Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
lucas D
0
Garmin
0
quote:

Drs P. schreef op 1 februari 2023 09:09:

op naar de 40+ eind dit jaar!
Geloofwaardig, NOT
Instapmoment
0
quote:

lucas D schreef op 14 december 2023 17:24:

Komende dagen kan er nog een persbericht komen, namelijk degene die aangegeven is.
En welke zou dat zijn? Ze zouden toch alleen nog de outlook communiceren?
lucas D
0
quote:

Instapmoment schreef op 14 december 2023 17:25:

[...]

En welke zou dat zijn? Ze zouden toch alleen nog de outlook communiceren?
Dat moet doormiddel van een persbericht.
Lekker Truitje
0
op Quote500 staat er te lezen dat :
Heights Capital Management voor 5 mln aandelen koopt à € 5,= elk = 25 mln, alsmede convert.obligaties "die uiteindelijk € 34,2 mln in het laadje zouden brengen". Als die obligaties geconverteerd zouden worden zouden die ca 10% extra aandelen betekenen. Rente-% is niet genoemd.
Over vdValk en andere grootaandeelhouders incl. de huidig directeur van Ebusco is niet gesproken over meer aandelen.
Garmin
0
quote:

Spoorman schreef op 14 december 2023 17:20:

[...]
Zozo we hebben een waarzegger in huis.
Dat klopt, zie bewijs.
Garmin
0
quote:

Garmin schreef op 1 april 2023 16:04:

[...]

Ebusco is geen aandeel voor de LT belegger, koers gaat snel onder de 5 euro zakken. Alle seinen staan nu op rood, zonde van je geld.
Genoeg bewijs Spoorman?
keessie
5
ingestapt vandaag ,puur voor de gok op 5,04 , denk dat er meer ruimte is naar boven dan naar onder , ga het zien
Spoorman
0
quote:

Garmin schreef op 14 december 2023 17:53:

[...]

Genoeg bewijs Spoorman?
Zozo, in april riep je dat de koers snel onder de 5 zou zakken. Dat gebeurde pas in september.
Dit soort glazenbol gepredik neem ik totaal niet serieus. Als je altijd maar wat roept heb je vanzelf een keer gelijk.
Blik dekkende afbijt
0
Ik heb echt het idee dat het een bodemloze put is en dat ze voor een appel of een ei worden overgenomen. Ik denk Vinfast die hebben ook elektrische bussen.
orap
1
ingestapt op 5 euro; aandelen gekregen bij de slotveiling; goede inschatting geweest
Gaasp
1
quote:

orap schreef op 14 december 2023 19:06:

ingestapt op 5 euro; aandelen gekregen bij de slotveiling; goede inschatting geweest
Voor 1 dag, vandaag, lijkt dat inderdaad wel goed.
Eind maart of begin april komt Ebusco weer met resultaten naar buiten. Als de koers dan beneden de €3,- noteert, wat denk je dan van die inschatting ?
Stier
0
EBUS is toch niet het enige bedrijf wat elec bussen bouwt? Mercedes / Volvo etc zitten heus niet stil.
Ben benieuwd hoe dit afloopt, voorlopig is er geen bodem te bekennen. Succes voor iedereen.
lucas D
3
www.ebusco.com/nl/ebusco-verwacht-een...

Bevestiging van de verwachtingen voor het volledige jaar 2023


Deurne, 13 december 2023 – Zoals aangegeven tijdens de update van het derde kwartaal 2023, geeft Ebusco (Euronext: EBUS) vandaag een update met betrekking tot de voortgang in 2023, de vooruitzichten voor het volledige jaar 2024 en andere operationele ontwikkelingen. Tegelijkertijd kondigt Ebusco in een afzonderlijk persbericht een versnelde bookbuild aanbieding en gelijktijdige onderhandse plaatsing van converteerbare obligaties aan.



Verduidelijking van de richtlijn voor 2023

Op basis van de huidige productie in Deurne en de ontwikkeling bij onze assemblagepartners, vernauwt Ebusco zijn omzetvoorspelling voor het volledige jaar 2023 naar EUR 145-155 miljoen, wat overeenkomt met de onderste helft van de voorspelling in de update van het derde kwartaal.

De operationele uitbreiding buiten Deurne ligt op schema: de eerste in serie geproduceerde 3.0 bussen zijn met succes geassembleerd bij onze assemblagepartners in China en kunnen dit jaar nog worden verscheept. Verder zijn de eerste casco’s op basis van een lokale toeleveringsketen voltooid bij onze assemblagepartner en ligt de start van de productie in onze fabriek in Rouen op schema.

Onevenwichtigheden in de toeleveringsketen blijven ons bedrijf beïnvloeden omdat ontbrekende onderdelen leiden tot inefficiëntie en extra kosten. Ebusco blijft echter vooruitgang boeken met de efficiëntie van zijn assemblagelijnen en verwacht een aanzienlijke verbetering van de EBITDA in 2H23 vergeleken met 1H23.

Vooruitzichten 2024: omzet van meer dan EUR 300 miljoen en een positieve EBITDA

Volledig gebaseerd op de uitvoering van bestaande klantenorders voor 2024, verwacht Ebusco een omzet van meer dan 300 miljoen euro voor het volledige jaar 2024. Verder bevestigt Ebusco dat het een positieve EBITDA verwacht voor het volledige jaar 2024. Ebusco zal in de loop van 2024 een concretere leidraad geven voor de EBITDA-vooruitzichten.

Vanaf het eerste kwartaal van 2024 zal Ebusco kostenmaatregelen implementeren die de afgelopen maanden zijn ontwikkeld om de indirecte kostenbasis te verlagen en de directe kostenbasis in lijn te brengen met de aangepaste assemblagestrategie.

Financieringsinitiatieven

Om de behoefte aan werkkapitaal met betrekking tot de 2024 guidance te dekken, kondigt Ebusco tegelijkertijd in een apart persbericht de lancering aan van een versnelde bookbuild offering en gelijktijdige onderhandse plaatsing van converteerbare obligaties. Ebusco zal een buitengewone algemene vergadering bijeenroepen op 29 januari 2024 om de vereiste goedkeuringen van de aandeelhouders te vragen.

Om zijn financiële flexibiliteit verder te vergroten, voert Ebusco constructieve en vergevorderde gesprekken met kredietverstrekkers om zijn bestaande bankgarantie/ kredietbrief te verlengen en te verhogen. De structuur waarover wordt gesproken is vergelijkbaar met de structuur die Ebusco in het verleden met succes heeft toegepast om zijn kasstroomcyclus te verkorten.

Organisatorische veranderingen

Bob Fleuren heeft de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen van Ebusco geïnformeerd dat hij zich niet herkiesbaar stelt als COO aan het einde van zijn huidige termijn (AVA mei 2024).

Bob is een voorstander van de aangepaste productiestrategie, die hij mede heeft geïnitieerd. Toch heeft hij besloten dat zijn persoonlijke ambities elders liggen deze buiten Ebusco na te streven. Tijdens zijn resterende termijn zal Bob zijn werk voortzetten met dezelfde toewijding en inzet voor Ebusco, zijn werknemers en klanten. Er is een zoektocht gestart naar een vervangende COO om de samenstelling van de raad van bestuur verder in lijn te brengen met de aangepaste assemblagestrategie.

Verder heeft Ebusco de heer Frank Meurs aangesteld als adviseur van de raad van bestuur met de intentie om hem voor te dragen voor een positie in de raad van commissarissen tijdens de AVA in mei 2024. Frank brengt een schat aan ervaring mee op het gebied van business development, operations en supply chain.

Meest recent was Frank managing director van Toray Advanced Composites EMEA. Daarvoor was hij chief operating officer van Ten Cate Advanced Composites Global. Met deze achtergrond zal Frank van onschatbare waarde zijn voor zowel de raad van bestuur en de raad van commissarissen als voor het bredere bedrijf bij de schaalvergroting van Ebusco.

Dag van de kapitaalmarkten 2024

Ebusco zal in het tweede kwartaal van 2024 een Capital Markets Day organiseren om meer inzicht te geven in de marktontwikkelingen, de langetermijnstrategie en de technologische routekaart.

Belangrijke informatie

De effecten waarnaar hierin wordt verwezen zijn niet en zullen niet worden geregistreerd onder de Amerikaanse Securities Act van 1933, zoals gewijzigd (de “Securities Act“), mogen niet worden aangeboden of verkocht in de Verenigde Staten zonder registratie of behalve krachtens een vrijstelling van, of in een transactie die niet onderworpen is aan de registratievereisten van de Securities Act en in overeenstemming met alle toepasselijke effectenwetten van een staat of ander rechtsgebied van de Verenigde Staten. Er zal geen openbare aanbieding van de hierin genoemde effecten plaatsvinden in de Verenigde Staten.

Disclaimer

Sommige uitspraken in dit persbericht kunnen worden beschouwd als ’toekomstgerichte uitspraken’. Toekomstgerichte verklaringen houden naar hun aard risico’s en onzekerheid in, omdat ze betrekking hebben op gebeurtenissen en afhankelijk zijn van omstandigheden die zich in de toekomst kunnen voordoen. Deze toekomstgerichte uitspraken gaan gepaard met bekende en onbekende risico’s, onzekerheden en andere factoren die buiten onze macht liggen en onmogelijk te voorspellen zijn en die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van de toekomstige resultaten die worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Deze toekomstgerichte uitspraken zijn gebaseerd op huidige verwachtingen, schattingen, prognoses, analyses en projecties over de bedrijfstak waarin wij actief zijn en de overtuigingen en aannames van het management over mogelijke toekomstige gebeurtenissen. Wij waarschuwen u niet overmatig te vertrouwen op deze toekomstgerichte verklaringen, die alleen meningen weergeven op de datum van dit persbericht en geen voorspellingen of garanties zijn over mogelijke toekomstige gebeurtenissen of omstandigheden. Wij nemen geen verplichting op ons om herzieningen van deze toekomstgerichte uitspraken publiekelijk bekend te maken om gebeurtenissen of omstandigheden na de datum van dit persbericht of het optreden van onverwachte gebeurtenissen te weerspiegelen, tenzij dit verplicht is onder de van toepassing zijnde effectenwetgeving.

Dit persbericht bevat informatie die kwalificeert of kan kwalificeren als voorwetenschap in de zin van artikel 7(1) van de EU Marktmisbruik Verordening.
Fox WIld
3
Ruval
0
quote:

Fox WIld schreef op 14 december 2023 21:38:

Wat is het nut van het nogmaals plaatsen van het persbericht van gisteren?
Lucas is de reïncarnatie van drs P…. :-)
Banter2346
1
quote:

Recessie kom maar op schreef op 14 december 2023 15:31:

Laadproblemen nieuwe bussen Twente leiden tot vertragingen

In Twente klagen buschauffeurs over problemen bij de nieuwe elektrische bussen van de regionale vervoerder Arriva. Volgens hen kampen de bussen met oplaadproblemen en is er te weinig tijd om de bussen helemaal op te laden, wat leidt tot problemen in de dienstregeling. Arriva spreekt zelf van opstartproblemen. "Twente is een nieuw gebied voor ons en we zijn nog nooit met zoveel elektrische bussen tegelijkertijd gestart."

Arriva verzorgt sinds zondag het busvervoer in Twente en is een groot deel van de dieselbussen vervangen door elektrische exemplaren. De nieuwe bussen leveren problemen op, blijkt uit tientallen klachten die de afgelopen dagen zijn binnengekomen bij vakbond FNV.

Het zijn opmerkingen over bussen die veel te traag rijden door oplaadproblemen en systemen die niet functioneren, omdat de bussen niet voldoende zijn opgeladen. "Arriva rijdt met 106 bussen in Twente, waarvan er 66 elektrisch zijn. Daarvan rijden er maar 20 vlekkeloos", zegt FNV-bestuurder Marijn van der Gaag tegen RTV Oost.

'Tijdverlies in de te krappe dienstregeling'
Een buschauffeur met wie de regionale omroep sprak, bevestigt het beeld dat de vakbondsman schetst. "Er zijn problemen met de bussen. Die moeten naar binnen om opgeladen te worden", legt de buschauffeur, die anoniem wil blijven, uit. "De actieradius van de accu is minder dan voorspeld."

Daarbij komt ook nog eens dat het opladen van de bussen meer tijd kost dan verwacht waardoor chauffeurs in de knoei komen met de dienstregeling. Het leidt tot vertragingen of bussen die soms helemaal niet bij de halte komen.

Van der Gaag heeft deze klachten ook gezien "De bussen trekken heel traag op", geeft hij als voorbeeld. "Daardoor ontstaat veel tijdverlies in de veel te krappe dienstregeling. Als je met een kwartier vertraging rijdt, staan er boze mensen bij de halte."

Issues
Woordvoerder Liesbeth Oelen van Arriva erkent de problemen met de bussen. "We rijden met elektrische bussen die allemaal nieuw zijn. We ondervinden nu in de praktijk hoe dat gaat", zegt ze. "Het is voor ons een nieuw gebied en we hebben nog nooit met zo veel nieuwe elektrische bussen tegelijkertijd gereden."

Volgens Oelen zijn er vooral problemen rond het opladen van de elektrische bussen. "We merken nu dat daar wat issues zijn." Dat heeft volgens haar onder meer te maken met chauffeurs die kort voordat de laadtijd is verstreken het laadproces onderbreken, waardoor de accu van de bus niet vol zit op het moment dat de chauffeurs op pad gaan.

Probleem is volgens de buschauffeurs dat het laadproces onderdeel is van de dienstregeling. Een bus moet tussentijds worden opgeladen om de ritten te kunnen rijden die op een dag nodig zijn.

"Het laadproces is ingesteld op de dienstregeling", zegt Oelen. "Dat is allemaal gemaakt op papier. Dat luistert vrij nauw." Te nauw, vinden de chauffeurs die de FNV hebben benaderd. Volgens Oelen wordt alles gemonitord en volgen waar nodig aanpassingen.
Wat heeft dit bericht met Ebusco te maken? Dit zijn Volvo bussen, gewoon valse info vooraf opgegeven, net als Solaris in Oslo.
lucas D
1
quote:

Fox WIld schreef op 14 december 2023 21:38:

Wat is het nut van het nogmaals plaatsen van het persbericht van gisteren?
Ik heb het gisteren gemist. Zag het staan op de site, maakte een kopie en plaatste het.
Dat leek me het juiste om te doen.
En in een vergelijlbare situatie zal ik dat weer net zo doen.
Als anderen er iets anders achter zoeken, dan is dat jammer voor ze.
Fox WIld
3
Het juiste om te doen is:
* eerst het forum teruglezen
* kijken wat er voor info door anderen gepost is
* en dan pas eventuele nieuwe info posten of je mening over andere posts geven
Recessie kom maar op
1
quote:

Banter2346 schreef op 14 december 2023 22:24:

[...]

Wat heeft dit bericht met Ebusco te maken? Dit zijn Volvo bussen, gewoon valse info vooraf opgegeven, net als Solaris in Oslo.
Klopt, zijn gelukkig geen Ebusco bussen. Sectornieuws.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 10:55
Koers 2,908
Verschil +0,090 (+3,19%)
Hoog 2,914
Laag 2,814
Volume 80.626
Volume gemiddeld 343.150
Volume gisteren 301.781

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront