Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.124 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
Happy
4
En zo krabbelen we naar de 4.
Wachtende op de mooie dingen die Meurs aan het uitvoeren is.
2023 afgesloten en nu doorpakken.
Happy
1
quote:

grootzeil schreef op 27 maart 2024 09:47:

Shorters gaan voor.
Denk dat geen shorter hier nog zijn vingers aan durft te branden.

Ze gaan nu liever long.

Alle ellende is ingeprijsd.
Marcel H.
0
quote:

Goldfinger schreef op 27 maart 2024 09:44:

[...]

Maar wel naar het mooie familiebedrijf VDL. Die hebben het wel voor mekaar.
VDL is groot gemaakt door de inmiddels overleden Wim van der Leegte.
Zijn zoon Willem heeft sinds 2018 de touwtjes in handen.
VDL heeft interesse getoond in (de merknaam) Van Hool.

VDL zou ook al eens contact hebben gehad met Ebusco.
Ebusco heeft dat niet bevestigd..
Happy
0
quote:

IMILLIONAIR schreef op 27 maart 2024 09:41:

Grappig ik zie voornamelijk de losers posten cq gram spuien. Als je niet tegen de hitte kan ......
Ebusco is long term.
Mid-term.

Meurs wil natuurlijk laten zien dat onder zijn leiding dit pareltje wel kan shinen.
Hij is ook maar een ambitieus mens maar wel een die realistisch is en van hard doorpakken houdt.
Marcel H.
0
quote:

IMILLIONAIR schreef op 27 maart 2024 09:41:

Grappig ik zie voornamelijk de losers posten cq gram spuien. Als je niet tegen de hitte kan ......
Ebusco is long term.
Schijn bedriegt. Bijna 100% van de Ebuscobeleggers tot nu heeft
te maken met een negatief resultaat.

Een aantal forumdeelnemers hoort daarbij.
Happy
0
quote:

Marcel H. schreef op 27 maart 2024 10:12:

[...]

VDL zou ook al eens contact hebben gehad met Ebusco.
Ebusco heeft dat niet bevestigd..
Eerst de tent op orde en dan kan het in de etalage.

De grote investeerders willen wel een leuk rendement overhouden aan deze investering.

Maar dat gaat ze lukken hoor.
Daniel1981
0
380 bussen in verschillende stadia waarvan 125 klaar voor uitlevering.

Volgens mij waren er wat uitleveringen uit Q4 doorgeschoven...... zeg 35? dan zouden er in Q1 90 bussen 'afgebouwd' zijn.
Dan kom je dus op zeg 350- 400 bussen per jaar uit op dit tempo.
Ik dacht dat het plan was om er 500 in Deurne te bouwen en 500 in Rouen. Maar laatsgenoemde is nu nog slechts een onderdelen leverancier begreep ik.
Jantje
2
Ik ben ook al een tijd aandeelhouder. Ik geloof nog in het product, maar de communicatie is toch echt wel bedroevend en voor het meest onzekere aspect aan dit bedrijf.

Op 13 december een guidance dat men 145m revenue gaat doen. Om dan uiteindelijk te eindigen op 102. Uit de presentaie blijkt dan dat er 28m niet geteld kon worden vanwege timing. 28m aan 500k (?) per bus, dat zijn 56 bussen. Of iets van 25% van hun jaar omzdet. Hoe kun je er 2 weken voor jaareinde zoveel naast zitten. Dat begrijp ik echt niet. Geen goede beurt voor een kersverse CFO....

Ik zou graag zien dat ze elk kwartaal een trading update geven om te laten zien dat ze op schema liggen voor 2024. Nu moeten we tot juni/juli wachten op een eerste zicht op 2024. Dat zorgt voor veel onzekerheid.

Of hebben ze tijdens de call gezegd hoeveel er al uitgeleverd zijn misschien?
Marcel H.
0
Ebusco heeft een eigen informatieagenda.

En beleggers blijven altijd met veel vragen zitten.
stot
1
Mits er geen gekke dingen meer gebeuren zitten we dichtbij de bodem en met 2,82 hebben we die bijna zeg ik voorzichtig wel gehad .
Alles kan nu door iedereen worden ingeprijsd .

Omzet 2023 blijft apart verhaal inderdaad 145-165 daar zou 25 milj vanaf gaan . Doe ik dat al van de 145 af kom je nog
Net als wat ing zei op 120
En niet op 102 dus wat is er met die andere 18 miljoen gebeurd .

14-5 aandeelhoudersdag neem aan dat we dan weer een update krijgen en daarna op 20-6 weer 1 .

125 bussen klaar om uit te leveren en
Bij de 27,9 cash zit nog niet de aandelenemissie van januari .
stot
1
Heb er vertrouwen in dat t goed. Komt omdat men 7 maanden geleden al is begonnen met de nieuwe strategie .

Als dat nu pas ging gebeuren waren ze te laat en had ik het vertrouwen verloren .

Ik geloof erin dat de eerste resultaten zijn geboekt . En personeel met tijdelijk contract en uitzendbureau ook al weg ongeveer 100 kan dat scheelt veel kosten
Instapmoment
0
quote:

Jantje schreef op 27 maart 2024 10:54:

Op 13 december een guidance dat men 145m revenue gaat doen. Om dan uiteindelijk te eindigen op 102. Uit de presentaie blijkt dan dat er 28m niet geteld kon worden vanwege timing. 28m aan 500k (?) per bus, dat zijn 56 bussen. Of iets van 25% van hun jaar omzdet. Hoe kun je er 2 weken voor jaareinde zoveel naast zitten. Dat begrijp ik echt niet. Geen goede beurt voor een kersverse CFO....
Daarvoor is een omzetwaarschuwing afgegeven eind januari: www.iex.nl/Nieuws/789457/Ebusco-geeft...
innicksname
0
quote:

Marcel H. schreef op 27 maart 2024 10:58:

Ebusco heeft een eigen informatieagenda.

En beleggers blijven altijd met veel vragen zitten.
Je kunt ze op 15 mei stellen bij de AVA.
stot
0
Maar die omzet waarschuwing was 25 miljoen dus van 145-25 is 120 en geen 102,4 daar ging het om , waarom nog 18 miljoen lager dan de al afgegeven winstwaarschuwing ?
Instapmoment
1
quote:

stot schreef op 27 maart 2024 12:22:

Maar die omzet waarschuwing was 25 miljoen dus van 145-25 is 120 en geen 102,4 daar ging het om , waarom nog 18 miljoen lager dan de al afgegeven winstwaarschuwing ?
Ze slide 16: investors.ebusco.com/wp-content/uploa...

Verschuiving van de omzet van bussen zou 15-20 miljoen bedragen en dat is uiteindelijk 28 miljoen geworden. Je zou de call nog eens kunnen terugluisteren wat daarover gezegd is. Daarnaast nog additioneel 5 miljoen door de boetes voor late levering. De 10 miljoen van Energy Containers komt overeen met de guidance.

Beetje amateuristisch overigens dat het in miljarden (?) wordt weergegeven terwijl bovenaan staat er "(€k)".
MOEdig Voorwaarts
2
quote:

stot schreef op 27 maart 2024 11:15:

125 bussen klaar om uit te leveren en
Bij de 27,9 cash zit nog niet de aandelenemissie van januari .
Kijk meteen ook even op slide 18 van de bewuste presentatie, dan kan je met je eigen ogen zien wat ik je gisteren al vertelde en dat is dat de opbrengst van aandelen- en convertible-uitgifte al in de cijfers per 31-12-2023 is meegenomen.

Met andere woorden, gezien de aanhoudende verliezen is het echt de hoogste tijd dat het werkkapitaal wordt teruggedrongen.
kweetnie
0
Vraag is hoeveel bussen er inmiddels al uitgeleverd zijn in Q1 en hoeveel op de planning voor Q2 etc.
"Orderportefeuille gegroeid van 1.474 naar 1.719 bussen aan het eind van het jaar, waardoor productie tot in de loop van 2025 gevuld is"
Laten we even er van uitgaan dat eind 2025 dit allemaal gerealiseerd zou zijn, dat betekent dat in 24 maanden tijd er 1719 bussen klaar zijn in de productie, dat is dus 1719/24 = 70 bussen per maand.
Dat betekent dus 3 a 4 bussen per dag (uitgaande van 20 werkdagen per maand).
Hoe gaan ze dit voor elkaar krijgen?

Dan is ook de vraag welke bedragen hier tegenover staan.
Uitgaande van 500K per bus dan zou dat betekenen dat de omzet echt enorm zou zijn t.o.v. 2023 in ieder geval.

Eens kijken wat ze het komende half jaar dan ook daadwerkelijk gaan realiseren.
kweetnie
0
Dan is er ook nog die 59 miljoen aan kapitaalverhoging van begin dit jaar.

We zullen zien wat dit allemaal financieel tot gevolgen heeft in 2024 maar kan bijna niet anders dan dat er echt goede cijfers gaan komen.
Maar goed, communicatie en vooruitziende blikken zijn niet de sterkste punten.
Wilbar
1
quote:

kweetnie schreef op 27 maart 2024 13:27:

Dan is er ook nog die 59 miljoen aan kapitaalverhoging van begin dit jaar.

We zullen zien wat dit allemaal financieel tot gevolgen heeft in 2024 maar kan bijna niet anders dan dat er echt goede cijfers gaan komen.
Maar goed, communicatie en vooruitziende blikken zijn niet de sterkste punten.
wat goed dat u uw eigen zwakke punten kent :)
4.124 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront