Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.129 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
Ruval
3
quote:

Marcel H. schreef op 21 februari 2024 22:37:

[...]

Peter Bijvelds was een succesvol rally-cross coureur. Ben je dan automatisch geschikt om CEO te zijn.
Hij heeft vanuit een soort hobby/idealisme, het vervaardigen van electrisch aangedreven voertuigen,
Ebusco opgericht.

Hij is geen ondernemer. Daarom is de heer Meurs naar voren geschoven.
Peter is overduidelijk wél een ondernemer. Misschien wel iets teveel. Ondanks huidige tegenwind verdient hij respect.

Hij is in mindere mate een gelouterde, ervaren, gedisciplineerde manager/CEO, daarom logisch dat men in deze fase hiervoor iemand anders nodig heeft. Hopelijk gaat Ebusco overleven
stot
0
Het is goed dat Bijleveld erkent dat ie het niet alleen
Aankan.

Dat hij zijn sterke punten inzet op product ontwikkeling en verkoop .

En de andere
CEO de rest onder zijn hoede neemt .

Het enige
Wat nu ontbreekt is nieuwe grotere orders waarmee ze vertrouwen terugbrengen .

Het productie proces heb ik alle vertrouwen in dat het per kwartaal vanaf nu beter zal gaan .

Maar waar we vorige maand nog 37 bussen konden bijschrijven . Waarschijnlijk hetzelfde aantal als ze kunnen maken op dit moment per maand.

Is het in februari angstvallig stil op dat gebied .
Marcel H.
0
quote:

Ruval schreef op 22 februari 2024 08:55:

[...]
Peter is overduidelijk wél een ondernemer. Misschien wel iets teveel. Ondanks huidige tegenwind verdient hij respect.

Hij is in mindere mate een gelouterde, ervaren, gedisciplineerde manager/CEO, daarom logisch dat men in deze fase hiervoor iemand anders nodig heeft. Hopelijk gaat Ebusco overleven
`Hopelijk gaat Èbusco overleven`.

Bijvelds staat wel aan de basis, bijna 14 jaar geleden. Laatste 2 jaar
na beursnotering een daling beurswaarde ca. 80% is ongekend.

Tegenwind? Electrisch rijden is al langere tijd in opmars. Kijk maar eens naar Tesla en anderen.
Diegy
1
Hap hap daar werden even in 1 keer 43 duizend stukken gekocht. Word tijd voor een bounche back omhoog.
kweetnie
1
quote:

Marcel H. schreef op 22 februari 2024 09:39:

[...]

`Hopelijk gaat Èbusco overleven`.

Bijvelds staat wel aan de basis, bijna 14 jaar geleden. Laatste 2 jaar
na beursnotering een daling beurswaarde ca. 80% is ongekend.

Tegenwind? Electrisch rijden is al langere tijd in opmars. Kijk maar eens naar Tesla en anderen.
Vandaar ook een co-CEO aangezien een beursgenoteerd bedrijf net even iets anders blijkt dan een niet beursgenoteerd bedrijf.
Een ondersteuning daar waar hij in tekort schiet is alleen maar beter voor het bedrijf en sowieso qua communicatie.
Geef het even de tijd en dan zullen we zien of dit ook beter gaat worden.
odA neD gaaH
1
quote:

Diegy schreef op 22 februari 2024 10:10:

Hap hap daar werden even in 1 keer 43 duizend stukken gekocht. Word tijd voor een bounche back omhoog.
De honger was snel gestild.
Jochie1962
0
Het is het beste als ze óók AI gaan toepassen. Als je eigen intelligentie tekort schiet, dan moet je het maar kunstmatig oplossen, nietwaar?
(ik zal jullie vóór zijn: ja, heb ik zelf veel ervaring mee.)
Marcel H.
0
quote:

stot schreef op 22 februari 2024 16:13:

Yes goed bezig daar
Misverstand: Er is zelfs nog geen enkele bus geassembleerd.

De bedrijfshal is nog helemaal leeg.
alias1
1
Eerder genoemde personeelskrapte zou geen probleem meer mogen zijn nadat VDL Nedcar gestopt is! Daar lopen ongetwijfeld deskundige mensen die de productielijnen kunnen stroomlijnen!
Dividend Collector
1
Ja, om de bashers het zwijgen op te leggen. Maar daar is meer groen voor nodig ben ik bang :).
Marcel H.
0
quote:

Dividend Collector schreef op 22 februari 2024 19:54:

Ja, om de bashers het zwijgen op te leggen. Maar daar is meer groen voor nodig ben ik bang :).
Over 25 jaar is het onranje licht op groen. Het gaat erg snel.
Daniel1981
1
14 bussen naar Zweden, 23 naar Potsdam...... dan zouden er nog 13 onder voorbehoud naar Zwitserland gaan.

Het is bijna eind Februari en de orderinstroom staat op 50....... nuff said
stot
0
37 zeker 13 nog niet rond .

Je hebt er minimaal 40 nodig om de huidige workflow op pijl te houden als ik uitga van 480 bussen ongeveer dit jaar .

Die halen we voorlopig niet dus werkvoorrraad daalt en dan is de productie nog niet op stoom gekomen .

Hoe moet dat als ze in 2025 1000 bussen kunnen maken ?
Marcel H.
0
quote:

stot schreef op 22 februari 2024 23:21:

37 zeker 13 nog niet rond .

Je hebt er minimaal 40 nodig om de huidige workflow op pijl te houden als ik uitga van 480 bussen ongeveer dit jaar .

Die halen we voorlopig niet dus werkvoorrraad daalt en dan is de productie nog niet op stoom gekomen .

Hoe moet dat als ze in 2025 1000 bussen kunnen maken ?
DAT aantal haalt Ebusco op geen stukken na.

DE kosten blijven gelijk of lopen zelfs op.

HET negatief resultaat neemt toe.
Marcel H.
0
RenBol
1
Ik heb nu een aantal jaren redelijk wat aandelen en zag opdrachten uit scandinavische landen en duisland komen en dan moet je betrouwbaar zijn en een goed product leveren. Na de corona zijn alle leverings stagnaties opgelost .... maar nog steeds zie ik geen grote opdrachten en leveringen voorbij komen. Nedcar is dicht dus personeel moet nu ook geen probleem zijn. WAT IS ER TOCH AAN DE HAND. Bedrijfsvoering ?????
4.129 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront