Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2024

14.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 ... 699 700 701 702 703 » | Laatste
Hendrik Roo
0
quote:

déjà vu schreef op 8 maart 2024 22:04:

[...]

Alleen omdat Cat Rock onlangs heeft afgebouwd van 4,94% naar 4,44% ? Welke dan nog meer, graag juiste informatie plaatsen. Anders geen onnodig paniek veroorzaken door iets te plaatsen wat niet is.
Baupost heeft onlangs ook afgebouwd.
KCNIB
2
Short >0,5% 10,70% en misschien zelfs 20% totaal. Jitse heeft ruim 2 jaar tijd gehad om assets buiten EU te verkopen en te focussen op EU. Honderden miljoenen geïnvesteerd in AUNZ en aangeven dat verlies kleiner wordt geeft aan hoe slechte CEO Jitse is. Zowel AUNZ als Canada is interessant voor Uber als Dash. Hij had ongetwijfeld een deal kunnen sluiten maar hij wacht gewoon af.
KCNIB
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 9 maart 2024 08:17:

[...]

Baupost heeft onlangs ook afgebouwd.
Bron? Vorig jaar afgebouwd.
Salitos
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 8 maart 2024 20:22:

Als ik CEO bij Doordash was, kocht ik Hello Fresh.
Geeft gelijk aan waarom je dat niet bent.....

De business van Hello Fresh en die van Doordash of JET hebben echt niets met elkaar te maken. Twee compleet andere bedrijfsmodellen waar geen enkele serieuze synergie te behalen valt.
Leids Beleg
3
Er is een wonder nodig om dit negatieve sentiment te keren. JET was een groeiaandeel en trok aandeelhouders aan die daarin geloofde. Maar de groei is eruit: orders en omzet zijn stabiel of dalen in landen waar bijna 90% van de totale omzet wordt geboekt. Nu is er een verhaal nodig dat beleggers aantrekt die geloven in een positieve kasstroom. Dat vraagt om een ander storyline van de CEO, nl. dat hij verlieslatende onderdelen gaat verkopen of saneren. De kans is klein dat Jitse dat verhaal overtuigend gaat vertellen, en de kans dat hij het gaat doen is misschien nog wel kleiner. Dus ook daarop is mijn eerste zin van toepassing.
Hernia
0
quote:

Leids Beleg schreef op 9 maart 2024 08:49:

Er is een wonder nodig om dit negatieve sentiment te keren. JET was een groeiaandeel en trok aandeelhouders aan die daarin geloofde. Maar de groei is eruit: orders en omzet zijn stabiel of dalen in landen waar bijna 90% van de totale omzet wordt geboekt. Nu is er een verhaal nodig dat beleggers aantrekt die geloven in een positieve kasstroom. Dat vraagt om een ander storyline van de CEO, nl. dat hij verlieslatende onderdelen gaat verkopen of saneren. De kans is klein dat Jitse dat verhaal overtuigend gaat vertellen, en de kans dat hij het gaat doen is misschien nog wel kleiner. Dus ook daarop is mijn eerste zin van toepassing.
Grubhub is een totale miskoop geweest. De verlieslatende onderdelen tegen afstoten. Dit gaat ook gebeuren, daarom is Grubhub al voor miljarden afgeboekt. JET is veel te hoog gewaardeerd geweest, zoals de hele sector. Daarom is er ook veel te veel betaald voor Grubhub. Ik verwacht op een dag, weet niet wanneer, dat Gubhub van de hand gedaan is. JET heeft nooit veel plezier aan het amerikaanse avontuur gehad. Jitse kijkt nu op dat er winst kan worden gemaakt.
FM70
8
Het einde van de fee caps komt in zicht. Goed nieuws voor JET!

Food delivery price caps are starting to unravel

In cities from San Francisco to Denver, Uber Eats and DoorDash are no longer hindered by commission fee caps
By Michelle Cheng

Grubhub delivery worker on bike in New York City.
Common sight these days.Photo: David Dee Delgado (Reuters)
At the height of the pandemic, numerous US cities from New York to Las Vegas cracked down on the commission fees food delivery companies charged restaurants. Uber Eats, DoorDash, and Grubhub charged as much as 30% per order. Restaurants saw food-delivery apps as a lifeline when their dining rooms were closed, but they also complained about the high fees, leading to some cities capping the fees at 15%.

On Jan. 31, San Francisco, the first city to reportedly pass such fee cap legislation, dropped the 15% commission cap that went into effect in 2022, reported SFGate. In San Francisco, food delivery companies Uber and Doordash can now charge restaurants the commission fee tiers charged in other cities. Restaurants can choose tiers ranging from 15% to 30%, with higher rates including more marketing and other services.

San Francisco is not the only city to end the limit on commission fees. Denver’s temporary commission cap ended at the end of last year, and the city has not renewed the cap. Las Vegas’s Clark County dropped its 15% commission fee cap last May. San Jose, just south of San Francisco, capped delivery fees in December 2020, but a spokesperson from the city’s Economic Development office told the San Jose Spotlight in 2021 the “city has no immediate plans to reinstate a fee cap.”

These changes will benefit the food-delivery companies that have long told investors they are on a path to profitability. The cost of food delivery isn’t cheap, as the money made on each transaction is split among three parties—restaurant, food-delivery company, and worker. Cities are lifting the fee caps as restaurants’ sales have returned to pre-pandemic levels now that pandemic-related lockdown orders have faded away.

The fee caps have been a contentious topic between restaurants and food delivery companies. Pressured to show profits, the companies have argued that capping fees charged to restaurants to 15% would force them to hike the service fee they charge end customers. Grubhub previously told Quartz it lost more than $100 million to fee caps in the US in 2020. In New York City, the biggest market for food-delivery companies in the US, DoorDash and other food-delivery companies in 2021 sued the city over permanent price controls, saying the fee cap was “unconstitutional, harmful, and unnecessary.” Most recently in November, Grubhub backed an amendment to allow delivery companies to charge more for their services than the current 15% cap in New York.

But food-delivery companies have also had to make concessions to appease restaurateurs, particularly given the latter’s big lobbying power, including rolling out a tiered commission pricing model and adding alcohol delivery on their apps.

In the battle between restaurants and food delivery apps, the latter is regaining the upper hand.
FM70
0
Met de afschaffing van de Fee Caps komt ook de verkoop van Grubhub een stap dichterbij. Dat zou de echte impuls zijn voor een forse koersbeweging. Dat kan dus vanaf nu zomaar elke dag gebeuren.
Hernia
5
quote:

FM70 schreef op 9 maart 2024 09:22:

Met de afschaffing van de Fee Caps komt ook de verkoop van Grubhub een stap dichterbij. Dat zou de echte impuls zijn voor een forse koersbeweging. Dat kan dus vanaf nu zomaar elke dag gebeuren.
Ja, mogelijk een forse koerscorrectie. De shorters moeten dan gaan coveren. Het kan sky high gaan. We gaan het beleven.
MokSa
5
quote:

FM70 schreef op 9 maart 2024 08:57:

Het einde van de fee caps komt in zicht. Goed nieuws voor JET!

Food delivery price caps are starting to unravel

In cities from San Francisco to Denver, Uber Eats and DoorDash are no longer hindered by commission fee caps
By Michelle Cheng

Grubhub delivery worker on bike in New York City.
Common sight these days.Photo: David Dee Delgado (Reuters)
At the height of the pandemic, numerous US cities from New York to Las Vegas cracked down on the commission fees food delivery companies charged restaurants. Uber Eats, DoorDash, and Grubhub charged as much as 30% per order. Restaurants saw food-delivery apps as a lifeline when their dining rooms were closed, but they also complained about the high fees, leading to some cities capping the fees at 15%.

On Jan. 31, San Francisco, the first city to reportedly pass such fee cap legislation, dropped the 15% commission cap that went into effect in 2022, reported SFGate. In San Francisco, food delivery companies Uber and Doordash can now charge restaurants the commission fee tiers charged in other cities. Restaurants can choose tiers ranging from 15% to 30%, with higher rates including more marketing and other services.

San Francisco is not the only city to end the limit on commission fees. Denver’s temporary commission cap ended at the end of last year, and the city has not renewed the cap. Las Vegas’s Clark County dropped its 15% commission fee cap last May. San Jose, just south of San Francisco, capped delivery fees in December 2020, but a spokesperson from the city’s Economic Development office told the San Jose Spotlight in 2021 the “city has no immediate plans to reinstate a fee cap.”

These changes will benefit the food-delivery companies that have long told investors they are on a path to profitability. The cost of food delivery isn’t cheap, as the money made on each transaction is split among three parties—restaurant, food-delivery company, and worker. Cities are lifting the fee caps as restaurants’ sales have returned to pre-pandemic levels now that pandemic-related lockdown orders have faded away.

The fee caps have been a contentious topic between restaurants and food delivery companies. Pressured to show profits, the companies have argued that capping fees charged to restaurants to 15% would force them to hike the service fee they charge end customers. Grubhub previously told Quartz it lost more than $100 million to fee caps in the US in 2020. In New York City, the biggest market for food-delivery companies in the US, DoorDash and other food-delivery companies in 2021 sued the city over permanent price controls, saying the fee cap was “unconstitutional, harmful, and unnecessary.” Most recently in November, Grubhub backed an amendment to allow delivery companies to charge more for their services than the current 15% cap in New York.

But food-delivery companies have also had to make concessions to appease restaurateurs, particularly given the latter’s big lobbying power, including rolling out a tiered commission pricing model and adding alcohol delivery on their apps.

In the battle between restaurants and food delivery apps, the latter is regaining the upper hand.
Dit artikel van Michelle Cheng is van 13 februari.
FM70
2
Klopt. Is een achtergrond artikel van 3 weken geleden,. Bevat geen actueel nieuws maar geeft heel goed aan wat de ontwikkeling is. En die is uiteindelijk in het voordeel van de delivery partijen. Lijkt mij goed nieuws voor JET .
Ruval
0
quote:

KCNIB schreef op 9 maart 2024 10:23:

Deze is van febr.

casetext.com/case/doordash-inc-v-city...
Dank voor delen. Dit is wel heel technisch. Wat is conclusie?
Hendrik Roo
0
quote:

Ruval schreef op 9 maart 2024 10:40:

[...]
Dank voor delen. Dit is wel heel technisch. Wat is conclusie?
Dat de beide eisers (Grubhub en Doordash) en de gedaagde (City of New York) uiterlijk 31 mei stukken bij de rechtbank moeten indienen. Er is dus nog helemaal niets bekend. Rechtzaak moet nog dienen. New York City is kennelijk niet van plan om te schikken maar zich tot het einde te verdedigen. De conclusie is dus dat dit nog heel lang gaat duren en erg veel geld kost. Doordash zal dat prima vinden, want dat verzwakt Grubhub. De samenwerking met Doordash in deze zaak is daardoor een onhandige complicerende factor geworden.
KCNIB
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 9 maart 2024 11:12:

[...]

Dat de beide eisers (Grubhub en Doordash) en de gedaagde (City of New York) uiterlijk 31 mei stukken bij de rechtbank moeten indienen. Er is dus nog helemaal niets bekend. Rechtzaak moet nog dienen. New York City is kennelijk niet van plan om te schikken maar zich tot het einde te verdedigen. De conclusie is dus dat dit nog heel lang gaat duren en erg veel geld kost. Doordash zal dat prima vinden, want dat verzwakt Grubhub. De samenwerking met Doordash in deze zaak is daardoor een onhandige complicerende factor geworden.
Onzin, dit gaat niet over fee caps!
Zilvermeeuw
0
[Modbreak IEX: Gelieve hier geen reclame te maken door het plaatsen van deze link, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]

Op de homepage van IEX staat vrijwel dezelfde info zoals ABM en Beursblik.
www.iex.nl/
Ruval
0
quote:

Zilvermeeuw schreef op 9 maart 2024 11:44:

Societe Generale kleiner in Just Eat Takeaway

www.deaandeelhouder.ne/nieuws/2024/03...

Société Générale heeft een kleiner belang in Just Eat Takeaway gemeld. Dat bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 6 maart 2024.

Société Générale meldde een kapitaalbelang van 3,34 procent met eenzelfde stemrecht.

Op 4 maart meldde Société Générale een kapitaalbelang en stemrecht van 3,61 procent.

Op 27 december vorig jaar meldde Société Générale een eerste belang en stemrecht in Just Eat Takeaway van 3,56 procent.
Twee aandeelhouders die allebei 0,3% (ca 600/k stukken als ik snel reken) hebben afgebouwd. Hopelijk is dit een toevallige omstandigheid, we gaan het afwachten
Henkie 1960
2
Het laatste nieuws over de Fee caps 9 maart 24,ook J.Groen komt aan het woord hoe hij erover denkt en over Grubhub.9 maart: Zoek /lees: NYC's Delivery Fee Cap:Should it Stay or Should it go?(Local Bites by Craver)
Henkie 1960
0
Maar als (groot) aandeelhouders afbouwen is niet goed,maar dat gaat toch buiten de dag koers om?Norges doet het soms om de paar dagen (op of afbouwen) bij een aandeel ,maar in de koers merk je het niet.
14.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 ... 699 700 701 702 703 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 13,975
Verschil -0,035 (-0,25%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.643.771
Volume gemiddeld 2.408.655
Volume gisteren 2.412.741

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront