Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.205 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 ... 207 208 209 210 211 » | Laatste
Daniel1981
0
Het verontrustende is: Als er bussen worden afgeleverd, is dat via Linkedin of internet meestal wel bekend geworden.

Afgezien van wat 2.2 bussen in Barcelona en wat 2.2 bussen aan Schleswig, ben ik helemaal niets tegengekomen,

Wat aansluit bij de verwachting van Ebusco: het zwaartepunt komt in H2, en wat aansluit bij de schoonzoon die weinig tot niets te doen heeft
Marcel H.
0
quote:

Daniel1981 schreef op 14 april 2024 11:53:

Het verontrustende is: Als er bussen worden afgeleverd, is dat via Linkedin of internet meestal wel bekend geworden.

Afgezien van wat 2.2 bussen in Barcelona en wat 2.2 bussen aan Schleswig, ben ik helemaal niets tegengekomen,

Wat aansluit bij de verwachting van Ebusco: het zwaartepunt komt in H2, en wat aansluit bij de schoonzoon die weinig tot niets te doen heeft
De verwachtingen bij Ebusco zijn inmiddels voldoende bekend, VDL spreekt
ook verwachtingen uit, Van Hool sprak ook verwachtingen uit.

De schoonzoon in kwestie is werkzaam bij Ebusco sinds de
aanvangsdatum.
Er werden steeds nieuwe werknemers aangenomen.
En steeds meer medewerkers zaten op een bankje te wachten.

VDL verwacht dat 2024 een heel moeilijk jaar zal worden en
dat enkele bedrijven het hoofd niet bonen water zullen houden.
Van Hool was de 1e.

VDL heeft een bussenfabriek in Roeselare opgezet met
als doel op enig moment 800 bussen per jaar
te kunnen afleveren.

Alles is gebaseerd op verwachtingen.
odA neD gaaH
1
quote:

Marcel H. schreef op 14 april 2024 12:33:

[...]

De verwachtingen bij Ebusco zijn inmiddels voldoende bekend, VDL spreekt
ook verwachtingen uit, Van Hool sprak ook verwachtingen uit.

De schoonzoon in kwestie is werkzaam bij Ebusco sinds de
aanvangsdatum.
Er werden steeds nieuwe werknemers aangenomen.
En steeds meer medewerkers zaten op een bankje te wachten.

VDL verwacht dat 2024 een heel moeilijk jaar zal worden en
dat enkele bedrijven het hoofd niet bonen water zullen houden.
Van Hool was de 1e.

VDL heeft een bussenfabriek in Roeselare opgezet met
als doel op enig moment 800 bussen per jaar
te kunnen afleveren.

Alles is gebaseerd op verwachtingen.
Had de schoonzoon in kwestie nog nieuws over het contact tussen
Deilse belegger en Ebusco.
Marcel H.
2
quote:

odA neD gaaH schreef op 14 april 2024 15:36:

[...]
Had de schoonzoon in kwestie nog nieuws over het contact tussen
Deilse belegger en Ebusco.
De Deilse Belegger had contact op het hoogste niveau bij Ebusco.
Over de inhoud mocht hij geen mededelingen doen.
odA neD gaaH
0
quote:

odA neD gaaH schreef op 7 april 2024 11:08:

[...]
Een paar dagen geduld, dan doorbreken we de ATL ( 2,800) van 15 maart.
stot
0
Paar
Minuten geduld bedoel je en we doorbreken de 2,70 .

En tot 14-5 hoeven we geen enkel positief nieuws te verwachten .

Sterker nog de nadruk ligt niet op orders binnenhalen maar eerst proberen te maken waar er orders voor zijn om
Niet nog meer boetes te krijgen.

Zou de situatie in het midden oosten
De levering vanuit China naar Nederland van de bussen verder vertragen of kwamen de bussen deze kant al op via de omweg om zuid Afrika heen ivm de houti aanvallen op schepen ?
florida7
1
In gestaag tempo op weg naar pennystock niveau. De laatste emissie van 5 miljoen is al voor bijna de helft verdampt.
stot
0
Ongekend de snelheid waarmee dit fonds helaas ten onder gaat .eind november nog 7,20 nu 2,60 en een beetje maar
Terwijl ik het schrijf kan het alweer lager zijn .

Wat is er aan de hand ?

Het zou goed zijn als er iets van een reactie kwam vanuit ebusco .

Zijn alweer 3 weken verder sinds de dramatische jaarcijfers .

Geef in ieder geval een update hoeveel bussen er zijn uitgeleverd iedere maand als er geen orders binnenkomen .

En hoeveel bussen er
Nog
In werkvoorraad zijn iedere maand .
Jokeltje
0
Ebusco heeft dit jaar 49 bussen verkocht. Geextrapoleerd over het jaar 2024, betekent dat 150 bussen op jaarbasis. Is dat niet heel weinig in vergelijking met de doelen die Ebusco zelf gesteld heeft ? Is dat uberhaupt leefbaar ? Het ziet er dan ook naar uit dat men ofwel de zaak zal moeten stopzetten ofwel op zoek zal moeten naar nieuw kapitaal (vraag is echter waar men dat nog zal vinden na de belabberde prestatie en communicatie van de voorbije drie jaar).
stot
1
49 in 3 maanden is nog geen 200 op jaarbasis .maar ze zeggen zelf dat de prioriteit op dit moment niet ligt
Bij nieuwe orders maar eerst de bijna 1800 die ze
Nog moeten maken . Dit is werk tot in 2025 .
Maar ik zou zeggen 2025 is nog maar een maand of 9 , dus zoveel werkvoorraad is dat niet als de productie wel gaat lopen in de tweede helft van 2024
Hans2021
0
quote:

Jokeltje schreef op 15 april 2024 10:33:

Ebusco heeft dit jaar 49 bussen verkocht. Geextrapoleerd over het jaar 2024, betekent dat 150 bussen op jaarbasis. Is dat niet heel weinig in vergelijking met de doelen die Ebusco zelf gesteld heeft ? Is dat uberhaupt leefbaar ? Het ziet er dan ook naar uit dat men ofwel de zaak zal moeten stopzetten ofwel op zoek zal moeten naar nieuw kapitaal (vraag is echter waar men dat nog zal vinden na de belabberde prestatie en communicatie van de voorbije drie jaar).
In de beursprospectus hadden ze het over 3.000 bussen per jaar. Het is duidelijk dat dit "bedrijf" een volledig verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven, teneinde zoveel mogelijk geld binnen te harken. Je kan het uiteraard geen oplichting noemen.
Jokeltje
0
quote:

Hans2021 schreef op 15 april 2024 10:46:

[...]

In de beursprospectus hadden ze het over 3.000 bussen per jaar. Het is duidelijk dat dit "bedrijf" een volledig verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven, teneinde zoveel mogelijk geld binnen te harken. Je kan het uiteraard geen oplichting noemen.
Tenzij je weet of had moeten weten dat de gestelde doelstelling eigenlijk niet realistisch is. Maar ik heb ook vragen bij het gebrek aan duidelijkheid en transparantie over de stand van zaken, en bij de raad van commissarissen. Zij zien toch ook wat er de voorbije drie jaar (niet) gebeurd is en (niet) gecommuniceerd werd. Of niet ?
Blik dekkende afbijt
0
stot
0
Die 3000 hebben ze allang laten varen omdat de ambitie is teruggebracht voorlopig naar Europa en
Niet naar Amerika Australië etc. Wat logisch is voor nu . Want als je
De klanten in Europa al niet kan bedienen heeft dat geen zin.

In Europa zijn met de transitie tot 2030 ongeveer 23000 stad en streek bussen te bouwen per jaar .
Als ebusco er 1000 van zou bouwen . Marktaandeel 5 procent ongeveer dan zit je op 500.000.000 omzet ongeveer .
Laten ze dat eerst maar gaan halen .

Dat het zwaartepunt in de 2 e helft ligt
Snap ik niet helemaal want volgens
Mij begin je al met 25 tot 40 miljoen omzet die doorgeschoven is van 2023 .

Dus die heb je al te pakken . Als je dan zelf 110 miljoen binnenhaalt door het maken van
Bussen etc zit
Je
Al op 150 .

Dan hoef je in de tweede helft nog maar 175 erbij .

Mochten ze op 100 milj komen in het
Eerste half jaar betekent dit eigenlijk maar 60 milj omzet en dan
Kan je inderdaad je vraagtekens zetten bij het totaal van
Minimaal 325 dit
Jaar .
stot
0
Bij 3000 bussen hoorde
De
Max koers van
31
Euro

Bij 1000 bussen een koers van rond de 6 als alles gaat lopen en er vertrouwen komt dat die
Ieder jaar gebouwd
Kunnen worden en er nieuwe orders voor
Terugkomen
Van
Ten minste 1000 bussen
Per
Jaar
4.205 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 ... 207 208 209 210 211 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 2,818
Verschil -0,164 (-5,50%)
Hoog 3,056
Laag 2,800
Volume 301.781
Volume gemiddeld 343.150
Volume gisteren 271.316

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront