Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.302 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 212 213 214 215 216 » | Laatste
Marcel H.
1
Hoe je maar bij het Ebusco-verhaal. Die organisatie heeft volop steun nodig. Vergeet voorlopig
andere zaken.
Banter2346
4
quote:

pipsi schreef op 26 februari 2024 19:28:

www.urban-transport-magazine.com/en/m...

Ebusco gelede bussen in gebruik in München.

Zelfs sneller geleverd dan gepland was.
Je kan mij dan wel vervelend vinden met een aantal anderen, gezien de likes op je laatste bericht, maar dat zijn vast allemaal andere beleggers die dik verlies hebben en de realiteit niet onder ogen durven te zien.

Ik ga echt niet zomaar zitten fitten op iemand, dan moet je al meerdere keren verkeerde info of lamlendige info verspreid hebben. Ik doel dus vooral dat bericht over München. Je wist stiekem best wel dat dat niet kon, sneller leveren dan gepland, maar toch plemp je het neer omdat je denkt dat het helpt als mensen hier positiever denken over Ebusco. En als je dat echt geloofde, adviseer ik je te stoppen met beleggen.

Overigens terecht dat je hier niet kunt muten anders zit je met zijn allen in een bubbel van welgevallig (nep)nieuws
Fender bass
3
quote:

Banter2346 schreef op 9 maart 2024 20:15:

[...]

Je kan mij dan wel vervelend vinden met een aantal anderen, gezien de likes op je laatste bericht, maar dat zijn vast allemaal andere beleggers die dik verlies hebben en de realiteit niet onder ogen durven te zien.

Ik ga echt niet zomaar zitten fitten op iemand, dan moet je al meerdere keren verkeerde info of lamlendige info verspreid hebben. Ik doel dus vooral dat bericht over München. Je wist stiekem best wel dat dat niet kon, sneller leveren dan gepland, maar toch plemp je het neer omdat je denkt dat het helpt als mensen hier positiever denken over Ebusco. En als je dat echt geloofde, adviseer ik je te stoppen met beleggen.

Overigens terecht dat je hier niet kunt muten anders zit je met zijn allen in een bubbel van welgevallig (nep)nieuws
Nee, hoor. Als je types als Beleggertje020 of Pedro Ines Kuilen uit kunt zetten, scheelt dat een hoop ergernis. Zeker als de reacties ook uit beeld gaan. Heeft niks met een bubbel te maken. Het leest iets effectiever en het is serieuzer.
Marcel H.
1
quote:

Banter2346 schreef op 9 maart 2024 20:15:

[...]

Je kan mij dan wel vervelend vinden met een aantal anderen, gezien de likes op je laatste bericht, maar dat zijn vast allemaal andere beleggers die dik verlies hebben en de realiteit niet onder ogen durven te zien.

Ik ga echt niet zomaar zitten fitten op iemand, dan moet je al meerdere keren verkeerde info of lamlendige info verspreid hebben. Ik doel dus vooral dat bericht over München. Je wist stiekem best wel dat dat niet kon, sneller leveren dan gepland, maar toch plemp je het neer omdat je denkt dat het helpt als mensen hier positiever denken over Ebusco. En als je dat echt geloofde, adviseer ik je te stoppen met beleggen.

Overigens terecht dat je hier niet kunt muten anders zit je met zijn allen in een bubbel van welgevallig (nep)nieuws
Jouw bijdragen vormen een objectief beeld hoe de vlag erbij staat.
Het moet stukken beter gaan bij Ebusco.
Steeds meer beleggers verliezen hun vertrouwen.
De koersontwikkeling is wat dat betreft veelzeggend.
Richting pennystock? Wie durft te voorspellen?
Banter2346
0
quote:

Marcel H. schreef op 10 maart 2024 09:35:

[...]

Jouw bijdragen vormen een objectief beeld hoe de vlag erbij staat.
Het moet stukken beter gaan bij Ebusco.
Steeds meer beleggers verliezen hun vertrouwen.
De koersontwikkeling is wat dat betreft veelzeggend.
Richting pennystock? Wie durft te voorspellen?
Dat hoop ik ook echt (dat het beter gaat). Ik heb zelf niet in Ebusco belegd, ben wel branchgerelateerd en vind het een heel interessant bedrijf, en hoop dat ze het gaan halen.

Een bedrijf met zoveel nieuwe bussen op de weg en nog zoveel in het vat neemt niemand zomaar even over, ze hebben daarnaast op onderhoudsgebied ook veel contracten (wat ook geld in het laadje brengt €ct/km).

Technisch redden ze het allemaal wel denk ik, alleen qua personeel.... je moet enigszins organisch groeien. Als je in de Nordic een sales manager hebt die zoveel mogelijk orders binnenhalen als enige prioriteit heeft, kun je in de problemen geraken. Ik mag hopen dat ik verkeerd geinformeerd bent maar die boetes daar zijn echt gigantisch.
Happy
0
Nog ruim 2 weken wachten.
Dan horen wij of het ná jaren van ellende eindelijk de boel op de rit gaat komen.
Heb er vertrouwen in zo als ik heb laten weten, maar ook ik wil de bevestiging nou wel eens zien.
Kan door wat vrijgemaakte middelen deze week nog een aankoop doen.
Happy
0
Kan geen order plaatsen bij DeGiro.
Ondanks storting krijg ik een negatieve vrije ruimte.
Iemand ook dit probleem vanochtend?
keffertje
0
quote:

Happy schreef op 11 maart 2024 09:17:

Kan geen order plaatsen bij DeGiro.
Ondanks storting krijg ik een negatieve vrije ruimte.
Iemand ook dit probleem vanochtend?
Ja. onzinnige negatieve vrije ruimte en niet zo'n klein beetje ook, maar geen verzoek om aan te zuiveren :(
Happy
0
Beste belegger,

We ervaren momenteel een technisch probleem bij de weergave van infomatie op ons platform. Sommige klanten zien mogelijk een verkeerde berekening van hun vrije ruimte.

We werken er hard aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen en bieden onze excuses aan voor enig ongemak dat dit mogelijk veroorzaakt.

Met vriendelijke groet,

DEGIRO
Riding the Tiger
4
Renault Vilvoorde en Ford Genk

In 1993 ging DAF failliet ; in 1997 werd Renault Vilvoorde gesloten, en in 2014 Ford Genk. België en NL bleken veel te duur te zijn om auto's te produceren / assembleren. Banken bleven kredieten verlenen, omdat ze er kniehoog inzaten, en ook de overheid probeerde nog een infuus te leggen. Dat laatste is in mijn ogen zeer hypocriet. Als de overheid te hoge arbeidslasten oplegt, en ook hoge belastingen op winst, is het behoorlijk cynisch om daarna een subsidie toe te kennen. Je geeft terug wat je afgepakt hebt.

Ook Van Hool zit tot over zijn oren in de schulden. Binnenkort zijn het verkiezingen, dus wordt er misschien weer een portemonnee opengetrokken. Logischer zou zijn dat de productie naar Macedonië verhuist.

Ik heb ooit wat economie gehad ; en 1 ding heb ik onthouden. Als je comparatieve nadelen hebt (hoge lonen, belastingen, energie etc...), delokaliseer dan of sluit de boel. Subsidies geven is het laatste wat je moet doen, dat is regelrechte concurrentie vervalsing, en dat geld komt van de brave belasting betaler.

Het is de schuld van de Chinezen meneer. Dat is grote flauwekul. De Chinezen produceren met enorme comparatieve voordelen. En die BYD bussen zijn excellent, veel goedkoper geproduceerd.

Elon Musk is er wel in geslaagd om in Duitsland een giga fabriek neer te zetten en goedkoper te produceren dan al de concurrenten. Dat heeft met de grote schaal te maken, en waarschijnlijk heeft hij fiscale en andere voordelen afgedongen.

Waarom is Ebusco niet vanaf dag 1 beginnen produceren in een "goedkoper" land ? Dat is iets waar ik me over verwonder. De automaak industrie valt volledig weg, en op dat moment bouw je in één van de duurste plaatsen in de maakindustrie een bus fabriek ???
Jochie1962
0
quote:

Riding the Tiger schreef op 11 maart 2024 09:44:

.......

Waarom is Ebusco niet vanaf dag 1 beginnen produceren in een "goedkoper" land ? Dat is iets waar ik me over verwonder. De automaak industrie valt volledig weg, en op dat moment bouw je in één van de duurste plaatsen in de maakindustrie een bus fabriek ???
Precies ... en dan heb je óók nog mensen die er in gaan beleggen !!!
Hans2021
0
quote:

Jochie1962 schreef op 11 maart 2024 10:08:

[...]

Precies ... en dan heb je óók nog mensen die er in gaan beleggen !!!
Precies. Mismanagement van Ebusco. De prospectus bij de beursgang klopt voor geen meter. De verantwoordelijken van en bij Ebusco lopen het risico een claim aan hun broek te krijgen ingeval een faillissement.
Daniel1981
1
quote:

Jochie1962 schreef op 11 maart 2024 10:08:

[...]

Precies ... en dan heb je óók nog mensen die er in gaan beleggen !!!
Nou ja, ze hebben inmiddels een mooie lijm machine waardoor dit niet meer handmatig hoeft te gebeuren......echt waar we zijn op het goede pad!
Jochie1962
0
quote:

Daniel1981 schreef op 11 maart 2024 10:36:

[...]

Nou ja, ze hebben inmiddels een mooie lijm machine waardoor dit niet meer handmatig hoeft te gebeuren......echt waar we zijn op het goede pad!
en zonnepanelen op het dak ?
Lekker Truitje
1
quote:

Riding the Tiger schreef op 11 maart 2024 09:44:

DAF, Renault Vilvoorde en Ford Genk

Waarom is Ebusco niet vanaf dag 1 beginnen produceren in een "goedkoper" land ? Dat is iets waar ik me over verwonder. De automaak industrie valt volledig weg, en op dat moment bouw je in één van de duurste plaatsen in de maakindustrie een bus fabriek ???
Als VDL het wel lukt, waarom zou Ebusco het dan niet lukken ? Ander iets is, waarom zijn de ideeën van Ebusco niet gewoon in samenwerking en bij VDL uitgevoerd ? Heb je direct meer schaalvergroting met de voordelen daarvan.
stot
1
Zal vanaf januari per maand beter gaan met productie etc. Dan is op een koers die al meer dan een derde lager staat dan begin van het jaar het op deze koers wel een gokje waard.

Weet zeker dat het goed gaat komen maar het was wel kantje boord.

Ze hebben er verstandig aan gedaan om nu al financiering rond te hebben . Als de economische omstandigheden veranderen kan het een stuk moeilijker worden .

Ook dat zagen we destijds bij fugro dat het net niet rondkwam met de financiering en het een tijd lang veel onzekerheid bracht .
Hans2021
0
Jullie zien Ebusco als een bedrijf, maar dat is het niet. Een bedrijf dient een geoliede machine te zijn met professionals aan het roer. De kruidenier om de hoek zou zich schamen voor het management van Ebusco.
Marcel H.
0
quote:

Lekker Truitje schreef op 11 maart 2024 11:00:

[...]
Als VDL het wel lukt, waarom zou Ebusco het dan niet lukken ? Ander iets is, waarom zijn de ideeën van Ebusco niet gewoon in samenwerking en bij VDL uitgevoerd ? Heb je direct meer schaalvergroting met de voordelen daarvan.
VDL is een andersoortig bedrijf dan Ebusco. Bij VDL werken meer dan 10.000 medewerkers is meerdere
diciplines. Het assembleren van bussen is een erg klein onderdeel van het geheel.
Assemblage van bussen wordt in het gehele leveringsprogramma van VDL geintegreerd.
Bovendien wordt een belangrijk deel van hun kennis van zaken gevormd door hun jarenlange
samenwerking met o.a. DAF en BMW. De samenwerking met DAF, o.a. levering van motoren
en chassisdelen, bestaat al meer dan 50 jaar.
stot
1
Bovenstaande klopt zeker als je kijkt wat ze de afgelopen 12 jaar hebben lopen kloten
En
Vorig jaar helemaal .

Maar denk dat we de bodem hebben aangetikt en op de bodem is het een gokje waard . Wil niet zeggen dat we de bodem in koers hebben aangetikt . Dat is ook marktgevoelig
Maar wel qua prestaties van ebusco .
MOEdig Voorwaarts
1
quote:

Riding the Tiger schreef op 11 maart 2024 09:44:

Waarom is Ebusco niet vanaf dag 1 beginnen produceren in een "goedkoper" land ? Dat is iets waar ik me over verwonder. De automaak industrie valt volledig weg, en op dat moment bouw je in één van de duurste plaatsen in de maakindustrie een bus fabriek ???
Volgens mij importeerden ze aanvankelijk dan ook alleen "goedkope" bussen uit China; je weet wel, die waar vanwege voortijdig optreden van corrosie onlangs nog een voorzien voor is genomen.

Het ging pas "mis" toen ze, met behulp van het bij de IPO opgehaalde geld (o.b.v. mooie hockeystick powerpoints), besloten in de schuur om de hoek te gaan produceren. Dit vooral om het "top-secret" composiet-procedé (afkomstig van Pondus, waar -inmiddels voormalig- COO Bob Fleuren nog een hele leuke duit aan heeft overgehouden) in-house te houden. Zoals eerder gezegd heb ik echter toch het idee dat dat niet het ei van Columbus is gebleken (te duur, te moeilijk?).

Don't worry, be Happy.

Komt vast goed.
4.302 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 212 213 214 215 216 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 11:50
Koers 2,968
Verschil +0,040 (+1,37%)
Hoog 3,032
Laag 2,928
Volume 61.152
Volume gemiddeld 352.511
Volume gisteren 254.892

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront