TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2023

1.040 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
Beperktedijkbewaking
0
quote:

win some... schreef op 30 november 2023 09:53:

En zouden we nog een persbericht krijgen over een klant voor de Digital Cockpit? Het is vandaag op de kop af 2 jaar geleden dat Harold in een gelikt filmpje met een Fiat over de Herengracht scheurde om daarmee 'a new age of software and IVI development' in te luiden. Sindsdien niets meer over gehoord. De aandacht is nu naar Overture verschoven. Gaan we hier wel nieuws over horen of wordt 2024 het jaar van de 'next big thing'?
Met de persberichten, filmpjes en aankondigingen van samenwerkingen waar we nooit meer wat van gehoord hebben, zijn vele pagina's te vullen.
Wie loopt hier al lang genoeg mee om zich de geit te herinneren? Niet eens zo heel lang geleden.

Wat doe ik hier nog? Ben ik een masochist?
Voor mij is het een soort haat-liefdeverhouding. Haat tegen de graaifilosofie van HG c.s.
Maar liefde voor hun techniek. En voor die brave borst in Berlijn die met een paar mensen AL HET VERKEER IN DE HELE WERELD realtime volgt, analyseert, statistisch registreert, en omzet in actuele route-adviezen en Estimated Times of Arrival.

Voor mij, de oervader van de eerste simpele DRIP in NL (op de A13), is dat alles nog steeds een wereldwonder. Bewezen beter dan wat Google biedt. David tegenover Goliath.
Zijn naam is Schaeffer.
Lionfart
0
quote:

Spoorstudent schreef op 2 december 2023 06:35:

Waar is de new kid gebleven.? In welke town?
Ik heb altijd gedacht dat jij NewKidinTown was. Ik mis hem niet.
pwijsneus
1
quote:

vreemdvermogen schreef op 1 december 2023 22:49:

Ik heb een soort van Deja Vu gevoel. Het oude gehakketak van weleer laait weer helemaal op. Alles wat JR schrijft moet bekritiseerd worden door PWijsneus. De angel is dus nog niet weggenomen. Ik verwonder me over dit soort gedrag.
Het debat scherpt het denken, dus doe er je voordeel mee, daar is dit forum voor bedoeld.

Naar mijn idee zitten we hier te kijken naar een exit in slow motion. Volgens andere moet TomTom in staat zijn om nu wél de doelstellingen te kunnen gaan halen. Daarover zal iedereen van mening verschillen, en dat is prima. Het is een kwestie van vertrouwen.

Feit blijft dat de market cap excl. cash op EUR 485~ mln euro staat. Hoor graag bij de Q4 en FY cijferpublicatie welke strategie met concrete, structurele acties TomTom gaat uitvoeren om de sum of the parts en market cap waardering dichter bij elkaar te brengen.

Verder zie ik dat JP Morgan afgelopen donderdag wederom heeft uitgebreid, van 1,69 naar 1,72% Totale shortpositie is nu minimaal 3.02%. Ik zoek hier verder niet zoveel achter, maar het komt wellicht de aandeleninkoop goed uit.

Een persbericht om ze aan het schrikken te maken mag natuurlijk. De stichting zonder winstoogmerk Overture bestaat bijna een jaar. Als dit platform de toekomst is, dan moet het toch lukken om Meta en vooral Amazon binnen te halen als klant bij TomTom. Dat zou een begin kunnen zijn van de bevestiging dat de nieuw ingeslagen strategie werkt.

Na 10 jaar mooie praatjes, terwijl de koers op een 10 jaar low staat maakt vanzelf dat je niet alles voor zoete koek slikt. Het is voor mij eerst-zien-dan-geloven. Misschien komt dat wat sceptisch over, maar heb al teveel beloftes voorbij zien komen waar geen vervolg aan is gekomen, of uitspraken die totaal uit zijn verband worden getrokken.

Zie het als ying en yang, een kritische blik dwingt ons allemaal tot nadenken, en hoe wij als beleggers op de juiste manier voorgesorteerd zitten voor wat komen gaat.
Bijlage:
Spoorstudent
0
quote:

Lionfart schreef op 2 december 2023 10:25:

[...]

Ik heb altijd gedacht dat jij NewKidinTown was. Ik mis hem niet.
Nee ik ben spoorstudent. Alive and kicking.
Ik zit op hetzelfde spoor als pwijsneus.
Na korte tijd veel gelezen geloof ik niet veel van de verhalen van de CEO cs.
etc etc etc.
Een exit zal mijn inziens nog wel een paar jaar kunnen duren. En ook de eventuele premie die daar bij hoort. Tsja. Een jodenfooi. Let op geen rascistische uitspraak.
Hopelijk gaat de koers op een of ander verhaal nog een keer naar de 7,50€.
Ben ik subiet weg. Zal ik zeker melden.
Ik lees de verhalen van JR met genoegen. Echter de realiteit de realiteitszin. Ik weet het niet.
Beperktedijkbewaking
13
quote:

vreemdvermogen schreef op 29 november 2023 20:39:

De laatste maand van het jaar. Geen onbewogen jaar. Veel gebeurd en niet al te positief, Q3 cijfers redelijk tot goed en toch een verschrikkelijke afstraffing. Aandelen inkoopprogramma zet ook al niet te veel hoop op betere koersen. Of december wel wat positiefs brengt moet maar blijken. TomTom heeft voor mijn gevoel de afgelopen jaren door stijfkoppig beleid vele vele miljoenen ( of miljarden) laten verdampen. De founders hebben daar geen last van. De kleine begger wel. Hoop dat er een eindejaarsrally komt wat een beetje recht doet aan de aandeelhouders in de freefloat
Mooie opening. Maar voor mij is december een maand die ik op de een of andere manier elke keer weer moet overleven. In dec 1991 werd mijn geliefde ernstig ziek, de jaarwisseling beleefde ik in het VU-ziekenhuis met oliebollen. Ze is er nooit meer geheel bovenop gekomen.
[Wie niet tegen persoonlijke verhalen kan, moet nu doorscrollen]

In dec 1987 reed ik met een eerste primitieve CARIN versie in Eindhoven rond, op initiatief van Job Klijnhout, toen even mijn tijdelijke baas. Tijdelijk, omdat hij teveel genie en guru was om een normale chef in een ambtelijke organisatie te zijn.
www.nm-magazine.nl/pdf/NM_Magazine_20...

In dec 1976 liet onze Oost-Duitse gastheer mij de onooglijke deur van Das Physikalisches Labor in Leipzig zien. Het was middenin de DDR-tijd. Ik kon wel janken. Als je wilt weten wie er in de 30-er jaren allemaal door die deur gingen, moet je de film Oppenheimer gaan (her)zien.
Die gastheer was overigens Walter Romberg, toen verguisd maar na die Wende de eerste minister van Financiën in het vrije Oost-Duitsland. Tot de door Helmut Kohl gewenste 'Anschluss'.
Die deur is er overigens niet meer. De Leipziger Universität pronkt nu met veel grootsere gebouwen.

Dec 2015: TT koopt Finder in. Om het nog geen drie jaar later weer te verkopen?
www.channelweb.nl/artikel/nieuws/smar...

Dec 1955. Ik merk dat Sinterklaas mijn verklede oom is, en dat zijn zwart gemaakte buurjongen mij veel te hard met takken op m'n blote benen slaat. Ik krijg niet waarom ik vroeg (een hond).

Dec 1971. Ik krijg een rare oude Amerikaan, on a sabbatical leave in Utrecht, als afstudeerhoogleraar toegewezen. Zijn naam was Siegert. Toen besefte ik nog niet dat het mijn leven zou veranderen.
Hij overleed in 1997:
pubs.aip.org/physicstoday/article-abs...

Dec 2023: zoekend op AJF Siegert vind ik dit:
journals.aps.org/pr/abstract/10.1103/...
En onder Authors lees ik:
A. J. F. Siegert*
Stanford University, Stanford University, California
*Now with The Texas Company, Houston, Texas.
Dit is uit 1939. Arnold Siegert is als net gearriveerde Jood in de USA nog niet echt geaccepteerd, hij moest nog zoeken naar een plek, ondanks zijn eerdere promotie bij Werner Heisenberg himself.
In 1971/72 hing ik in Utrecht uren aan zijn lippen, hij nam de tijd voor mij.

Zo vertelde hij over 'das Labor' in Leipzig. Hij had de groten der fysica persoonlijk ontmoet: Heisenberg natuurlijk, maar ook Schrödinger en zelfs Einstein (op gepaste afstand natuurlijk, ook voor mijn held was
Einstein al een godheid).

Dec 1971. Op dit artikel mocht ik voor mijn afstuderen mijn tanden zetten:
www.sciencedirect.com/science/article...
Ik heb er maanden op gezweet, eenzaam en in m'n uppie in de bibliotheek van het theoretisch instituut in Utrecht waar intussen Veltman en Gerard van Hooft hun Nobelprijs aan het verdienen waren.
Gerard was trouwens een jaargenoot van mij. Sterker nog, ik heb hem in ons eerste jaar solderen geleerd.

Dec 2020. Ik heb al een aantal maanden last van 'slikproblemen', maar mijn huisarts en ook ik zelf 'playen het down', een mens moet zich niet aanstellen. Maar als ik ineens begin af te vallen zonder er mijn best voor te doen verwijst mijn huisarts me toch maar door.
In de middag van 24 dec, de dag voor kerst, deelt een beginnende vrouwelijke arts me na een echt afschuwelijk gastroscopisch onderzoek (ik heb meerdere onderzoeken meegemaakt, maar dat gerotzooi met slangen door je keel bij volle bewustzijn is echt niet leuk) mee dat ik slokdarmkanker heb.
Kerst 2020. Googelend doorgebracht op mijn ziekte. Nauwelijks geslapen, lees over een a priori overlevingskans van 25%. Durf het mijn kinderen nauwelijks te vertellen.
Toch maar, op nieuwjaarsdag 2021. Maar dan vertelt mijn schoondochter dat ze zwanger is, na vele eerdere mislukte pogingen. Potver, voor dat kind wil ik ook opa zijn!
En ik ga ervoor, middenin de coronatijd. Elke dag naar het ziekenhuis voor de bestralingen, per keer meer dan 1000 tandartsfoto's. Met taxi-chauffeurs achter dikke lagen plastic, voor de covid- 'veiligheid'.

Ze zeiden dat het zwaar zou worden, en dat was het. Ook de chemo, misselijkheid viel mij wel mee (daar krijg je pilletjes voor), en op mijn kop was toch al niet veel haar meer over, maar ik voelde mij weken lang moe.
De operatie op Goede Vrijdag 2021 was ook zwaar, geloof me, duurde > 8 uur. Extreme pijn toen ik bijkwam, daarna 3 dagen op de IC, langer dan gebruikelijk.
Maar op eerste paasdag 2021 kwam ik weer tot leven, net als Jezus. Niet profaan bedoeld.

Ben inmiddels geheel schoon verklaard, mijn Schepper wil kennelijk dat ik nog wat jaren leef.
Al was het maar om opa voor mijn jongste kleinzoon te zijn. Hij heet Dex.
En om in dit TomTom-forum iig geval nog de nodige puntjes op de i te blijven zetten. Het blijft hard nodig...
tatje
2
2019 eerste plannen Microsoft Meta Amazon en Tom Tom.

2022 CMD en onthulling nieuwe platform

15 december 2022 MET Amazon Meta Microsoft in Overture

TomTom co-founds Overture Maps Foundation to build Open Map Data

Dec 15, 2022

Niemand van ons, maar dan ook niemand, wist tussen nov 2019 en eind 2022 waar TT mee bezig was.

3 jaar onder de dekmantel gebleven.

TT heeft alles verteld sinds de CMD 2022 en nog wil bijna niemand het geloven.

Ik zeg zelfs dat op de CMD 2019, LT 2030 tussen 1,5 en 2 miljard, deze omzetprognose was op basis van het nieuwe platform 2022.

Corinne had het op de CMD 2022 over het 3e hoofdstuk

Corinne Vigreux – TomTom – Co-Founder & Chief Marketing Officer
So, it's a very important day for us. I hope you realize that from everything you've heard today. It's a bit like
a third chapter

1) de kastjes er daarna van Hero naar Zero
2) platform 2017
3) platform 2022

We zullen zien !
marique
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 2 december 2023 12:22:

(...)
..., mijn Schepper wil kennelijk dat ik nog wat jaren leef.
(...)
Denk dat jouw Schepper niet van kritische geesten houdt, zo dicht in zijn nabijheid. Dus laat Hij jou voor straf nog maar een tijdje op onze aardkloot rondzwerven :-)
JustRevisited
2
Wat een heftig verhaal -- om stil van te worden -- en wat een zegen dat je het mocht overleven opa van Dex!
JustRevisited
4
quote:

win some... schreef op 1 december 2023 21:32:

[...]

Ten opzichte van een jaar geleden is de Enterprise omzet met 20% gedaald. Om uberhaupt weer op het oude niveau terug te komen is een stijging van 25% nodig. Zal als alles goed gaat pas ergens in 2025 het geval zijn. En bij TT is het geen zekerheidje dat alles goed gaat. Wat wel een zekerheid is dat datgene waar men bij TT op hint lang niet altijd realiteit wordt.
Gemiddeld gaan analisten uit van een groei van Enterprise van 152 miljoen naar 192 miljoen in de komende 2 jaren. Deze analisten zijn doorgaans niet over-optimistisch, dus ik denk dat je veilig zit als je deze voorspelling volgt.

Het belangrijkste is dat TT nu weer vooruit kan kijken binnen Enterprise. Met de oude maps kon TT 55% van de markt bedienen van 2 miljard = potentieel van 1,1 miljard. Met de nieuwe maps wordt dit 85% van 2,5 miljard; een potentieel van 2,125 miljard. Zie i.ibb.co/d7sDggB/Scherm-afbeelding-20... In de blauwe blokjes zie je ook welke segmenten nieuw zijn: food, travel en social + een restgroep via partners. En daarnaast in meer landen.

Het oude maps product -- ruwe maps data leveren aan big tech -- kende zo zijn grenzen. Het aantal klanten is beperkt en iedereen kent elkaar en je krijgt vaste prijzen. Nu kom je in nieuwe segmenten met bedrijven die je nog niet kende, landen waar je nog niet actief was en met variabele prijzen (op basis van gebruik). Dat zorgt weer voor een andere dynamiek en energie en het idee dat er weer upside is in Enterprise en niet alleen Automotive groei de kar moet trekken.

Tot slot zorgt Overture voor lagere kosten om kaarten te maken dalen. Dus bij Enterprise is sowieso een beter resultaat onderaan de streep te verwachten dan de afgelopen jaren toen TT een beetje in limbo zat. Jarenlang een nieuw product ontwikkelen (deels samen met klanten) en in de tussentijd heb je een oud product in de etalage en moet je bij bepaalde verzoeken nee verkopen waar dat nu ja is geworden.
JustRevisited
3
Als je op LinkedIn bij een bedrijf kijkt, dan zie je in de rechterkolom "ook bekeken". Daar zie je bedrijven die een klant of leverancier is of een concurrent zijn waardoor veel contacten op elkaar klikken.

Dat op nummer 1 HERE staat is logisch. Best wat mensen die bij HERE én TomTom gewerkt hebben en onderlinge relaties. Amazon in het rijtje is ook te snappen, de samenwerking rond Overture en ex-Amazon mensen die bij TT in dienst zijn gekomen, dus veel contacten over en weer. Er zitten echter ook wat namen tussen die niet per se voor de hand liggen, tenzij je weet dat 1 daarvan frequent genoemd is als potentiële klant voor de nieuwe maps.

Ook bekeken
1. HERE Technologies IT-services en consultancy - Eindhoven, North Brabant
2. Booking.com Softwareontwikkeling - Amsterdam, Netherlands
3. Mapbox Softwareontwikkeling - Washington, District of Columbia
4. Google Softwareontwikkeling - Mountain View, CA
5. Adyen Financiële diensten - Amsterdam, North Holland
6. Deloitte Bedrijfsconsulting en -services - Worldwide
7. Amazon Softwareontwikkeling - Seattle, WA
8. Microsoft Softwareontwikkeling - Redmond, Washington
beursbeurs
2
Sommigen proberen TomTom ten koste van HERE (en Google) de beste marktpositie toe te bedelen, maar weet niet of dit terecht is. De toename van het orderboek van HERE in 2022 worden met allerlei aannames gematigd t.o.v. de groei van van TomTom. De groei van Here in 2021 was ca. 1200 mio terwijl de groei van het orderboek van TomTom in 2021 minimaal was.

Over het marktaandeel van de ISA maps van HERE wordt niet geschreven, maar is dit niet een belangrijke aanjager van hun orderboek?
win some...
3
quote:

JustRevisited schreef op 2 december 2023 15:08:

[...]

Gemiddeld gaan analisten uit van een groei van Enterprise van 152 miljoen naar 192 miljoen in de komende 2 jaren. Deze analisten zijn doorgaans niet over-optimistisch, dus ik denk dat je veilig zit als je deze voorspelling volgt.

Ytd staat de Enterprise-omzet op 111 mio. Om tot 152 mio te komen is er voor Q4 nog een omzet van 41 mio nodig. Afgezet tegen de 37 mio Enterprise-omzet van Q3 heb je het dan over een QoQ-stijging van 11%. Dat vind ik vrij optimistisch.

192 mio Enterprise-omzet voor 2025 is best mogelijk. Maar voordat men met het nieuwe Enterprise-model ging werken was de Enterprise-omzet 46 mio per kwartaal. Op jaarbasis vertaalt zich dat naar 184 mio. Daartegenover vind ik 192 mio niet een groei om steil van achterover te slaan, zeker niet als je inflatie in ogenschouw neemt


Het belangrijkste is dat TT nu weer vooruit kan kijken binnen Enterprise. Met de oude maps kon TT 55% van de markt bedienen van 2 miljard = potentieel van 1,1 miljard. Met de nieuwe maps wordt dit 85% van 2,5 miljard; een potentieel van 2,125 miljard. Zie i.ibb.co/d7sDggB/Scherm-afbeelding-20... In de blauwe blokjes zie je ook welke segmenten nieuw zijn: food, travel en social + een restgroep via partners. En daarnaast in meer landen.

Mooi plaatje. In de periode 2021-2025 gaat de omvang van de totale markt van 2 naar 2,5 miljard. Een groei van 25%. In 2021 had TT een Enterprise-omzet van 171 mio. Volgens analisten zal 2025 een Enterprise-omzet van 192 mio opleveren. Dit is een stijging van 12%. Dus ondanks dat de 'total adressable market' van TT van 55% naar 85% gaat, blijft de omzetstijging van TT volgens de analistenverwachting achter bij de stijiging van de totale markt.

Het oude maps product -- ruwe maps data leveren aan big tech -- kende zo zijn grenzen. Het aantal klanten is beperkt en iedereen kent elkaar en je krijgt vaste prijzen. Nu kom je in nieuwe segmenten met bedrijven die je nog niet kende, landen waar je nog niet actief was en met variabele prijzen (op basis van gebruik). Dat zorgt weer voor een andere dynamiek en energie en het idee dat er weer upside is in Enterprise en niet alleen Automotive groei de kar moet trekken.

Tot slot zorgt Overture voor lagere kosten om kaarten te maken dalen. Dus bij Enterprise is sowieso een beter resultaat onderaan de streep te verwachten dan de afgelopen jaren toen TT een beetje in limbo zat. Jarenlang een nieuw product ontwikkelen (deels samen met klanten) en in de tussentijd heb je een oud product in de etalage en moet je bij bepaalde verzoeken nee verkopen waar dat nu ja is geworden.

Lagere kosten. In 2021 was de Opex 500 mio. In reorganisatiejaar 2022 was het 547 mio. Wanneer kosten voor Q4 gelijk blijven aan Q3, komen we voor 2023 uit op 506 mio. Waarbij aangetekend dat er in 2023 zo'n 30 mio minder D&A in de Opex zit als in 2021. Er wordt bij het maken van kaarten vast wel bespaard op kosten, maar voor de totale kosten komt het neer op het beperken van de stijging.
Benjamin G.
0
Blijf maar doorkomen win some met feitelijke onderbouwing. Iets met 10 vogels in de lucht en 1 in de hand. Ik behoor tot die paar leden die langer dan 10 jaar meelopen op dit forum. De ervaring leert dat het bij TomTom beter is te focussen op wat het is dan wat het had kunnen zijn of had moeten zijn.

Zie het overigens wel goed komen. Wat conservatief rekenwerk laat zwarte cijfers zien voor 2025. Dividend of verdere aandeleninkoop is dan goed mogelijk. Heb in 2019 en 2020 al aangegeven dat keerpunt ergens rond 2024/2025 ligt. Zo langzaam gaat het in automotive. Maar even zien wat het wordt. Een exit in slow motion kan ook nog en dan zijn we goed bekocht.
GLMF
0
www.veb.net/artikel/09313/interview-h...

"Superingrijpend". Zo omschrijft bestuursvoorzitter Harold Goddijn van TomTom het besluit om over te stappen naar een nieuwe manier van kaarten maken. Deze vernieuwde aanpak, waarbij het proces grotendeels automatisch verloopt, is de kern van de nieuwe strategie die het navigatiebedrijf terug moet brengen op het pad van structurele omzetgroei en winstgevendheid.

Dat zou voor aandeelhouders een welkome ontwikkeling zijn. Sinds de markt voor navigatiekastjes circa anderhalf decennium geleden piekte en TomTom op zoek moest naar nieuwe verdienmodellen, zijn de inkomsten in een vrijwel rechte lijn gedaald. Door grote investeringen in de kaarten, schrijft TomTom ook al een paar jaar rode cijfers. In 2022 werd een nettoverlies geboekt van ruim 102 miljoen euro, op een omzet van 536 miljoen euro.

De nieuwe strategie van TomTom werd een jaar geleden aangekondigd. Op het kaartenplatform wordt informatie uit een groot aantal publieke bronnen samengebracht met de continue

iemand toegang tot het gehele artikel?
win some...
5
quote:

GLMF schreef op 3 december 2023 15:24:

www.veb.net/artikel/09313/interview-h...

"Superingrijpend". Zo omschrijft bestuursvoorzitter Harold Goddijn van TomTom het besluit om over te stappen naar een nieuwe manier van kaarten maken. Deze vernieuwde aanpak, waarbij het proces grotendeels automatisch verloopt, is de kern van de nieuwe strategie die het navigatiebedrijf terug moet brengen op het pad van structurele omzetgroei en winstgevendheid.

Dat zou voor aandeelhouders een welkome ontwikkeling zijn. Sinds de markt voor navigatiekastjes circa anderhalf decennium geleden piekte en TomTom op zoek moest naar nieuwe verdienmodellen, zijn de inkomsten in een vrijwel rechte lijn gedaald. Door grote investeringen in de kaarten, schrijft TomTom ook al een paar jaar rode cijfers. In 2022 werd een nettoverlies geboekt van ruim 102 miljoen euro, op een omzet van 536 miljoen euro.

De nieuwe strategie van TomTom werd een jaar geleden aangekondigd. Op het kaartenplatform wordt informatie uit een groot aantal publieke bronnen samengebracht met de continue

iemand toegang tot het gehele artikel?
Veel van het artikel is ook al op de CMD verteld. Ik geef hier even de laatste paar vragen van het interview, die zijn wel interessant.

Wat is het grootste risico van de nieuwe strategie?
“In de overgangsfase zit een groot risico in de uitvoering. We moeten het wel allemaal doen, en in die fase ben je kwetsbaar. Het nieuwe is er nog niet en aan het oude wordt wat minder aandacht besteed. Klanten kijken dan wel of het allemaal goed gaat. Ik denk dat we daar goed doorheen zijn gekomen.”

Bent u er al helemaal doorheen?
“Ja, al ben je natuurlijk nooit helemaal klaar. Bijna alle klanten zitten wel nog op het oude platform, en de bijdrage van het nieuwe platform aan de omzet is nog nauwelijks zichtbaar, maar in de komende jaren moet dat gaan verschuiven.”

Boven TomTom hangt altijd de vraag of het als zelfstandig beursgenoteerd bedrijf blijft bestaan. Is het nieuwe TomTom meer of minder interessant als overnamekandidaat?
“We worden steeds meer een technologiebedrijf dat steeds minder handmatig werk doet. Dat is op zichzelf interessanter, het biedt meer mogelijkheden om op te schalen. Je gaat sneller, hebt een beter gevoel voor kwaliteit en bent niet meer afhankelijk van duizenden mensen. In de samenstelling van het personeel hebben we echt een enorme stap gezet. We hebben veel goede mensen binnengehaald. Als we dat weten te vertalen naar de producten dan worden we aantrekkelijker, overigens ook voor aandeelhouders.”

Iemand die het zou zien als een mooi technologiebedrijf kan langskomen?
Ja, we willen graag praten, dus ik zou zeggen: ‘kom maar langs’. Tegelijk ga ik er niet op zitten wachten. Het is niet zo dat het bedrijf in de etalage staat. We hebben een prachtig bedrijf, een goed plan, hele gemotiveerde mensen en een goede kaspositie. We genereren ook een beetje cash. Niet genoeg, maar er staat ook niks in de fik. We geloven dat wat we aan het doen zijn echt goed is. Er zit ook een Europese component aan. Dat is geen doelstelling op zich, maar ik vind het leuk dat een bedrijf als dat van ons overeind blijft in Europa, talent blijft aantrekken en uit handen kan blijven van Big Tech.”
tatje
1
Boven TomTom hangt altijd de vraag of het als zelfstandig beursgenoteerd bedrijf blijft bestaan. Is het nieuwe TomTom meer of minder interessant als overnamekandidaat?

“We worden steeds meer een technologiebedrijf dat steeds minder handmatig werk doet. Dat is op zichzelf interessanter, het biedt meer mogelijkheden om op te schalen. Je gaat sneller, hebt een beter gevoel voor kwaliteit en bent niet meer afhankelijk van duizenden mensen. In de samenstelling van het personeel hebben we echt een enorme stap gezet. We hebben veel goede mensen binnengehaald. Als we dat weten te vertalen naar de producten dan worden we aantrekkelijker, overigens ook voor aandeelhouders.”

Iemand die het zou zien als een mooi technologiebedrijf kan langskomen?

Ja, we willen graag praten, dus ik zou zeggen: ‘kom maar langs’. Tegelijk ga ik er niet op zitten wachten. Het is niet zo dat het bedrijf in de etalage staat. We hebben een prachtig bedrijf, een goed plan, hele gemotiveerde mensen en een goede kaspositie. We genereren ook een beetje cash. Niet genoeg, maar er staat ook niks in de fik. We geloven dat wat we aan het doen zijn echt goed is. Er zit ook een Europese component aan. Dat is geen doelstelling op zich, maar ik vind het leuk dat een bedrijf als dat van ons overeind blijft in Europa, talent blijft aantrekken en uit handen kan blijven van Big Tech.”

Wat is die Harold toch een echte vent.
Ondanks de tegenslag van Corona, inflatie , chip te kort oorlog :-)
Nu weer een geweldige outlook voor 2026, als opvolger van de LT 2030 tussen 1,5 en 2 miljard gedaan in 2019.

Ik zal het in Jip en Janneke taal proberen weer te geven.

Steeds minder handmatig en daardoor makkelijker op te schalen.
Veel ""toppers ""binnen gehaald, die betere producten genereren en dat is ook belangrijk voor de aandeelhouders en kopers van het hele bedrijf.

Iemand die interesse heeft in Tom Tom kan altijd komen praten , ondanks het feit, dat we niet in de etalage staan, zoals Telematics ( tatje )

Praten kan dus, maar zonder aan het prijskaartje van de founders te voldoen , is zinloos.

CHAPTER 3 nadert zijn voltooiing

Ik denk dat 2024 en 2025 een bevestiging gaan geven over wat TT nu al ziet daarna :-)

flesje wijn vanavond, gaat het wel worden.
JustRevisited
2
Ja, we willen graag praten, dus ik zou zeggen: ‘kom maar langs’. Tegelijk ga ik er niet op zitten wachten. Het is niet zo dat het bedrijf in de etalage staat.

opmermelijke quote van HG.
Jaap
0
Het is niet echt een hosanna verhaal:

"Als we dat weten te vertalen naar de producten dan worden we aantrekkelijker"
"We genereren ook een beetje cash. Niet genoeg, maar er staat ook niks in de fik"
"maar ik vind het leuk dat een bedrijf als dat van ons overeind blijft in Europa"
1.040 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront