Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
[verwijderd]
0
pico bello
0
quote:

Tsjonge jonge schreef op 10 oktober 2023 17:48:

Pfffff eerst zien en dan .....voor een koers in de buurt van 6.20 euri...
dat is nog heel zuinig
Poejke
0
IEX:

www.iex.nl/Artikel/782314/Slotcall-St...

“Ebusco (+ 8,5%) verlengde het (grote) raamcontract met Deutsche Bahn én kreeg elders een speculatieve kooptip”.

Iemand enig idee waar laatste opmerking over gaat? Kan niks vinden…
Unimog
0
quote:

Poejke schreef op 10 oktober 2023 18:37:

IEX:

www.iex.nl/Artikel/782314/Slotcall-St...

“Ebusco (+ 8,5%) verlengde het (grote) raamcontract met Deutsche Bahn én kreeg elders een speculatieve kooptip”.

Iemand enig idee waar laatste opmerking over gaat? Kan niks vinden…
Twitter misschien. Kan niks vinden.
voda
6
Focus op executie van de aangepaste productiestrategie
Datum
11 oktober 2023
Categorie
Persbericht
Eerste bussen afkomstig van assemblagepartners verwacht in Q4 2023
Deurne, 11 oktober 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS) geeft vandaag een trading update voor het derde kwartaal van 2023 en een vooruitblik voor de rest van 2023.

Peter Bijvelds, oprichter en CEO: “Na de aankondigingen bij de halfjaarcijfers hebben we sterke vooruitgang geboekt bij de implementatie van onze aangepaste productiestrategie en het optimaliseren van onze dagelijkse operatie in Nederland, dit terwijl we door een uitdagend landschap moesten navigeren.

We zijn blij te kunnen melden dat we onze 3.0 productiecapaciteit met succes hebben uitgebreid. Dit omvat zowel de opschaling van de 3.0 casco productie in Deurne als de start van de productie met internationale assemblagepartners. Het is bemoedigend om te zien dat onze assemblagepartners snel zijn begonnen met de assemblage van de Ebusco 3.0 bus en we kunnen bevestigen dat de eerste shipments worden verwacht in het vierde kwartaal van dit jaar.

De levering van Ebusco 3.0 bussen aan Transdev is in het afgelopen kwartaal gestaag doorgegaan. Daarnaast bevinden we ons momenteel in de acceptatiefase met twee klanten, die in het vierde kwartaal van dit jaar met de Ebusco 3.0 zullen gaan rijden. De operationele prestaties van de Ebusco 3.0 overtreffen onze verwachtingen en die van onze klanten. De reeds geleverde bussen tonen een uitstekende energie-efficiëntie, met een praktijkverbruik van 0,65 kWh per kilometer terwijl er regelmatig meer dan 500 kilometer per dag wordt gereden op een enkele lading.

Het is erg bemoedigend om te zien dat, ondanks de blijvende uitdagingen, klanten consequent hun vertrouwen in ons stellen. Dit blijkt bijvoorbeeld uit de zevende order die we ontvingen van Stadtwerke München. Bovendien blijven we zeer positieve feedback ontvangen van onder andere Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) en Transdev met betrekking tot de operationele prestaties en de rijeigenschappen van zowel de Ebusco 2.2 als de Ebusco 3.0.

Het is duidelijk dat onze operationele prestaties niet zijn zoals we graag zouden zien. Het is daarom cruciaal dat we ons blijven richten op de uitvoering van onze plannen om deze prestaties te verbeteren. De toewijding die ik elke dag zie bij onze collega’s maakt me trots en geeft me het vertrouwen dat we het samen voor elkaar gaan krijgen.”

Vooruitzichten 2023

Ondanks de onbalans in de toeleveringsketen en de personeelstekorten die nog steeds van invloed zijn op onze activiteiten, heeft Ebusco tot nu toe dit jaar 138 bussen afgeleverd aan klanten. Op basis van de voortgang van onze capaciteit ramp up in Deurne en bij onze internationale assemblagepartners geeft Ebusco de volgende vooruitzichten voor het volledige jaar 2023:

250-300 bussen die bijdragen aan de omzet;
Omzet van 145-165 miljoen EUR;
Een aanzienlijke EBITDA-verbetering in 2H23 vergeleken met 1H23.
Verder herhalen we onze eerdere doelstelling om in 2024 een positieve EBITDA te realiseren en zullen we de de markt in december verder informeren over onze verwachtingen voor boekjaar 2024.

Zoals vermeld bij de halfjaarcijfers heeft Ebusco een tweejarige financieringsfaciliteit van €41,5 miljoen afgesloten, naast de reeds bestaande bankgarantiekredietfaciliteit van €50 miljoen. De financieringsfaciliteit van €41,5 miljoen is niet getrokken en het management heeft verschillende kostenbesparingen en projecten ter verbetering van het werkkapitaal doorgevoerd.

Orderportefeuille Q3

In het derde kwartaal ontving Ebusco nieuwe orders voor 54 bussen. Er werden nieuwe contracten getekend met vaste klant en innovatiepartner Stadtwerke München en met Fraport, een nieuwe klant die de markt voor luchthavenbussen openbreekt. Meer recent verlengden Ebusco en Deutsche Bahn hun samenwerking voor de levering van elektrische bussen tot en met 2026. De orderportefeuille aan het einde van het derde kwartaal is hieronder weergegeven.

Type Vaste contracten Call off Opties Totaal
Ebusco 2.2 121 229 765 1,115
Ebusco 3.0 573 0 135 708
Totaal 694 229 900 1,823


We blijven een robuuste aanbestedingsactiviteit zien voor leveringen in 2024 en 2025 en verwachten dat we onze orderportefeuille in de komende periode verder kunnen uitbreiden. Daarnaast merken we dat de vraag naar oplossingen van Ebusco Energy toeneemt, wat resulteert in een goede stijging van de orderportefeuille.

Voortgang productiestrategie

Op basis van de langetermijnrelaties met onze externe assemblagepartners heeft Ebusco de nieuwe productieopzet snel kunnen uitrollen. Sinds de lancering van de aangepaste productiestrategie is er goede vooruitgang geboekt met de eerste cascobussen die geassembleerd werden bij onze casco assemblagepartner. Aan de kant van de busassemblage zijn de eerste Ebusco 3.0 bussen met succes geproduceerd en de eerste shipments van Ebusco 3.0 bussen worden verwacht in november.

www.ebusco.com/nl/focus-op-executie-v...
Recessie kom maar op
0
Ebusco rekent op jaaromzet van 145 tot 165 miljoen euro

Delen met anderen
Orderboek gestegen naar bijna 700 bussen.

(ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft in het derde kwartaal naar eigen zeggen vooruitgang weten te boeken en gaf een concrete omzetverwachting voor 2023 af. Dit bleek woensdag voorbeurs.

"Na de aankondigingen bij de halfjaarcijfers hebben we sterke vooruitgang geboekt bij de implementatie van onze aangepaste productiestrategie en het optimaliseren van onze dagelijkse operatie in Nederland, dit terwijl we door een uitdagend landschap moesten navigeren", zei CEO Peter Bijvelds in een toelichting.

"Het is bemoedigend om te zien dat onze assemblagepartners snel zijn begonnen met de assemblage van de Ebusco 3.0 bus en we kunnen bevestigen dat de eerste shipments worden verwacht in het vierde kwartaal van dit jaar."

De topman repte woensdag van aanhoudende problemen in de aanvoerketen en een tekort aan personeel.

Dit jaar zijn er tot nog toe 138 bussen afgeleverd aan klanten. In heel 2023 denkt Ebusco dat 250 tot 300 bussen zullen bijdragen aan de omzet, die zal uitkomen op 145 tot 165 miljoen euro. In 2022 boekte Ebusco een omzet van 112 miljoen euro, toen droegen 261 bussen bij aan de omzet.

Ook mikt de fabrikant op een "aanzienlijke" verbetering van de EBITDA in de tweede helft van dit jaar vergeleken met de eerste zes maanden.

Ook herhaalde Ebusco woensdag de doelstelling voor 2024 van een positieve EBITDA.

In december zal de fabrikant een outlook voor 2024 afgeven.

Orderboek

In het derde kwartaal wist Ebusco opdrachten voor 54 nieuwe bussen binnen te halen. In totaal heeft Ebusco nu orders voor 694 bussen, waarvan 573 van het model 3.0. Het totale ordeboek, inclusief zogeheten call offs en opties, bedraagt 1.823 exemplaren.

"We blijven een robuuste aanbestedingsactiviteit zien voor leveringen in 2024 en 2025 en verwachten dat we onze orderportefeuille in de komende periode verder kunnen uitbreiden", aldus de fabrikant.

Woensdag meldde Ebusco ook dat de vraag naar het energieopslag- en laadsysteem Ebusco Energy groeit.

Financiering

Bij de halfjaarcijfers heeft Ebusco een tweejarige financieringsfaciliteit van 41,5 miljoen euro afgesloten, naast de reeds bestaande bankgarantiekredietfaciliteit van 50 miljoen euro.

De financieringsfaciliteit van 41,5 miljoen euro is niet getrokken. Ebusco heeft verschillende kostenbesparingen en projecten ter verbetering van het werkkapitaal doorgevoerd.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

October 11, 2023 01:51 ET (05:51 GMT)

(c) 2023 ABM Financial News. All rights reserved.
pico bello
1
quote:

Lammetod schreef op 11 oktober 2023 07:48:

net bij BNR besproken , ik he b er vertrouwen in komt goed
ik ook het ziet er goed uit en er word keihard gewerkt ,het kan alleen maar beter worden
voda
3
Het bericht van Ebusco ziet er goed uit. Ze zijn een goede weg ingeslagen. In de nabije toekomst zal er alleen nog maar elektrisch gereden worden. Puntje van zorg is wel of ze al dat werk aankunnen.
Recessie kom maar op
1
quote:

voda schreef op 11 oktober 2023 08:05:

Het bericht van Ebusco ziet er goed uit. Ze zijn een goede weg ingeslagen. In de nabije toekomst zal er alleen nog maar elektrisch gereden worden. Puntje van zorg is wel of ze al dat werk aankunnen.
Laat de koers de weg naar boven ook maar inslaan. Ja, het werk aankunnen. Meer een luxe probleem. Komt tijd komt raad.
Wacko Winger
0
Mijn zorg zit er meer in of ze de inkoopkracht hebben voor de cruciale delen, als kleinere partij. Als ook de grote fabrikanten dezelfde cruciale onderdelen gebruiken , weet ik wel wie ze als eerste krijgt. Ik zou gezien de relatie in Rouen, graag zien dat Renault een aanzienlijk belang verwerft in Ebusco.
K. Wiebes
0
Ik was 'n béétje bang dat de nieuwe CFO met 'n converteerbare obligatie zou komen aankakken - dáár heb
ik intussen m'n neus wel zo'n beetje vol van. Maar het PB lezende sterkt mij in mijn veronderstelling dat ze
boel weer op de rails gaan krijgen en dat de beurskoers té ver naar beneden is doorgeschoten en op over-
nameniveau hangt.
Douwes
0
Ik vind het bericht van Ebusco bemoedigend en verwacht dat we de komende tijd gestaag de weg naar boven zullen inslaan. Benieuwd naar de opening straks.
DeZwarteRidder
2
quote:

Wacko Winger schreef op 11 oktober 2023 08:14:

Mijn zorg zit er meer in of ze de inkoopkracht hebben voor de cruciale delen, als kleinere partij. Als ook de grote fabrikanten dezelfde cruciale onderdelen gebruiken , weet ik wel wie ze als eerste krijgt. Ik zou gezien de relatie in Rouen, graag zien dat Renault een aanzienlijk belang verwerft in Ebusco.
Vreemd genoeg horen we niks over de Franse fabriek.
Poejke
2
Positief:

- goede vooruitgang opschalen productie, nov eerste 3.0 uit assemblage
- blijvend vertrouwen bestaande klanten plus enkele nieuwe
- prestaties 3.0 boven verwachting
- concrete Outlook (is wel eens anders geweest)
- significante verbetering ebitda (had van mij wel concreter gemogen)
- diverse acties op touw gezet om kosten te besparen
- kredietfaciliteit 41 miljoen niet aangesproken, geen woord over emissie
- herhaling positieve ebitda in 2024 (ook al zei de laatste “analist” van niet)

Twijfel:
- tot nu toe 138 bussen geleverd, dan klinkt 250-300 stuks ambitieus. Maar ze denken dit waarschijnlijk te halen met ramp up productie.
- viel me op 2022 waren er 261 bussen omzet 112 miljoen is €430.000 per bus. Outlook 2023 onderkant is 250 bussen omzet 145 miljoen is €580.000 per bus. Stijgende kosten worden dus (uiteraard) doorberekend. Outlook 2023 bovenkant is 300 bussen omzet 165 miljoen is €550.000 per bus.
- geen woord over Rouen terwijl PB in podcast laatst vertelde dat ze begin sept. de sleutel hebben gekregen.

Mijn afdronk hierboven is overwegend positief. Denk dat 24-25-26 echt topjaren worden! Ik blijf zitten….
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 2,876
Verschil +0,058 (+2,06%)
Hoog 2,980
Laag 2,814
Volume 414.332
Volume gemiddeld 349.016
Volume gisteren 301.781

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront