Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

HogerOfLager
0
quote:

KCNIB schreef op 13 december 2023 10:26:

[...]

Volgens mij heeft JET op koers 67 euro transactie afgewikkeld
Ik weet het niet precies, maar ik weet wel dat de aandeelhouders van GH niet blij waren met die omruil. Op 21 juni 2021 werd GH van de beurs gehaald, Toen stond JET rond de 77.
Als jou gegevens kloppen kostte GH omgerekend $1,6 miljard. Lijkt me nog steeds een goede deal.
Hendrik Roo
0
quote:

bedoekt schreef op 13 december 2023 10:30:

[...]

Laten we het hopen.

Jitze op twitter
Congratulations @NicolasSchmitEU @gualminielisa it’s a good day for workers in the platform sector in Europe
In potentie geeft dit reden om de koers naar boven te laten exploderen. In de markten waar JET toch al dominant is, gaat de keuze van JET om riders in dienst te nemen voor rugwind zorgen. En bij de concurrentie voor tegenwind. De implementatie van de wetgeving komt dichtbij. Über en consorten moeten nu keuzes gaan maken. Ben benieuwd wat ze gaan doen.
Gaston Lagaffe
0
quote:

KCNIB schreef op 13 december 2023 10:28:

[...]
Vertrek Dher, Uber en ROO uit aantal landen volgt snel
Op zich voor JET een mooie ontwikkeling maar hoe effectief zal de regeling zijn (nageleefd worden) en wanneer zal deze regeling in alle EU-landen van kracht worden. Eerlijk gezegd geen idee. Zou niet verbaasd zijn als dit jaren gaat duren. Wellicht dat UberEats en cs nu van model gaan veranderen (zien we deels al) maar JET zou hier wat 'kleur aan kunnen geven'. Begreep dat ze in Zwitserland behoorlijk marktaandeel aan het winnen zijn. In feite zegt het mij weinig.
Goedekans
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 13 december 2023 10:31:

[...]Bij mijn weten (en corrigeer me als ik verkeerd zit) bedraagt de Cash geen schamele € 800mio. Zie H1-2023 cijfers. Op dit moment gok ik dat men op ca. € 1,5 miljard zit. Hoe kom je aan die € 800mio ?
Na de aandelen inkoop van 300 miljoen euro en het verlies over 2023 van ongeveer 500 miljoen euro resteert een bedrag van circa 800 miljoen.
De schuld is momenteel ruim 2000 miljoen euro.
Gaston Lagaffe
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 13 december 2023 10:50:

[...]
In potentie geeft dit reden om de koers naar boven te laten exploderen. In de markten waar JET toch al dominant is, gaat de keuze van JET om riders in dienst te nemen voor rugwind zorgen. En bij de concurrentie voor tegenwind. De implementatie van de wetgeving komt dichtbij. Über en consorten moeten nu keuzes gaan maken. Ben benieuwd wat ze gaan doen.
Mooi geformuleerd. De koers lijkt er nog niet op te reageren :) Toch verwacht ik hier op (de lange ?) termijn wel wat van.
hetisgebeurd
0
Goedekans,
Het verlies komt door afschrijvingen en dat is geen cash out.
Los van het feit of het bedrag dat je berekent als verlies juist zou zijn heeft dat niet persé een impact op de beschikbare liquide middelen.
Jet heeft aangegeven cash flow positief te zijn dit kwartaal dus is de berekening: beschikbare cash + CF van het kwartaal - aandelen inkoop.
Hendrik Roo
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 13 december 2023 10:56:

[...]Mooi geformuleerd. De koers lijkt er nog niet op te reageren :) Toch verwacht ik hier op (de lange ?) termijn wel wat van.
Ook de uitgangspositie in Zuid-Europa kan hiermee voor een doorbraak in het voordeel van JET zorgen. Met de Feecaps eraf en als enige partij die de zaken op het gebied van complianxe voor elkaar heeft, denk ik dat een partij als Amazon met interesse naar JET kijjkt
Gaston Lagaffe
0
quote:

Goedekans schreef op 13 december 2023 10:51:

[...]
Na de aandelen inkoop van 300 miljoen euro en het verlies over 2023 van ongeveer 500 miljoen euro resteert een bedrag van circa 800 miljoen. De schuld is momenteel ruim 2000 miljoen euro.
Duidelijk, even wat aanvulling :
1) - een deel van de 1e aandelen inkoop (gestart 19 april 2023) valt dus nog in H1
2) - een deel van de 2e aandelen inkoop valt in 2024 waarin JET (beperkt ?) cashflow positief zal zijn
3) - pakweg 60% van de € 300 aandeleninkoop (€ 180mio ?) valt dus in H2-2023
4) - H2-2023 zal beperkt cashflow negatief zijn (Q4-2023 zelfs cashflow positief)

Samengevat : gerekend vanaf H2-2023 cijfers wordt er minder dan € 300mio aan aandelen inkoop uitgegeven en kasstroom technisch zal er in H2-2023 geen € 500mio 'uitstromen'. Hoeveel verlies JET in H2-2023 zal leiden is mij niet duidelijk. Non-cash mutaties kan ik niet inschatten dus de € 500mio verlies over heel 2023 kunnen correct blijken te zijn.

Gerekend vanaf H2-2023 zal het er volgens mij als volgt kunnen uitzien :
Cash aanvang H2-2023 = € 1,8 miljard
Cash uitstroom aandelen inkoop H2-2023 = € 180mio
Kasstroom H2-2023 = negatief € 100mio (?)
Cash aanvang 2024 = € 1,5 miljard
Moriarty
1
Wanneer de markt goed nieuws verkeerd inschat, dan krijg je koopkansen. Dit zijn de dagen dat het belangrijk is om te weten hoe de bedrijven werken waar je in investeert. Mensen die er niets van kennen verkopen nu, anderen gaan nu net richting JET kijken.
Veel succes met jullie keuze!
valeo 325
0
quote:

anders schreef op 13 december 2023 11:31:

Welke idioten verkopen nu!! Zijn het shorters?
Noem ze maar idioten
Ik noem ze verstandig realistisch
Als ik op 11 12 of 13 gekocht zou hebben
En je ziet wat er nu gebeurd de laatste week
Dan heb ik ook niet het idee dat er een sprint gaat komen naar de 16
Zeker niet als er door bepaalde mensen wordt geroepen hij gaat stijgen
Steef89
0
quote:

Moriarty schreef op 13 december 2023 11:25:

Wanneer de markt goed nieuws verkeerd inschat, dan krijg je koopkansen. Dit zijn de dagen dat het belangrijk is om te weten hoe de bedrijven werken waar je in investeert. Mensen die er niets van kennen verkopen nu, anderen gaan nu net richting JET kijken.
Veel succes met jullie keuze!
Ah ja, waarom kocht men dan niet op woensdag 12 april? Toen stond de koers praktisch gelijk aan nu. Als je in april ingestapt was (na de intraday van 18 januari op 28 euro) zat je nu 8 maanden later op dood geld.

Was je anderhalve maand geleden ingestapt op 10.60, had je nu een heel dik rendement.
Moriarty
1
quote:

valeo 325 schreef op 13 december 2023 11:43:

[...]
Noem ze maar idioten
Ik noem ze verstandig realistisch
Als ik op 11 12 of 13 gekocht zou hebben
En je ziet wat er nu gebeurd de laatste week
Dan heb ik ook niet het idee dat er een sprint gaat komen naar de 16
Zeker niet als er door bepaalde mensen wordt geroepen hij gaat stijgen
Het is verstandig realistisch om nu te verkopen?
Net wanneer de kans groter is geworden dat veel concurrenten bepaalde markten gaan verlaten?
JET is de enige Europese speler die niet tegen deze nieuwe wetgeving is, zegt toch ook al iets. Maar goed, geen reden om mensen te verwijten natuurlijk.
kassa!
1
quote:

KCNIB schreef op 13 december 2023 10:26:

[...]

Volgens mij heeft JET op koers 67 euro transactie afgewikkeld
The rise and fall of JET

Slotkoersen JET

30sep16 €24,50 eerste beursdag IPO koers €23,00

9jun20 €98,60
10jun20 €85,50 persbericht JET koopt GRUB (aankondiging wordt negatief ontvangen !!!!)

16okt20 hoogste slotkoers ooit €109,65 (DH €110,60)

15jun21 €75,02 JET plaatst 62.798.005 aandelen (overname is goedgekeurd door aandeelhouders)

26okt23 laagste slotkoers ooit €10,57 (DL €10,19)

huidige waarde 62,9 mln aandelen nu €933 miljoen (1 miljard USD)
Moriarty
0
quote:

Steef89 schreef op 13 december 2023 11:53:

[...]

Ah ja, waarom kocht men dan niet op woensdag 12 april? Toen stond de koers praktisch gelijk aan nu. Als je in april ingestapt was (na de intraday van 18 januari op 28 euro) zat je nu 8 maanden later op dood geld.

Was je anderhalve maand geleden ingestapt op 10.60, had je nu een heel dik rendement.
Geen idee wat dat hier mee heeft te maken. Situatie is totaal niet te vergelijken gezien de huidige inflatievooruitzichten en huidige koersverloop.
Ik zeg niet dat ze nu zeker gaan stijgen, maar dit is een klap voor elke concurrent van JET. Iedereen mag zelf kiezen wat ze er mee doen, maar voor lange termijn beleggers is dit potentieel zeer goed nieuws.
Goedekans
0
quote:

hetisgebeurd schreef op 13 december 2023 10:59:

Goedekans,
Het verlies komt door afschrijvingen en dat is geen cash out.
Los van het feit of het bedrag dat je berekent als verlies juist zou zijn heeft dat niet persé een impact op de beschikbare liquide middelen.
Jet heeft aangegeven cash flow positief te zijn dit kwartaal dus is de berekening: beschikbare cash + CF van het kwartaal - aandelen inkoop.
Al met al is de situatie verre van rooskleurig.
Ook de koers van het aandeel staat nog steeds dichtbij het alltime low.
Naar mijn idee is het overall niet erg positief.
Goedekans
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 13 december 2023 11:14:

[...]Duidelijk, even wat aanvulling :
1) - een deel van de 1e aandelen inkoop (gestart 19 april 2023) valt dus nog in H1
2) - een deel van de 2e aandelen inkoop valt in 2024 waarin JET (beperkt ?) cashflow positief zal zijn
3) - pakweg 60% van de € 300 aandeleninkoop (€ 180mio ?) valt dus in H2-2023
4) - H2-2023 zal beperkt cashflow negatief zijn (Q4-2023 zelfs cashflow positief)

Samengevat : gerekend vanaf H2-2023 cijfers wordt er minder dan € 300mio aan aandelen inkoop uitgegeven en kasstroom technisch zal er in H2-2023 geen € 500mio 'uitstromen'. Hoeveel verlies JET in H2-2023 zal leiden is mij niet duidelijk. Non-cash mutaties kan ik niet inschatten dus de € 500mio verlies over heel 2023 kunnen correct blijken te zijn.

Gerekend vanaf H2-2023 zal het er volgens mij als volgt kunnen uitzien :
Cash aanvang H2-2023 = € 1,8 miljard
Cash uitstroom aandelen inkoop H2-2023 = € 180mio
Kasstroom H2-2023 = negatief € 100mio (?)
Cash aanvang 2024 = € 1,5 miljard
Naar mijn mening veel te rooskleurig voorgesteld.
anders
0
quote:

SEVA_ schreef op 13 december 2023 12:31:

twitter.com/jitsegroen/status/1734896...
Het helpt niet voor de koers vooralsnog :(. Aex vol groen just eat rood :(
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2843 2844 2845 2846 2847 2848 2849 2850 2851 2852 2853 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 mei 2024 17:35
Koers 12,435
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 12,590
Laag 12,255
Volume 1.654.432
Volume gemiddeld 2.364.795
Volume gisteren 1.654.432

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront