TomTom « Terug naar discussie overzicht

Februari 2024, Gaat AI TomTom naar grote hoogte brengen

529 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 23 24 25 26 27 » | Laatste
Wilbar
0
quote:

Optiebelegger schreef op 2 februari 2024 15:35:

[...]
Zit spoorstudent ook op Alcatraz ??
Nee, hij is druk met zijn master “hallucineren voor gevorderden”.
Koos99
2
Voor mij een raadsel waarom we vandaag zo omhoog gaan terwijl we in Q3 zo naar beneden gingen. Gebaseerd op de vandaag bekende outlook kan ik me niet voorstellen dat de outlook van 2025 gehaald gaat worden.
win some...
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 2 februari 2024 15:47:

[...]
Het verschil in de bewoording is volgens mij pure psychologie. Vorig jaar wilde HG benadrukken dat ze echt en serieus aan het bezuinigen waren op R&D en personeel. Nu wil men bij beleggers tussen de oren krijgen dat de weg naar winstgevendheid (eindelijk) ingeslagen is. Dat er in Q4 nog een reorganisatielastje van 10 mio genomen moest worden is dan even een lastig bijkomstigheidje.
Dat zou heel goed kunnen. Ook in eerdere jaren zijn er wel reorganisatielasten geboekt zonder hier al teveel ruchtbaarheid aan te geven.
visje
0
quote:

Koos99 schreef op 2 februari 2024 15:53:

Voor mij een raadsel waarom we vandaag zo omhoog gaan terwijl we in Q3 zo naar beneden gingen. Gebaseerd op de vandaag bekende outlook kan ik me niet voorstellen dat de outlook van 2025 gehaald gaat worden.
short covering
GLMF
0
quote:

Koos99 schreef op 2 februari 2024 15:53:

Voor mij een raadsel waarom we vandaag zo omhoog gaan terwijl we in Q3 zo naar beneden gingen. Gebaseerd op de vandaag bekende outlook kan ik me niet voorstellen dat de outlook van 2025 gehaald gaat worden.
1e lijn aandeleninkoop had de laatste weken gespaard voor deze dag
JustRevisited
0
quote:

Koos99 schreef op 2 februari 2024 15:53:

Voor mij een raadsel waarom we vandaag zo omhoog gaan terwijl we in Q3 zo naar beneden gingen. Gebaseerd op de vandaag bekende outlook kan ik me niet voorstellen dat de outlook van 2025 gehaald gaat worden.
Hedgefunds zorgen denk ik voor een vertekend beeld. Bij Q3 sloeg het nergens op dat het zo hard omlaag moest en als dat niet was gebeurd, dan ging je nu wellicht niet zo sterk omhoog. Dat van die outlook 25 ben ik niet met je eens. Er gaan contracten automotive live in 2025, dus daarom weten ze al dat 2024 de groei mager is en in 2025 sterker.
Jaap
0
In elk geval leidt de koersstijging en de lage omzet, zoals Bertie190 al eerder vermelde vandaag, naar een verassende eindveiling.
Benjamin G.
0
quote:

win some... schreef op 2 februari 2024 15:50:

[...]

Goede samenvatting. Ik ben op zich ook wel positief, maar toch iets minder:

-opex 17 mio minder klopt. Maar 10 mio daarvan komt door minder D&A. Bij marketing is er door nieuw salesteam een stijiging van 7 mio. Per saldo zie ik het als neutraal, wat op zich niet slecht is gezien de inflatoire stijging van allerlei kosten.

-voor 2024 zie ik een stijging van 3% bij LT. tot de midpoint van de outlook van 505 mio Dan is er voor 2025 een stijging van zo'n 19% nodig om de 600 mio te halen. Niet onmogelijk, maar voor Enterprise is dat nog wel grotendeels op verwachtingen gestoeld en niet op een orderboek zoals bij Automotive.

- zwarte cijfers denk ik pas in 2025. Dan moet een wpa van 0,30 ook haalbaar zijn.
Toch aardig dat wij zonder dat we het weten een gedeelde schaal voor positiviteit hebben :)

Mooie aanscherpingen. Hoe zie jij tegen de steeds minder worden D&A aan? Tatje schreef hier al een paar keer over. Die worden steeds minder. Dat betekent ook dat het lastiger wordt de vrije kasstroom via afschrijvingen te verfraaien. Die 10% vrij kasstroom moet dan vrijwel volledig uit de operationele kasstroom gaan komen.
Jaap
0
quote:

Benjamin G. schreef op 2 februari 2024 16:48:

[...]

Toch aardig dat wij zonder dat we het weten een gedeelde schaal voor positiviteit hebben :)

Mooie aanscherpingen. Hoe zie jij tegen de steeds minder worden D&A aan? Tatje schreef hier al een paar keer over. Die worden steeds minder. Dat betekent ook dat het lastiger wordt de vrije kasstroom via afschrijvingen te verfraaien. Die 10% vrij kasstroom moet dan vrijwel volledig uit de operationele kasstroom gaan komen.
En die zat in 2023 op + 32 miljoen tegenover minus 31 miljoen in 2022.

Dan is TomTom goed op weg.
Jaap
0
Het blijft de vraag hoeveel aandelen nu op dit moment en in de eindveiling vrijwillig gecovererd gaan worden, en anders volgende week, gedwongen? Door de bank?
Vive tu vida positivamente
1
Kan volgende week leuk worden!
Koersverhogingen analisten, shorters die in paniek raken, kijk er naar uit!!
Fijn weekend.
win some...
1
quote:

Benjamin G. schreef op 2 februari 2024 16:48:

[...]

Toch aardig dat wij zonder dat we het weten een gedeelde schaal voor positiviteit hebben :)

Mooie aanscherpingen. Hoe zie jij tegen de steeds minder worden D&A aan? Tatje schreef hier al een paar keer over. Die worden steeds minder. Dat betekent ook dat het lastiger wordt de vrije kasstroom via afschrijvingen te verfraaien. Die 10% vrij kasstroom moet dan vrijwel volledig uit de operationele kasstroom gaan komen.
In 2023 was D 21 mio & A 22 mio. Er staat nu nog voor 20 mio intangible assets op de balans. Ik denk dat dit in 2024 voor het grootste deel wordt geamortiseerd. De 21 mio depreciatie (PP&E en lease) blijft voor 2025 en verder wel bestaan.

Het operationeel resultaat wordt dan hoofdzakelijk gecorrigeerd voor +/- 21 mio depreciatie, zo'n 12 mio stock compensation en veranderingen in het werkkapitaal om uiteindelijk tot een operationel cashflow te komen.

Voeg de investeringen in PP&E toe aan de operationele cashflow en dan is er de free cashflow. Door het verdwijnen van de amortisatie is het verschil tussen Ebit en FCF de afgeopen jaren een stuk kleiner geworden. Vanaf 2025 verwacht ik dat de verhouding vrij stabiel blijft, omdat er dan bijna geen intangible assets meer op de balans staan.
GLMF
1
Gefeliciteerd Ketchup, SPOT ON!!!
quote:

GLMF schreef op 1 februari 2024 23:19:

zie www.iex.nl/Forum/Topic/1398838/TomTom...

Gaat BdB (weer) in de top 5 eindigen, slaat NKIT weer toe, of komt er een volkomen 'verrassing' en gaan we richting 'mediaan'?
Nog 1 nachtje slapen en het forum barst weer los met de eerste analyses, verwijten, complimenten, downplayen, 'upplayen', ga toch zeilen, (niet)luisteren naar /samenvatten van /interpreteren van naar de TomTom Conference Call and Webcast (met als enige zekerheid het klagen over de uhhhs en 'stonecoal' english), enz.

(en daarnaast natuurlijk met de 'vertrouwde' dagelijkse nieuwsstroom over chinese auto's........)

Gemiddelde: 8,14
Mediaan: 7,71
Aantal deelnemers: 28

Date Name price
13/Nov Spoorstudent 17,50
10/Nov Hvasd2 14,00
13/Nov Poolbeer 9,65
05/Nov Mayo 9,00
25/Jan visje 8,88
04/Nov GLMF 8,88
25/Jan Concrete 8,69
09/Nov Meryntje 8,26
29/Dec xof 8,12
04/Nov JustRevisited 8,01
29/Dec nr36 7,99
05/Nov Optiebelegger 7,97
04/Nov Lionfart 7,77
06/Nov Casalinga 7,71
01/Feb RESEARCH 7.61
06/Nov Ous 7,44
25/Jan Beursboertje 7,25
25/Jan minofmeer 7,23
25/Nov Pwijsneus 7,12
25/Jan waterval 7,10
13/Nov ketchup 7,00
25/Jan Erg chebbi 6,82
30/Jan JP Samosa 6,76
04/Nov Topper 6,71
01/Feb Beperktedijkbewaking 6,38
31/Jan Ken kebeurskiee 6,30
01/Feb Alfonz 5,77
07/Nov NewKidInTown 5,50
GLMF
1
quote:

nr36 schreef op 2 februari 2024 17:35:

17.30 koers 7,00 omzet 1.67M
17.35 koers 7,00 omzet 1.80M
benieuwd of we maandag een afbouw van shorters zien (hopelijk niet), of de 2e lijn door is gegaan met 50k per dag, en vooral of de 1e lijn nog wat stukjes heeft opgeraapt
ketchup
1
mooi dagje , dik 10% up - heb er ook naar gehandeld en de positie met 75% gereduceerd
koop ze de komende tijd wel weer terug tussen de 6,50 en 6,30

het gaat mi pas spannend worden Q3 & Q4 wanneer HG winst en groei uit de hoge hoed gaat toveren - tot die tijd gaat het inkoopprogramma zich tegoed doen aan deze ondergewaardeerde prijzen en het aantal uitstaande aandelen reduceren
hopelijk hangen de shorts er nog stevig in tegen de tijd dat dit staat te gebeuren

gd wknd
bert190
1
quote:

Jaap schreef op 2 februari 2024 16:47:

In elk geval leidt de koersstijging en de lage omzet, zoals Bertie190 al eerder vermelde vandaag, naar een verassende eindveiling.
7,00 mooie afronding. Ik had het mis, geen daling. Weer wel benieuwd of die opwaartse trend zich doorzet. Prettig weekend.
Wereldbelegger
1
Twee Shorters waren gisteren actief volgens AFM
(staat nog niet bij shortsell)

TomTom
Totale netto shortpositie op Feb. 2, 2024: 5.62%
(van 5,41% naar 5,62%)

Shortsellpositie Marchall Wace van 0,80% naar 0,91%
Shortsellpositie Otus Capital Management van 1,10% naar 1,20%

Eerste Meldingsdatum (boven de 0,50%)
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
9-1-2024 Citadel Advisors 0,80%
22-12-2023 Marchall Wace 0,91%
24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,53%
19-12-2022 Otus Capital Management 1,20%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 2,18%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 5,62%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
5,62% van 132.366.672* is: 7.439.007 aandelen


Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float* in procenten:
7.439.007 van 68.371.770* is: 10,88%

*Totaal aantal uitstaande aandelen waarvan aantal aandelen in Free Float volgens opgave TomTom met meldingsdatum: 31-12-2023

*Niet geheel onbelangrijk; in het aantal Free Float aandelen zitten ook de 25 grootaandeelhouders (van 0,06% t/m 5,12%) waaronder Teslin en JdMol ieder met 5,12% van het totaal aantal uitstaande aandelen.
nr36
0
TomTom krult opwaarts.

TomTom laat een technische verbetering zien nu de voormalige weerstand rond de voorgaande koerstop opwaarts is gebroken. Er is potentieel tot weerstand 8,42 (gevormd op 16 november 2022). Steun ligt rond 6,01 (bodem van 16 januari).

Tostrams
529 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 23 24 25 26 27 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront