Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Diegy
0
quote:

HenkdeV schreef op 24 oktober 2023 15:21:

[...]

En dit schreef meneer vanmorgen nog:

24 oktober 2023 10:15

Vorige week stond de koers nog op 8 euro. Bij meevallend nieuws over de oorzaak van de brand zal de koers wel weer die kant opgaan. Dan stap ik ook in voor een ritje richting de 8 euro.
Dat klopt. Ik wacht eerst het onderzoek af. Want als blijkt dat ebusco de oorzaak van de brand is dan gaat de koers enorm hard naar beneden. Als blijkt dat het meevalt dan stap ik in voor een ritje. Maar zeker niet eerder. Onderzoek duurt mij beetje te lang.
Diegy
0
quote:

Bulletje80 schreef op 24 oktober 2023 14:09:

Als er geen positieve persberichten volgen. Denk ik dat we rond december inderdaad weer naar de 4€ afgedaald zijn.
Als oorzaak van de brand slecht uitpakt voor Ebusco. Dan gaat de koers ver beneden de 4 euro.
visboer
1
Piet particulier zit in de zenuwen terwijl de grootaandeelhouders gewoon rustig blijven. En weten er komt omzet binnen met de verkoop van de bussen.
amice
0
quote:

Recessie kom maar op schreef op 24 oktober 2023 13:21:

[...]

De koers is in augustus niet onder de 7 euro geweest. Wel eens gehoord van "Chinese walls" binnen organisaties? Maar ga uit van belangenverstrengeling. Als ik dat zou vermoeden zou ik zwaar short zitten in ING!
Inderdaad de koers onder de 7 €, was eerste week september.
Chinese Walls zij van rijsrpapier
Recessie kom maar op
0
quote:

amice schreef op 24 oktober 2023 15:45:

[...]
Inderdaad de koers onder de 7 €, was eerste week september.
Chinese Walls zij van rijsrpapier
net had je het over augustus en onder de 6 grapjas.
Erg chebbi
0
Houdt iemand een staatje bij van het aantal bussen dat wekelijks op kenteken wordt gezet? #dtv
Wilbar
0
quote:

visboer schreef op 24 oktober 2023 15:40:

Piet particulier zit in de zenuwen terwijl de grootaandeelhouders gewoon rustig blijven. En weten er komt omzet binnen met de verkoop van de bussen.
Pieten zitten er heel rustig bij. Alleen mensen met een kleine beurs of visboeren zijn heel nerveus.
Charlie Munger
1
LAATSTE AANPASSINGEN STELPLAATS TIENEN
Slim en efficiënt laden
Om de elektrische bussen op te laden in de eigen stelplaats in Tienen is een goede elektrische laadinstallatie nodig. Die laadinfrastructuur wordt geleverd door Heliox uit Nederland. In februari 2021 zijn de werken van start gegaan met het plaatsen van een nieuwe kabelbrug om de stroom tot in de loods te krijgen. Het aansluitvermogen aan het net werd opgetrokken tot 1 MW. MULTIOBUS heeft hierdoor voldoende elektrisch vermogen om gelijktijdig alle elektrische bussen op te laden. Bovendien wordt dit vermogen op een stabiele manier verdeeld over de verschillende laadpunten. In de stelplaats werden twaalf laadzuilen van 60 kW geplaatst, aangevuld met 2 mobiele laadposten. De twaalf elektrische bussen kunnen ‘s nachts en tijdens langere stilstanden via de stekkers opgeladen worden.
Aan de kabelbrug zal er later ook een neerdalende pantograaf worden bevestigd waarbij de bus op een snelle manier kan worden opgeladen indien nodig.
visboer
0
Dan zal de brand zijn veroorzaakt in de apparatuur van Heliox en niet van de bus bouwer.
stockholder
0
quote:

Charlie Munger schreef op 24 oktober 2023 17:30:

LAATSTE AANPASSINGEN STELPLAATS TIENEN
Slim en efficiënt laden
Om de elektrische bussen op te laden in de eigen stelplaats in Tienen is een goede elektrische laadinstallatie nodig. Die laadinfrastructuur wordt geleverd door Heliox uit Nederland. In februari 2021 zijn de werken van start gegaan met het plaatsen van een nieuwe kabelbrug om de stroom tot in de loods te krijgen. Het aansluitvermogen aan het net werd opgetrokken tot 1 MW. MULTIOBUS heeft hierdoor voldoende elektrisch vermogen om gelijktijdig alle elektrische bussen op te laden. Bovendien wordt dit vermogen op een stabiele manier verdeeld over de verschillende laadpunten. In de stelplaats werden twaalf laadzuilen van 60 kW geplaatst, aangevuld met 2 mobiele laadposten. De twaalf elektrische bussen kunnen ‘s nachts en tijdens langere stilstanden via de stekkers opgeladen worden.
Aan de kabelbrug zal er later ook een neerdalende pantograaf worden bevestigd waarbij de bus op een snelle manier kan worden opgeladen indien nodig.
Dank voor het plaatsen maar welke conclusie kunnen we hieruit trekken?
Banter2346
0
quote:

visboer schreef op 24 oktober 2023 18:04:

Dan zal de brand zijn veroorzaakt in de apparatuur van Heliox en niet van de bus bouwer.
iets met Siemens... slaapkop
€URO-Trader
0
quote:

douwej schreef op 20 oktober 2023 09:58:

shortsell.nl/short/EbuscoHolding
onder de meldingsgrens ....? Kansloos, eerdaags pb met emissie op €5, verwatering 50%.
The truth
4
quote:

stockholder schreef op 24 oktober 2023 18:30:

[...]

Dank voor het plaatsen maar welke conclusie kunnen we hieruit trekken?
Niet veel behalve dat de laadinstallatie heel recent is en heel degelijk werd geplaatst volgens de vigerende normen en wetgeving. Alles dient immers gekeurd te worden door TUV of dergelijke voor het in werking wordt gesteld.

Het laadvermogen van de laadpalen is laag (60kW) dit betekent dat de bussen maximaal 7 uur moeten laden om de batterijen volledig op te laden (7u x 60kW is 420 kWh). De stroom hiervoor is ook relatief laag

Dit toont dan weer aan dat alle bussen zeker aan het laden waren op het moment van de brand. De lading gebeurt bij Ebusco middels een CCS stekker aan de voorkant van de bus. De plaats van de stekker zegt niets over de plaats van de batterijen. Een oranje sticker in ruitvorm toont steeds de exacte locatie van de batterijen in de bus. Zodoende kunnen de hulpdiensten hun waterstraal richten op deze componenten.
pielsje
0
Is de som der delen niet meer waard?
Waarom niet de oplaaddivisie apart naar de beurs brengen?
Charlie Munger
1
ik heb hier een filmpje van hoe de garage van multiobus tienen eruit ziet wanneer de laadpalen zijn geplaatst : www.youtube.com/watch?v=DUS6y6sj4YI&a...
visboer
0
Duidelijk te zien dat ze dus vertrouwen hebben dat de koers omhoog gaat. Anders bouwen ze niet af.
Jan Willem
0
quote:

Charlie Munger schreef op 24 oktober 2023 20:41:

ik heb hier een filmpje van hoe de garage van multiobus tienen eruit ziet wanneer de laadpalen zijn geplaatst : www.youtube.com/watch?v=DUS6y6sj4YI&a...
Vind wel dat de bussen met veel te weinig tussenruimte aldaar aanwezig waren en was het dan mogelijk om bijvoorbeeld bus 4 als eerste naar buiten te rijden wanneer de brand bij bus 3 begon en waarom was daar niemand ?. Denk nog steeds dat er fouten gemaakt zijn waardoor er kabels zijn gaan gloeien en over brandstichting ( junkie ) heb ik ook nog niemand gehoord, maar wat gaat het ons nu eigenlijk aan want alle bedrijven die hierbij betrokken zijn hebben een aansprakelijkheidsverzekering en die komen er heus wel uit. Vraag ik me alleen nog af wat er in de toekomst allemaal nog fout zou kunnen gaan en maakt het dan wat uit, of de bussen van het 2.2 type of het nieuwe model 3.0 zijn wanneer deze onbeheerd achter blijven in een vergelijkbare omgeving.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront