TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober2023

1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Vici
0
Vandaag dus ook.

TT at the Japan Mobility Show in Tokyo with Mobility in Harmony (@MihAlliance).

The energy here is electric, and we can't wait to share more exciting updates.
NewKidInTown
1
Mocht je al denken dat we de bodem wel hebben bereikt, dan zou je het beste de aandelen nu kunnen VERKOPEN.
Dat klinkt onlogisch als je niet even doordenkt.

Alternatief voor de aandelen, als je echt positief bent op dit aandeel:
OPEN BUY X CALLS TT DEC 2024 €5,00 a 1,25
OPEN SELL X CALLS TT DEC 2024 €7,00 a 0,45
Disagio (je betaalt) 0,80
Met een koers van tt in dec 2024 boven de € 5,80 ga je verdienen, tot maximaal 1,20 of 150% bij tt boven de €7,00

Je zou het ook iets voorzichtiger kunnen proberen en een eurootje lager kunnen gaan, €4,00 - €6,00
Disagio (je betaalt) 1,10
Je verdient bij tt boven €5,10 tot maximaal 0,90 of circa 80% bij tt boven de €6,00 in 14 maanden.

Je zou het nog voorzichtiger kunnen insteken met
TT calls juni 2025 €4,00 - €5,50 a disagio 0,85
Je verdient vanaf €4,85 tot maximaal 0,65 bij tt boven de €5,50 of circa 75% in 20 maanden.

De opbrengst van verkoop tt is nu risicovrij.
Nieuw risico is maximaal het disagio.
Je kunt zelf even uitrekenen wat de koers moet gaan doen om de zelfde rendementen van 75% tot maximaal 150% te bereiken. (9,00 tot 15,10)

Geluk
JustRevisited
0
The Foxconn-led MIH Consortium aims to sell a total of 100,000 electric minicars a year in India, Thailand and Japan, starting in 2025.

Dat zijn 100.000 TomTom digital cockpits + maps, EV-routing, traffic, ADAS, etc.
De nieuwe maps van TT dekken ook Japan (dat deden de oude niet)

twitter.com/NikkeiAsia/status/1717738...
twitter.com/MihAlliance/status/171780...
pwijsneus
0
quote:

JustRevisited schreef op 27 oktober 2023 15:59:

The Foxconn-led MIH Consortium aims to sell a total of 100,000 electric minicars a year in India, Thailand and Japan, starting in 2025.

Dat zijn 100.000 TomTom digital cockpits + maps, traffic, etc.
De nieuwe maps van TT dekken ook Japan (dat deden de oude niet)

twitter.com/NikkeiAsia/status/1717738...
twitter.com/MihAlliance/status/171780...
Heb je je GAK inmiddels al wat kunnen verlagen, of wacht je nog even?
Vici
0
quote:

JustRevisited schreef op 27 oktober 2023 15:59:

The Foxconn-led MIH Consortium aims to sell a total of 100,000 electric minicars a year in India, Thailand and Japan, starting in 2025.

Dat zijn 100.000 TomTom digital cockpits + maps, EV-routing, traffic, ADAS, etc.
De nieuwe maps van TT dekken ook Japan (dat deden de oude niet)

twitter.com/NikkeiAsia/status/1717738...
twitter.com/MihAlliance/status/171780...
Wordt tijd dat TT een PB uitgeeft met nieuws dat Toyota de grote nieuwe klant is.
NewKidInTown
0
quote:

Vici schreef op 27 oktober 2023 16:06:

Wordt tijd dat TT een PB uitgeeft met nieuws dat Toyota de grote nieuwe klant is.
Nog veel beter zou zijn dat TT een PB uitgeeft met nieuws dat men een door Toyota uitgebracht BOD aan het bestuderen is en in serieuze overweging neemt. Beter voor de toekomst van het bedrijf en ALLE stakehouders.
Jaap
0
Ik vind de term "stakeholder" meer een term om de invloed van de aandeelhouder te decimeren.
Wie zijn volgens jou de stakeholders?
JustRevisited
0
quote:

Jaap schreef op 27 oktober 2023 16:44:

Ik vind de term "stakeholder" meer een term om de invloed van de aandeelhouder te decimeren.
Wie zijn volgens jou de stakeholders?
Stakeholder is een algemene term voor belang (stake) hebbenden (holders).

Belanghebbenden zijn aandeelhouders, personeel, klanten, leveranciers, samenleving als geheel, de planeet, etc.

Als het goed is hou je bij elke beslissing die je neemt rekening met wat het voor de stakeholders betekent.
Jaap
0
quote:

JustRevisited schreef op 27 oktober 2023 16:54:

[...]

Stakeholder is een algemene term voor belang (stake) hebbenden (holders).

Belanghebbenden zijn aandeelhouders, personeel, klanten, leveranciers, samenleving als geheel, de planeet, etc.

Als het goed is hou je bij elke beslissing die je neemt rekening met wat het voor de stakeholders betekent.
Ik weet heus wel wat een stakeholder is, maar the NewKidinTown, vertelt dat je beter af bent met Toyota, ipv TT.
En ik wil van hem horen waarom hij dat vindt.

(En als je personeel, klanten leveranciers ed niet goed behandelt lopen ze weg. En over de aarde kan je alleen maar zeggen dat TT files vermijdt, en daarmee uitstoot voorkomt, en bekvechten tijdens een rit).
NewKidInTown
0
quote:

Jaap schreef op 27 oktober 2023 17:08:

[...]

Ik weet heus wel wat een stakeholder is, maar the NewKidinTown, vertelt dat je beter af bent met Toyota, ipv TT.
En ik wil van hem horen waarom hij dat vindt.

(En als je personeel, klanten leveranciers ed niet goed behandelt lopen ze weg. En over de aarde kan je alleen maar zeggen dat TT files vermijd, en daarmee uitstoot voorkomt, en gebekvecht in een ritje)
nl.investing.com/equities/toyota-moto...

efficiency
pricing power
penetratiegraad
marges
GROEI in OMZET en WINST

Maar het allerbelangrijkste is de KWALITEIT van het MANAGEMENT
win some...
3
quote:

JustRevisited schreef op 27 oktober 2023 16:54:

[...]

Stakeholder is een algemene term voor belang (stake) hebbenden (holders).

Belanghebbenden zijn aandeelhouders, personeel, klanten, leveranciers, samenleving als geheel, de planeet, etc.

Als het goed is hou je bij elke beslissing die je neemt rekening met wat het voor de stakeholders betekent.
TT moet gewoon winst maken, dat is het belangrijkste. Dat je daarvoor goed personeelsbeleid voert en naar je klanten luistert lijkt me logisch. Belangen van samenleving en planeet moeten echter door de politiek via wetgeving wordem geborgd.TT moet zelf geen geld verspillen aan MVO- geneuzel.
JustRevisited
0
@winsome Uiteraard. De context van de opmerking ontging je waarschijnlijk. Er wordt bij TT als bijvoorbeeld een jaarverslag wordt geschreven geopend met ‘dear stakeholders’ ipv ‘dear shareholders’. Dat snap ik. Een jaarverslag is voor alle partijen die een bepaalde relatie met TT hebben, waaronder zeker beleggers, maar niet uitsluitend. Ook bij overname biedingen zeggen bedrijven vaak: we wegen de belangen van alle stakeholders. Waarmee oa bedoeld wordt dat de prijs belangrijk is, maar ook personeelsbelangen, klantbelangen, etc. Dit werd door degene die het schreef ervaren als “degradatie van het aandeelhouders belang”. Maar het is vrij standaard taalgebruik waarin aandeelhouders inderdaad een van meerdere stakeholders zijn.
Jaap
0
quote:

JustRevisited schreef op 27 oktober 2023 17:35:

@winsome Uiteraard. De context van de opmerking ontging je waarschijnlijk. Er wordt bij TT als bijvoorbeeld een jaarverslag wordt geschreven geopend met ‘dear stakeholders’ ipv ‘dear shareholders’. Dat snap ik. Een jaarverslag is voor alle partijen die een bepaalde relatie met TT hebben, waaronder zeker beleggers, maar niet uitsluitend. Ook bij overname biedingen zeggen bedrijven vaak: we wegen de belangen van alle stakeholders. Waarmee oa bedoeld wordt dat de prijs belangrijk is, maar ook personeelsbelangen, klantbelangen, etc. Dit werd door degene die het schreef ervaren als “degradatie van het aandeelhouders belang”. Maar het is vrij standaard taalgebruik waarin aandeelhouders inderdaad een van meerdere stakeholders zijn.
.

Je hebt helemaal gelijk:
De grootste groep stakeholders is de gehele wereldbevolking die liever ziet dat auto's minder op kruispunten staan te gassen en dat ze niet de uitlaatlucht van files over zich heen krijgt.
Daar draagt TT aan bij.
Daar draagt een aandeelhouder in TT aan bij, de werknemers, de klanten,, leveranciers.

Vergelijk dat maar met een producent van fossiele brandstof.

Shorters of beleggers in derivaten van TT zijn geen stakeholders.
pwijsneus
2
Het aandeel TomTom is aangekomen in niemandsland. Het is technisch een zooitje, een 9-year-low, dat is de status. Zoals te zien is in het plaatje, is de onderkant van de oude tradingrange alweer -/- 22% verwijderd. Heb mijn GAK kunnen terugbrengen naar 6,27, precies 1 euro boven huidige koers. Zonder nieuws zal TomTom meedobberen op het algemene beurssentiment.

Er valt wel 1 ding op, de koers is uitzonderlijk ver verwijderd van het 200-daags gemiddelde (7,56), dat is de witte sleepkabel in de grafiek.

Moet mogelijk zijn komende weken om GAK verder te verlagen.

(plaatje)
Bijlage:
NewKidInTown
0
Het begint over het geheel nog verder af te kalven.
Ik verwachtte dat vanmorgen voor achten al, als een van de weinigen.
Maandagochtend maar eens kijken hoe de wereld er dan uit ziet.
JustRevisited
1
quote:

pwijsneus schreef op 27 oktober 2023 19:03:

Het aandeel TomTom is aangekomen in niemandsland. Het is technisch een zooitje, een 9-year-low, dat is de status. Zoals te zien is in het plaatje, is de onderkant van de oude tradingrange alweer -/- 22% verwijderd. Heb mijn GAK kunnen terugbrengen naar 6,27, precies 1 euro boven huidige koers. Zonder nieuws zal TomTom meedobberen op het algemene beurssentiment.

Er valt wel 1 ding op, de koers is uitzonderlijk ver verwijderd van het 200-daags gemiddelde (7,56), dat is de witte sleepkabel in de grafiek.

Moet mogelijk zijn komende weken om GAK verder te verlagen.

(plaatje)
Ik heb jouw plaatje genomen en omcirkeld wanneer de vorige keer was dat tomtom “uit een trading zone viel”

i.ibb.co/hWHmfYB/IMG-2744.jpg
pwijsneus
0
quote:

JustRevisited schreef op 27 oktober 2023 22:22:

[...]

Ik heb jouw plaatje genomen en omcirkeld wanneer de vorige keer was dat tomtom “uit een trading zone viel”

i.ibb.co/hWHmfYB/IMG-2744.jpg
History doesn't repeat itself but it often rhymes. But markets can stay irrational longer than you can stay solvent.
Bijlage:
JustRevisited
0
quote:

pwijsneus schreef op 27 oktober 2023 22:33:

[...]

History doesn't repeat itself but it often rhymes. But markets can stay irrational longer than you can stay solvent.
Geen van ons kan de toekomst voorspellen. Wel kennen we tomtom als aandeel waarbij alles kan — op jouw grafiek zie je veel V’s. Een stuk of 7-8. Snelle rebounds komen dus frequent voor. Het is geen gegeven dat TT nu opnieuw snel herstelt. Wel een voorgevoel bij mij. Ik zie biedvolumes stijgen en verwacht dat TT dit jaar nog wat vertelt over nieuwe Enterprise contracten voor de nieuwe maps. TT hintte er ook op dat te gaan doen. Dat kan een trigger worden.
JustRevisited
2
Niet om tomtom op te hemelen maar ‘Orbis Maps’ is best een goede naam voor de nieuwe tomtom kaarten.

www.tomtom.com/tomtom-orbis-maps/

Het waren de eerste kaarten in het Romeinse Rijk (men wist dat de aarde rond was) waar ook latere kaarten en ontdekkingsreizen op gebaseerd zijn.

Tele Atlas en Navteq waren de eerste digitale kaarten. En het voormalig Tele Atlas (nu TomTom) wil ook de basis zijn waar kaarten van de toekomst op gebaseerd zijn.

Een AI-kaart (die zichzelf onderhoudt) met de grootste dekking (eigen data + osm + meta + microsoft + amazon) en die je kunt personaliseren (je eigen laag toevoegen, zie ook de link) voor je eigen doeleinden / ontdekkingen.

Om in AI hoek te blijven vroeg ik chat GPT wat ‘Orbis’ betekent.

======

The word "Orbis" has historical significance, particularly in the context of ancient navigation and geography. "Orbis" is a Latin word that means "circle" or "ring." In the context of ancient Roman geography, "Orbis Terrarum" referred to the known world or the whole world. It represented the concept of a spherical Earth.

Many historical maps and texts used the term "Orbis" to describe the known world, and it was associated with the idea that the Earth is a globe. It's possible that the name "Orbis maps" may draw on this historical reference to suggest comprehensive, global mapping or navigation services.

=======

NB
Dit is geen ‘fanpost’ dus laat reacties als “de koers staat op xx euro” achterwege. Ik kan ook op het (score)bord kijken. Bovengaande is slechts een reflectie op de naam van de nieuwe tomtom kaarten
1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront