TomTom « Terug naar discussie overzicht

Maart 2024 roert zijn staart, wat brengt TomTom naar grote hoogte

354 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 | Laatste
Wereldbelegger
0
they help make it a better place.......

WEBINAR March 28, 2024 at 10am EST/4pm CET
Mapping a better world with YouthMappers

Maps don’t just help us to find our way in the world, they help make it a better place – supporting humanitarian aid, sustainable development and more. In our webinar, TomTom and YouthMappers share how we’re working together, as part of the OpenStreetMap (OSM) community, to make maps with impact.

Join us on Thursday March 28 to learn all about our ongoing collaboration with YouthMappers, and how we’re shaping a more open, community-led future for mapmaking through OSM. You’ll discover how we share resources, expertise and ideas to strengthen community mapping initiatives, improve map data quality and shape more impactful applications for maps.

Agenda

In this 60-minute session, speakers from TomTom and YouthMappers will explore the following topics and answer any questions you have.

Introduction

How TomTom and YouthMappers collaborate as part of the OSM ecosystem

How TomTom is mentoring and incubating new skills in local YouthMappers chapters

How TomTom and YouthMappers share know-how, resources and data sources for more impactful mapmaking

www.tomtom.com/events/webinar/mapping...
hvasd2
0
2e keer in korte tijd dat de koers weer naar de beroemde 7,50 wordt getrokken. Ben benieuwd !
Biofoed
0
quote:

kassa! schreef op 27 maart 2024 17:41:

[...]

En zo blijft 1 maart nog steeds de laatste beursdag met een een slot van 7,40 of hoger. Morgen laatste kans in maart om de horde van 7,40 weer te nemen.
En zo gaan we gewoon 1 cent boven de €7,40 het kwartaal uit...

Iedereen fijne paasdagen met veel eieren!
visje
0
quote:

kassa! schreef op 28 maart 2024 11:33:

ipv paaseieren kan je ook tomtommetjes inslaan
mooi grafiekje kassa!
Wereldbelegger
0
TomTom
Totale netto shortpositie op March 29, 2024: 4.22%
(van 4,32% naar 4,22%)

Shortsellpositie J.P. Morgan Asset Management van 1,58% naar 1,48%

Eerste Meldingsdatum (boven de 0,50%)
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
22-12-2023 Marchall Wace 0,90%
24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,53%
19-12-2022 Otus Capital Management 1,31%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,48%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 4,22%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
4,22% van 132.366.672* is: 5.585.874 aandelen


Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float* in procenten:
5.585.874 van 66.476.875* is: 8,40%

*Totaal aantal uitstaande aandelen waarvan aantal aandelen in Free Float volgens opgave TomTom met meldingsdatum: 5-3-2024

*Niet geheel onbelangrijk; in het aantal Free Float aandelen zitten ook de 25 grootaandeelhouders (van 0,067% t/m 5,18%) waaronder Teslin en JdMol ieder met 5,18% van het totaal aantal uitstaande aandelen.
kassa!
0
quote:

visje schreef op 28 maart 2024 20:37:

[...]

mooi grafiekje kassa!
Thx. Wat hobbywerk, zonder een expert te worden automatiseren van data scrapen van het internet.
tatje
4
Harold bij VEB, we hebben een mooi bedrijf, veel geld meebrengen en concrete interesse, dan staat de koffie klaar.

Dan kan Harold toch veel verder kijken dan 2025, anders komen die koffiedrinkers echt niet.

We can double in the mid term zei Harold eind 2022 over Enterprise.

Q2 2023
. I do think we will be able to announce a number of deals before the end of the year. But before you can see that in the revenue
numbers, my expectation is that we will have to wait for '24 and that we will be able to start growing in the Enterprise segment significantly in 2024, but also the years after that.

"" but also the years after that.""

Q4 2023
So, yeah, I think there is significant opportunity ahead of us. I think we will start to see that materializing in wins throughout the year. It will take a bit longer before we see it in the P&L. But in the second half of this year, we should start to see some green shoots into the revenue, and we need to lay the foundation for continued and accelerated growth in this segment for 2025.

Q4 2023
Taco Titulaer - TomTom NV - CFO
Yeah, rounded numbers, what you could get from our guidance for 2024 and 2025 is that we expect roughly a step-up of, again, rounded numbers, EUR100 million from 2024 to 2025 for both Automotive and Enterprise combined. Half of that is expected to come from Automotive. It is for a large part fueled by the backlog that's also shown on the slide that we have provided where you saw a breakdown of the phasing of the backlog for the coming years. For Enterprise, that increase needs to come from bringing in those new logos.

Ik denk dat Tom Tom voor E al tot 2028 2029 kan kijken evenals voor Automotive

Wat zegt Jan Jaap van Tesla nu.

- winnen marktaandeel van Here
- honderden miljoenen geïnvesteerd over de laatste jaren
- platform kan geautomatiseerd kaarten maken
- veel goedkoper
- brutomarge 90%
- Automotive heel goed, gezien ook een backlog van 2,5 miljard
- In Enterprise stappen gezet via het nieuwe platform
- Nu bij Enterprise commercieel aan de slag om grote nieuwe klanten binnen te halen.
- als dat lukt, heb je een fantastische investment case

Winnen marktaandeel van Here.

Wat zei Harold op de AVA 2023
Harold Goddijn
Ik denk dat dat wij op dit moment zo’n vijfendertig procent (35%) marktaandeel hebben in het autosegment.
We denken dat HERE daar iets boven zit. Daarnaast zijn er dan ook nog aantal andere leveranciers die
wat doen. Het marktaandeel van Google schatten we op dit moment op zo’n twintig procent (20%) tot
vijfentwintig procent (25%). Google heeft recent aankondigingen gedaan, maar ze zijn ook klanten verloren
in de afgelopen periode vanwege problemen met dat bedrijfsmodel.

Mijn interpretatie 2023
Here 37%
Tom Tom 35%
Google 23%
rest 5%

Maar Jan Jaap zei ook winnen marktaandeel van Here

Antoine Saucier liet in de presentatie CMD op blz 3 en 4 ook de groei zien in A

Gezien alle uitspraken van de top van Tom Tom

2024
A 354
E 165

2025
A 404
E 215

2026
A 440
E 265

2027
A 490
E 320

2028
A 530
E 370

En dan hebben we nog C , dat zal verdwijnen , momenteel 2023 94

Taco over de marge bij Q4 2023
. Our gross margin was indeed better - 85% in 2023 and 84% in 2022. I think it will gradually improve further and eventually reach 90%-ish. When that will happen is not completely clear, but let's say roughly 1 basis points a year for the coming years.

Nu maar hopen dat er geen wereldschokken bij komen.

Benieuwd wat A gaat doen in Q1 gezien de goede autoverkopen :-)
Wereldbelegger
1
KPMG: Europese autobranche pessimistisch over de toekomst

Het vertrouwen in de online autoverkoop is gedaald. De nadruk komt volgens de respondenten te liggen op directe verkoop aan consumenten en verkoop via agenten.

Leidinggevenden uit de Europese automotive-sector zien de toekomst minder rooskleurig in dan een jaar geleden, zo blijkt uit onderzoek van KPMG onder duizend ‘executives’ uit de auto-industrie.

Onder de Europese respondenten is slechts een kwart optimistisch over de winstgevende groei in de komende vijf jaar, ondanks de stabilisatie van grondstofprijzen, de tegemoetkoming van de Europese Commissie in de vorm van de Euro-7 norm en verminderde bezorgdheid over rentes, energieprijzen en inflatie.

KPMG schrijft verder dat ‘hoewel de problemen in de toeleveringsketen in 2024 tijdelijk afnemen, Europese autofabrikanten op de middellange termijn last blijven houden van verschillende uitdagingen’. De accountants- en adviesorganisatie wijst hierbij op aanhoudende geopolitieke spanningen, die de toegang bemoeilijken tot belangrijke grondstoffen, zoals zeldzame aardmetalen, halfgeleiders en materialen die nodig zijn voor de productie van batterijen en accu’s.
Break-even

De senior-leidinggevenden verwachten dat 30 procent van alle nieuwe autoverkopen in Europa in 2030 bestaan uit batterij-elektrische voertuigen, ver verwijderd
van de Europese ambitie om in 2035 zo goed als alle nieuwe auto’s elektrisch te laten zijn. Tegelijkertijd zijn de respondenten in Europa in vergelijking met andere werelddelen het meest sceptisch over het break-even-point (waarop elektrische- en brandstofauto’s onderaan de streep even duur zijn) zonder overheidssteun.

www.automotive-online.nl/management/i...
Wereldbelegger
2
Online verkoop

Het vertrouwen in online autoverkoop in 2030 is deze editie van het onderzoek sterk gedaald, van 73 procent in 2024 naar 52 procent in 2023. Toch verwachten de respondenten dat het aandeel van niet-traditionele verkoopkanalen in de verkoop van voertuigen aanzienlijk gaat toenemen. De nadruk komt volgens de ‘executives’ te liggen op de directe verkoop aan consumenten en de verkoop via agenten.

Deze verschuiving betekent volgens De Groen dat autofabrikanten kapitaal moeten vrijmaken om te investeren in deze kanalen. “We zien dat Europese executives in de auto-industrie iets pessimistischer zijn geworden. De transitie naar emissievrije mobiliteit biedt kansen voor Amerikaanse en Chinese autofabrikanten, waardoor de gevestigde orde onder druk komt te staan. Het is belangrijk dat zij hun strategieën gaan herzien en kritische strategische vragen stellen om voorop te blijven lopen. De antwoorden op deze vragen zijn bepalend voor het succes van de (Europese) industrie in de komende jaren.”

www.automotive-online.nl/management/i...
Wereldbelegger
0
Afgelopen week: vier handelsdagen - 200.000 aandelen ingekocht.

Weekly Summary

Period Total shares repurchased Average purchase price Total consideration
30 October - 03 November 2023 558,637 €5.7013 €3,184,945
06 - 10 November 2023 422,211 €5.9802 €2,524,901
13 - 17 November 2023 202,403 €6.1856 €1,251,981
20 - 24 November 2023 206,160 €6.2425 €1,286,962
27 November - 01 December 2023 141,591 €6.1186 €866,342
04 - 08 December 2023 103,518 €6.1712 €638,827
11 - 15 December 2023 151,967 €6.2198 €945,208
18 - 22 December 2023 65,011 €6.3222 €411,014
27 - 29 December 2023 24,376 €6.4791 €157,934
02 - 05 January 2024 20,000 €6.1251 €122,503
08 - 12 January 2024 250,000 €6.3402 €1,585,050
15 - 19 January 2024 250,000 €6.1654 €1,541,350
22 - 26 January 2024 250,000 €6.4532 €1,613,300
29 January - 02 February 2024 250,000 €6.4946 €1,623,650
05 - 09 February 2024 200,000 €7.4193 €1,483,850
12 - 16 February 2024 250,000 €7.6502 €1,912,550
19 - 23 February 2024 250,000 €7.5340 €1,883,500
26 February - 01 March 2024 250,000 €7.4590 €1,864,750
04 - 08 March 2024 250,000 €7.2360 €1,809,000
11 - 15 March 2024 250,000 €7.2722 €1,818,050
18 - 22 March 2024 250,000 €7.2642 €1,816,050
25 - 28 March 2024 200,000 €7.3800 €1,476,000
Subtotal 4,795,874 €6.6344 €31,817,717
Wereldbelegger
1
Start date 30-Oct-23
Max end date 31-Oct-24
Percentage of program completed: 63,64%

Geen inkoop op Euronext Amsterdam, Cboe DXE en Turquoise
alleen inkoop afgelopen week via STL / 2de lijns
354 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront