TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober2023

1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
hvasd2
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 13 oktober 2023 15:40:

[...]
Misschien in 1983, dus 40 jaar geleden. Maar 50 jaar geleden? Waar en door wie dan?
Zelf heb er in 1987 mee rond gereden, in Eindhoven.
Niet de Elf Steden Tocht toevallig ?
get.shorty
7
ze scheppen vrolijk door,ook na al die transitiejaren ;-)))
eentje uit de oude doos !! maar nog steeds actueel
Bijlage:
Benjamin G.
1
quote:

win some... schreef op 13 oktober 2023 08:41:

[...]

1. Opex is ytd 378,5, gaat dus voor het hele jaar over de 500 heen.
2. Yoy inderdaad terugval verwacht. Maar het is ook minder dan vorig kwartaal. Ik zou toch qoq voorzichtige groei verwachten.
3. Welke 'markt' heeft TT het over? Automotive operational revenue groeit met 13% yoy. Vind ik nogal mager gezien stijgende autoverkopen en stijgend aandeel electrisch (take rate). Inflatie doorberekenen zullen we het maar niet over hebben.
4/5 eens
6 ik zie de opex niet dalen richting 2025. Reorganisatie heeft de kosten voor dit jaar stabiel kunnen houden. Volgend jaar stijgen ze gewoon door. En 600 mio LT omzet betekent grofweg 100 mio automotive en 50 mio enterprise. Prognose voor car sales is voor 2024 weinig groei, dus dat wordt lastig. Bij Enterprise moet men het eerst nog maar laten zien. Tot nu toe is er nog geen sprake van groei.
@Win some, OPEX ben ik met je eens.
GLMF
3
quote:

JustRevisited schreef op 13 oktober 2023 13:55:

[...]

Goddijn had een videoboodschap www.linkedin.com/company/tomtom/ dus ik denk dat ie gewoon verhinderd was
complete minachting om als ceo niet aanwezig te zijn bij de kwartaalcijfers
Spoorstudent
1
quote:

GLMF schreef op 13 oktober 2023 15:54:

[...]
complete minachting om als ceo niet aanwezig te zijn bij de kwartaalcijfers
Wel lekker als je overal mee weg kan komen.
Benjamin G.
3
Tevreden met de presentatie. Duiding van waar de groei vandaan moet komen is verhelderend. Bij automotive is dat hogere take rates en niet car sales. Verder zien ze vooral groei buiten automotive. Wederom verwachtingsvol. Licensing nu diep door de knieën. Neem zelf groei conservatief mee, dan kan de daadwerkelijke groei alleen maar meevallen. Heb er vertrouwen in dat ze 600 miljoen voor location technology gaan halen. Dat lijkt mij een mijlpaal en ruimte geven voor kapitaaluitkering aan de aandeelhouder. Het is en blijft een glazen bol zonder kaart en zonder noordpijl.
Jaap
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 13 oktober 2023 15:40:

[...]
Misschien in 1983, dus 40 jaar geleden. Maar 50 jaar geleden? Waar en door wie dan?
Zelf heb er in 1987 mee rond gereden, in Eindhoven.
je brengt me wel aan het twijfelen, ik dacht 1968, maar misschien verwissel ik dat met eenzelfde route die ik later begin jaren 80 liep.
Dat was in Geldrop. En het systeem was Carin, gebaseerd op de wielen van de auto.
marathon 11
0
quote:

Jaap schreef op 13 oktober 2023 16:06:

[...]

je brengt me wel aan het twijfelen, ik dacht 1968, maar misschien verwissel ik dat met eenzelfde route die ik later begin jaren 80 liep.
Dat was in Geldrop. En het systeem was Carin, gebaseerd op de wielen van de auto.
In 1983 was Carin nog niet operationeel.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

hvasd2 schreef op 13 oktober 2023 15:45:

[...]
Niet de Elf Steden Tocht toevallig ?
Nee, eerder een elf straten tocht. Het was een vroege experimentele Carin-versie, met een beperkt intern kaartje van (een deel van) Eindhoven. Dat kaartje was niet zichtbaar op het zeer simpele display. Daarop werden de route-instructies alleen aangegeven met pijltjes, linksaf, rechtdoor of rechtsaf. Als ik me goed herinner gaf de lengte van het pijltje de nog te rijden meters tot het kruispunt aan.
Natuurlijk nog geen GPS. De positiebepaling ging met wielsensoren.

Dat was in sep 1987 (zeker niet 1968). Ik denk dat marathon 11 gelijk heeft, dat er in 1983 nog helemaal geen werkend prototype was. Dat ding in 1987 was nog zeer primitief, een van de eerste versies, zo niet de eerste.
Jaap
0
quote:

marathon 11 schreef op 13 oktober 2023 16:15:

[...]
In 1983 was Carin nog niet operationeel.
Ik heb de testauto's meerdere keren zien rijden.
Wanneer precies weet ik dus niet, maar in elk geval voor 1983.
hvasd2
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 13 oktober 2023 16:33:

[...]
Nee, eerder een elf straten tocht. Het was een vroege experimentele Carin-versie, met een beperkt intern kaartje van (een deel van) Eindhoven. Dat kaartje was niet zichtbaar op het zeer simpele display. Daarop werden de route-instructies alleen aangegeven met pijltjes, linksaf, rechtdoor of rechtsaf. Als ik me goed herinner gaf de lengte van het pijltje de nog te rijden meters tot het kruispunt aan.
Natuurlijk nog geen GPS. De positiebepaling ging met wielsensoren.

Dat was in sep 1987 (zeker niet 1968). Ik denk dat marathon 11 gelijk heeft, dat er in 1983 nog helemaal geen werkend prototype was. Dat ding in 1987 was nog zeer primitief, een van de eerste versies, zo niet de eerste.
Dat was dus zo’n 40 jaar geleden de eerste soort tomtom. Waar staat tt over de komende 40 jaar. Navigatie in alles wat beweegt lijkt mij.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Jaap schreef op 13 oktober 2023 16:35:

[...]
Ik heb de testauto's meerdere keren zien rijden.
Wanneer precies weet ik dus niet, maar in elk geval voor 1983.
Wát heb je precies zien rijden, en van welk bedrijf? Was het misschien een eenvoudige mapping van?
De Taaye werkte toen al met zijn Gentse bedrijf aan digitale kaarten, al betwijfel ik of ze voor 1983 al op straat aan het 'mappen' waren. Alles was toen het Deense Falck wat de klok sloeg

Een (test) auto met een prototype Carin aan boord kan je op straat helemaal niet herkennen als testauto, tenzij het er met koeienletters op staat. Of onder de wielkappen duikt om eventuele sensoren te ontwaren.
hvasd2
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 13 oktober 2023 16:51:

[...]
Wát heb je precies zien rijden, en van welk bedrijf? Was het misschien een eenvoudige mapping van?
De Taaye werkte toen al met zijn Gentse bedrijf aan digitale kaarten, al betwijfel ik of ze voor 1983 al op straat aan het 'mappen' waren. Alles was toen het Deense Falck wat de klok sloeg

Een (test) auto met een prototype Carin aan boord kan je op straat helemaal niet herkennen als testauto, tenzij het er met koeienletters op staat. Of onder de wielkappen duikt om eventuele sensoren te ontwaren.
Geheim agent Jaap is hierbij ontmaskert ;-)
closer
0
quote:

hvasd2 schreef op 13 oktober 2023 16:48:

Waar staat tt over de komende 40 jaar.
Ik schat rond de €7.
Jaap
0
Ja, het stond met koeienletters op de auto.
En volgens mij is het op parallelweg 26 Geldrop ontwikkeld.
Dat lag vlak "naast" het herenhuis waar ook een bestuurder van Philips destijds woonde.
pwijsneus
4
quote:

Jaap schreef op 13 oktober 2023 15:27:

Wat ik wel leuk vind aan TT is dat het bedrijf opgetuigd is om een recessie te doorstaan: uitgestelde omzet door veel contracten naar de toekomst, veel cash in de pocket, en nog altijd groei.

Dat kan je niet van veel andere bedrijven zeggen.

TT is recessie bestendig.

Zelfs beter dan bij een bank.
Volgens mij zit je de zaak een beetje op te naaien, is je goed recht. Is tenslotte vrijdag.

  • TomTom is niet recessie bestendig, zie koersverloop.
  • TomTom kiest ervoor geen winst te maken, want belasting betalen houden de founders niet zo van, net zoals het creeren van aandeelhouderswaarde.
  • TomTom krimpt al 15 jaar, nu gaat misschien TomTom een beetje groeien, maar dat blijft een belofte zonder vertrouwen van de markt, zie koersverloop afgelopen 8 jaar, en vandaag.
  • De enige die dit leuk vinden zijn de founders zelf, ze kunnen met de aanwezige cash + de opbrengst van Telematics verkoop de free float met gemak uitkopen/uitroken. Misschien moet het aandeel dan eerst nog wat verder afgezonken worden, EUR 5,80 is binnen bereik.

Zie het koersverloop van TomTom, iedereen die afgelopen 8 jaar heeft geïnvesteerd in TT staat onder water. Dat is eigenlijk best knap wat de founders hebben gepresteerd, geen belasting betalen, 330 mln euro belastingvrij naar zichzelf overgemaakt, en als je zou gaan onderzoeken welke beursnoteringen hetzelfde rendement hebben opgebracht als TomTom staat het in een illuster rijtje.

Toch heeft Goddijn zo'n beetje elk jaar zijn bonus gehaald.

Kijk maar eens heel goed naar het koersverloop van afgelopen 8 (!) jaar:

(plaatje)
Bijlage:
Spoorstudent
0
Met 5,80€ doel je op de low in 2020 neem ik aan.
Tsja tsja. Dat is nog maar wen half eurootje lager.
Wat jij tatjes.
tatje
0
quote:

Spoorstudent schreef op 13 oktober 2023 17:16:

Met 5,80€ doel je op de low in 2020 neem ik aan.
Tsja tsja. Dat is nog maar wen half eurootje lager.
Wat jij tatjes.
Heb nog steeds niet gekocht.

Ga dus met je mee.

Op 6 gaat het echt kriebelen.

Zielig he, koersje raden en maar 11 deelnemers.

Nou, eigenlijk maar 7.

Dasss passs zielig.

Doe de groeten aan MB :-)
1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront