TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober2023

1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Wereldbelegger
0
Nico Bakker is optimistisch over Shortbeweging voor TomTom

Dashboard Dag Down Blauw Verkoop/ Short houden status binnen downtrend
Dashboard Week Down Blauw Verkoop/ Short houden status binnen downtrend
Dashboard Maand Down Blauw Enter Short overweging
Spoorstudent
0
quote:

Jaap schreef op 21 oktober 2023 18:15:

Nou leuk voor jou, mij zegt het niets :-)
De Nico blues.

Nog een maand koersdaling.
Wereldbelegger
0
quote:

Spoorstudent schreef op 21 oktober 2023 19:10:

[...]
De Nico blues.

Nog een maand koersdaling.
Waarmee je wat centjes kan verdienen als je ook een verdere daling verwacht.
Koos99
4
Cc call Q3 nagelezen.
De eerder aangekondigde stijging van Enterprise in Q4 ‘23 lees je niet meer terug, is nu meer stijging vanaf ‘24
AdT geeft een erg positief verhaal over de nieuwe maps, ook interesse vanuit automotive.
HG had reeks eerder aangegeven dat in tweede helft 2023 nieuwe klanten in de nieuwe maps bekend zouden worden gemaakt. Tot nu toe is daar nog niets van te zien.
Taco gaf verder duidelijk aan dat Automotive omzet voornamelijk uit take rates moet komen. In dat licht vind ik het bijzonder dat Taco in een eerdere cc de verwachte algemene automotive omzet als leidraad neemt voor 2024 (2-4%),, met de afhankelijkheid van take rates mag je verwachten dat Tottom de verwachte algemene automotive verwachtingen standaard overtreft, immers de take rates nemen ook toe.

Mijn interpretatie van de koersdaling:
Geen concrete info over nieuwe maps, de markt staat voor Tomtom al veel langer op eerst zien dan geloven.
Algemene verwachtingen voor 2024 zijn laag. Gezien het feit dat Tomtom niets concreets over 2024 heeft gezegd, gaat de markt er vanuit dat dit impact voor Tomtom gaat hebben. Wanneer Tomtom zijn verwachtingen voor 2025 van 600 omzet blijft halen, dan blijf ik dat teleurstellend vinden, gegeven de stelligheid waarmee dit gebracht werd, moeten ze dit eenvoudig zien te halen.

Bij gebrek aan concreet nieuws, krijgt Tomtom het nadeel vd twijfel
Wereldbelegger
0
quote:

Koos99 schreef op 22 oktober 2023 11:05:

Cc call Q3 nagelezen.
De eerder aangekondigde stijging van Enterprise in Q4 ‘23 lees je niet meer terug, is nu meer stijging vanaf ‘24
AdT geeft een erg positief verhaal over de nieuwe maps, ook interesse vanuit automotive.
HG had reeks eerder aangegeven dat in tweede helft 2023 nieuwe klanten in de nieuwe maps bekend zouden worden gemaakt. Tot nu toe is daar nog niets van te zien.
Taco gaf verder duidelijk aan dat Automotive omzet voornamelijk uit take rates moet komen. In dat licht vind ik het bijzonder dat Taco in een eerdere cc de verwachte algemene automotive omzet als leidraad neemt voor 2024 (2-4%),, met de afhankelijkheid van take rates mag je verwachten dat Tottom de verwachte algemene automotive verwachtingen standaard overtreft, immers de take rates nemen ook toe.

Mijn interpretatie van de koersdaling:
Geen concrete info over nieuwe maps, de markt staat voor Tomtom al veel langer op eerst zien dan geloven.
Algemene verwachtingen voor 2024 zijn laag. Gezien het feit dat Tomtom niets concreets over 2024 heeft gezegd, gaat de markt er vanuit dat dit impact voor Tomtom gaat hebben. Wanneer Tomtom zijn verwachtingen voor 2025 van 600 omzet blijft halen, dan blijf ik dat teleurstellend vinden, gegeven de stelligheid waarmee dit gebracht werd, moeten ze dit eenvoudig zien te halen.

Bij gebrek aan concreet nieuws, krijgt Tomtom het nadeel vd twijfel
TomTom is de laatste jaren zeer voorzichtig met outlooks.
Bovenstaande uitgesproken verwachting is in schril contrast met wat de analisten zien.
Zelfs de laagste verwachting is 5% boven de 600 miljoen.
Wellicht is dit één van de redenen waarom de koers onderuit zakt.

TomTom 2025 2025 2025
€ millions Average Min Max

Revenue 666 632 679
Location technology 593 562 605
Automotive 402 396 411
Enterprise 192 166 203
Consumer 73 64 78
Koos99
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 22 oktober 2023 13:11:

[...]

TomTom is de laatste jaren zeer voorzichtig met outlooks.
Bovenstaande uitgesproken verwachting is in schril contrast met wat de analisten zien.
Zelfs de laagste verwachting is 5% boven de 600 miljoen.
Wellicht is dit één van de redenen waarom de koers onderuit zakt.

Ik gaf het niet goed weer, de 2025 verwachting is een Location Technology omzet van EUR 600M
Wereldbelegger
0
quote:

Koos99 schreef op 22 oktober 2023 13:44:

[...]

Ik gaf het niet goed weer, de 2025 verwachting is een Location Technology omzet van EUR 600M
Oke Koos99
duidelijk zo.
Wereldbelegger
0
Weer autoproductie problemen?

Chinese exportban grafiet gaat een probleem worden

Vanaf 1 december komen producenten van Europese auto’s en andere apparaten waarbij batterijen een belangrijke rol spelen in de problemen. Nadat Europa onderzoeken aankondigde naar staatssteun voor Chinese automerken als Volvo, MG, Lotus, Xpeng, BYD en anderen, slaat China terug met een exportbeperking op misschien wel het belangrijkste materiaal voor de batterijen die in deze auto’s moeten. Namelijk Grafiet.

China zegt de stap te nemen ter bescherming van de nationale veiligheid, al zou het prima gezien kunnen worden als het beschermen van de interne markt. Eerder kondigde China ook al aan om vanaf augustus beperkingen op te leggen voor de export van galium en germanium, wat nodig is om halfgeleiders (chips) te produceren. Voor grafiet geldt echter dat de grootste voorraden niet in China, maar in Turkije in de grond liggen. De reden dat vooral China aan deze markt verdient is dat het delven alles behalve een schoon en duurzaam proces is, wat in China niet zo’n probleem is. Andere landen zitten er minder om te springen om hun natuurgebieden te grabbel te gooien voor de batterij-industrie.

www.gadgetgear.nl/2023/10/chinese-exp...
Bache
0
De tijd: TomTom is schuldenvrij en heeft een 330 miljoen euro cash op de balans, bijna de helft van de hele beurswaarde. Door de fors teruggevallen waardering wordt het bedrijf al vele jaren een overnamedoelwit genoemd. Het stichtersechtpaar Harold en Corinne Goddijn heeft 23 procent van de aandelen in handen.
Spoorstudent
0
Goddijn moet er een punt achter zetten. Onbegrijpelijk dat hij het niet begrijpt.
Wat is deze man vastgeroest of vastgeplakt. Als een kastje aan de voorruit.
Benjamin G.
0
Mooie weergave Koos. Meerdere scenario´s zijn nu langsgekomen: tegenvallende cijfers / nadeel van de twijfel, voorbereiding op exit door de Founders en voorbereiding op overname.

Vrijwel iedereen, zelfs de kritische massa op dit forum, zal het er over eens zijn dat in alle scenario's de waarde van TomTom hoger is dan de huidige koers. Vrijwel alle mogelijke risico's zijn ook verwerkt in het scenario van tegenvallende cijfers. In het huidige beurssentiment kun je centjes beter in andere, dividend of value aandelen kwijt. In de andere twee scenario's wordt uitgegaan van een premie.
marathon 11
1
tatje
3
Stel TT gaat de aandelen inkoop toch doen.

Dan zal het Q1 2024 gaan gebeuren.

De shorters moeten coveren en hebben dus nog maar een maand of 3.

De groten verkopen echt niet op de huidige koers.

De kleintjes: wie verkoopt momenteel , ik denk niemand, denk eerder aan kopen.

Dus 80 a 90% is vestzak broekzak.
tatje
0
Kun je een dirty doen, als je de volgende uitspraken hebt gedaan en je hebt het nooit weerlegd.

- LT 2025 600 en FT 10% dus 65 tot 70
- margin wordt 85%
- 2024 kleine winst , de knaller volgt in 2025
- Enterprise in 3 tot 5 jaar verdubbelen. uitspraak 2022, dus uiterlijk 2027 2 maal 160 of 170
- uitspraak 2022 over enkele jaren is D en A par aan Capex ( PPE en Lease ) 20
- Of Google nu 1 of 2 wordt, dat gaan we zien, wij geloven in plaats naast Google.
_ wat gebeurt met marktaandeel Here , Harold : wel een mening, maar zeg deze niet.
- De nieuwe map is klaar voor VS en EU en nu de rest.
- het ziet er naar uit, dat wij in de traditionele competitie de winnaar worden.

Dit is belangrijk voor mij en de koers bepalen momenteel de shorters, met goedvinden van :-)
marathon 11
1
Altijd prettig dat het bestuur van een bedrijf zijn stinkende best doet om aandeelhouders waarde te creëren.
Helaas is deze benadering bij dit bestuur nog niet ingedaald. Zijn ook nog maar een jaar of 20 aan het aanmodderen dus wie weet.
Inmiddels het enige bedrijf dat ik ken dat hiermee al zo lang wegkomt. En ook John de Mol zal er toch ook wel eens een keertje mee klaar zijn en een hartig gesprek met HG c.s hebben gevoerd of zit die ook in het complot. Sta nergens meer van te kijken.
Spoorstudent
0
1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 296.450
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront