dank. Dacht dat dat inderdaad zo was. Zou mooi zijn als dat straks niet meer hoeft.
Levy
0
TomTom voorziet een zwak 2014 (ABN AMRO)

14 februari | 10:30

TomTom (Houden) rapporteerde vierdekwartaalcijfers die redelijk in lijn waren met de verwachtingen. De omzet nam af met 7 procent tot EUR 268 miljoen en die afname was minder fors dan analisten hadden voorzien. De omzet van TomTom staat onder druk en de markt voor navigatiekastjes krimpt. Het advies voor TomTom staat op Houden.

De operationele winst van TomTom van EUR 4 miljoen was slechter dan verwacht en kan worden verklaard door hogere marketingkosten. De producent van navigatieapparatuur verwacht voor dit jaar een omzet die uitkomt op EUR 900 miljoen, terwijl de omzet voor heel 2013 uitkwam op EUR 963 miljoen. De winst per aandeel wordt voor 2014 geschat op EUR 0,20, in vergelijking met EUR 0,26 in 2013. Dit zijn duidelijk teleurstellende vooruitzichten en geven aan dat de marktomstandigheden erg uitdagend blijven voor TomTom.

Toch zijn er ook lichtpuntjes: de balans verkeert in een uitstekende conditie met een netto cashpositie van EUR 83 miljoen. TomTom zal in 2014 ook meer gaan investeren in mapping- en navigatie software. Ook laat de divisie business solutions een groei zien, al is deze divisie goed voor iets minder dan 10 procent van de totale omzet.

Op dit moment handhaven we het Houden-advies voor TomTom. De omzet neemt af nu de markt voor persoonlijke navigatiekastjes met 15 tot 25 procent per jaar krimpt in Europa en Noord-Amerika. De automotive-divisie zal in 2014 waarschijnlijk geen groei laten zien en de licentiedivisie van TomTom heeft nog steeds last van het verlies van het Google-contract.

TomTom kan van de beurs worden gehaald door de oprichters, of worden overgenomen door een andere speler op de markt. Hoewel dit scenario geen onderdeel uitmaakt van onze investment case, kan het niet worden uitgesloten. Al zien wij een dergelijk scenario nu als speculatie. Met een koerswinstverhouding van 25x voor 2014, zijn de aandelen in onze ogen niet aantrekkelijk gewaardeerd.
Erik9400
0
quote:

Slow starter schreef op 16 februari 2014 22:06:

[...]
Ik heb het ook gezien. Ging o.a. ook over Silicon Valley waar een bedrijf een zogenaamd taxi-app had ontwikkeld en miljoenen er mee verdiende En een ander bedrijf (Tesla, van die auto's) die gebruik wil maken van een soort HD traffic. Werd gepresenteerd als vernieuwend.....Vreemd dat TomTom niet werd genoemd
tt moest data in verleden vooral data verzamelen met pnd's. Door deal met o.a. Apple en bb kan dat nu met veel meer bronnen.

zodra er 100 miljoen tesla's rijden wordt het vast betrouwbaar maar nu niet.

Google zijn de Google variant natuurlijk steeds verbeteren maar dat bewijst ook meteen het bestaansrecht van tt....ze doen echt nuttige dingen waarvan de meeste mensen het nut wel zien

en mislukt de missie van tt dan kunnen ze tt altijd nog voor Apple en ei verkopen zonder negatieve,gevolgen voor de aandeelhouders

met deze koers leveren de kaarten nog meer op als hg ze op marktplaats zet
[verwijderd]
0
Apple wou in de lente van 2013 Tesla overnemen maar heeft het niet gedaan, apple gaat zich richten op de gezondheid, auto's is passe alleen beroepsvervoer zal blijven groeien.
De data komt van de smarttelefoon, de agenda,'s geven de richting aan.
Daarom stapte TT snel weer uit de taxi app..
Ze hebben volgens mij de slag gemist zie de kastjes maar als de oude radiodistributieknop met twee zenders in de kamer
[verwijderd]
0
Hartman, daar moeten wij onze hoop op vestigen, dat is een deskundige op dit gebied.
De proef met de google auto gaat goed voor 99,999999 % maar het probleem zit hem in de laatste 0,0000001 % wie is er verantwoordelijk voor dit laatste stukje?
Dus blijft er een automatische piloot over voor de snelweg, en was TT daar ook niet mee bezig in comb. met andere bedrijven zoals TNO en ANWB.
Dan wordt het hoog tijd dat ze eens flink aan de weg gaan timmeren en vertellen hoe ver ze zijn.
Ik ben bang dat op deze schaal wij geen spelers op deze markt zullen worden hooguit een kruimeltje.
Rest dat TT moet aanhaken bij een grote speler met dieppe zakken dan kan het nog wat worden.
Met een kw van 25 zullen ze daarvoor ook niet in de rij staan, kortom een onzekere toekomst voor TT.
[verwijderd]
0
quote:

Dirk R. Wijnen schreef op 17 februari 2014 08:04:

TomTom koersdoel omlaag naar EUR5 van EUR5,55 - SNS
Resultaten van de 100 miljoen kostende investering in 2014 (voortbouwend op wat al gedaan is in 2013) mogen door Martijn vast nog niet in zijn spreadsheet worden ingebouwd. Waarschijnlijk niet eens de efficiencyvoordelen die HG al voor 2014 aankondigt, omdat HG die zelf waarschijnlijk ook nog niet meetelt in zijn outlook.

Ik zie toch liever de ondernemerskijk op TomTom voor de komende jaren dan de boekhouderskijk. Liever innoveren met een concreet, uitgesproken einddoel van eind 2014 dan krampachtig tijdelijk wat boekhoudkundige kengetallen gaan zitten opkrikken omdat dat de enige taal zou zijn die de markt snapt.
stot
0
Ideaal scenario. Voor HG , dit jaar lage outlook lage winst
Koers rond de 5 , voor eind dit jaar exit
2015 alle investeringen gedaan, omzet automotive omhoog , geen hardware meer
Omzet licensing omhoog geen Google effect meer
Omzet BS door overname en groei blijft stijgen
En consumer stabiel doormtoegenomen inkomsten watches etc en stabilisering pnd
Peugeot deal etc erbij opgeteld

Hg zegt. 7 euro en de murw gebeukte belegger. Hapt toe

Wie onderschrijft dit verhaal of heeft een totaal ander scenario??????

Kniesoor
0
quote:

stot schreef op 17 februari 2014 08:56:

Ideaal scenario. Voor HG , dit jaar lage outlook lage winst
Koers rond de 5 , voor eind dit jaar exit
2015 alle investeringen gedaan, omzet automotive omhoog , geen hardware meer
Omzet licensing omhoog geen Google effect meer
Omzet BS door overname en groei blijft stijgen
En consumer stabiel doormtoegenomen inkomsten watches etc en stabilisering pnd
Peugeot deal etc erbij opgeteld

Hg zegt. 7 euro en de murw gebeukte belegger. Hapt toe

Wie onderschrijft dit verhaal of heeft een totaal ander scenario??????
Klinkt zeker niet onlogisch, of het ook gaat gebeuren zal de tijd uitwijzen.
stefano 1
0
Rumours onbevestigde geruchten management buy out door private equity, TOMTOM ????????

zoiets dan maar !!!!!!
[verwijderd]
0
quote:

stot schreef op 17 februari 2014 08:56:

Ideaal scenario. Voor HG , dit jaar lage outlook lage winst
Koers rond de 5 , voor eind dit jaar exit
2015 alle investeringen gedaan, omzet automotive omhoog , geen hardware meer
Omzet licensing omhoog geen Google effect meer
Omzet BS door overname en groei blijft stijgen
En consumer stabiel doormtoegenomen inkomsten watches etc en stabilisering pnd
Peugeot deal etc erbij opgeteld

Hg zegt. 7 euro en de murw gebeukte belegger. Hapt toe

Wie onderschrijft dit verhaal of heeft een totaal ander scenario??????
Dit is in hoofdlijnen het verhaal zoals ik het direct voor me zag toen de cijfers werden gepresenteerd. Ik dacht echt dat HG ons gaat piepelen. Tot ik het transcript las en zag dat hij precies vertelt wat hij gaat doen in 2014, en dat kennelijk de markt niet direct bij machte was om dit tot zich door te laten dringen. Dat gaf me het gevoel dat ik mag blijven hopen dat Goddijn een fatsoenlijk man is.
[verwijderd]
0
Het rapport van SNS zal waarschijnlijk weinig indruk maken op de believers die er nu in zitten. Dus dat biedt weinig kans voor Cadian, Marble Arch en vrienden op een volgende lemmingendump. Dus ALS (!!) ze willen sluiten, dan zullen ze ergens vandaag toch het koopprogramma weer aan moeten zetten en als ze slim zijn eerder dan de buurman.
155 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 5,550
Verschil -0,035 (-0,63%)
Hoog 5,625
Laag 5,550
Volume 204.317
Volume gemiddeld 274.514
Volume gisteren 141.944

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront