Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
lucas D
0
Ebusco financieel op orde gebracht. Obusco heeft de meest economische elektrische bussen in de markt, Ebusco heeft de meest veilige batterij, Obusco heeft een ongekend uitgebreid service beleid, Obusco bussen rijden de hoogst aantal km per batterij,
Obusco heeft voor busreizen een mobile laadsysteem.
Kortom Ebusco kan meer dan alleen bussen maken, ze kan ze ook altijd laten rijden.
Goedekans
0
quote:

Happy schreef op 15 december 2023 10:16:

Rustig afwachten de komende weken. Koers moet even zijn weg vinden. Zal wat heen en weer bouncen tussen de 5 en 6,5 voor het weer naar de dubbel digits gaat. Zijn mooie aankoopmomenten voor een top rendement de komende jaren.
Happy wat is de reden dat jij in Ebusco bent gestapt?
Zit er zelf over te denken om in eerste instantie een paar duizend aandelen
aan te schaffen , maar ik heb nog wat twijfels.
Financieel ziet het er niet zo sterk uit.
Recessie kom maar op
0
quote:

Goedekans schreef op 15 december 2023 11:44:

[...]

Happy wat is de reden dat jij in Ebusco bent gestapt?
Zit er zelf over te denken om in eerste instantie een paar duizend aandelen
aan te schaffen , maar ik heb nog wat twijfels.
Financieel ziet het er niet zo sterk uit.
Welke twijfels?
kweetnie
0
quote:

Instapmoment schreef op 15 december 2023 10:43:

[...]

Door continue te blijven wijzen.....
Misschien keer ik nog een keer terug als ze de zaakjes op de rit lijken te krijgen.
Er worden te hoge verwachtingen geschept qua doelstellingen echter zijn ze uiteraard afhankelijk van andere factoren anders hadden ze dit wel gehaald toch.
Dit zien ze zelf nu ook wel in en wellicht dat er daarom even iets minder orders worden binnen gehaald.
Laat ze de basis nu maar goed neerzetten om vervolgens te kunnen doorgroeien dan nu maar door blijven gaan en te constateren dat het allemaal niet lukt met uiteindelijk ontevreden opdrachtgevers (en mogelijke boeteclausules).

Opdrachten komen vast wel weer binnen en ze zijn waarschijnlijk druk doende om dit bedrijf tot een succes te maken, soms duurt het allemaal iets langer dan verwacht/gehoopt.

Mocht je je afvragen wat te doen nu, blijf zitten als je er in gelooft want de grootaandeelhouders zitten er altijd nog met heel veel meer geld in dan ons allen.
EdRaket
2
Ik ben al blij dat ik gemiddeld rond de 10 euro aankoop zit en dan zijn er mensen die twijfelen om in te stappen op 5 euro? :-) Kies een ander aandeel of ga gewoon niet beleggen zou ik zeggen.
innicksname
2
quote:

Instapmoment schreef op 15 december 2023 10:43:

[...]

Door continue te blijven wijzen op de gevolgen van COVID en de problemen in de supply chain plaats je wat mij betreft de problemen 'buiten jezelf'. Het management zou eens goed in de spiegel moeten kijken, want de beloftes van de afgelopen jaren zijn simpelweg niet waargemaakt. En erger nog: vaak gebeurde er het tegenovergestelde. In Q3 werd nog geroepen dat de organisatie goed gekapitaliseerd was, om vervolgens twee maanden doodleuk aandelen uit te geven en de outlook nog verder te verlagen. Hoe vaak hebben ze dit jaar nou al de outlook verlaagd? En het aantal bussen dat men zou afleveren?

Vorig jaar werd er volgens mij nog geroepen dat er dit jaar 350+ (?) zouden worden afgeleverd om vervolgens tijdens de H1 presentatie aan te geven dat het er maar 50 waren in de eerste zes maanden. En zo gaat het naar mijn idee al een paar jaar achter elkaar. Eerst was het nog 3000 bussen over 5 jaar, en een brutomarge die veel te rooskleurig werd voorgesteld.

Nu lijkt het eindelijk een beetje te lukken om de productie op te schalen, maar worden er geen tenders meer gewonnen. Als het ze daadwerkelijk lukt om straks 600-1000 bussen af te leveren per jaar, dan is het orderboek zo leeg. Wat heeft die conferentie onlangs nou opgeleverd? Eerder dit jaar werd geroepen dat Q3-Q4 de tenderkwartalen zouden zijn. Ik heb nog niet echt iets voorbij zien komen, behalve enkele tientallen bussen hier en daar en de verlenging van de raamwerkovereenkomst in Duitsland.

Ik heb in ieder geval mijn laatste stukken verkocht met een klein verlies. Uiteindelijk redelijk zonder kleerscheuren (-10%) eruit gekomen door hier en daar wat te handelen. Wens jullie in ieder geval allemaal het beste en hopelijk fors hogere koersen in de komende jaren. Misschien keer ik nog een keer terug als ze de zaakjes op de rit lijken te krijgen.
De logistieke consequenties waar je als kleiner bedrijf tegenaan loopt, kun je niet onderschatten. Als groot bedrijf kun je veel makkelijker op meerdere plaatsen en manieren inkopen. Bovendien beschik je dan vermoedelijk ook over meer werknemers die grip hebben op de diverse stromen. Ik weet niet of het Ebusco management zich daar continu (zonder e) achter verschuilt, maar weet wel dat verstoringen in de keten heel lang kunnen doorwerken. En het opzetten van alternatieven (elders laten maken dan wel zelf een nieuwe fabriek starten) is niet zomaar gedaan.
StoplossBurner
1
quote:

StoplossBurner schreef op 13 december 2023 17:47:

Ben vooral benieuwd hoe ze nieuw kapitaal gaan ophalen, want ik denk dat zelfs de grootste optimist inmiddels wel doorheeft dat dat nodig zal zijn; emissie? nog een lening, naast die 41 miljoen? alternatief? (gedeeltelijke) overname? Bij de beursgang sprak men nog over een mogelijke emissie in 2023 overigens. Iemand ook een idee van de leenvoorwaarden van die 41 miljoen van ING?
[/quote]

Nou ik werd een uur later wel op mijn wenken bedient met persbericht.

Waarschuwde twee dagen ervoor nog een user nog vooral niet in te stappen i.v.m. de op handen zijnde emissie, benieuwd of die nog geluisterd heeft.

[quote alias=StoplossBurner id=15112759 date=202312111438]
[quote alias=jan6307 id=15112686 date=202312111325]
[...]

Heeft maar een reden, hoe kan ik verdienen op aandelen, grotere investeerders straks gaat Ebusco echt wel herstellen.
Ik zit er ook stevig in en koop straks ook wel weer bij.

Succes
[/quote]

Groot investeren vlak voor een op handen zijnde emissie (cash burn is hoog, en nauwelijks inkomend geld i.v.m. weinig leveringen), lijkt mij een gegarandeerde winnende formule.
Heb in ieder geval snel gelijk gekregen dat het evident was dat de vorige outlook weer niet gehaald ging worden. Alleen lucasD vond die bijdrages waarin ik dat onderbouwde 'rommel' en 'kletspraat'. Dit is een van de bedrijven waarbij je juist bij het raadplegen van openbare bronnen een goed idee kan hebben waar het heen gaat met het bedrijf. Gebruik dat dan i.p.v. dom koersniveau's te roepen of ongefundeerde speculatie.
Los van de productie aantallen stipt 'The Truth' hier goed aan dan op de middelange termijn (>2024) er ook snel iets zal moeten gebeuren met de order aantallen. En ook dat is eenvoudig bij te houden met openbare bronnen.

Edit/ helaas werkt een quote in een quote niet lekker op dit forum.
Recessie kom maar op
0
Alfie Solomons
1
Hier nog iemand met 1000 stuks twv 13e per aandeel die nog niet bijgekocht heeft.

Vanmorgen vanuit t Gooi naar Hoofddorp geregen en 5 verschillende Ebusco bussen gezien. Ik heb met mijzelf afgesproken om pas bij te kopen bij goed nieuws maar och och och dit is wel heel verleidelijk hoor qua koers..
Spoorman
0
quote:

Alfie Solomons schreef op 15 december 2023 14:54:

Hier nog iemand met 1000 stuks twv 13e per aandeel die nog niet bijgekocht heeft.

Vanmorgen vanuit t Gooi naar Hoofddorp geregen en 5 verschillende Ebusco bussen gezien. Ik heb met mijzelf afgesproken om pas bij te kopen bij goed nieuws maar och och och dit is wel heel verleidelijk hoor qua koers..
Geen paniek, dit is een dead cat bounce.
Lang
0
quote:

StoplossBurner schreef op 15 december 2023 14:23:

[...]

Heb in ieder geval snel gelijk gekregen dat het evident was dat de vorige outlook weer niet gehaald ging worden. Alleen lucasD vond die bijdrages waarin ik dat onderbouwde 'rommel' en 'kletspraat'. Dit is een van de bedrijven waarbij je juist bij het raadplegen van openbare bronnen een goed idee kan hebben waar het heen gaat met het bedrijf. Gebruik dat dan i.p.v. dom koersniveau's te roepen of ongefundeerde speculatie.
Los van de productie aantallen stipt 'The Truth' hier goed aan dan op de middelange termijn (>2024) er ook snel iets zal moeten gebeuren met de order aantallen. En ook dat is eenvoudig bij te houden met openbare bronnen.

Edit/ helaas werkt een quote in een quote niet lekker op dit forum.
Misschien omdat het raar is om jezelf te gaan quoten.....
Banter2346
0
Wat ik niet begrijp is waarom een paar maanden geleden nog werd gezegd dat de 41M € lening (van ING?) nog niet was aangeraakt.
En dan nu een paar maanden later 25 + 36M € 'nodig' ?
voda
4
Video: Ebusco gaat enorm belangrijk jaar in
15-dec-2023 15:29

Emissie niet uit luxe volgens Jan-Jaap Bongers van Teslin.

(ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft niet uit luxe vers kapitaal opgehaald, maar is daarmee wel klaar voor 2024. Dit zei fondsmanager Jan-Jaap Bongers van Teslin voor de camera van ABM Financial News op Beursplein 5.

youtu.be/Q2AGL7V4DG4

Klik hier voor: Ebusco gaat enorm belangrijk jaar in

Ebusco haalde met de verkoop van 5 miljoen aandelen 25 miljoen euro op. Daarnaast plaatste het een converteerbare obligatie van ruim 34 miljoen euro bij Heights Capital Management.

Ebusco had als plan de supply chain te verplaatsen naar Nederland en de 3.0 elektrische bus te fabriceren in Deurne. De interesse van busbedrijven voor de bussen van Ebusco is er, aldus Bongers, wijzend op het orderboek.

"Maar het grote probleem waar Ebusco tegenaan liep, is dat ze die bus niet op schaal geproduceerd kregen in Deurne."

Het plan B is nu; terug naar het oude model met assemblagepartners. En hiervoor is dus kapitaal opgehaald afgelopen week.

Bongers heeft vertrouwen in Ebusco en benadrukte de door de fabrikant afgegeven omzetoutlook voor 2024 van meer dan 300 miljoen euro met een positieve EBITDA. Dat is een omzetverdubbeling ten opzichte van 2023. "Een mooie ambitie."

2024 is daarmee volgens Bongers een enorm belangrijk jaar, waarin "het echt moet gaan gebeuren".

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 16:02
Koers 2,836
Verschil -0,146 (-4,90%)
Hoog 3,056
Laag 2,830
Volume 210.959
Volume gemiddeld 336.810
Volume gisteren 271.316

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront