TomTom « Terug naar discussie overzicht

Donderdag 25 Juli - 2e Kwartaalcijfers TomTom

440 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
pwijsneus
1
Beste mensen,

Hierbij alvast een aftrap richting de cijfers morgen.

2 punten van aandacht wat mij betreft:
  • Hoe staat het met de krimp van PND's tegenover de groei van andere activiteiten?
  • Komt er een concreet vervolg op Goddijn's uitspraken in het interview uit het NRC Handelsblad?

Ook moeten we natuurlijk letten op de behaalde resultaten versus de analisten consensus. Om het interview weer even helder voor de geest te krijgen hierbij nogmaals het interview (in 2 delen), en ook de verwachtingen.

Succes allen, en hopende op een goede afloop voor iedereen!

Het interview(met dank aan sappas voor het plaatsen in juni!):

Negen jaar na de eerste TomTom GO verbouwde het Nederlandse navigatiebedrijf rigoureus zijn software. Maar er wachten TomTom-topman Harold Goddijn nog meer rigoureuze keuzes.

Door onze redacteur MARC HIJINK
Ook software heeft een uiterste houdbaarheidsdatum. En die van TomTom was ruim verstreken: de laatste keer dat het Nederlandse techbedrijf zijn navigatiesoftware grondig verbouwde, was in 2004. In dat jaar luidde de TomTom GO, een periode van ongekende groei in. De Nederlandse gps-revolutie plakte achter elke autoruit.

Maar negen jaar lang voortborduren op hetzelfde systeem, dat past niet bij een boegbeeld van de Nederlandse innovatiecultuur. „Na zes tot acht jaar moet de boel op de schop”, zegt medeoprichter en topman Harold Goddijn: „We zaten er tegenaan te hikken en merkten dat we met de oude technologie niet meer verder konden groeien. ”

De afgelopen anderhalf jaar bouwden TomTom-ontwikkelaars van de grond af een nieuw systeem, NavKit. Deze week ligt het resultaat in de winkel: portable navigation devices (PND’s) die meer aanvoelen als een smartphone, met 3D-gebouwen en een grotere rol voor verkeersinfo.

„Een frisse start”, noemt Goddijn het. Dat werd woensdag gevierd met een feestje voor het hele TomTom-personeel. Het is de vraag of TomTom in zijn huidige vorm kan blijven gaan bestaan. TomTom is, zeker in Europa, kampioen van een krimpende markt. Die voor losse navigatiekastjes daalt jaarlijks met zo’n tien tot vijftien procent. Ondertussen steekt Google miljarden in een gratis kaart die beschikbaar is voor 900 miljoen Android-telefoons.

En toen kwam Waze, de gratis navigatie-app waarbij gebruikers elkaar de snelle routes en flitslocaties doorseinen. Begin deze maand betaalde Google tot verrassing van velen ruim 1 miljard dollar voor de Israëlische start-up.

Prompt richten de ogen zich op TomTom. Want de Nederlandse navigatiespecialist, met een beurswaarde van zo’n 850 miljoen euro en een jaaromzet van 950 miljoen euro, beschikt over strategische ‘geo-kennis’, live verkeersinfo en een waardevolle kaartendatabase. Het zijn onmisbare ingrediënten voor Amerikaanse technologiereuzen die met locatiegebaseerde diensten de mobiele markt willen veroveren. En die reuzen zijn bereid daarvoor te betalen.

Als een startup met 110 medewerkers voor een miljard dollar van eigenaar verwisselt, wat zou er dan kunnen gebeuren met TomTom? „Je kunt ons niet vergelijken met Waze”, zegt Goddijn. „Zulke startups hebben nog geen verdienmodel. Wij zijn een bedrijf met 3.500 medewerkers, we verdienen al 22 jaar geld.”

TomTom onderhoudt een nauwe relatie met Apple, Googles voornaamste concurrent. TomTom levert sinds vorig jaar de digitale kaarten op de iPhone en iPad en er zijn gesprekken over het toevoegen van nog meer functies aan het Apple-platform. Daarmee lijken de kaarten in de navigatiemarkt geschud. In het ene kamp Google, in het andere kamp Microsoft en Nokia (eigenaar van kaartenmaker Navteq). En de derde partij is Apple, met TomTom.

Goddijn heeft altijd gezegd dat er ondanks de Apple-deal een plek blijft voor TomTom als onafhankelijk leverancier van kaarten. Maar Apple staat erom bekend dat het essentiële onderdelen van zijn producten liefst in eigen hand heeft. Goddijn: „We zitten op een heel strategische positie en de truc is om die goed uit te buiten. Zodat we mee kunnen blijven doen met het grote spel.”

Maar TomTom wil niet eindigen als speelbal van Silicon Valley. Goddijn doet er het zwijgen toe als hem gevraagd wordt of er interesse is voor TomTom. Stilte. De topman staart over het Amsterdamse IJ - zijn uitzicht vanaf de zesde verdieping van het TomTom-pand. Dan: „De overname van Waze zet de zaken wel weer op scherp. Dat merk ik in de gesprekken met belangrijke klanten en met investeerders.”

Mogelijke geïnteresseerden, behalve Apple , zijn Samsung, LG, Sony, Facebook, Yahoo en Amazon. Een vijandelijk bod zou TomTom kunnen afslaan; de vier oprichters hebben 47 procent van de aandelen in handen. Maar bij een goed bod (Apple heeft diepere zakken dan welk technologiebedrijf ook) zal TomTom moeten kijken naar het belang voor àlle aandeelhouders, benadrukt Goddijn. „We kunnen hier niet blijven zitten omdat we het leuk vinden om iedere dag naar het werk te gaan en graag van het uitzicht genieten.”

Volgens analist Jos Versteeg van zakenbank Theodoor Gillissen heeft Apple TomTom straks niet meer nodig. „Ze gebruiken nu nog een TomTom-licentie, maar maken ondertussen een eigen kaart.”

Dat is een theoretisch risico, erkent Goddijn, maar hij acht de kans klein dat Apple zelf alle expertise gaat verzamelen. Google haalde die truc overigens wel uit: het nam kaarten af bij TomTom en ontwikkelde de afgelopen jaren zijn eigen database. De deal met Apple kan het vertrek van Google als klant niet compenseren: de licentie-inkomsten van TomTom kwamen in het afgelopen kwartaal lager uit dan in 2012.

TomTom ziet zijn omzet over de hele linie dalen. De vraag naar ingebouwde TomTom-systemen staat onder druk. Het bedrijf heeft zich weliswaar bewezen als toeleverancier van fabrikanten als Renault, Toyota en Daimler – de auto-industrie stelt erg hoge eisen – maar er worden door de crisis minder nieuwe auto’s verkocht.

Ook de markt voor losse navigatiekastjes heeft te lijden onder de crisis. Toch ziet Goddijn hoopgevende ontwikkelingen in de Duitse en Britse markt. „Daar blijven de verkoopvolumes op peil, Zuid-Europa doet het minder goed.”

Hij hoopt dat de NavKit-software bestaande klanten doet upgraden. Tegelijk schrapt TomTom de maandelijkse kosten voor verkeersinformatiedienst en kaartupdates. Dat is een verandering onder druk van gratis concurrentie maar dat hoeft niet ten koste te gaan van de winst, zegt Goddijn. „Stel dat 5 procent van de klanten voor 100 euro aan diensten afneemt tijdens de levensduur van een product. Dan kun je hetzelfde bereiken door je gemiddelde verkoopprijs met 5 euro te verhogen. Daar kiezen we voor.”
pwijsneus
0
De consumentenmarkt (de laatste kwartaalomzet daalde met 19 procent naar 101 miljoen euro, 50 procent van het totaal) blijft een punt van zorg. TomTom verkoopt nu ook sporthorloges met ingebouwd gps-systeem. De fitnessmarkt biedt betere groeikansen en een hogere marge dan navigatiekastjes.

Goddijn: „De consumententak draagt bij aan het merk TomTom, maar vertroebelt wel de werkelijke waarde van het bedrijf, en onze groeimogelijkheden.”

Zou afsplitsing van de consumentak een optie zijn? Is TomTom denkbaar zonder navigatiekastjes, net zoals Philips afscheid nam de tv-tak? Goddijn is niet afwijzend: „We moeten onze knopen tellen en kijken wat onze beste strategie is. Het is verdraaid lastig te voorspellen wat de consumentenmarkt op lange termijn gaat doen. Dat is ook lastig voor investeerders en verklaart ook voor een deel de hoogte van de koers.”

Die koers is laag vergeleken bij de hoogtijdagen. De afgelopen jaren bungelt het aandeel TomTom rond de vier euro, terwijl de markt voor locatiegebaseerde diensten stijgt. Hetzelfde geldt voor de ontwikkelingen in de autoindustrie, waar TomTom een rol hoopt te kunnen spelen in slimme auto’s die met elkaar communiceren en semi-automatisch bestuurd kunnen worden.

Al onderzoekt TomTom opties voor opsplitsing – de kleinere divisie Business Solutions zou volgens Goddijn makkelijk op eigen benen kunnen staan – de topman vindt dat het bedrijf in rustiger vaarwater terecht is gekomen sinds 2009. „Dat was echt eng toen de crisis toesloeg, omdat winkeliers opeens hun voorraden niet meer aanvulden en we een grote hoeveelheid vreemd geld op de balans hadden staan.”

De overname van kaartenmaker Tele Atlas (2008) drukte opeens loodzwaar op de balans. Inmiddels heeft TomTom die schuld grotendeels weggepoetst, dankzij een extra investering van de vier oprichters.

Zelfs analist Jos Versteeg – weinig positief over TomTom – is onder de indruk van de manier waarop TomTom zijn financiën op orde kreeg. „De balans is keurig. Het bedrijf kan zo nog jaren door, maar wel in een krimpende markt.”

Het navigatieseizoen is begonnen
De nieuwe TomTom GO-serie is gebaseerd op NavKit-software. De belangrijkste functies zijn via de kaart op te roepen, niet meer via een centraal menu. Voor automobilisten die al lang met een TomTom rondrijden zal het even wennen zijn. TomTom toont nu ook 3D-gebouwen in de stad en heeft een andere zoekfunctie: als je een gedeelte van een adres of een point of interest intikt, zoekt het apparaat al naar de locatie. In navolging van concurrenten zijn live verkeersinfo en kaartupdates nu gratis, in plaats van via een maandelijks abonnement. De TomTom GO heeft een smartphone nodig voor zijn internetverbinding, alleen de topmodellen (GO 5000 en 6000, 5 en 6 inch groot) hebben zelf een sim ingebouwd.
Adviesprijs TomTom Go 600: 249 euro.

Het navigatieseizoen is begonnen
De Nüvi Premium is het huidige topmodel van de Amerikaanse fabrikant Garmin, de voornaamste concurrent van TomTom als het gaat om losse navigatiesystemen. Garmin is marktleider in de VS en heeft in Europa een marktaandeel van ongeveer 30 procent. De Garmin-apparaten werken met kaartmateriaal van Navteq (met 3D-gebouwen). De Nüvi Premium heeft een scherm van 5 inch en biedt gratis kaartupdates en info over files en flitsers. Voor het verbinden met die Garmin Live Services is een smartphone nodig.
Prijs Nüvi Premium 3597 LMT: circa 300 euro.
Het navigatieseizoen is begonnen

De Finse telefoonfabrikant Nokia kocht in 2008 kaartenmaker Navteq en ontwikkelde op basis daarvan het gratis HERE-platform. De Nokia navigatiesoftware zit in elke telefoon die draait op het Windows Phone besturingssysteem. Nokia maakte die afspraak met Microsoft toen het overstapte van Symbian naar Windows Phone als besturingssysteem voor smartphones. Navteq is ook de kaart die gebruikt wordt in Microsofts zoekmachine Bing.
Op mobiele telefoons is de kaart ook deels te downloaden (via wifi), zodat niet telkens een online verbinding nodig is om te navigeren. In Nederland kun je HERE inmiddels ook gebruik om een route met het OV te vinden.
Het navigatieseizoen is begonnen

Google begon zijn kaartenapplicatie met data van TomTom, maar stuurde zelf de StreetView-auto’s rond om de wereld vast te leggen. Vervolgens werd TomTom vriendelijk bedankt. Google Maps is net vernieuwd en gaat naadloos over in een 3D-weergave van Google Earth. Voor de mobiele telefoon ziet Google de digitale kaart als een krachtig advertentieplatform, die consumenten kan wijzen op actuele aanbiedingen dicht in de buurt. Google Maps werkt zowel op Android als iPhone met gesproken navigatieaanwijzingen en toont inmiddels ook fietsroutes.
Google Maps, gratis via browser of app.
Apple maakte vorig jaar een einde aan de niet meer zo innige samenwerking met Google Maps. Apple Maps – gevoed door TomTom-kaarten – had echter zoveel beginnersfouten dat topman Tim Cook zijn verontschuldingen aanbood. Ook Harold Goddijn had zijn klanten iets uit te leggen: „Dat die fouten niet aan TomTom lagen.” OV-informatie ontbreekt nog, en de points of interests zijn beperkt in verhouding met Google Maps. Maar na bijna 8 maanden durft Apple weer plannen te maken voor Maps. Neem de kaartensoftware in Mac computers en integratie van de iPhone in het autodashboard (zie foto).
Apple Maps, gratis bij iPhone, iPad en OS X 10.9 (najaar)
Het navigatieseizoen is begonnen
pwijsneus
0
Beursblik: dalende trend TomTom houdt aan

Merwin Bisseling - 24 juli 2013, 13:21

Break even resultaat voorzien voor tweede kwartaal.
TomTom heeft in het tweede kwartaal opnieuw lagere resultaten geboekt door een structureel dalende vraag naar navigatiekastjes. Dit verwachten analisten, die menen dat de noodzakelijke compensatie uit de andere divisies nog steeds onvoldoende toereikend is.

Analisten mikken voor het tweede kwartaal op een omzetdaling voor TomTom van 12,5 procent op jaarbasis naar 229 miljoen euro. Aan de groepsomzet leverde de consumententak met 128 miljoen euro nog altijd de belangrijkste bijdrage. Dit blijkt uit een consensus die TomTom samenstelde.

Bij een 1 procentpunt hogere marge van 53 procent leverde dit onder de streep een break even resultaat op. Vorig jaar wist TomTom nog een winst te maken van net geen 9 miljoen euro. Rekening houdend met reorganisatiekosten en belastingwijzigingen boekte TomTom een onderliggende nettowinst van 10 miljoen euro.

TomTom herhaalde bij de cijfers over het eerste kwartaal de outlook voor heel 2013. Dit betekent een krimp van de markt voor navigatiekastjes met 15 tot 20 procent op jaarbasis, een omzet van 900 tot 950 miljoen euro en een winst per aandeel van circa 0,20 euro.

Naast de cijfers zullen beleggers uitkijken naar nieuwe aanwijzingen dat TomTom bezig is met een verkoop van activiteiten. CEO en oprichter Harold Goddijn blies overnamespeculatie rond TomTom recentelijk nieuw leven dankzij een interview met NRC Handelsblad.

Analisten menen echter dat het niet zo snel tot een overname komt.

“De vier founders hebben 48 procent en zitten niet te wachten op een overname”, aldus analist Martijn den Drijver van SNS Securities, die in het interview van Goddijn wel leest dat de topman open staat voor meer radicale oplossingen om waarde te creëren voor aandeelhouders.

TomTom opent donderdag voorbeurs de boeken.

Door: ABM Financial News.
Info@abmfn.nl
Hoofdredactie: +31(0)20-737 17 42
Redactie: +31(0)20-262 29 78
[verwijderd]
0
+12% Botman=60% = bijna NIET beursgenoteerd.
De notering heeft geen enkele zin meer, de schulden zijn weg, investeringen uit eigen middelen.
HG moet zijn Love-baby volwassen laten worden: leren lopen, op eigen benen staan, zelf leren eten(jaja Justin) met speelgoed spelen.....

Apple gaat hem niet worden, de signalen zijn er gewoon niet(ik hoop echt dat ik ongelijk heb)
De auto-contracten die begin 2014 gaan lopen, en dus vast volume gaan oplveren moeten de toekomstige cijfers stuwen....
[verwijderd]
0
18.46 Google presenteert nieuw tablet(FD.nl)

Het momentum is pijnlijk maar begrijpbaar, de toepassingen zijn voorspelbaar.
[verwijderd]
0
Apple kan het hem zeker worden. Dan moet echter wel de koers eerst naar €10 om een acceptabel openingsbod van €17-€18 te doen. Voor minder dan de kostprijs van ruwweg €18,-- doen de grootaandeelhouders de kaarten niet weg. Gaat Apple het zelf maken dan is men 3-5 jaar bezig en zal men Google-achtige bedragen moeten uitgeven (€50-€60 omgerekend naar 1 TT-aandeel)


Globaal zie ik 3 scenario's voor TomTom:

scenario 1 (opknippen en kaarten+automotive naar Apple)
Indien Apple de kaarten zou willen overnemen, dan is verrassing met Q2 cijfers c.q. verbeterde outlook ook de meest logische stap om de koers eerst naar €10 te brengen. De tweede stap zou verkoop/verzelfstandiging van een onderdeel (PND of Business Solutions) zijn.
Pas vanaf een koers van €10,-- kan Apple dan een door de markt geaccepteerd bod van +70%-+80% doen. Hierdoor wordt de minimale waarde van de kaarten ontsloten en dat kan ook voor de grootaandeelhouders acceptabel zijn. Die zie ik de kaarten niet voor minder verkopen dan voor de kostprijs van ruwweg €18,--.

scenario 2 (smerige delisting door exit-boeven en hun dirty-bank tegen een prikkie van €6-€7 )
Die kans is bij de huidige onderwaardering nog steeds levensgroot aanwezig. Na Q3 wordt naar mijn idee deze kans kleiner en helemaal na de Q4 cijfers als de nieuwe producten en enkele nieuwe contracten tot ontwikkeling komen. Dat Goddijn nu ook zelf heeft aangegeven dat er sprake is van onderwaardering is een positief signaal. Voegt hij de daad bij het woord en gaat hij het aanpakken voor ALLE aandeelhouders? Ik ben benieuwd.

scenario 3 (autonome ontwikkeling)
Met de vele nieuwe contracten in de 2 snelgroeiende massamarkten van smartphone en connected-car een zeer aantrekkelijke optie. Ook nu de schulden zijn afgebouwd naar nul en er nog een zeer grote markt is te ontginnen (80% inbouw, 84% PND-vervangingsmarkt, emerging markets, sports&fitness, miljarden nieuwe smartphones en vele apps met TomTom-inside etc.etc.).
Wel blijft de vraag of TomTom als kleinste speler van de 3 wereldspelers (Google, Nokia, TomTom) het maximale kan halen uit haar eigen kaarten. De mega-contracten zijn echter zeer veelbelovend.
Ook de nieuwe GO en fitness-lijn gaan hun bijdrage leveren aan de resultaten.
Groot voordeel is dat TomTom van de 3 de enige onafhankelijke wereldspeler is.

Q2 cijfers zeggen nog weinig over succes nieuwe GO en NavKit
De nieuwe GO is een fantastisch product!!!
Het is jammer dat de nieuwe GO pas de laatste week van het kwartaal in de winkelschappen lag. De kost gaat voor de baat (wel introductiekosten in Q2). Q3 zal een betere indicatie geven van de mogelijkheden van dit veelbelovende product.

Desalniettemin zouden de inkomsten uit Apple en andere smartphoneklanten kunnen gaan verrassen en de ebitda boven de verwachting van 31 miljoen brengen.
Het bestaande contract met Google liep af maar dat schijnt ook nog (deels?) door te lopen.

Ook de 18% groei van concurrent Nokia-HERE is een positief teken. Daar groeide vooral Automotive, maar ook PND. De Amerikaanse markt toont iig herstel en ook TomTom pikt hiervan een graantje mee.

Verder is het interessant wat Goddijn gaat doen nu hij recent heeft aangegeven dat het TomTom-aandeel ondergewaardeerd is. Hij hintte in het NCR-interview op verkoop van PND of afsplitsing van Business Solutions (waarde van dit onderdeel is in vergelijking met concurrent Fleetmatics €3,50).
[verwijderd]
0
De aanschafwaarde van de kaarten van €2,9 miljard in 2008 (ruwweg €14 per aandeel) is grotendeels weggepoetst.
Die €14 is echter een schijntje als je kijkt naar de gemiddelde aanschafwaarde van de 3 wereldspelers (Google, Nokia, TomTom); die is ruwweg €32,-- en ook in de afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in onderhoud en uitbreiding. €18 is ongeveer de kostprijs (volgens een recente berekening van TomTom-expert Justin).
Als Apple zelf kaarten moet gaan maken, dan zijn ze 3 tot 5 jaar bezig en een Google-achtige investering van €50-€60 kwijt.
(bedragen omgerekend naar 1 TomTom-aandeel).
[verwijderd]
0
Waarde creeren voor alle aandeelhouders doe je niet met een slechte outlook. Ben benieuwd wat hierover gezegd gaat worden. Moet zeker een zeer positief verhaal zijn.
[verwijderd]
0
Exit waarom blijf je zo overtuigd van dit senario, ik hoop dat je gelijk krijgt en dat ik gigantisch mijn zakken kan vullen
[verwijderd]
0
quote:

pieter1960 schreef op 24 juli 2013 19:47:

Exit waarom blijf je zo overtuigd van dit senario, ik hoop dat je gelijk krijgt en dat ik gigantisch mijn zakken kan vullen
Er zijn 3 scenario's maar voor een smerige delisting tegen een prikkie van €6-€7 door exit-boeven en hun dirty-bank ben ik voorlopig nog heel bang.
Q2 zal geen topkwartaal zijn (nieuwe GO lag pas de laatste week in de winkelschappen)en de huidige koers is zwaar ondergewaardeerd (kaarten minimaal €18,-- waard = kostprijs).
Q3 zal de potentie van de nieuwe producten laten zien en pas na de Q4-cijfers zie ik die exit-kans verdwijnen.

Tegelijkertijd is er een opvallende en disproportioneel grote shortpositie van 6,27%. Zet je dat af tegen de free float van slechts 28% dan is het zelfs bizar groot (22,39% relatieve shortpositie). Een onlogische shortpositie gezien de positieve ontwikkelingen (winstgevend, succesvolle transitie van hardware naar content&services met hogere marges, nieuwe producten en veel nieuwe megacontracten in de explosief groeiende massamarkten van smartphone en connected-car). Markten die pas aan het begin van hun ontwikkeling staan en die de komende periode meer en meer gaan bijdragen. Die groei gaat zeker de komende 5-10 jaar aanhouden.
Tegelijkertijd heeft tijdens de uitbreiding van die AKO-shortpositie Botman via Dasym de TomTom-aandelen van Delta-Lloyd zo'n beetje op de bodemkoers overgenomen. Vreemd want Dasym belegt in niet-beursgenoteerde bedrijven.

[verwijderd]
0
Exit je zal best een punt hebben, maar ik denk toch dat je met exit 6 a 7, in deze huidige situatie in je handen mag knijpen, ondanks het best meer waard is.
Joop Stuiver
2
Morgen wordt een mooie dag! Harold Goddijn praat met steun van meevallende cijfers de koers 8-12% omhoog. 4,40 op de borden morgen! Succes morgen.
[verwijderd]
0
quote:

Joop Stuiver schreef op 24 juli 2013 23:09:

Morgen wordt een mooie dag! Harold Goddijn praat met steun van meevallende cijfers de koers 8-12% omhoog. 4,40 op de borden morgen! Succes morgen.
Lijkt me heerlijk!
jan6307
0
quote:

Joop Stuiver schreef op 24 juli 2013 23:09:

Morgen wordt een mooie dag! Harold Goddijn praat met steun van meevallende cijfers de koers 8-12% omhoog. 4,40 op de borden morgen! Succes morgen.
Blij dat we allebij even veel vertrouwen in TT hebben, succes.

Natuurlijk een AB, daarnaast allemaal een goede nacht.
[verwijderd]
1
Nou mensen dat doen jullie goed, lekker klagen over mensen die een ander mening hebben. Krijg een mail dat ik hier verwijderd ga worden als ik nog iets negatiefs zeg. Dus als jullie me niet meer zien hier weten jullie waar het aan ligt. Waar is dat nou voor nodig [Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen aangepast.]
[verwijderd]
0
quote:

kielekiele schreef op 25 juli 2013 00:12:

Nou mensen dat doen jullie goed, lekker klagen over mensen die een ander mening hebben. Krijg een mail dat ik hier verwijderd ga worden als ik nog iets negatiefs zeg. Dus als jullie me niet meer zien hier weten jullie waar het aan ligt. Waar is dat nou voor nodig, wat een sukkels.
Het zijn trekjes die thuishoren bij een sekte.
Succes.
longshort
0
quote:

Cohen14 schreef op 25 juli 2013 07:28:

Nou kom maar op met de cijfers!

sssssspannend
zo spannend zullen ze wel niet zijn, gewoon weer minder dan......
wilast
0
Amsterdam, 25 July 2013 – TomTom today announced an updated agreement with BlackBerry® to provide real-time traffic information for the maps app on BlackBerry® 10.
440 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13 mei 2024 09:57
Koers 5,520
Verschil -0,030 (-0,54%)
Hoog 5,590
Laag 5,510
Volume 26.812
Volume gemiddeld 274.274
Volume gisteren 204.317

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront