Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.125 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
lucas D
1
quote:

K. Wiebes schreef op 30 januari 2024 13:47:

Als het schaken op diverse borden door de zittende CEO niet meer te behappen valt,
al is het alleen maar wegens tijdgebrek, dan is de normale gang van zaken dat een
deel van de verantwoordelijkheden wordt gedelegeerd naar personen met kennis en
kunde, vlak ónder de CEO.

Er wordt dan niet 'n CEO náást gezet. Op dat akkoord zouden de multi's tientallen CEO's
hebben.

Ga er wat mij betreft dus maar van uit, dat dat "onherroepelijke commitment" van de zit-
tende grootaandeelhouders 'n prijs had.

Dat ze de beleggers in hun PB willen doen geloven, dat Peter zou hebben gevráágd -
asjeblieft - om te overwégen een co-CEO te installeren, geeft wat mij betreft uiting aan
de manier, hóe ze tegen de kleine beleggers aankijken.
Niét iets om blijer van te worden.
Teslin had dit toch al aangegeven, jullie doen net of er wat nieuws is wat er gepresenteerd is, maar dat is het niet.

Snap dan ook die overreactie niet.
Bestek
0
"De oprichter en CEO heeft de Raad van Commissarissen van Ebusco gevraagd om de nieuwe functie te creëren. Hiervoor zal Frank Meurs als ad interim co-CEO toetreden tot de directie, terwijl er wordt gezocht naar een permanente oplossing."

Kan de "permanente" oplossing dan niet gewoon een andere CEO zijn?
DeZwarteRidder
2
quote:

Bestek schreef op 30 januari 2024 15:12:

"De oprichter en CEO heeft de Raad van Commissarissen van Ebusco gevraagd om de nieuwe functie te creëren. Hiervoor zal Frank Meurs als ad interim co-CEO toetreden tot de directie, terwijl er wordt gezocht naar een permanente oplossing."

Kan de "permanente" oplossing dan niet gewoon een andere CEO zijn?
Twee kapiteins op een schip levert een schipbreuk op.
Pimplepurple
5
Zojuist 2500 stukjes gekocht op € 3,96. Is wel een gokje waard. Gevalletje rood/zwart, maar dan net wat vermakelijker. Tijd zal uitwijzen of ze in Deurne het lek boven krijgen.
Marcel H.
0
quote:

Pimplepurple schreef op 30 januari 2024 15:22:

Zojuist 2500 stukjes gekocht op € 3,96. Is wel een gokje waard. Gevalletje rood/zwart, maar dan net wat vermakelijker. Tijd zal uitwijzen of ze in Deurne het lek boven krijgen.
Je had beter nog een tijdje kunnen wachten. De aftakeling van de koers is net begonnen.
Pimplepurple
3
quote:

Marcel H. schreef op 30 januari 2024 15:30:

[...]

Je had beter nog een tijdje kunnen wachten. De aftakeling van de koers is net begonnen.
Helaas heb ik jouw glazen bol niet tot mijn beschikking Marcel...
Marcel H.
0
quote:

Pimplepurple schreef op 30 januari 2024 15:33:

[...]

Helaas heb ik jouw glazen bol niet tot mijn beschikking Marcel...
Bij Ebusco is niemand van de leidinggevenden bezig met de belangen van de kleinere aandeelhouder.

Na de BAV van gisteren zijn er naar mijn idee 2 mogelijkheden:
Pennystock of 8+. Met 2 kapiteins op 1 schip verwacht ik snel pennystock.
Pimplepurple
1
quote:

Marcel H. schreef op 30 januari 2024 15:43:

[...]

Bij Ebusco is niemand van de leidinggevenden bezig met de belangen van de kleinere aandeelhouder.

Na de BAV van gisteren zijn er naar mijn idee 2 mogelijkheden:
Pennystock of 8+. Met 2 kapiteins op 1 schip verwacht ik snel pennystock.
Ik ben me bewust van het risico dat het vangen van een vallend mes met zich meebrengt. Maar ik gok (en ja, het klopt dat dat weinig heeft te maken met weloverwogen en goed onderbouwd beleggen) dat op deze koers - waar al veel ellende is ingeprijsd - het aandeel meer fantasie naar boven heeft dan neerwaarts. Maar we gaan het meemaken de komende maanden :)
Marcel H.
0
[quote alias=lucas D id=15167473 date=202401301504]
[...]

Teslin had dit toch al aangegeven, jullie doen net of er wat nieuws is wat er gepresenteerd is, maar dat is het niet.

Snap dan ook die overreactie niet.
[/quote

Je had op 17.10.2023 al een vooruitziende blik:
]
Citaat: "Ik heb mijn laatste aandelen verkocht".

Je bent ontsnapt aan deze malheur.
Jochie1962
0
quote:

Pimplepurple schreef op 30 januari 2024 15:22:

Zojuist 2500 stukjes gekocht op € 3,96. Is wel een gokje waard. Gevalletje rood/zwart, maar dan net wat vermakelijker. Tijd zal uitwijzen of ze in Deurne het lek boven krijgen.
Nou, en als ze dat lek niet boven krijgen .... dan heb JIJ een lek in jouw portefeuille ....
Kaviaar
0
quote:

andrejes schreef op 30 januari 2024 14:58:

Akkoord op het plaatste van 5 miljoen aandelen op 5,00 euro per aandeel maar koers staat op €4. pfff
Dan zal men ervoor zorgen dat de koers die richting uit gaat en men van tevoren nog even goedkoop binnen kan harken.
Banter2346
0
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 29 januari 2024 17:21:

Ik heb een vraag voor jullie, alleen denk ik dat dit een lastige vraag is.
Ze hebben personeelsproblemen, Is het een idee om een aantal Chinezen naar Nederland te halen?
Of is dit een dom denken?
In China hebben busbouwers ook al moeite om goede engineers vast te houden.
En asesmblage medewerkers spreken doorgaans alleen Chinees.
Maar je vraag is terecht..niet alleen Ebusco kan baat hebben bij Chinese mederwerkers in de nabije toekomst.
Weet alleen niet hoe makkelijk ze hier aan de slag mogen.
In Belgie kan het, maar voor max 180 dagen...
Banter2346
0
quote:

lucas D schreef op 30 januari 2024 09:04:

Byd in de problemen?
Doel je op de dubbeldekker branden in London ?
Is inderdaad een beetje apart, en ken de rolverdeling Alexander Dennis - BYD niet precies.
Blik dekkende afbijt
0
lucas D
0
quote:

Banter2346 schreef op 30 januari 2024 16:39:

[...]

Doel je op de dubbeldekker branden in London ?
Is inderdaad een beetje apart, en ken de rolverdeling Alexander Dennis - BYD niet precies.

Nee, dat bedoel ik niet. Zoek de link wel even op waar ik dat tegenkwam.
odA neD gaaH
1
quote:

Diegy schreef op 24 januari 2024 12:04:

[...]
Kan zomaar volgende week vanaf de 29ste goed nieuws show worden. En behoorlijke stijging van de koers. Koers ging laatst ook van 4 euro naar 8 euro in slechts 1 week tijd..
Denk je dat het nog gaat lukken de resterende 3 handelsdagen van deze week Diegy.
Marcel H.
0
Charlie Munger
0
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 30 januari 2024 17:30:

Weet iemand of er een soort open dag komt bij Ebusco?
Ik heb er wel oren naar
ja zeker! Zondag 3 Maart tussen 11:00 - 16:00 is er een open dag bij Ebusco. dit ivm open bedrijven route Deurne.
hier de link : www.bedrijvenroutedeurne.nl/deelnemer...
pipsi
0
Frank Meurs wordt co-CEO van Ebusco.

Ebusco introduceert zijn 3.0-bussen, gemaakt door samenwerkingspartners, terwijl ze hun reis naar Europa maken. Tegelijkertijd communiceert het bedrijf, als reactie op een strategische verschuiving in de assemblage, via een persbericht dat oprichter en CEO, Peter Bijvelds, de creatie van een co-CEO-rol heeft voorgesteld om de efficiëntie te vergroten en de verantwoordelijkheden binnen de organisatie te verdelen.

De Raad van Commissarissen wijst Frank Meurs prompt aan om de nieuwe positie van co-CEO op interim-basis op zich te nemen, terwijl hij actief streeft naar een permanente oplossing. De doorvoer van de 3.0-bussen van Ebusco, samengesteld door externe partners, ligt op schema, met een verwachte aankomst in februari.

Met de start van de rol van co-CEO wil Peter Bijvelds zich volledig concentreren op de bedrijfsstrategie, maar ook op product- en commerciële ontwikkeling. De synergie tussen Peter en Frank zal naar verwachting de sterke positie van Ebusco op de emissievrije openbaarvervoermarkt die de afgelopen tien jaar is ontwikkeld, versterken.

Ebusco heeft dit jaar kostenbesparende maatregelen genomen, in lijn met de strategieën die vorig jaar zijn ontwikkeld om de indirecte kosten te verlagen en de directe kostenstructuur te harmoniseren met de aangepaste assemblageaanpak. Verwacht wordt dat deze maatregelen de totale operationele uitgaven voor 2024 aanzienlijk zullen verlagen ten opzichte van 2023.

Het bedrijf verwacht een impact op de omzet in 2023 als gevolg van twee factoren. Ten eerste is er een logistieke impact op de busproductie, waarbij voltooide bussen bij assemblagepartners niet tijdig in de omzet konden worden verantwoord. Ten tweede heeft een vertraging bij de certificering van Energy Containers de leveringen verschoven naar 2024.

Ebusco beweert dat deze omstandigheden geen invloed zullen hebben op het productieplan voor 2024, waardoor er geen gevolgen zijn voor de leveringsplannen van klanten en de bijbehorende geldinningen. Niet-verantwoorde opbrengsten uit 2023 worden meegenomen naar de vooruitzichten voor 2024.

ceoworld-biz.translate.goog/2024/01/3...
pipsi
1
De Duitse bus- en touringcarmarkt groeide in 2023 met 12,5% volgens cijfers van de Federal Motor Transport Authority ( KBA ), gerapporteerd door de Duitse handelsmedia omnibus.new . Vorig jaar werden er 753 nieuwe elektrische bussen van meer dan 8 ton geregistreerd , een groei van 20% (632) ten opzichte van 2022. In 2021 waren dat er 555.

En er komt groot nieuws uit het podium van de elektrische busmarkt in het land, waar MAN Mercedes inhaalt dankzij 246 geregistreerde Lion's City E. Daimler Buses volgt echter op de voet met 231 eCitaro. De derde speler op het podium is ook nieuw: hier, nog steeds volgens de rapportage van omnibus.news op basis van de cijfers van Chatrou CME Solutions, vonden we Ebusco met 90 e-bussen geregistreerd in Berlijn na een bestelling die eind 2021 was binnengekomen .

2023 was een bloeiend jaar voor de Italiaanse markt , waar na de 2.351 geregistreerde kentekenplaten in 2022, de registraties van bussen van meer dan 8 ton in 2023 de 4.043 bereikten. De groei ten opzichte van 2022 is indrukwekkend: +72%. De Spaanse markt groeide ook flink : 54% vergeleken met de gegevens uit 2022, met 3.749 geregistreerde bussen in 2023.

Duitse busmarkt 2023
In Duitsland groeide de busmarkt in 2023 met 12,5%
Van januari tot december werden in totaal 5.493 nieuwe bussen en touringcars (ruim 3,5 ton) nieuw geregistreerd in Duitsland, vergeleken met 4.883 in 2022 . De gegevens voor 2021 waren echter veel hoger: in dat jaar werden 6.474 nieuwe bussen en touringcars geregistreerd. Zoals omnibus.news opmerkt, is de markt nog niet hersteld van de pandemie, vooral de touringcarmarkt.

Omnibus.news merkt op dat “de Duitse regering heeft verklaard dat momenteel slechts ongeveer 4,5 procent van alle bussen in het openbaar vervoer een elektrische aandrijving heeft. Als we ons concentreren op elektrische bussen >8 ton, bedraagt ??het cijfer eigenlijk slechts 3,9 procent, aangezien er eind 2012 in Duitsland 2.562 elektrische bussen >8 ton waren”.

Welke waren in 2023 marktleider op de Duitse bus- en touringcarmarkt (waarbij dan werd verwezen naar de algemene markt, niet naar het e-bussegment)? De media melden dat Daimler Buses, MAN en Iveco Bus het winnaarspodium delen .

In een artikel dat we in mei 2023 in Sustainable Bus Magazine publiceerden , ontdekten we dat “de vijf belangrijkste Europese markten in 2022 een kwart van hun volume hadden verloren vergeleken met 2019 (…). In Duitsland is de som van de registraties in de drie jaren 2020, 2021 en 2022 iets hoger dan het cijfer van 2019. In 2022 bleven duizend touringcars ‘achter’ vergeleken met 2019. Van de geanalyseerde markten kende alleen het Verenigd Koninkrijk een vergelijkbare daling, zoals we binnenkort zullen zien.

www-sustainable--bus-com.translate.go...
4.125 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront