Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.841 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 ... 239 240 241 242 243 » | Laatste
Deilse Belegger
5
PREMIUM
Hoofdkantoor van Ebusco in Deurne. / Energieopslagsysteem van Ebusco. © Ebusco
Ebusco weer onder loep na ongeval: brandwonden medewerker na explosie
DEURNE/VENRAY - Ebusco moet zich verantwoorden voor een bedrijfsongeval waarbij een medewerker ernstige brandwonden opliep. De busfabrikant met vestigingen in Deurne en Venray kwam eerder al met de Arbeidsinspectie in aanraking.

Peter Scholtes 23-05-24, 08:30 Bron: ED
De hulpdiensten rukten zondag 21 april massaal uit naar de fabriek van Ebusco in Venray. Bij werkzaamheden aan een energieopslagsysteem ontstond een explosie. Een medewerker liep daarbij brandwonden op aan zijn gezicht en handen, melden ingewijden.

Ebusco heeft over het incident alleen intern gecommuniceerd. De Arbeidsinspectie stelt dat de medewerker gewond raakte na een explosie bij het demonteren van een schakelunit van het energieopslagsysteem. Het onderzoek loopt nog naar de oorzaak van het incident en de al dan niet aanwezige veiligheidsmaatregelen.

Ebusco laat in een reactie weten het ongeval ‘te betreuren’. ,,We verlenen volledige medewerking aan het onderzoek van de Arbeidsinspectie. Vanwege het lopende onderzoek en privacyregels geven we geen inhoudelijk commentaar”, zegt een woordvoerder.

Nieuwsbrief

Ja, ik wil elke dag een nieuwsbrief ontvangen met de belangrijkste online artikelen van 11 kranten.
Newsletter icon
Jouw e-mailadres
Onderdelen stilgelegd
De Arbeidsinspectie doet evenmin uitspraken over de aard van de verwondingen en de huidige situatie van het slachtoffer. De man is na het ongeval naar een ziekenhuis vervoerd.

De inspectie zegt verder direct onderdelen van het bedrijf te hebben ‘stilgelegd om meer ongevallen te voorkomen’. Volgens Ebusco heeft dat alleen betrekking op werkzaamheden aan het energieopslagsysteem. ,,De bussenproductie gaat volledig door.”

Omdat het ongeval geen materiële gevolgen heeft voor de verwachte resultaten van Ebusco zoals het beursgenoteerde bedrijf die aan beleggers heeft gemeld, heeft het volgens de woordvoerder geen bericht naar buiten gebracht.

Eerder boetes opgelegd
De Arbeidsinspectie is twee keer eerder bij Ebusco over de vloer geweest na een bedrijfsongeval. In 2016 legde het daarvoor een boete op van 5400 euro. Een ongeval in 2022 leidde tot een boete van 8400 euro. Ebusco bevestigt dat. Een van de ongevallen had volgens het bedrijf te maken met het vervoer van banden waarbij een band losraakte.

Wanneer het onderzoek naar het recente ongeval wordt afgerond, is niet bekend. Het bedrijf dient een werkgeversrapportage en een verbeterplan op te stellen. De Arbeidsinspectie beoordeelt vervolgens deze stukken. Afhankelijk daarvan kan de zaak worden afgesloten of doet de inspecteur verder onderzoek naar het ongeval. Als sprake is van overtreding van wettelijke regels dan kan een boete worden opgelegd.
Hans2021
0
quote:

grootzeil schreef op 24 mei 2024 09:23:

Shorters gaan, maar niet voluit.
Je bent bijna de enige hier. Iedereen begint het op te geven met dit aandeel ; behalve de shorters dan haha.
Marcel H.
0
quote:

Hans2021 schreef op 24 mei 2024 10:02:

[...]

Je bent bijna de enige hier. Iedereen begint het op te geven met dit aandeel ; behalve de shorters dan haha.
Opgeven??? De kans is groot dat er stilletjes wordt gewerkt aan een overnamebod.
Jan en Jannn gaan er zeker voor! VDL is afgehaakt en heeft gekozen voor VanHool.
De hele toko is voor een redelijk bedrag te koop.
Hubhup
0
Personeelstekorten, gebrek aan materialen en exorbitant hoge energieprijzen. De Nederlandse industrie zit in de hoek waar de klappen vallen. Zowel de omzet als de winstgevendheid gaat hard onderuit en het aantal faillissementen neemt toe. Ondertussen verbetert de productiviteit nauwelijks.
Blik dekkende afbijt
0
Ik had vannacht heel erg vreemd gedroomd.
Ik droomde dat Vinvast Ebusco gaat overnemen.
Vinvast heeft een afdeling van elektrische bussen.
StoplossBurner
6
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 24 mei 2024 13:00:

Ik had vannacht heel erg vreemd gedroomd.
Ik droomde dat Vinvast Ebusco gaat overnemen.
Vinvast heeft een afdeling van elektrische bussen.
Ik had vannacht ook vreemd gedroomd. Namelijk dat leden als grootzeil, blik dekkende afbijt, Diegy, Happy, LucasD, Drs P, Pico Bello, GroeneGuru etc. met een nuttige bijdrage op dit forum zouden komen. Maar zoals zo vaak; de meeste dromen zijn bedrog.
pico bello
1
quote:

StoplossBurner schreef op 24 mei 2024 13:23:

[...]

Ik had vannacht ook vreemd gedroomd. Namelijk dat leden als grootzeil, blik dekkende afbijt, Diegy, Happy, LucasD, Drs P, Pico Bello, GroeneGuru etc. met een nuttige bijdrage op dit forum zouden komen. Maar zoals zo vaak; de meeste dromen zijn bedrog.
het zit je nog al hoog maar geweldige deze inhoudelijke informatie ,dank je wel
Daniel1981
0
Vandaag op Linkedin: Hoogbezoek aan de Fabriek in Frankrijk.
Als je door de foto's bladert valt op hoe schoon en leeg de fabriek is.....wat positief is! Er stond een bus in de hal, zouden ze er daan nu ook eentje in elkaar geknutelselt hebben dan?
Marcel H.
0
Topweek voor Happy, VIVORYON 164.41% +.,
flutweek voor Ebusco (5.32%-) en Fastned (6.67% -).
En de productie in Rouen is ogenschijnlijk eindelijk gestart.
pipsi
5
Ebusco heeft vandaag haar productielocatie voor het Ebusco 3.0 model in Cléon, Frankrijk, gepresenteerd aan lokale en regionale politici en de pers. Jean-Benoît Albertini, prefect van de regio Normandië, Hervé Morin, president van de regio Normandië, Nicolas Mayer-Rossignol, burgemeester van Rouen en president van de metropool Rouen Normandië, evenals Frederic Marche, burgemeester van Cléon, namen achtereenvolgens het woord om hun betrokkenheid bij dit project en de ontwikkeling van synergieën met lokale partners te bevestigen.

De vestiging in Cléon, die sinds eind 2023 operationeel is, is een belangrijke stap in de groeistrategie van Ebusco. Tijdens het evenement benadrukten Peter Bijvelds, oprichter en co-CEO van Ebusco, evenals de Nicolas Mayer-Rossignol, burgemeester van Rouen en president van de metropool Rouen Normandië, de sterke samenwerking tussen Ebusco en de regio.

Peter Bijvelds, oprichter en co-CEO van Ebusco: "Onze vestiging in Cléon is een belangrijke mijlpaal voor Ebusco, die onze toewijding aan zowel de Franse als de Zuid-Europese markt aantoont. We zijn erg trots om samen te werken met de regio Metropolis om de toekomst van elektrisch vervoer vooruit te helpen." Samen met ons toegewijde team in Frankrijk kijk ik ernaar uit om verder bij te dragen aan de groei en het succes van Ebusco."

+ video in linkje

www.linkedin.com/feed/update/urn:li:a...
Daniel1981
2
De Zuid Europese markt? De orders lopen er nog niet binnen. Met een persbericht naar buiten komen dat je bent opgenomen in het Italiaanse boekje waarmee er snel en makkelijk besteld kan worden, maar een jaar later nog steeds geen order hebben binnengehaald. Frankrijk idem.....afgezien van de gemeente Rouen waar ze zijn gevestigd is er nog helemaal niets binnengehaald.
Peter Bijlevelds is een complete clown...... er zijn 45 bussen in een kwartaal gemaakt.....en hij heeft het over toewijding aan de Zuid Europese markt
gam gam
0
Fender bass
1
quote:

gam gam schreef op 25 mei 2024 15:21:

Ook al een bedrijf dat (indirect) op subsidie draait. Waar blijft dat geld.
Tja, werkgelegenheid is een groot goed. En OV zou waarschijnlijk niet werken op puur commerciële basis.
De maatregelen om ASML in Veldhoven te houden zou je ook subsidie kunnen noemen.
Daar heb ik ook geen moeite mee, ik profiteer mee als (indirect) aandeelhouder.
Via iShares MSCI Global Semiconductors UCITS ETF.

Om de discussie breed te trekken, waarom hoge importtarieven op staatsgesubsidieerde Chinese EV's?
Terwijl dit gewoon hetzelfde is.
Marcel H.
0
quote:

gam gam schreef op 25 mei 2024 15:21:

Ook al een bedrijf dat (indirect) op subsidie draait. Waar blijft dat geld.
Ebusco ook al een bedrijf dat (indirect) op subsidie draait?
Uit welke subsidiepot komt dat geld?
Marcel H.
0
Subsidie?

Bijvelds ging van start met dit bedrijf in 2010.
Na 10 jaar bleek dat ontwikkeling van het bedrijf
veel meer ging kosten dan hij had begroot.
Daarom besloot hij de ondernemingsvorm te wijzigen
en een naamloze vennootschap op te richten.
Doel: Vreemd kapitaal ophalen.
Bijvelds wist zijn zaken goed te verkopen.
Belangstellenden konden voor ca. 25 euro per aandeel
deelnemen in een onderneming met een gouden toekomst!!

Geen subsidie. Inbreng eigen geld door grote en kleine beleggers,
stot
0
Iemand een idee hoe ze aan 325 miljoen omzet komen .

400 bussen 3.0’a 750.000 is 300 miljoen
En 25 miljoen overige omzet

Maar 400 gaan ze niet halen dit jaar en het zijn zeker
Geen 18
Meter 3.0 bussen allemaal ?
Marcel H.
0
Jurgen Jongma (financieel manager) heeft het op 14 mei jl. uitgelegd.
Hij heeft ook niet beloofd dat totaal 400 bussen geassembleerd door Ebusco
en door China en Portugal geleverd kunnen worden.

Dus ook de genoemde omzet is een verwachting..
StoplossBurner
0
quote:

stot schreef op 26 mei 2024 00:10:

Iemand een idee hoe ze aan 325 miljoen omzet komen .

400 bussen 3.0’a 750.000 is 300 miljoen
En 25 miljoen overige omzet

Maar 400 gaan ze niet halen dit jaar en het zijn zeker
Geen 18
Meter 3.0 bussen allemaal ?
Omdat die omzet gebaseerd is op 500 a 550 geleverde bussen in 2024 van een mengeling van allerlei bussoorten (12m, 13.5m en 18m, 2.2 en 3.0). Die omzet moeten ze ook draaien om niet door de financiële hoeven te zakken. We kunnen eigenlijk wel gaan speculeren hoe Ebusco nog kapitaal denkt op te gaan halen, want dit aantal gaan ze niet redden reëel gezien. Wat gaat er gebeuren als er een niet betaalde leverancier faillissement aan gaat vragen? Hoe verwachten jullie dat Ebusco geld gaat ophalen of zijn de mogelijkheden nu wel uitgeput? Leningen lijkt mij vrijwel onmogelijk aangezien er geen verbetering zichtbaar is, converteerbare obligaties hebben we ook gehad. Blijft misschien over dat grootaandeelhouders nog een partij weten te interesseren om voor een spotprijs hun aandeel (gedeeltelijk) van de hand te doen.
grootzeil
0
Shorters knijpen zachtjes in de remmen, want “een goede shorter heeft aan een half procent genoeg”.
4.841 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 ... 239 240 241 242 243 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 jun 2024 17:35
Koers 2,460
Verschil -0,172 (-6,53%)
Hoog 2,632
Laag 2,460
Volume 421.830
Volume gemiddeld 324.612
Volume gisteren 208.622

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront