TomTom « Terug naar discussie overzicht

3 redenen om uit TomTom te blijven.

6 Posts
Dutchwax
0
Driekwart van het met de beursgang opgehaalde geld ging naar de aandeelhouders/oprichters: zo'n 343 miljoen euro. 'Slechts' 120 miljoen euro ging het bedrijf in voor het doen van investeringen en overnames.

Het cashen heeft bedrijfsmatig een nadeel. TomTom is kwetsbaar omdat het bedrijfssucces in hoge mate stoelt op één product. Een beter gevulde oorlogskas had TomTom in staat gesteld agressiever op overnamepad te gaan en zich verder in te kopen in de gps-markt.

Het succes van het bedrijf gezien worden als een 'eenmalige kick op een gadget' dat op het juiste moment kwam. Zodra deze vraag bevredigd is, verdwijnt rendement en winstgevendheid.

Nog een detail met wat voor mensen we hier te maken hebben:
De oprichters van TomTom, die samen 343 miljoen euro incasseerden met de beursgang, blijken twintig navigatie-setjes te schenken aan de CliniClowns, ter waarde van enkele duizenden euro's.

[verwijderd]
0
wel een grappig stuk over de beursgang.

TomTom-bestuursvoorzitter Harold Goddijn (45) doet zijn uiterste best er geen spektakel van te maken.

Even later Ribbink: 'Ik heb het nog nooit zo naar mijn zin gehad. Echt waar.'

www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/...
[verwijderd]
0
www.gpsbusinessnews.com/Coulomb-Tech-...

volgens mij was deze al eens geplaatst.
Maar heb dit er even bij gezocht.

Renault is very confident in its prognostic and it spent over 4 milliards euro in the development of the electric cars. Here we have the first result, two series cars which already expect their customers. This Renault Fluence ZE and Renault Kangoo ZE were presented last year under the concept stage, now we have them in their final form.
Renault Fluence ZE will be assembled at the Bursa factory from Turkey and it has the batteries placed behind the back seat. Those are powering a 95 horsepower engine at 11.000 rpm, which provide a torque of 226 Nm. The anatomy is at 160 km, and the maximum speed was limited at 135 km/h. The Renault Kango ZE comes with a 60 horsepower engine and with autonomy of 160 km.

www.automotorblog.com/wp-content/uplo...
www.automotorblog.com/renault-fluence...

logisch gevolg maar toch.
[verwijderd]
2
Dutchwax,

Wat mij altijd weer zo opvalt: de argumenten zijn niet verkeerd, maar wel altijd uit het verleden.
Het gaat altijd over:

- de beursgang (IPO) (2005)
- de dure overname van TeleAtlas (2007)
- dat tomtom maar 1 gadget is (dat was in de begindagen)

Allemaal 'oude' argumenten dus. Als je deze in 2007 had gebruikt om te zeggen "blijf weg uit tomtom" dan zou ik je groot gelijk geven. Er was vroeger alle reden om uit dit aandeel weg te blijven. Beleggen is echter vooruit kijken en niet achteruit kijken.

- De koers is nu 3,60 en geen 17,50 (IPO) of 60 euro (onterechte hype)
- De te dure overname is nu wel bekend, maar ook afgeschreven en verteerd
- TomTom is geen one trick pony meer. Zakelijke segment, mobiele segment en inbouw segment groeien.

Beleggen is vooruitzien. Ik heb niets aan weermannen die als ik natgezeken thuiskom zeggen dat het de hele dag heeft geregend. Ik wil weten wat voor weer het wordt.

Ik geef je een nieuwe kans en dan te zeggen waarom TomTom op dit moment een slechte investering is.

Dus geef dan antwoord op de vraag:
- Waarom het aandeel minder waard is dan de huidige 3,60 (en niet waarom de koersen van vroeger overdreven waren)
- Waarom tomtom niet in staat zal zijn om met diversere inkomstenstromen een solide positie te realiseren.

Alvast bedankt voor je nieuwe bijdrage.
GVteD
0
Ik ben eruit gestapt op het hoogste punt (1jan 2011)had ik er ruim 30000stuks van
nu nog 1160 stuks
150000,euro verlies maar ik geloof er niet meer in
guusje
0
quote:

GertVteDe schreef op 24 juli 2011 15:23:

Ik ben eruit gestapt op het hoogste punt (1jan 2011)had ik er ruim 30000stuks van
nu nog 1160 stuks
150000,euro verlies maar ik geloof er niet meer in

Het is maar goed dat andere beleggers er anders over denken. Zo heb ieder zijn eigen mening.
6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 11:46
Koers 5,600
Verschil +0,020 (+0,36%)
Hoog 5,630
Laag 5,580
Volume 36.421
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 194.814

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront