Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2024

14.253 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 ... 709 710 711 712 713 » | Laatste
StayCalmAndAnalyze
3
Zou fijn zijn als Jitse volgende week is even 'durft' een stevige verwachting neer te zetten voor heel 2024, even de shorters wat schrik aanjagen. Niet weer zon halfbakken presentatie, maar gewoon een sterk verhaal met kracht en desnoods nog wat extra aangedikt
Moriarty
0
quote:

StayCalmAndAnalyze schreef op 23 februari 2024 11:04:

Zou fijn zijn als Jitse volgende week is even 'durft' een stevige verwachting neer te zetten voor heel 2024, even de shorters wat schrik aanjagen. Niet weer zon halfbakken presentatie, maar gewoon een sterk verhaal met kracht en desnoods nog wat extra aangedikt
Iedereen gaat de cijfers zien... Wat ga je dan 'durven'?
Durven zeggen dat Grubhub marktaandeel gaat winnen in VS?
Durven zeggen dat SEANZ op het punt staat om winst te maken?

Nederig blijven en incasseren tot er beter nieuws komt. De geloofwaardigheid is al lang verdwenen met de noorderzon...
Hendrik Roo
3
quote:

StayCalmAndAnalyze schreef op 23 februari 2024 11:04:

Zou fijn zijn als Jitse volgende week is even 'durft' een stevige verwachting neer te zetten voor heel 2024, even de shorters wat schrik aanjagen. Niet weer zon halfbakken presentatie, maar gewoon een sterk verhaal met kracht en desnoods nog wat extra aangedikt
Juist niet. Dat gebeurt pas zodra de inkoopprogramma's zijn voltooid. Tot dat moment wordt alles maximaal gedownplayed.
valeo 325
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 23 februari 2024 11:25:

[...]

Juist niet. Dat gebeurt pas zodra de inkoopprogramma's zijn voltooid. Tot dat moment wordt alles maximaal gedownplayed.
Ja waarschijnlijk tot er een bod komt van 23 euro die ze wel moeten voorleggen
Aan de aandeelhouders
Tuurlijk wil je zorgen dat je aandeel zo laag mogelijk staat
Nog effe en we gaan ook nog in Rutte geloven
Het enige nu is wel dat ze meer aandelen kunnen inkopen als gedacht
Maar deze actie was zeker bedoeld om jet weer boven de 20 te verkrijgen
En dat er weer vertrouwen in jet kwam
En dat is redelijk mislukt
Maar om te zorgen dat je aandeel bewust minder waard word
Dat zou best gek zijn zeker omdat jet geen beschermingsprogramma heeft
Hendrik Roo
1
quote:

valeo 325 schreef op 23 februari 2024 12:29:

[...]
Ja waarschijnlijk tot er een bod komt van 23 euro die ze wel moeten voorleggen
Aan de aandeelhouders
Tuurlijk wil je zorgen dat je aandeel zo laag mogelijk staat
Nog effe en we gaan ook nog in Rutte geloven
Het enige nu is wel dat ze meer aandelen kunnen inkopen als gedacht
Maar deze actie was zeker bedoeld om jet weer boven de 20 te verkrijgen
En dat er weer vertrouwen in jet kwam
En dat is redelijk mislukt
Maar om te zorgen dat je aandeel bewust minder waard word
Dat zou best gek zijn zeker omdat jet geen beschermingsprogramma heeft
JET is niet bang voor een bod van € 23,-. Jitse, Pedro, Baupost en anderen die voldoen aan de 10.000 regel zeggen daar gewoon neen tegen. Een apparte beschermingsclausule is overbodig. Eventuele kopers weten dat ook. Een bod is daarom (nog) niet uitgebracht.
[verwijderd]
2
Hupsakee, u wordt er misschien misselijk van maar JET was uw keuze, echter Rheinmetall van 96 naar 411 euro p/a en alweer 2,36% erbij.
Diverse malen door mij en al vroeg aangeprezen maar weinig tot geen reactie alhier, tja ziekelijk vastgeplakt aan een maaltijdbezorger met zicht op een FATA MORGANA koers uit het verleden.

Geeft niet een ieder zijn/haar keuze.......nietwaar ?
HWMus
1
quote:

Keep-it-simple schreef op 23 februari 2024 12:46:

Hupsakee, u wordt er misschien misselijk van maar JET was uw keuze, echter Rheinmetall van 96 naar 411 euro p/a en alweer 2,36% erbij.
Diverse malen door mij en al vroeg aangeprezen maar weinig tot geen reactie alhier, tja ziekelijk vastgeplakt aan een maaltijdbezorger met zicht op een FATA MORGANA koers uit het verleden.

Geeft niet een ieder zijn/haar keuze.......nietwaar ?
Mee eens, ieder zijn/haar keuze.
Maar ik mis in dit bericht de inhoudelijke relevantie voor JET, m.i. hoort dit bericht thuis op het Rheinmetall-forum en niet op het JET-forum. Dat is wellicht ook de reden dat op de eerdere aanprijzingen weinig reacties zijn gekomen.
déjà vu
1
(ABM FN-Dow Jones) Grab heeft het afgelopen kwartaal voor winst geboekt, te danken aan een hogere omzet. Dit meldde het bedrijf dat vooral actief is in Zuidoost-Azië met maaltijdbezorging, taxidiensten en online betalingen, met een notering op Wall Street.

Tegelijk met de cijfers kondigde Grab een aandeleninkoopprogramma aan ter waarde van 500 miljoen dollar.

Grab boekte het afgelopen kwartaal een nettowinst van 11 miljoen dollar. Een jaar eerder leed Grab nog een verlies van 391 miljoen dollar.

De aangepaste EBITDA kwam uit op 35 miljoen dollar, tegenover 111 miljoen dollar negatief een jaar eerder.

Grab boekte in het vierde kwartaal een omzet van 653 miljoen dollar, tegenover 502 miljoen dollar een jaar eerder, een stijging van 30 procent. De brutotransactiewaarde steeg met 9 procent naar ruim 5,4 miljard dollar.

In heel 2023 boekte Grab nog wel een verlies van 485 miljoen dollar, maar dat was veel minder dan het verlies van 1,7 miljard in 2022. De omzet steeg met liefst 65 procent naar 2,4 miljard dollar, op een brutotransactiewaarde van bijna 21 miljard dollar.

Outlook

Voor 2024 rekent Grab op een omzet van 2,70 tot 2,75 miljard dollar. De aangepaste EBITDA wordt geraamd op 180 tot 200 miljoen dollar.

Het aandeel Grab noteerde vrijdag in de elektronische handel voorbeurs 1,9 procent hoger.

Bron: ABM Financial News
[verwijderd]
0
quote:

HWMus schreef op 23 februari 2024 13:00:

[...]

Mee eens, ieder zijn/haar keuze.
Maar ik mis in dit bericht de inhoudelijke relevantie voor JET, m.i. hoort dit bericht thuis op het Rheinmetall-forum en niet op het JET-forum. Dat is wellicht ook de reden dat op de eerdere aanprijzingen weinig reacties zijn gekomen.
Kijk typisch een JET fan wars van een mooie winst die voor het oprapen lag/ligt en zomaar gratis advies.
Succes met je maaltijdbezorger............pfffff wat een geweldige business en na 23 jaar nog steeds geen nettowinst.
Enfin ik hoop dat je tegen wat kietelen kan.
Succes bij de komende cijfers.
HWMus
5
quote:

Keep-it-simple schreef op 23 februari 2024 13:03:

[...]

Kijk typisch een JET fan wars van een mooie winst die voor het oprapen lag/ligt en zomaar gratis advies.
Succes met je maaltijdbezorger............pfffff wat een geweldige business en na 23 jaar nog steeds geen nettowinst.
Enfin ik hoop dat je tegen wat kietelen kan.
Succes bij de komende cijfers.
Gratis advies is altijd prettig, dat wordt ook gewaardeerd. En ik kan zeker tegen kietelen, wees niet ongerust.
Waar het alleen om gaat, is dat je vorige bericht inhoudelijk niets met JET te maken heeft, alleen een lofprijzing voor een ander aandeel.
En jouw overtuiging dat bij Rheinmetall een mooie winst 'voor het oprapen' ligt, heeft net zoveel inhoud als mijn overtuiging dat bij JET een mooie winst 'voor het oprapen' ligt. Bij beiden bieden in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst.

Inhoudelijk over JET: Ik verwacht dat nu met de koers van JET een stevige bodem is gelegd. Ik kan niet voorspellen hoe lang dit aandeel nog rond deze bodem blijft zweven, dus op korte termijn volgt er wellicht helemaal geen positief rendement. Wat mijn inschatting wel is, is dat er voldoende positieve triggers kunnen zijn die in mijn opvatting kunnen zorgen voor een mooie koersuitslag naar boven. En misschien is beleggen in JET wel een gokje, maar die durf ik in dit geval wel aan.
Leids Beleg
0
Het valt me op dat de volumes laag zijn vandaag, met nog maar 4 uur te gaan zitten we nog onder de 600K verhandelde aandelen. Gister 1,8M hele dag waarvan het grootste deel in de tweede helft van de handelsdag. Maar woensdag was ook een rustige dag met 800K aandelen de hele dag. Weet iemand of het aandelen inkoopprogramma een closed period heeft voor de publicatie van de outlook 2024 en de jaarcijfers?
Goed bezig
2
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 23 februari 2024 07:52:

Iedereen die een long positie in JET heeft wil ik alvast feliciteren met de ge-wel-dige stijging van vandaag!!
Goedendag Pedro, mag ik vragen waarom je dit soort uitspraken doet, meen je dit, denk je dit, geloof je dit, hoop je dit? Wat zit er achter, wil je andere of jezelf hiervan overtuigen en wat als er na vandaag niets van klopt, wat denk je dan?
Heb je dan spijt, schaam je je dan of denk je dan het lag aan andere oorzaken waardoor jouw voorspelling niet uit kwam?
Ik ben daarnaast ook benieuwd of jij mensen in je omgeving laat lezen wat je schrijft of doet en kortom of je enige reflectie mogelijkheden hebt?

Ik was gewoon benieuwd.
Succes verder.
Hobby-&-Werk
0
quote:

Hobby-&-Werk schreef op 23 februari 2024 06:31:

Goedemorgen allen.

Koop JET en PEPE en bedankt me later.
Het begint net.

Succes vandaag
Boot gemist? Niet getreurd, PEPE komt net kijken. Deze hype maken we zelf.
Gaston Lagaffe
4
quote:

Hendrik Roo schreef op 23 februari 2024 09:25:

twitter.com/The1FighterJET/status/176...
Op zich heeft FighterJET gelijk maar ten opzichte van de concurrentie gaat het cijfermatig niet echt lekker. Nu kun je met cijfers van alles 'bewijzen' maar als je verschillende redelijke neutrale analyses op Seeking Alpha leest komt JET er niet goed van af. Kort gezegd : te weinig groei van GMV / marge. Ze verwijzen o.a. naar de volwassen markten waarin JET opereert en de gebrekkige executie van de operaties. Kan ze daar op dit moment eigenlijk geen ongelijk in geven. Met name Grubhub (35% GMV-2024 ?) wordt als een enorme zeeperd gekwalificeerd (en ook daar kan ik ze geen ongelijk in geven). Puur op waardering kan je JET kopen maar fundamenteel valt er weinig goeds te melden. Kort gezegd : iedere verbetering in NE en GBI wordt voor een groot deel teniet gedaan door een verslechtering bij Grubhub (eventueel incl. SEANZ). JET-Canada lijkt beter te gaan maar hier blijft voor JET-NA niets van over. Ik wordt er nog steeds niet echt vrolijk van. Hoop dat ze nu eens met een krachtige presentatie komen hoe ze uit deze ellende denken te komen. De mededeling : we zijn er mee bezig hebben we al te vaak gehoord.
Pedro Ines Kuilen
3
quote:

Hendrik Roo schreef op 23 februari 2024 12:44:

[...]

JET is niet bang voor een bod van € 23,-. Jitse, Pedro, Baupost en anderen die voldoen aan de 10.000 regel zeggen daar gewoon neen tegen. Een apparte beschermingsclausule is overbodig. Eventuele kopers weten dat ook. Een bod is daarom (nog) niet uitgebracht.
IK wil graag even dat iedereen de aandacht geeft aan deze zeer goede inhoudelijke post van Hendrik Roo!!! Want het gaat hier vaak over een mogelijk vijandige overname maar Hendrik Roo geeft precies aan waarom niemand bang hoeft te zijn hiervoor tenzij een bod van +110 euro komt!! Bedankt Hendrik Roo voor je zeer goede post, ik waardeer dat zeer en velen met mij!! IK heb je voor deze ge-wel-dige post ook een abtje gegeven en dat zouden meer mensen mogen doen!!
Goedekans
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 23 februari 2024 14:33:

[...]Op zich heeft FighterJET gelijk maar ten opzichte van de concurrentie gaat het cijfermatig niet echt lekker. Nu kun je met cijfers van alles 'bewijzen' maar als je verschillende redelijke neutrale analyses op Seeking Alpha leest komt JET er niet goed van af. Kort gezegd : te weinig groei van GMV / marge. Ze verwijzen o.a. naar de volwassen markten waarin JET opereert en de gebrekkige executie van de operaties. Kan ze daar op dit moment eigenlijk geen ongelijk in geven. Met name Grubhub (35% GMV-2024 ?) wordt als een enorme zeeperd gekwalificeerd (en ook daar kan ik ze geen ongelijk in geven). Puur op waardering kan je JET kopen maar fundamenteel valt er weinig goeds te melden. Kort gezegd : iedere verbetering in NE en GBI wordt voor een groot deel teniet gedaan door een verslechtering bij Grubhub (eventueel incl. SEANZ). JET-Canada lijkt beter te gaan maar hier blijft voor JET-NA niets van over. Ik wordt er nog steeds niet echt vrolijk van. Hoop dat ze nu eens met een krachtige presentatie komen hoe ze uit deze ellende denken te komen. De mededeling : we zijn er mee bezig hebben we al te vaak gehoord.
Goed verhaal en een teleurstelling dat het management van JET geen concrete stappen zet om de problemen op te lossen.
Grote problemen vergen flinke stappen. De bezem moet er doorheen.
COUPEJET
1
De koers schiet heen en weer. Ik denk heel veel centenpikkers die na aankoop direct weer een verkooporder doorgeven bij de geringste stijging. Maarja misschien is het bij dit gedrocht wel de beste oplossing want stabiel is het al maanden niet en ik vrees dat het heel lang gaat duren voordat dit wel het geval is.
Hendrik Roo
1
quote:

Goedekans schreef op 23 februari 2024 14:57:

[...]

Goed verhaal en een teleurstelling dat het management van JET geen concrete stappen zet om de problemen op te lossen.
Grote problemen vergen flinke stappen. De bezem moet er doorheen.
De artikelen op seeking alpha gaan juist vaak over de onderwaardering van het aandeel wat niet overeenstemt met de prestaties van het bedrijf.
14.253 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 ... 709 710 711 712 713 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:36
Koers 13,870
Verschil -0,330 (-2,32%)
Hoog 14,230
Laag 13,820
Volume 1.563.751
Volume gemiddeld 2.413.102
Volume gisteren 1.798.628

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront