Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
PaxRomana
0
quote:

Leon57 schreef op 14 december 2023 10:21:

[...]

Kan ook betekenen dat de grootaandeelhouders overtuigd zijn van de LT vooruitzichten en een signaal willen afgeven
Hadden ze dat veel eerder moeten doen. Want dit hing al veel langer in de lucht.
stot
0
En ik denk dat ze de gedachte hadden eerst alle inspanningen op het op orde brengen van de productie en dan volop naar de komende jaren de orders binnen halen
stot
0
Als we met -5 einde dag halen zijn we spekkoper alleen dalen we mee met de beurs als ie gaat dalen. Ebusco is niet sterk genoeg op eigen kracht te stijgen .

Pas wanneer doelen worden gehaald , productie op gang komt en nieuwe orders worden binnengehaald komt t vertrouwen terug en kan het hard gaan . Misschien wel de 17 die jefferies noemt . De komende maanden bepalen de koers voor de komende jaren . Of de afgrond in of hard omhoog . Wie het weet mag het zeggen .
Diegy
0
quote:

Recessie kom maar op schreef op 14 december 2023 09:14:

[...]

precies hetzelfde als bij Atenor laatst. Ook een emissie van 5 euro maar dan veel meer verwatering. Koers daar alweer op 5,80.
Grote kans dat de koers aankomende dagen fors gaat herstellen. Zie je vaak na een emissie dat de koers snel weer een aardig herstel laat zien.
Diegy
0
quote:

Leon57 schreef op 14 december 2023 09:44:

[...]

denk dat dit verstandig is. Hebben veel vaker gezien dat een vergroting van aandelen kapitaal , is slechts 8,6%, en zinvolle herstructurering betekent dat de koers zijn laagste punt heeft bereikt. Vind de discount erg meevallen. Ook aanpassing geleverde bussen in 2023 is slechts beperkt en vooruitzichten 2024 onveranderd. Soms zie je dat je een dag hebt van lager openen maar toch hoger sluiten. Wie weet is dat vandaag bij Ebusco ook
Discount valt zeker reuze mee. Komende dagen zeker herstel. En wie weet vandaag wel gewoon groen. Koers stond vorige maand nog op 7,30.
Recessie kom maar op
0
quote:

PaxRomana schreef op 14 december 2023 10:26:

[...]

Hadden ze dat veel eerder moeten doen. Want dit hing al veel langer in de lucht.
Opvallend is dat de grootaandeelhouders nu nog meer in hun bezit hebben en de free-float procentueel nog kleiner wordt.
maaslander
0
quote:

Recessie kom maar op schreef op 14 december 2023 10:49:

[...]

Opvallend is dat de grootaandeelhouders nu nog meer in hun bezit hebben en de free-float procentueel nog kleiner wordt.
En zo is het maar net!
Daniel1981
0
Ik vind Ebusco heel interessant, het probleem met de toelevering zullen ze verhelpen daar ben ik wel van overtuigd. Alleen er komen helemaal geen nieuwe orders meer binnen? Dit laatste vind ik zorgwekkend en kan ik niet goed plaatsen. Doen ze mee aan de aanbesteding maar krijgen ze hem niet, of doen ze bewust niet mee vanwege leveringsproblem?
H2 was altijd het drukke seizoen voor nieuwe aanbestedingen..... ik heb weinig gezien, en wat ik heb gezien is de Chinese import bus
PaxRomana
0
quote:

Recessie kom maar op schreef op 14 december 2023 10:49:

[...]

Opvallend is dat de grootaandeelhouders nu nog meer in hun bezit hebben en de free-float procentueel nog kleiner wordt.
vraag me wel af waarom ze voor een emissie hebben gekozen.
op dergelijke lage koersen kan je beter een bod uitbrengen en van de beurs afhalen.
dan in de schaduw je productie en logistieke problemen repareren/oplossen en dan later weer naar de beurs brengen.
JustRevisited
0
quote:

PaxRomana schreef op 14 december 2023 11:05:

[...]

vraag me wel af waarom ze voor een emissie hebben gekozen.
op dergelijke lage koersen kan je beter een bod uitbrengen en van de beurs afhalen.
dan in de schaduw je productie en logistieke problemen repareren/oplossen en dan later weer naar de beurs brengen.
Misschien moet je even op de website van Teslin kijken wat zij van hun belang in Ebusco vinden. Die vinden dat er extra aandacht moet naar capaciteitsuitbreiding. Er is trouwens niet alleen een emissie gedaan, grootste gedeelte is plaatsing van een obligatie.
JustRevisited
3
Voor de minder ervaren Googlers.

Doe de zoekopdracht: ebusco site:teslin.nl

Dan krijg je alleen hits op ebusco die voorkomen op de URL teslin.nl
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 14 december 2023 09:50:

[...]

Zoals gewoonlijk met dit soort fantasie-aandelen zullen de beleggers van het eerste uur hun verliezen nooit meer terugkrijgen.


Hun verliezen mogen ze houden, het is voor hen vooral te hopen dat die niet nog verder oplopen ;-)

Maar goed, het ergste leed is al natuurlijk al geleden (van €23 naar €5).

Of het dan verstandig is om er nog meer geld in te pompen (hetgeen enkele grootaandeelhouder dus wél doen) waag ik echter te betwijfelen.

Ik denk dat vooral de jongens en meisjes van HCM een leuke deal hebben gedaan (convertible), bijna ongeacht de "uitkomst".
jeroen1981
0
quote:

Recessie kom maar op schreef op 12 december 2023 11:11:

Met de rest wacht ik wel tot onder de 5.
Deze voorspelling was wel juist!
Nog bij gekocht vanmorgen of te laat?
Recessie kom maar op
0
quote:

jeroen1981 schreef op 14 december 2023 11:25:

[...]

Deze voorspelling was wel juist!
Nog bij gekocht vanmorgen of te laat?
een plukje op 5
Leon57
0
quote:

jeroen1981 schreef op 14 december 2023 11:25:

[...]

Deze voorspelling was wel juist!
Nog bij gekocht vanmorgen of te laat?
ja
Diegy
0
Koers laat komende dagen wel een herstel zien. Zie je vaker na een emissie. 1 maand geleden stond de koers nog op 7,20.
Banter2346
1
quote:

kweetnie schreef op 14 december 2023 09:47:

[...]

Hoezo verliest? Ken jij alle details dan? Hebben ze hier op ingeschreven, wat is het bedrag waar ze voor aangenomen zijn, wat zijn de randvoorwaarden etc. etc. Doe eerst je huiswerk en zorg voor onderbouwing voordat je hier met dit soort bewoordingen komt.
Geldt dit dan ook voor van Hool die eerder geen bussen geleverd heeft in België, maar daar waar Ebusco juist weer een opdracht had.
Als je eerdere berichten van Truth leest, weet je dat hij goed op de hoogte is van het reilen en zeilen in busland. Natuurlijk proberen ze hun bussen aan Qbuzz te verkopen, net als ze eerder hebben gedaan. Je moet het verschil weten tussen Nederland en Vlaanderen: In Nederland kom je met mooie woorden en plaatjes een heel eind en dan is het aan de operator (in dit geval Qbuzz) om jouw bus te kiezen ten faveure van een ander merk dat zich aanbiedt (en reken maar dat ze met iedereen contacten hebben, probleem is momenteel gewoon de giga achterstand met leveren van de NL merken). En dan maar hopen dat de operator met wie jij in zee bent, de tender wint.

In Vlaanderen gaan de meeste orders via aanbesteding direct aan de merken (omdat De Lijn operator en autoriteit is), waar de laatste jaren vooral Iveco wint en een beetje Van Hool en VDL.

Dan heb je nog de onderaannemers van De Lijn en die kiezen helemaal zelf welke bussen ze kopen. Daar is Multiobus dus degene die met Ebusco in zee is, en een De Polder bijv. heeft MAN elektrische bussen.

Dus, m.a.w. , ik denk dat je wel kunt stellen dat Ebusco verloren heeft inzake Qbuzz want daar hebben ze al eerder aan geleverd.
odA neD gaaH
0
quote:

Diegy schreef op 14 december 2023 10:46:

[...]
Grote kans dat de koers aankomende dagen fors gaat herstellen. Zie je vaak na een emissie dat de koers snel weer een aardig herstel laat zien.
Hoeveel keer heb je dat vandaag al niet geroepen. Ga lekker op het OCI forum weer onzin lopen verkondigen.
lucas D
3
Vind het een goede ontwikkeling dat je tijdig zorgdraagt dat de financiering op orde is, en niet pas als het knelt.
Hier zie ik duidelijk de hand van ING in.
De vrij besteedbare aandelen zijn niet meer aandelen geworden, alles is door de grootaandeelhouders opgenomen.
Zie het ook als een tegemoetkoming voor de trouw van de grootaandeelhouders om hun totale investeringskosten te verlagen.
Goede zet en goed over nagedacht.
En dat alles net nu alles gaat draaien zoals het eerder verwacht werd, maar door een samenloop van omstandigheden niet bereikt kon worden, Hoe hard ze er ook aan getrokken hebben, alle busbedrijven ondervonden hetzelfde,
kweetnie
0
Voor welke koers zitten de grootaandeelhouders er nu in, is dat ergens bekend of weet iemand dit?
5,- per aandeel is natuurlijk niet veel, tenminste als je weet dat de koers flink gaat herstellen (of nie @Diegy) ;)
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront