TomTom « Terug naar discussie overzicht

Maart 2024 roert zijn staart, wat brengt TomTom naar grote hoogte

354 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Mr Zorin
0
quote:

NewKidInTown schreef op 18 maart 2024 18:07:

[...]
"een autobouwer" lijkt me niet voor de hand te liggen, wat moeten dan AL die andere autobouwers, toch met z'n allen naar google, garmin, here of waze ? Oh ja, of apple ?
Apple of Microsoft Azure zou ook kunnen.. De remains van Tele Atlas moeten ook toch wat waard zijn.. Diegene die TT pakt, maakt zich autonoom tegen de hegemonie van het machtige Google..

De vraag is alleen: wanneer kiest Harold Goddijn eieren voor zijn geld.. Na 20 jaar zal hii zelfs toch ook nu wel doorhebben dat de PND’s een one trick pony waren.. Het enige van waarde binnen TT is de kaarttech. Die kan gebruikt worden voor autonoom rijden, automatische real time updates via AI software.. Alleen TT is te klein om écht een vuist te maken tegen de tech giganten zoals een Google of een Meta etc.. Goddijn. Je club kan nu nog iets opbrengen. Nu is het nog iets waard. Wacht niet meer te lang. Je bent een klein duimpje in Goliath land.. Kies voor jezelf, je vrouw je kinderen en je aandeelhouders van het eerste uur, eieren voor je geld en verkoop te toko nu er nog wat van waarde inzit..
hvasd2
0
visje
4
TomTom and Hastig deliver advanced traffic insights
TomTom announces the extension of its commercial relationship with Hastig, providing valuable insights into traffic movements to road authorities, local governments, and companies. TomTom’s traffic data powers Hastig’s Traffic tools and data offerings, which customers can use to support decision-making around road networks, traffic management, and investments in EV charging locations.

via tomtom corperate commercial news 19 maart 2024
Wereldbelegger
0
Nico Bakker laat zijn (voorzichtig) enthousiasme van de afgelopen weken voor TomTom weer varen.

Dashboard Dag; Correctie, oranje, Correctie gaande binnen de uptrend
Dasboard Week; Correctie, oranje, Correctie gaande binnen de uptrend
Dashboard Maand; Rebound, oranje, Correctie gaande binnen de uptrend
Vive tu vida positivamente
1
Mooi nieuws .

En wat betreft Nico Bakker, geen waarde aan hechten, een nietszeggende analist die net als het weer dagelijks veranderd!
visje
0
gezien de omzet stromen er weer SLT liquiditeiten in het aandeel.
koers UP! (short covering zou ook kunnen)
Wereldbelegger
0
Mobileye stopt met de aftermarket oplossingen door dalende inkomsten

Mobileye (MBLY) zei maandag dat het zijn aftermarket solutions divisie gaat afbouwen omdat de inkomsten zijn gedaald en de business de afgelopen jaren niet heeft bijgedragen aan de winstgevendheid.

Ongeveer 130 werknemers wereldwijd zullen worden getroffen, zei Mobileye, en voegde eraan toe dat het bestaande klanten op de middellange termijn zal blijven bedienen, evenals klanten van zijn General Safety Regulation-oplossingen voor fabrikanten van commerciële voertuigen.

De inkomsten uit de aftermarket activiteiten, die achteraf ingebouwde geavanceerde bestuurdersondersteuningstechnologie leveren, zijn gedaald tot ongeveer $40 miljoen per jaar door een vertraging in de vraag naar achteraf ingebouwde ADAS-diensten, aldus Mobileye.

De verhuizing zal naar verwachting geen materiële invloed hebben op de financiële resultaten dit jaar, aldus Mobileye.

nl.marketscreener.com/koers/aandeel/M...
Wereldbelegger
0
Fisker; zeer kleine klant partner van TomTom

Fisker legt productie stil, begin van het einde?

We leven in een tijd met gouden kansen voor nieuwe autofabrikanten, maar het zijn er zoveel dat niet iedereen kan overleven. Het wordt dus een ouderwets potje ‘survival of the fittest’. De auto-industrie is uiteindelijk net zo hard als de natuur.

Een start-up die er momenteel niet zo goed voor staat is Fisker. De productie leek net lekker op gang te komen, je ziet de eerste exemplaren al rijden, maar intussen gaat het financieel helemaal niet lekker. Eerder kwam al berichten dat er personeel de laan uit werd gestuurd, dat er gekeken wordt naar een mogelijk faillissement en dat de beurswaarde gehalveerd is.

Het ene onheilsbericht volgt na het andere, want Fisker laat vandaag weten dat ze de productie stilleggen. Het gaat (vooralsnog) om een tijdelijke pauze van zes weken, maar dit is natuurlijk niet wat je wil horen als aandeelhouder. Of als klant.

www.autoblog.nl/nieuws/fisker-legt-pr...
Wereldbelegger
0
Uitgebreid artikel waarin o.a. onderstaande tekst.

Moeten we bang zijn voor de opkomst van de Chinese automerken?

Klimaatbeleid
Voor een minder gekleurde kijk op de kwestie vragen we China-deskundige Fred Sengers naar zijn mening: “Mede door de groeiende welvaart is de automarkt in China enorm toegenomen, waardoor het de fabrikanten heel goed gaat. Het is waar dat er in het begin subsidies zijn geweest om de ontwikkeling van accu’s en EV’s op gang te helpen, maar dat doet elk land. De belangstelling voor elektrisch rijden kwam voort uit de enorme luchtvervuiling in China. De overheid stimuleerde elektrisch rijden, onder meer door de eigen vloot te elektrificeren. Dat was een enorme steun in de rug van de fabrikanten. Maar dan moet je je afvragen: is dat staatssteun of is het klimaatbeleid? De gedachte dat EV’s ook een mooi exportproduct zijn, is vrij vers.”

Het is tenslotte opmerkelijk dat de Europese Commissie wil dat er vanaf 2035 uitsluitend nog elektrische auto’s worden verkocht. De grootste drempel voor consumenten is op dit moment nog de hoge aanschafprijs, dus zou je verwachten dat de commissie juist blij is met nieuwe merken die deze drempel verlagen. Bovendien moet je niet vergeten dat de Europese industrie voor de belangrijkste grondstoffen voor zijn elektrische auto’s bijna volledig afhankelijk is van China. Het is niet ondenkbaar dat wanneer Europa Chinese auto’s tegenhoudt, China de kraan van die zogenaamde ‘critical raw materials’ dichtdraait. Die zijn ook onmisbaar voor bijvoorbeeld windturbines en zonnepanelen, dus dan kan Europa zijn transitie vergeten.

Open concurrentie
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de Europese fabrikanten er zelf ook wat meer genuanceerd naar kijken. Zo zei Mercedes-Benz’ CEO Ola Källenius niets te zien in importheffingen, omdat je daarmee de Chinese automobielindustrie zou buitensluiten: “Het zou een illusie zijn om in 2023 nog te geloven in een wereldeconomie zonder China.” In dat kader moeten we ons overigens wel bedenken dat Källenius met Smart, waarvan Mercedes-Benz de helft in handen heeft, zelf ook Chinese auto’s naar Europa exporteert.

Michael Cole, CEO van Hyundai Motors Europe, is niet faliekant tegen, maar heeft wel zijn bedenkingen, zo zei hij eerder in gesprek met AutoWeek: “Wij geloven in open concurrentie en zijn altijd tegen protectionisme geweest. Maar als er aanwijzingen zijn dat het speelveld niet eerlijk is, dan moet dat worden onderzocht.” Los van de subsidievraag heeft Cole geen moeite met de Chinese invasie, vervolgt hij: “Competitie hoort bij het leven en houdt je scherp.” Tesla’s Elon Musk is daar wat meer uitgesproken in: “Zonder handelsbeperkingen (importheffingen, red.) maken de Chinese autobouwers de concurrentie kapot.”

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mo...
Vive tu vida positivamente
0
Harold, laat het maar eens snel zien !
Laat zien dat een dirty absoluut niet aan de orde is!!

Beursblik: ING verhoogt koersdoel TomTom

Door ABM Financial News op maandag 11 maart 2024
Views: 4.015
Beursblik: ING verhoogt koersdoel TomTom
Beeld: TomTom
(ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor TomTom verhoogd van 7,00 naar 7,50 euro met een onveranderd Houden advies. Dat bleek maandag uit een analistenrapport van de bank.

Het nieuwe kaartenplatform in het segment Enterprise gaat goed verkopen, gelooft TomTom, maar dat is nog niet terug te zien in de cijfers.
win some...
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 maart 2024 10:31:

Fisker; zeer kleine klant partner van TomTom

Fisker legt productie stil, begin van het einde?

We leven in een tijd met gouden kansen voor nieuwe autofabrikanten, maar het zijn er zoveel dat niet iedereen kan overleven. Het wordt dus een ouderwets potje ‘survival of the fittest’. De auto-industrie is uiteindelijk net zo hard als de natuur.

Een start-up die er momenteel niet zo goed voor staat is Fisker. De productie leek net lekker op gang te komen, je ziet de eerste exemplaren al rijden, maar intussen gaat het financieel helemaal niet lekker. Eerder kwam al berichten dat er personeel de laan uit werd gestuurd, dat er gekeken wordt naar een mogelijk faillissement en dat de beurswaarde gehalveerd is.

Het ene onheilsbericht volgt na het andere, want Fisker laat vandaag weten dat ze de productie stilleggen. Het gaat (vooralsnog) om een tijdelijke pauze van zes weken, maar dit is natuurlijk niet wat je wil horen als aandeelhouder. Of als klant.

www.autoblog.nl/nieuws/fisker-legt-pr...
l'histoire se répète ?

In 2012 tekende Fisker ook een contract met TomTom:
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...
In 2013 ging Fisker failliet:
www.industryweek.com/finance/article/...

Het mag dan een kleine klant zijn, maar vooralsnog was het de enige waarbij er sprake was het gebruik van de digital cockpit van Tomtom. Althans, dat was het vermoeden op basis van berichten in de media. Een officieel persbericht hierover van Tomtom is er nooit geweest.

Voor zover ik weet is er geen sprake van een andere afnemer van de digitale cockpit van Tomtom. Ik heb er in ieder geval niets over gelezen. Introductie was in november 2021, meer dan 2 jaar terug. Het werd met veel bombarie aangekondigd, maar tot nu toe is er niets van terecht gekomen. Ook hier geldt weer:

l'histoire se répète
Wereldbelegger
1
quote:

win some... schreef op 19 maart 2024 12:23:

[...]

l'histoire se répète ?

In 2012 tekende Fisker ook een contract met TomTom:
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...
In 2013 ging Fisker failliet:
www.industryweek.com/finance/article/...

Het mag dan een kleine klant zijn, maar vooralsnog was het de enige waarbij er sprake was het gebruik van de digital cockpit van Tomtom. Althans, dat was het vermoeden op basis van berichten in de media. Een officieel persbericht hierover van Tomtom is er nooit geweest.

Voor zover ik weet is er geen sprake van een andere afnemer van de digitale cockpit van Tomtom. Ik heb er in ieder geval niets over gelezen. Introductie was in november 2021, meer dan 2 jaar terug. Het werd met veel bombarie aangekondigd, maar tot nu toe is er niets van terecht gekomen. Ook hier geldt weer:

l'histoire se répète
november 2021; dat was een prachtmaand.
de koers schoot omhoog van 7,07 naar 9,16 in één maand tijd.
Posters buitelde over elkaar heen in positiviteit en kennis van TomTom.

Alleen daarna l'histoire se répète
Wereldbelegger
1
Voor de diehard fan komt morgen een mooie domeinnaam vrij.

Domeinnaam: tomtomclub.nl
Status: in quarantaine
Registratiedatum: 2020-11-09
Datum uit quarantaine: 2024-03-20T05:01:00

Een uitgelezen mogelijkheid om een platform voor een club voor gelijkgestemden te beginnen met als vaandel:

pendens radices spem facit
(wortel verhangen doet ons hopen)
NewKidInTown
3
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 19 maart 2024 11:57:

.....
Beursblik: ING verhoogt koersdoel TomTom
Beeld: TomTom
(ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor TomTom verhoogd van 7,00 naar 7,50 euro met een onveranderd Houden advies.
.....
In 1 woord WOW

Ik voeg er nog aan toe:
- voor de positivos, in ieder geval pas "winst" nemen BOVEN de 7,50
- voor overigen, verlies nemen zolang het nog kan op dit niveau, of pas rond de 7 rond

Ik zie betere kansen, doe je huiswerk
Wereldbelegger
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 maart 2024 12:47:

Voor de diehard fan komt morgen een mooie domeinnaam vrij.

Domeinnaam: tomtomclub.nl
Status: in quarantaine
Registratiedatum: 2020-11-09
Datum uit quarantaine: 2024-03-20T05:01:00

Een uitgelezen mogelijkheid om een platform voor een club voor gelijkgestemden te beginnen met als vaandel:

pendens radices spem facit
(wortel verhangen doet ons hopen)
Ik zie dat de domeinnaam tomtomclub.nl vanmorgen is geregistreerd.
DWVS
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 20 maart 2024 09:30:

[...]

Ik zie dat de domeinnaam tomtomclub.nl vanmorgen is geregistreerd.
Kopen?
NewKidInTown
0
13 minuten geen enkel stukje verhandeld, weer een teken dat (bijna) NIEMAND van z'n stukken af wil, maar stevig blijft vast houden, logisch toch met zulke zonnige vooruitzichten ?
tatje
2
Tja.

Another considerable achievement in 2023 was the growth of our Automotive backlog2
, which grew to €2.5 billion.
This increase can be attributed to a robust order intake, partially offset by customers’ downward revisions of nearterm car production volumes.

2 Automotive backlog is the cumulative expected IFRS revenue from all awarded Automotive deals.

""This increase can be attributed to a robust order intake, partially offset by customers’ downward revisions of nearterm car production volumes.""

Vrij vertaald.

Deze stijging kan worden toegerekend aan een flinke order intake, die gedeeltelijk te niet wordt gedaan door klanten die de toekomstige autoproductie lager inschatten.

van 2,4 naar 2,5 kan dus zijn !!

order intake 300 miljoen en lagere toekomstige autoproductie 200 miljoen.

Maar ik denk dat jan en feb 2024 de lagere autoproductie loochen straffen :-)

Zo dat was A .

Nu E

. We have a substantial sales funnel for TomTom Orbis Maps.
Considering the typical sales cycle in the Enterprise segment, we anticipate a gradual increase in conversions to
signed contracts throughout the year.

Dus van contacten verwachten ze dit jaar contracten en veel :-)

Verder zei Harold in de Q4 call.
So, yeah, I think there is significant opportunity ahead of us. I think we will start to see that materializing in wins throughout the year. It will take a bit longer before we see it in the P&L. But in the second half of this year, we should start to see some green shoots into the revenue, and we need to lay the foundation for continued and accelerated growth in this segment for 2025.

Dus enkele contracten lopen 2e HJ in de P en L ( Greenshots )

Over contracten gesproken :-)

19 Mar 2024
TomTom and Hastig deliver advanced traffic insights
12 Mar 2024
TomTom supports GLI with the expansion of its fleet-tracking solution
05 Mar 2024
TomTom and LocationMind sign a new commercial deal to deliver advanced location-based services
27 Feb 2024
TomTom and Transurban extend collaboration to optimize mobility
22 Feb 2024
TomTom supports Waka Kotahi in optimizing New Zealand’s road network
13 Feb 2024
TomTom and EPG expand partnership to drive transportation management efficiency
06 Feb 2024
TomTom and CleverMaps collaborate to improve location intelligence
30 Jan 2024
TomTom and GEVAS extend commercial relationship to improve traffic management
25 Jan 2024
TomTom and Spotzi cooperate to improve geomarketing decision-making
23 Jan 2024
TomTom and Mobilyze deepen partnership to optimize EV charging networks
18 Jan 2024
TomTom and ThingCo cooperate on advancing usage-based insurance

4 contracten per maand, volhouden en je zit voor dit jaar op 48 contracten.
354 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront