TomTom « Terug naar discussie overzicht

April 2024, TomTom kijkt vooruit maar ook terug

636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
pwijsneus
1
quote:

win some... schreef op 22 april 2024 23:24:

[...]

Het kan best zo zijn dat Uber nog wel iets van TT afneemt, net zoals Apple nog wel iets van TT afneemt. Maar Uber is wel als klant van de website verdwenen, wat betekent dat er toch wel iets fundamenteel is veranderd. Anders haal je zo'n bedrijf niet van je website af. Vergelijk ook de CTO die van de website verdween. Dat was eerst ook niet helemaal duidelijk, totdat een bericht in de media duidelijk maakte dat hij ergens anders CTO was geworden.

Ik citeer ook even uit een interview van begin dit jaar met Mike Nefkens, de nieuwe CEO van HERE:

Earlier this month, Uber chose HERE maps to drive its mapping and geolocation functionalities, and improve pick-up and drop-off locations.

“It’s a sign we’re winning both with OEMs and ride-sharing companies,” Nefkens says.


www.financialexpress.com/business/exp...

Ook een citaat uit hetzelfde interview:

When it comes to autonomous driving, ADAS or ISA maps, we are years ahead of anybody else.


Dit is toch ook wel in tegenspraak met de herhaalde bewering van TT coryfeeén dat TT technologisch gezien zo'n drie jaar voorsprong heeft. Wie heeft er gelijk? Is er sprake van Amerikaanse bluf of Amsterdamse bluf?
8 van de 10 grote autobouwers heeft als het om ISA gaat gekozen voor HERE.

Amsterdamse bluf is het niet, het lijkt meer op ' gewoon doorlopen, hier valt niets te zien'.

Geloof dat op een koers van rond de ~€ 4,38 de free float met de opbrengst van de telematics sale uitgekocht kan worden met een normale premie.

Timing is alles...
Wereldbelegger
0
TomTom is goed bezig in China......

Auto China 2024
Date and time
Thursday, April 25 – Saturday, May 4
9:00am - 5:00pm
Location
China International Exhibition Center New Venue (Tianzhu, Beijing)

The automotive industry is evolving fast. 2024 Beijing International Automotive Exhibition is where top innovators come together to drive progress. The 2024 theme of “New Era, New Cars” sets the stage for TomTom to showcase its suite of future-ready mapping and location technologies.

With 30+ years of experience, 50+ automotive customers and leading global solutions for full-stack digital cockpits, traffic, EV, ADAS and more, TomTom is the right partner for carmakers looking to grow across continents. Come meet us in person, get a demo and discover what you can do with TomTom.

TomTom Orbis Maps
Get an exclusive look at TomTom Orbis Maps, where we combine the richness of open and proprietary data to power maps for use cases now and in the future. Experience how TomTom’s tools and dedicated developer environment make it easy and effortless for you to build with our maps.

TomTom Traffic
Companies stay ahead by knowing what’s ahead. Discover how our Traffic data and services help you shape better driver experiences, fleet scheduling, ride hailing and more.

TomTom EV Services
Electric vehicles (EVs) may have entered the mainstream but worries about range and charging remain. Find out how we address those concerns with our full suite of EV services, and create an enjoyable electric driving experience, inside and outside the car.

TomTom Digital Cockpit
Elevate every drive with our AI-powered digital cockpit platform. Transform in-vehicle infotainment with conversational AI and enhance the user experience with location-centric tech. See how we help developers and designers build a seamless, stylish connected car experience, all while cutting costs and time-to-market.

TomTom Developer Experience
Save time and costs when you build with TomTom. Get a glimpse of the tools, processes and documentation that create a fast, easy and reliable developer experience in our B2B ecosystem.

www.tomtom.com/events/trade-show/auto...
aextracker
1
quote:

hegveld2023 schreef op 22 april 2024 13:21:

Het beste is van de beurs halen
Mee eens.
Sinds 2014 valt de koers wederkerend terug naar een niveau van euro 5.20 - 5.50.
De diversifikatie strategie (remember Tom Tom watches etc) faliekant mislukt.
De "one trick [pony show" van navigatie blijft veel te afhankelijk van automotive.

Ontbreken van zicht op significante groei, afhankelijkheids reduktie van automotive , voortdurende behoefte om te investeren in technologie , beperkt verdienmodel (8 van de laatste 10 jaar geen winst kunnen maken) en het ontbreken van een dividend stroom maakt het i.m.o. een onaantrekkelijk aandeel om in belegd te zijn.

Leuk speeltje voor Dhr. & Mw.. Goddijn, die de aandeelhouders door de jaren heen "in de gordijnen joeg".
tatje
1
Apple faseert uit en dat werd niet gezegd in 2022.

Ik denk, dat men dacht dat Enterprise via Orbis eerder zou groeien en de Apple uitfasering niet zichtbaar zou worden.

Weer commercieel nieuws.

23 Apr 2024
TomTom and CACI collaborate on geomarketing solutions
TomTom announces a deepening of its collaboration with CACI, a geomarketing solutions provider. CACI will use TomTom’s location technology in its new software-as-a-service solution, InSite Anywhere.

Viel mij ook op hetgeen harrysnel heeft gepost.

Een artikel bij Teslin tav de AVA, draait misschien om het woord stemverklaring.
tatje
0
is de AVA bewust nog niet gepost.

De AVA is in de nederlandse taal.

Middagje moet het toch klaar zijn.

Moet iemand zijn goedkeuring geven of bewust :-)
Vive tu vida positivamente
0
Als beursgenoteerd bedrijf moet je toch alles in het werk stellen om naast je optimale bedrijfsvoering ook optimale aandeelhouderswaarde te creëren! Niet alleen voor de inner circle maar voor iedere aandeelhouder!

De manier waarop TomTom communiceert ( nooit financiële details geven bij nieuwe deals of samenwerkingsverbanden) is not done en zou aangepakt moeten worden. Bij beleggen gaat het om financiële toekomstige winstgevendheid en opportunities en niet alleen om namen.

Zou goed zijn als TomTom nu op dit absurd lage koersniveau flink op eerste lijn gaat inkopen en koersopdrijvend te werk gaat ipv zelf bia 2e lijn koste wat kost zo laag mogelijk aandelen inkoopt voor eigen gewin!

Het is mijn inziens zo doorzichtig wat men nu doet dat je het bijna normaal gaat vinden!

Wie of wat gaat het tij keren?!
Vive tu vida positivamente
4
Vorige week stonden we €2,00 hoger.
Cijfers waren iets minder dan verwacht doch niet schokkend en outlook gehandhaafd.
Waarom dan ruim 27% dalen in 4 handelsdagen?!
Dit is absoluut ongeloofwaardig en vraagt om nader onderzoek!
VeniVidiMerui
0
Bestaat de samenwerking met NVidia eigenlijk nog, weet iemand dat?
Laatste bericht dat ik kan vinden is uit 2021.
ketchup
6
dank voor je post Harry
denk ook dit is gewoon voorsorteren op een exit - de enorme verkoopdruk na cijferdag en sindsdien met echt goede volumes naar beneden heeft het aandeel technisch een nekschot gegeven

het hele inkoopprogramma en het inkopen voor bonusaandelen is allemaal uiteindelijk om de werkelijke free-float zo krap mogelijk te maken , het aantal aandelen straks bij verdere reductie bij schrappen maakt dat de mensen die 'echt' uitgekocht moeten worden makkelijk te financieren is

dit is dus wat dat betreft goed nieuws dat het aandeel onder druk staat, dit bevordert 3 dingen .. wij als kleinere beleggers kunnen laag inkopen om te middellen ; het programma kan meer inkopen voor het gereserveerde bedrag , en het verkoren volk kan straks bij een exit een forse premie betalen vanwege het beperkte aantal dat uitgekocht moet worden en de lage koers

hoe pijnlijk ook dat we nu weer onder in de 5 noteren , des te beter voor hen die nu bereid zijn hun positie uit te breiden

één ding is zeker, dit is een rampzalig aandeel en met de set-up van groot aandeelhouders , die de toko sturen ... een beursnotering onwaardig
ben tevreden met 9 -10 euro voor een exit bij een koers rond de 6 euro

hoop dat het ergens tegen einde jaar / begin volgend jaar einde oefening is
Wereldbelegger
0
APRIL 17, 2024 / 12:00PM, TOM2.AS - Q1 2024 TomTom NV Earnings Call

C O R P O R A T E P A R T I C I P A N T S
Harold Goddijn TomTom NV - Chief Executive Officer, Member of the Management Board
Taco Titulaer TomTom NV - Chief Financial Officer, Member of the Management Board
Freek Borst TomTom NV - Investor Relations

C O N F E R E N C E C A L L P A R T I C I P A N T S
Andrew Hayman Independent Minds Ltd. - Analyst
Wim Gille ABN AMRO - ODDO BHF B.V. - Analyst
Marc Hesselink ING Financial Markets (Netherlands) - Analyst
Nikos Kolokotronis Van Lanschot Kempen N.V. - Analyst
Maarten Verbeek The Idea-Driven Equities Analyses Company - Analys

corporate.tomtom.com/static-files/e48...
hvasd2
0
ING was duidelijk niet happy met deze conference. Nog een mazzel dat het houden is gebleven. Niks is tastbaar qua nieuwe klanten bij TT en de oude vertrekken.
Zie die oude steun op 5,15 nog wel getest worden binnenkort.
Koos99
0
Op de CMD was nog wel sprake van een ‘zwart’ autootje, een niet nader genoemde nieuwe klant. Die nieuwe klant moet nog steeds onthuld worden
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Koos99 schreef op 23 april 2024 11:51:

Op de CMD was nog wel sprake van een ‘zwart’ autootje, een niet nader genoemde nieuwe klant. Die nieuwe klant moet nog steeds onthuld worden
Wederom mist cq onduidelijkheid!
Ik weet dat ze bij TomTom meelezen.
Vraag aan management van TomTom: “ Hoe lang denken jullie nog op deze manier door te kunnen gaan met deze totaal niet transparante manier van communiceren en het niet opbouwen van aandeelhouderswaarde voor de reguliere beleggers”?!
Meryntje
0
quote:

ketchup schreef op 23 april 2024 11:09:

dank voor je post Harry
denk ook dit is gewoon voorsorteren op een exit - de enorme verkoopdruk na cijferdag en sindsdien met echt goede volumes naar beneden heeft het aandeel technisch een nekschot gegeven

het hele inkoopprogramma en het inkopen voor bonusaandelen is allemaal uiteindelijk om de werkelijke free-float zo krap mogelijk te maken , het aantal aandelen straks bij verdere reductie bij schrappen maakt dat de mensen die 'echt' uitgekocht moeten worden makkelijk te financieren is

dit is dus wat dat betreft goed nieuws dat het aandeel onder druk staat, dit bevordert 3 dingen .. wij als kleinere beleggers kunnen laag inkopen om te middellen ; het programma kan meer inkopen voor het gereserveerde bedrag , en het verkoren volk kan straks bij een exit een forse premie betalen vanwege het beperkte aantal dat uitgekocht moet worden en de lage koers

hoe pijnlijk ook dat we nu weer onder in de 5 noteren , des te beter voor hen die nu bereid zijn hun positie uit te breiden

één ding is zeker, dit is een rampzalig aandeel en met de set-up van groot aandeelhouders , die de toko sturen ... een beursnotering onwaardig
ben tevreden met 9 -10 euro voor een exit bij een koers rond de 6 euro

hoop dat het ergens tegen einde jaar / begin volgend jaar einde oefening is
Ik weet niet meer wie het een aantal jaren geleden zei dat wilden ze zijn stukken, ze hem
moesten uitroken. Mij zullen ze ook moeten uitroken!

GuS
JustRevisited
0
quote:

win some... schreef op 22 april 2024 17:03:

[...]

Ik kan me de twijfels van de ING-analist wel voorstellen. Tijdens de CMD 2022 gaf TT aan dat men vanaf Q3 2023 weer groei van Enterprise verwachtte. Dat is inmiddels verschoven naar Q3 2024, een jaar vertraging. Het woord vertraging is het afgelopen jaar nooit genoemd door TT. Tijdens de Q3 cc werd er specifiek naar gevraagd door een analist en toen zei men nog: 'no change in expectations'. Een dergelijke gang van zaken bevordert niet bepaald het vertrouwen in de uitgesproken verwachtingen.
Ja en er wordt niet eens over gesproken alsof het uitmaakt. Dit bedoel ik met laissez faire houding die ik bij Goddijn & Co bemerk.
Vive tu vida positivamente
0
Een kleine tegenvaller schreef men vorige week!

Gevolg een daling van 25%, dit rijmt toch echt niet!
Waar blijft het herstel ????

Kleine tegenvaller bij cijfers TomTom

Bericht delen via:

LinkedIn
Facebook
Twitter
WhatsApp
Kopieer link
Door ABM Financial News op woensdag 17 april 2024
Views: 3.820
Kleine tegenvaller bij cijfers TomTom
Beeld: TomTom
(ABM FN-Dow Jones) TomTom is in het eerste kwartaal net in de rode cijfers uitgekomen, maar het verlies was wel kleiner dan vorig kwartaal. Dit bleek woensdagochtend uit cijfers van de Amsterdamse navigatiespecialist.

Op een omzet van 139,3 miljoen euro boekte TomTom een nettoresultaat van 4,9 miljoen euro negatief. Aan deze omzet droeg Location Technology 118,6 miljoen euro bij en de consumententak 20,7 miljoen euro.

- Advertentie -

De analisten die hun taxaties indienden voor de bedrijfsconsensus, rekenden gemiddeld op een kwartaalomzet van 144 miljoen euro, waaraan het onderdeel Location Technology 123 miljoen euro zou bijdragen. De consumententak was afgelopen kwartaal volgens de analisten goed voor 20 miljoen euro omzet. Verder rekenden de analisten op een nettoverlies van 1 miljoen euro.

In het vierde kwartaal van 2023 boekte TomTom een omzet van 143,4 miljoen euro met onder de streep een verlies van 11,6 miljoen euro.

TomTom meldde woensdag verder een vrije kasstroom van 9,4 miljoen euro negatief. Analisten schatten deze op 8 miljoen euro negatief.

Eind maart had TomTom een kaspositie van 284 miljoen euro. Dat zou volgens de analisten 287 miljoen euro zijn geweest.

Verwachtingen

De omzet komt dit jaar volgens TomTom uit tussen de 570 en 610 miljoen euro. Daaraan zal Location Technology 490 tot 520 miljoen euro bijdragen. De navigatiespecialist rekent voor dit jaar verder op een rendement aan vrije kasstroom van meer dan 5 procent.

De analisten mikken op een omzet van 591 miljoen euro, en net als TomTom op een rendement van 5 procent.

TomTom herhaalde woensdag de doelstelling om in 2025 een omzet van 600 miljoen euro met Location Technology te realiseren. De vrije kasstroom zou dan op 10 procent van de groepsomzet uitkomen.

Analisten rekenen gemiddeld op een groepsomzet van 647 miljoen euro in 2025, met een bijdrage van locatietechnologie van 572 miljoen euro. Het rendement aan vrije kasstroom zal volgens hen uitkomen op 7 procent.
Wereldbelegger
0
Compleet overschakelen op elektrische auto’s in 2035 is voor EU totaal onhaalbaar, zegt de Europese Rekenkamer

Het plan van de EU om in 2035 compleet over te schakelen op elektrische auto’s heeft dringend meer aandacht nodig. Dat stelt de Europese Rekenkamer, die vreest dat de EU zichzelf of zijn burgers uit de markt prijst.

De Europese Rekenkamer schreef de afgelopen jaren veel rapporten over de EU-ambitie om volledig over te schakelen op elektrische auto’s. Vanaf 2035, is nu afgesproken, moet er een einde komen aan de productie van auto’s met een verbrandingsmotor. Voor benzine-auto’s komen dan elektrische auto’s in de plaats, maar volgens de Europese Rekenkamer kleven aan dat plan nogal wat nadelen.

De Rekenkamer waarschuwde maandag dat de EU met haar ambities mogelijk haar industriële soevereiniteit op het spel zet. Dat bleek niet uit een nieuw onderzoek, maar uit de opeenstapeling van onderzoeken die al eerder zijn uitgevoerd. Die geven bij elkaar een nogal somber beeld van hoe de ambities van de EU verder lijken te reiken dan de mogelijkheden die er zijn.

Zo was het plan om eerst de uitstoot van benzine-auto’s te verminderen, totdat het hele Europese wagenpark op batterijen rijdt. Maar in de afgelopen twaalf jaar is de uitstoot van auto’s niet gedaald. Motoren werden wel efficiënter, maar tegelijk werden auto’s groter en zwaarder, waardoor de besparing teniet werd gedaan. Plug-in-hybride auto’s, die gezien werden als een tussenstap op weg naar compleet elektrische auto’s, blijken bovendien in het echte leven 250 procent meer uit te stoten dan in de testsituatie.

www.trouw.nl/buitenland/compleet-over...
636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 303.241
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront