Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 399 400 401 402 403 404 405 406 407 » | Laatste
Douwes
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 26 december 2023 11:43:

[...]

Als ik jou was dan zou ik mijn hele pensioen in dit geweldige aandeel steken.........!!!
Bedankt voor de tip. En een hele fijne tweede kerstdag gewenst.
Kruimeldief
0
DZR kraakt veel af, maar in dezen heeft hij wel een punt: binnenkort staan er zo’n 70 mln aandelen uit. Gaat Ebusco snel 350 bussen per jaar afleveren met een nettowinst per afgeleverde bus van €100.000 (grove schatting mijnerzijds) en zodoende een nettowinst per aandeel van €0,50 genereren?
visje
1
zo ver is het (helaas) nog lang niet. ebusco weinig vet op de botten, hoge kosten.
kan nog van alles voor 2024 in het vat zitten.
wederom een emissie, reverse aandelen split etc. etc.
koers in vrije val van 30 naar 5 heeft idd zijn redenen.
denk wel dat ze het gaan redden maar of de bodem al in zicht is.
DeZwarteRidder
1
quote:

Kruimeldief schreef op 26 december 2023 12:12:

DZR kraakt veel af, maar in dezen heeft hij wel een punt: binnenkort staan er zo’n 70 mln aandelen uit. Gaat Ebusco snel 350 bussen per jaar afleveren met een nettowinst per afgeleverde bus van €100.000 (grove schatting mijnerzijds) en zodoende een nettowinst per aandeel van €0,50 genereren?
Een netto winst van een ton per bus zal nooit gehaald worden.
Banter2346
1
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231226_944... ze gaan eindelijk schoonmaken bij Multiobus , ik kan het hele artikel niet lezen, maar oorzaak zal wel gissen blijven. denk zelf niet dat het aan Ebusco lag, maar wil graag weten waaraan wel.
Fox WIld
1
Oorzaak

Wat de oorzaak van de brand was, is nu na maanden onderzoek nog niet gekend. “En misschien gaan we de oorzaak wel nooit weten”, zegt Olivier Van Mullem. “Wat we wel weten, is dat we weer met de voeten op de grond staan en onze rug moeten rechten en vooruit kijken. We hebben gewoon geen andere keuze. Ons bedrijf voelt zich gesterkt, want ondanks het zware verlies konden we dankzij andere solidaire busbedrijven na één week zo goed als volledig operationeel zijn. Dat was hartverwarmend.”

Hadden we meer kunnen doen om dit te voorkomen? Dat is een vraag die iedereen zich stelt”, gaat Olivier verder. “We wisten natuurlijk dat er in deze loods veel bussen staan met dure technologie. Maar hiervoor bestaan er geen vaste regels of normen naar beveiliging toe. Ik ben intussen hierover al met het ministerie van mevrouw Peeters en met De Lijn in overleg geweest, omdat er gewoon zeer weinig kennis en ervaring in is. In elk geval zullen we naar meer compartimentering van de loodsen gaan, zodat de risico’s toch wat verkleind worden.”
Diegy
2
Oorzaak brand dus niet door Ebusco. Na het nieuws over de brand ging de koers echt heel hard naar beneden. Nu tijd voor herstel.
Jokeltje
0
Vandaag in De Tijd : “Containertransport tot dubbel zo duur door piraterij in Rode Zee”. Geen goed nieuws voor bedrijven die hun producten in China laten maken. Dat Ebusco enkele maanden geleden noodgedwongen beroep moest doen op de Chinezen om hun bussen in elkaar te laten zetten, belooft weinig goeds en zal dus vermoedelijk de cash burn nog versnellen door de exploderende transportkosten.
Happy
2
quote:

Jokeltje schreef op 27 december 2023 09:42:

Vandaag in De Tijd : “Containertransport tot dubbel zo duur door piraterij in Rode Zee”. Geen goed nieuws voor bedrijven die hun producten in China laten maken. Dat Ebusco enkele maanden geleden noodgedwongen beroep moest doen op de Chinezen om hun bussen in elkaar te laten zetten, belooft weinig goeds en zal dus vermoedelijk de cash burn nog versnellen door de exploderende transportkosten.
Gaat om centen per product uiteindelijk.

Geen enkele invloed op de cashflow.
Diegy
1
quote:

Diegy schreef op 27 december 2023 09:15:

Oorzaak brand dus niet door Ebusco. Na het nieuws over de brand ging de koers echt heel hard naar beneden. Nu tijd voor herstel.
Koers ging toen van dacht ik 6,60 naar 5,70 toen die brand in het nieuws kwam. Je ziet dat de koers wilt uitbreken. Kan wel eens hard door de 5 euro gaan straks.
Happy
1
Op naar de eerste hobbel op 6,50 in januari.
Daarna gestaag naar de dubbel digits.
We hebben goud in handen!
Diegy
0
quote:

Diegy schreef op 27 december 2023 09:44:

[...]
Koers ging toen van dacht ik 6,60 naar 5,70 toen die brand in het nieuws kwam. Je ziet dat de koers wilt uitbreken. Kan wel eens hard door de 5 euro gaan straks.
Na de 5,10 ligt de weg omhoog aardig open. Kan wel eens heel hard gaan straks. Dat hebben we bij ebusco wel vaker gezien hoe hard het omhoog kan gaan.
Happy
0
quote:

Diegy schreef op 27 december 2023 10:02:

[...]
Na de 5,10 ligt de weg omhoog aardig open. Kan wel eens heel hard gaan straks. Dat hebben we bij ebusco wel vaker gezien hoe hard het omhoog kan gaan.
Ze willen het onder de 5 houden. Met de slinkende freefloat gaat ze dat wel lukken.
Daarna mag het skyhigh gaan.
zeurpietje
1
quote:

Happy schreef op 27 december 2023 09:46:

Op naar de eerste hobbel op 6,50 in januari.
Daarna gestaag naar de dubbel digits.
We hebben goud in handen!
Al die juichende koersvoorspellingen komen bijna nooit uit. Meestal is het een uiting van onmacht. Al het mogelijke positieve is al vele malen herhaald maar de koers wil maar niet echt wil stijgen. Zou daar niet een rede voor zijn? Beter is het dan om i.p.v. dergelijke koersvoorspellingen te doen nog eens goed te onderzoeken of al die mooie voorspellingen wel realistisch zijn. Koers daalt sinds de emissie in 2021 alleen maar. Ik volg dit aandeel puur uit interesse. Beleg zelf bijna nooit in aandelen die geen winst genereren. Mis daardoor af en toe natuurlijk wel eens een echt succesvol aandeel maar voorkom daarmee ook heel veel teleurstellingen.
silverbullet
1
quote:

zeurpietje schreef op 27 december 2023 10:13:

[...]Al die juichende koersvoorspellingen komen bijna nooit uit. Meestal is het een uiting van onmacht. Al het mogelijke positieve is al vele malen herhaald maar de koers wil maar niet echt wil stijgen. Zou daar niet een rede voor zijn? Beter is het dan om i.p.v. dergelijke koersvoorspellingen te doen nog eens goed te onderzoeken of al die mooie voorspellingen wel realistisch zijn. Koers daalt sinds de emissie in 2021 alleen maar. Ik volg dit aandeel puur uit interesse. Beleg zelf bijna nooit in aandelen die geen winst genereren. Mis daardoor af en toe natuurlijk wel eens een echt succesvol aandeel maar voorkom daarmee ook heel veel teleurstellingen.
Precies, en mocht er een duidelijke positieve verbetering komen is er nog voldoende tijd om op de rijdende trein te springen en zijn nog stations genoeg te passeren om dit te doen
Fender bass
3
quote:

Happy schreef op 27 december 2023 10:05:

[...]

Ze willen het onder de 5 houden. Met de slinkende freefloat gaat ze dat wel lukken.
Daarna mag het skyhigh gaan.
Zonder flauw te willen doen maar wie bedoel je met 'ze'?
En waarom zouden 'ze' het aandeel onder de 5 euro willen houden?
Happy
0
quote:

Fender bass schreef op 27 december 2023 11:00:

[...]

Zonder flauw te willen doen maar wie bedoel je met 'ze'?
En waarom zouden 'ze' het aandeel onder de 5 euro willen houden?
Ze zijn de grote deelnemers.
Ze schijnen er een belang bij te hebben als de einde jaarskoers zo laag mogelijk staat.
Happy
0
quote:

zeurpietje schreef op 27 december 2023 10:13:

[...]Al die juichende koersvoorspellingen komen bijna nooit uit. Meestal is het een uiting van onmacht. Al het mogelijke positieve is al vele malen herhaald maar de koers wil maar niet echt wil stijgen. Zou daar niet een rede voor zijn? Beter is het dan om i.p.v. dergelijke koersvoorspellingen te doen nog eens goed te onderzoeken of al die mooie voorspellingen wel realistisch zijn. Koers daalt sinds de emissie in 2021 alleen maar. Ik volg dit aandeel puur uit interesse. Beleg zelf bijna nooit in aandelen die geen winst genereren. Mis daardoor af en toe natuurlijk wel eens een echt succesvol aandeel maar voorkom daarmee ook heel veel teleurstellingen.
Ja, je zal geljk hebben.
Maar dit is mijn enige trucje dat al jaren werkt.
Fagron, Fugro, Shell en JET hebben zo leuke winsten opgeleverd.
Kopen als de laatste particulieren het dumpen.
zeurpietje
1
quote:

Happy schreef op 27 december 2023 13:27:

[...]

Ja, je zal geljk hebben.
Maar dit is mijn enige trucje dat al jaren werkt.
Fagron, Fugro, Shell en JET hebben zo leuke winsten opgeleverd.
Kopen als de laatste particulieren het dumpen.
Ik zou graag willen dat ik ook zo slim was!
HenkdeV
1
quote:

Happy schreef op 27 december 2023 13:27:

[...]

Ja, je zal geljk hebben.
Maar dit is mijn enige trucje dat al jaren werkt.
Fagron, Fugro, Shell en JET hebben zo leuke winsten opgeleverd.
Kopen als de laatste particulieren het dumpen.
Het lullige is dat dit moment nooit komt, dus kun je ook nooit kopen:-)).
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 399 400 401 402 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront