Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
Marcel H.
0
quote:

stot schreef op 15 maart 2024 11:59:

Overigens was de order voor Zwitserland wel bekend maar toen nog niet definitief handtekeningen ontbraken .

Las ergens op iex de verwachting voor dit jaar 330 en volgend jaar 40 procent meer . Als dat uitkomt zit je op 470 .

Alleen de 49 bussen nu zijn ongeveer 30 milj waard ruim genomen met wat onderhoud .

Dan lopen we 2 maanden werkvoorraad in . Voor nu prima maar dat moet niet te lang duren .

Voor dit jaar zitten ze vol , die 12 bussen zijn voor volgend jaar uit te leveren .
Voor dit jaar zitten ze vol en het bedrijf staat ongeveer op omvallen.

Het wordt een kwestie wie er de stekker uit trekt.

De directie of de financiers.

De kleinere aandeelhouders zijn toch al de pineut.
stot
2
Er was een tekort aan personeel maar er waren meer dan 80 vaste banen bijgekomen sinds juli 2023 .

Nu konden degene van uitzendbureau en tijdelijke contracten eruit . Logische stap . Beter vast personeel .
En 100 man van uitzendbureau scheelt aardig in de kosten
Marcel H.
0
quote:

stot schreef op 15 maart 2024 13:19:

Er was een tekort aan personeel maar er waren meer dan 80 vaste banen bijgekomen sinds juli 2023 .

Nu konden degene van uitzendbureau en tijdelijke contracten eruit . Logische stap . Beter vast personeel .
En 100 man van uitzendbureau scheelt aardig in de kosten
En dat constateerde de heer Meurs!

En degenen die tot dat moment de leiding hadden
waren nog in een diepe slaap.

Als de topverdieners hun biezen pakken
scheelt dat echt veel geld.
Meer dan de loonsom van 100 ''gewone"
medewerkers.
pico bello
5
quote:

Marcel H. schreef op 15 maart 2024 13:14:

[...]

Voor dit jaar zitten ze vol en het bedrijf staat ongeveer op omvallen.

Het wordt een kwestie wie er de stekker uit trekt.

De directie of de financiers.

De kleinere aandeelhouders zijn toch al de pineut.
heb jij niks anders te doen dan tot op het zieke af het prachtige bedrijf te framen?
Daniel1981
2
Mooie opdracht, Zwitsers zullen niet zomaar over 1 nacht ijs gaan. Dit brengt de totale intake voor Q1 op alweer 50 bussen, te produceren over Rouen, Deurne, Venray....met behulp van Portugal en China..... nee, ik denk wel dat dit winstgevend gaat zijn
lucas D
2
www.ebusco.com/nl/12-ebusco-3-0-12-me...

Ebusco tekent contract met Verkehrsbetriebe St. Gallen en introduceert de Ebusco 3.0 aan het bergachtige landschap van Zwitserland
Deurne, 15 maart 2024 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen, laadsystemen en energieopslag heeft een contract getekend met VBSG – Verkehrsbetriebe St. Gallen. Deze order bestaat uit 12 Ebusco 3.0 12-meter bussen die vanaf 2025 zullen worden ingezet in St. Gallen.

De 12 Ebusco 3.0 bussen van 12 meter beschikken over een lage vloer, drie deuren en worden aangedreven door een accupakket van meer dan 350 kWh. Met deze configuratie zijn de bussen goed uitgerust om de naar schatting 60.000 kilometer per jaar af te leggen door het bergachtige landschap van St. Gallen.

De Ebusco 3.0 op nieuw terrein
De Ebusco 3.0 overschrijdt grenzen, zowel letterlijk als figuurlijk. Met deze nieuwe order zal de Ebusco 3.0 opnieuw een nieuw land betreden. In de komende jaren wordt de Ebusco 3.0 op de weg verwacht in: Zweden, Noorwegen, Denemarken, Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en nu ook Zwitserland. Toch zal dit de eerste keer zijn dat de Ebusco 3.0 wordt ingezet in bergachtig terrein. Met uitstekende energie-efficiëntie en manoeuvreerbaarheid zijn de eigenschappen van de Ebusco 3.0 uitermate geschikt voor bergachtige terreinen, en daarmee de ideale keuze voor VBSG.

Schoonste lucht ter wereld
Zwitserland heeft schone lucht al lang hoog in het vaandel staan, en het is dan ook geen verrassing dat de schoonste lucht ter wereld in dit land te vinden is. In lijn met het Klimaatakkoord heeft Zwitserland een lange termijn klimaatstrategie ontwikkeld, gericht op netto zero emission voor 2050. In lijn met de strategie van het land heeft VBSG hetzelfde doel gesteld om tegen 2050 klimaatneutraal te worden, en is momenteel bezig met het ombouwen van zijn hele busvloot naar een elektrische aandrijflijn. Met deze order dragen Ebusco en VBSG samen bij aan het halen van zowel regionale als nationale doelstellingen.

Dr. Ralf Eigenmann, CEO bij VBSG, licht toe: “Met deze nieuwe order zetten we opnieuw een belangrijke stap richting ons doel om tegen 2050 klimaatneutraal te worden. We kijken uit naar onze samenwerking met Ebusco en zijn ervan overtuigd dat de Ebusco 3.0 de optimale keuze is voor het leveren van schoon en duurzaam transport voor onze regio. Deze samenwerking zal niet alleen ten goede komen aan onze gemeenschap, maar ook bijdragen aan een groenere, meer milieuvriendelijke toekomst.

Patrick Oosterveld, Sales Director van Ebusco, licht toe: “Voor de Ebusco 3.0 is geen berg te hoog om te beklimmen. St. Gallen heeft een prachtig landschap, en we zijn bevoorrecht om daar met onze bus aan bij te dragen. We zijn overtuigd dat de Ebusco 3.0 opnieuw zal uitblinken in prestaties en St. Gallen voor vele jaren duurzaam en betrouwbaar vervoer zal bieden.”
Banter2346
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 15 maart 2024 09:15:

Ebusco doet me denken aan Lightyear.
Groot verschil: Volgens mij probeert Bijvelds er echt iets van te maken, met een redelijk innovatief product,
terwijl die gasten van Lightyear totaal onrealistische voororders afsloten. In China weten ze al jaren dat een zonneauto de toekomst niet is.
Daarnaast was de Lightyear 1 (of 0 of welk nummer hij ook had) foeilelijk. Dan snap ik 100 keer meer dat je in Ebusco investeert.
pico bello
1
quote:

lucas D schreef op 15 maart 2024 14:52:

www.ebusco.com/nl/12-ebusco-3-0-12-me...

Ebusco tekent contract met Verkehrsbetriebe St. Gallen en introduceert de Ebusco 3.0 aan het bergachtige landschap van Zwitserland
Deurne, 15 maart 2024 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen, laadsystemen en energieopslag heeft een contract getekend met VBSG – Verkehrsbetriebe St. Gallen. Deze order bestaat uit 12 Ebusco 3.0 12-meter bussen die vanaf 2025 zullen worden ingezet in St. Gallen.

De 12 Ebusco 3.0 bussen van 12 meter beschikken over een lage vloer, drie deuren en worden aangedreven door een accupakket van meer dan 350 kWh. Met deze configuratie zijn de bussen goed uitgerust om de naar schatting 60.000 kilometer per jaar af te leggen door het bergachtige landschap van St. Gallen.

De Ebusco 3.0 op nieuw terrein
De Ebusco 3.0 overschrijdt grenzen, zowel letterlijk als figuurlijk. Met deze nieuwe order zal de Ebusco 3.0 opnieuw een nieuw land betreden. In de komende jaren wordt de Ebusco 3.0 op de weg verwacht in: Zweden, Noorwegen, Denemarken, Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en nu ook Zwitserland. Toch zal dit de eerste keer zijn dat de Ebusco 3.0 wordt ingezet in bergachtig terrein. Met uitstekende energie-efficiëntie en manoeuvreerbaarheid zijn de eigenschappen van de Ebusco 3.0 uitermate geschikt voor bergachtige terreinen, en daarmee de ideale keuze voor VBSG.

Schoonste lucht ter wereld
Zwitserland heeft schone lucht al lang hoog in het vaandel staan, en het is dan ook geen verrassing dat de schoonste lucht ter wereld in dit land te vinden is. In lijn met het Klimaatakkoord heeft Zwitserland een lange termijn klimaatstrategie ontwikkeld, gericht op netto zero emission voor 2050. In lijn met de strategie van het land heeft VBSG hetzelfde doel gesteld om tegen 2050 klimaatneutraal te worden, en is momenteel bezig met het ombouwen van zijn hele busvloot naar een elektrische aandrijflijn. Met deze order dragen Ebusco en VBSG samen bij aan het halen van zowel regionale als nationale doelstellingen.

Dr. Ralf Eigenmann, CEO bij VBSG, licht toe: “Met deze nieuwe order zetten we opnieuw een belangrijke stap richting ons doel om tegen 2050 klimaatneutraal te worden. We kijken uit naar onze samenwerking met Ebusco en zijn ervan overtuigd dat de Ebusco 3.0 de optimale keuze is voor het leveren van schoon en duurzaam transport voor onze regio. Deze samenwerking zal niet alleen ten goede komen aan onze gemeenschap, maar ook bijdragen aan een groenere, meer milieuvriendelijke toekomst.

Patrick Oosterveld, Sales Director van Ebusco, licht toe: “Voor de Ebusco 3.0 is geen berg te hoog om te beklimmen. St. Gallen heeft een prachtig landschap, en we zijn bevoorrecht om daar met onze bus aan bij te dragen. We zijn overtuigd dat de Ebusco 3.0 opnieuw zal uitblinken in prestaties en St. Gallen voor vele jaren duurzaam en betrouwbaar vervoer zal bieden.”
mooi stuk Lucas bedankt dit geeft veel vertrouwen
Hans2021
1
quote:

pico bello schreef op 15 maart 2024 14:01:

[...]heb jij niks anders te doen dan tot op het zieke af het prachtige bedrijf te framen?
Inderdaad Marcel. FOEI. Hoe durf je. Dit prachtige bedrijf heeft al immers ruim 1 miljard euro aan aandeelhouderswaarde laten verdampen. Dit prachtige bedrijf produceert bussen als een tierelier. Dit prachtige bedrijf heeft een gouden toekomst. Niet meer doen Marcel. En jij ook niet Daniel1981.
Even voor de record. Ik geef Marcel en Daniel1981 groot gelijk. Ik sta er precies hetzelfde in. Bij een eventueel faillissement zouden ze de verantwoordelijken persoonlijk aansprakelijk moeten stellen. Het is namelijk helemaal niet Pico Bello zoals het gaat met dit "bedrijf".
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

Daniel1981 schreef op 15 maart 2024 14:05:

Mooie opdracht, Zwitsers zullen niet zomaar over 1 nacht ijs gaan. Dit brengt de totale intake voor Q1 op alweer 50 bussen, te produceren over Rouen, Deurne, Venray....met behulp van Portugal en China..... nee, ik denk wel dat dit winstgevend gaat zijn
Het is inderdaad een goede vraag hoe een dergelijk inefficiënt ogende "productie-matrix" in een hevig concurrerend landschap tot een winstgevende operatie moet leiden.

Om de runway naar een eventueel faillissement te kunnen inschatten heb ik nog eens naar de balans per 30-6-2023 gekeken (recentere gegevens ontbreken). Wat me opviel is dat er nogal wat muntjes in werkkapitaal zat opgesloten (€140 mln aan "inventory" en "contract assets"). De €42 mln aan cash die ook nog op de balans stond zal intussen wel weer grotendeels zijn verbrand/"geïnvesteerd".

Gezien de kennelijke noodzaak om eind vorig jaar op en stel sprong met de pet langs te gaan (convertible + aandelenuitgifte) vermoed ik dat het met de afbouw van dat werkkapitaal niet echt heeft willen vlotten (ondanks eerdere beloftes daaromtrent).

Om een goede berekening te kunnen maken ontbreken dus nog wel de nodige puzzelstukjes. Ik hoop dat daar op 26 maart as. wat meer over te zeggen valt.

Beloftes zijn zo gedaan, cijfers liegen echter niet. We zullen zien.
maaslander
3
Als het zo slecht zou gaan met Ebusco ga je toch geen nieuwe bussen bestellen!! En ik blijf ook lekker zitten al gaan we naar eeeeen euro!
Marcel H.
0
quote:

maaslander schreef op 15 maart 2024 15:02:

Als het zo slecht zou gaan met Ebusco ga je toch geen nieuwe bussen bestellen!! En ik blijf ook lekker zitten al gaan we naar eeeeen euro!
Als je geen aandelen hebt maakt dat niet uit. Ik ben aandeelhouder.
maaslander
2
Als het zo slecht zou gaan ga je toch geen nieuwe bussen bestellen. De mensen uit Zwitserland zullen hun huiswerk zeker gied gedaan hebben. En ik blijf ook lekker zitten al gaan we naar eeeeeen euro.
A3aan
2
Als Zwitsers erin geloven, geloof ik er ook wel in. Zojuist klein portie gekocht voor 2,83. Als ik koop gaat het bijna nooit meer verder omlaag.
odA neD gaaH
0
quote:

pico bello schreef op 15 maart 2024 14:55:

[...]mooi stuk Lucas bedankt dit geeft veel vertrouwen
Dat stuk is vandaag al 5 maal voorbij gekomen pico bello.
pico bello
2
quote:

Hans2021 schreef op 15 maart 2024 14:59:

[...]

Inderdaad Marcel. FOEI. Hoe durf je. Dit prachtige bedrijf heeft al immers ruim 1 miljard euro aan aandeelhouderswaarde laten verdampen. Dit prachtige bedrijf produceert bussen als een tierelier. Dit prachtige bedrijf heeft een gouden toekomst. Niet meer doen Marcel. En jij ook niet Daniel1981.
Even voor de record. Ik geef Marcel en Daniel1981 groot gelijk. Ik sta er precies hetzelfde in. Bij een eventueel faillissement zouden ze de verantwoordelijken persoonlijk aansprakelijk moeten stellen. Het is namelijk helemaal niet Pico Bello zoals het gaat met dit "bedrijf".
als je er niet in gelooft koop je een ander aandeel en ga je niet kinderlijk lopen zieken ,denk je nou echt dat we achterlijk zijn en niet weten wat de bedoeling hier van is
pico bello
1
quote:

odA neD gaaH schreef op 15 maart 2024 15:09:

[...]
Dat stuk is vandaag al 5 maal voorbij gekomen.
ja en? nog steeds een prachtig stuk en geeft veel vertrouwen
Dividend Collector
0
quote:

A3aan schreef op 15 maart 2024 15:07:

Als Zwitsers erin geloven, geloof ik er ook wel in. Zojuist klein portie gekocht voor 2,83. Als ik koop gaat het bijna nooit meer verder omlaag.
Pffff
Marcel H.
0
quote:

A3aan schreef op 15 maart 2024 15:07:

Als Zwitsers erin geloven, geloof ik er ook wel in. Zojuist klein portie gekocht voor 2,83. Als ik koop gaat het bijna nooit meer verder omlaag.
Een paar busjes. Bovendien oud nieuws en 1e order in Zwitserland.
Voor onderhoud moet een monteur van Ebusco op pad naar
the middle of nowhere.
4.131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 330.961

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront